10 تاکتیک که متخصصان بازاریابی دیجیتال می دانند

بازاریابی دیجیتال

در دنیای دیجیتال که دائماً تغییر می یابد ، تسلط بر روندهای بازاریابی بسیار اهمیت دارد. آیا دوست ندارید تاکتیک هایی را بیاموزید که شما را یک قدم جلوتر ببرند؟ دیجیتال مارکتینگ ابزاری قدرتمند برای تبلیغ محصولات و خدمات شما به صورت الکترونیکی است. بازاریابی دیجیتال در عصر فناوری که در آن زندگی می کنیم، روش بازاریابی بسیار سودمندتر و غالبی در مقایسه با روش های سنتی است.

500 x 500 1 1024x1024 1

بازاریابی دیجیتال به فرآیندی از بازاریابی گفته می شود که در آن یک شرکت یا برند در محیط دیجیتال برند خود را معرفی می کند. می توان گفت که امروزه جدیدترین و پیشرفته ترین روش بازاریابی آزاد است. محیط های دیجیتالی این روش بازاریابی در فضا هایی مانند اینترنت، رسانه های اجتماعی و پلتفرم های موبایل قرار دارد. ما 10 تاکتیک دیجیتال مارکتینگ را برای شما فهرست کرده‌ایم که نه تنها برای متخصصان بازاریابی دیجیتال در شرکت‌های بزرگ، بلکه برای متخصصان بازاریابی در مشاغل کوچک نیز جالب خواهد بود.

digital marketing 1536x864 1تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ

  1. دانستن تفاوت های بازاریابی و برندسازی ضروری است. متخصصان بازاریابی دیجیتال ابتدا باید تفاوت بین بازاریابی و برندسازی را به خوبی درک کنند. اگرچه به نظر می رسد این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما در واقع معانی بسیار متفاوتی دارند. فرآیند برندسازی با درک مشتری از کار شما نسبت مستقیم دارد. علاوه بر محصول یا خدماتی که ارائه می کنید؛ لوگو، طراحی وب سایت و تمام پیام هایی که از طریق پلتفرم های مختلف به مشتریان خود ارسال می کنید، بخش مهمی از فرآیند برندسازی هستند.
  2.  از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ تاکتیک‌های ساخت بنر تبلیغاتی هستند که برای تسریع فرآیند برندسازی شما طراحی شده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارهایی که کمپین‌های بازاریابی متمرکز بر محصولات یا خدمات خود اجرا می‌کنند، قادر به تولید نتایج موفق نیستند. برانگیختن علاقه جامعه در رسانه های اجتماعی کلید موفقیت است. تبلیغ محصولات یا خدمات خود در پلتفرم های مختلف به شما کمک می کند تا جوامعی از دنبال کنندگان پایدار بوجود بیاورید. داشتن یک پیشینه قوی برای درک بهتر تفاوت بین این دو مفهوم و استفاده موثر از آنها مفید خواهد بود.
  3. شما باید سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه سازی کنید. طبق تحقیقات، تقریبا 50 درصد از مردم می گویند که پس از تجربه بد تلفن همراه، دیگر از برندهایی که با آنها تماس گرفته اند خرید نخواهند کرد. به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال، باید مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است. این به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به صبر کردن بین صفحات یا غرق شدن در سایت‌های تلفن همراه سریع و با طراحی خوب حرکت کنید.
  4. هدف اصلی سئو برای چندین سال این بوده است که سایت شما را در رتبه اول در نتایج جستجو نشان دهد. اکنون هدف تغییر کرده است. مشاهده بیشتر SEO ویژه مهم تر شده است. این به اولویت ترندهای بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است. از جمله مزایای بسیاری که دارد، امکان تعامل و خوانایی سایت در جستجوهای صوتی است.
  5. جستجوهای بصری: باید بدانید که می توانید با عکس هایی که دارید جستجو شوید و حتی از عکس هایی که گرفته اید برای جستجو استفاده کنید. یکی از دلایلی که سئو تغییر کرده است این است که کاربران بیشتری این تکنیک های جستجوی تصویر را استفاده می کنند. اگر شما یک برند تجارت الکترونیک هستید، توصیه می کنیم با گوگل لنز آشنا شوید. هنگامی که از تکنیک های سئو به درستی استفاده می کنید و تصاویری را برای مشتریان بالقوه، بارکدبندی می کنید، می توانید بازاریابی دیجیتال خود را یک قدم جلوتر ببرید.
  6. ارائه محتوای تعاملی؛ ارائه محتوای جذاب نه تنها باعث افزایش تعامل می شود، بلکه باعث سرگرمی کاربران نیز می شود. نظرسنجی ها، مسابقات مختلف، هدایا و استراتژی بازاریابی دیجیتال تعاملی نتایج موفقیت آمیز را برای برند شما تضمین می کند. محتوای جذاب به عنوان بخشی از یک گرایش بزرگتر به سمت شخصی سازی دیده می شود. این به کاربران اجازه می دهد تا صدای خود را به شما برسانند. همچنین به آنها اجازه می دهد تا ارتباط شخصی تری با برند ایجاد کنند. همچنین می توانید تاکتیک محتوای تعاملی را برای جمع آوری داده ها انتخاب کنید.
  7. تهیه برنامه های زنده: لایو چیزی است که ما با آن آشنا هستیم، اما روند همه گیر باعث شده است که افراد بیشتری از آن استفاده کنند. در این شرایط، بازاریابان دیجیتال نیاز به توسعه استراتژی های بیشتری در لایو دارند. بهترین بخش این است که شما نیازی به تولید محتوا با بودجه بالا نخواهید داشت. تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند یا یک وب کم خوب است.
  8. برنامه ریزی استراتژی ایمیل: طبق تحقیقات، نزدیک به 80 درصد از بازاریابان افزایش تعامل ایمیل در سال گذشته را مشاهده می کنند. اگر می خواهید استفاده از ایمیل بیشتری را به استراتژی های کمپین بازاریابی خود اضافه کنید، می توانید بدون معطلی آستین ها را بالا بزنید. به خصوص برای مشاغل کوچک، به نظر می رسد بازاریابی ایمیلی بازده سرمایه گذاری بالایی را دارد.
  9. سازماندهی تماس های صوتی؛ تا زمانی که مشتریان از هر کجا که هستند به استفاده از دستگاه های هوشمند ادامه دهند، برندهایی که در جستجوی صوتی سرمایه گذاری می کنند از رقبای خود پیشی می گیرند. همچنین تعیین استراتژی های مناسب برای محصول یا خدمات بر عهده متخصص بازاریابی دیجیتال است.
  10. از میکرو اینفلوئنسر استفاده کنید. شرکت ها انتخاب نمی کنند که روی یک نام بزرگ تمرکز کنند. آن‌ها ترجیح می‌دهند بودجه‌شان را بین میکرواینفلوئنسرهای کوچک‌تر و بالاتر از حد متوسط ​​که دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی وفاداری دارند، تقسیم کنند. آنها قصد دارند از طریق مسابقاتی که برگزار می کنند، نرخ بازگشت خود را افزایش دهند. هدف اول جلب توجه مشتری بالقوه است. این روش که به عنوان ایجاد حس میل، جذب مشتری و تولید راه حل برای مشکلات آنها تعریف می شود، در تمامی کانال های بازاریابی دیجیتال بسیار موفق است.

digital marketing strategy N7XCHV3

ما به شما توصیه می کنیم از آموزش ها و اشتباهات رایج دیجیتال مارکتینگ برای یادگیری تاکتیک های ذکر شده در بالا و موارد دیگر استفاده کنید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

3 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *