برندینگ و برند سازی

برندینگ و برند سازی

رشد کسب و کار شما تا حد زیادی به یک استراتژی برندینگ و برند سازی موفق بستگی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که برندسازی می‌تواند درآمد کسب‌وکار را تا 33 درصد افزایش دهد و ثابت شده است که یک برند سازی قوی می‌تواند مستقیماً بر سود شما تأثیر بگذارد.

اما قبل از اینکه بتوانید یک استراتژی برندینگ مستحکم ایجاد کنید، باید بدانید که نام تجاری چیست، و چرا مهم است و چگونه از آن برای ارتقای کسب و کار خود استفاده کنید؟

در این مقاله کامل برای برندسازی، ما شما را با تمام موارد ضروری که باید در مورد ساخت یک برند قوی بدانید آشنا خواهیم کرد. در پایان این راهنما، شما آماده خواهید بود که یک نام تجاری جدیدی را از ابتدا ایجاد کنید یا نام تجاری موجود را تغییر دهید.

برندینگ چیست؟

اگر به تعریف سنتی نگاه کنیم، برند یک ایده، نام، نماد یا هر ویژگی دیگری است که محصول یا خدمات را مشخص می کند و آن را از رقبا متمایز می کند. برندسازی فرآیندی است که به یک محصول یا خدمات قدرت می دهد.

برندینگ به این بستگی دارد که یک کسب و کار چه احساسی در شما ایجاد می کند. این در مورد نحوه درک شما از آن، به خاطر سپردن آن و در نهایت خرید و تبدیل شدن به یک مشتری وفادار است.

negah5

چرا برندسازی مهم است؟

نام تجاری شما پایه و اساس هر چیزی است که به کسب و کار و/یا محصول شما مربوط می شود – از داستان برند شما گرفته تا نحوه ارتباط شما با مشتریان تا گزارشات داخلی که تیم فروش شما هر هفته به اشتراک می گذارد.

نام تجاری جوهر کسب و کار شماست، زندگی و روح هر چیزی است که کسب و کار شما را نشان می دهد. شما باید برندسازی را از روز اول جدی بگیرید و در هر موفقیت و شکستی که کسب و کار شما از سر می‌گذرد، آن را در ذهن خود نگه دارید.

بیایید به مزایای برندینگ و برند سازی و چگونگی ایجاد تفاوت در کسب و کار شما نگاه کنیم.

1. نام تجاری به ایجاد یک هویت به یاد ماندنی کمک می کند.

وقتی کسی هر گونه تبلیغ بصری را از برند شما می بیند – یک پست رسانه اجتماعی، بسته بندی محصول، یک ایمیل یا یک تبلیغ ویدیویی – فورا چیزی را احساس می کند که از برند شما در ذهن او القا شده است. در حالت ایده آل، آن «چیز» باید مثبت و به یاد ماندنی باشد.

همانطور که مصرف کنندگان با برند شما در نقاط مختلف روبرو می شوند، شروع به جمع آوری یک هویت در ذهن خود می کنند که ممکن است برای همیشه در ذهن باقی بماند . ترفند این است که از قبل آن هویت را بسازید و به خوبی بدانید که مصرف کننده در طول زمان قطعات و پیام را دریافت خواهد کرد.

ادراکات، ایده‌ها و احساسات آنها در مورد برند شما از آگاهی شروع می‌شود و در نهایت  به وفاداری می‌رسد. تا زمانی که هویت درک شده آنها از برند شما مثبت و به یاد ماندنی باشد این برند در اذهان عمومی حک می شود.

2. برندسازی به کارکنان انگیزه می دهد و فرهنگ شرکت را بهبود می بخشد

برندسازی چه در بیرون و چه در داخل کسب و کار شما ضروری است. اینکه هویت برند چگونه برای مصرف کننده شما به یاد ماندنی و جذاب می شود، فرهنگ شرکتی محکم و قابل اعتمادی را نیز ایجاد می کند.

وقتی نام تجاری شما یا برندتان قوی باشد و پایه خوبی داشته باشد، کارمندان و اعضای تیم شما احساس ارتباط و انگیزه بالاتری خواهند داشت. اهداف و پیش بینی های برند به وضوح تعریف شده، و در کنار ارزش های اصلی و شخصیت، به ایجاد یک فرهنگ شرکتی کمک می کند که همه اعضای تیم بتوانند به آن افتخار کنند.

3. نام تجاری از استراتژی بازاریابی شما پشتیبانی می کند و باعث فروش می شود.

در نهایت، یک نام تجاری قوی اساس استراتژی بازاریابی شما است، هم از نظر بصری و هم با داستان سرایی. ایده‌پردازی، تولید، ترویج و توزیع تمام محتوا و مطالب بازاریابی شما را هدایت می‌کند.

 

وقتی بازاریابی شما توسط برندسازی قوی و ثابت پشتیبانی می‌شود، بیشتر با مخاطبان هدف شما طنین‌انداز می‌شود و نتایج بهتری را در قالب تعامل، فروش، ثبت‌نام، مشتریان و وفاداری ارائه می‌دهد.

شرایط برندینگ و برند سازی

از آنجایی که برندینگ و برند سازی یک ارگانیسم پیچیده است، تعدادی اصطلاح مرتبط وجود دارد که به معنای متفاوت هستند. دانستن این اصطلاحات اولیه به شما در طول مسیر برندسازی کمک می کند. آنها عبارتند از:

  • استراتژی برند
  • آگاهی از برند
  • موقعیت یابی برند
  • ارتباط برند
  • وفاداری به برند
  • ارزش ویژه برند

 

1. استراتژی برندینگ

استراتژی برند همه چیزهایی را که برند شما برای وجود نیاز دارد را مانند، نحوه اشتراک گذاری، صحبت در مورد آن و دستورالعمل هایی که تیم باید در حین رشد دنبال کند را پوشش می دهد.

استراتژی برند شما به ایجاد درک اولیه با مشتریان کمک می کند، نظم را با مشتریان تکراری حفظ می کند و در طول زمان وفاداری را با مشتریان بلندمدت ایجاد می کند. استراتژی برند معمولاً در ابتدای سفر یک برند، قبل از رشد برنامه ریزی شده یا درست قبل از برندسازی مجدد تعریف می شود.

رشد پیش بینی شده بخش مهمی از استراتژی برندسازی به منظور دستیابی به اهداف و مقاصد همیشه در حال تحول است. همانطور که یک تجارت رشد می کند، نام تجاری نیز همراه با آن رشد خواهد کرد. استراتژی های برندی که برای تغییر و چرخش نهایی آماده شده اند، آنهایی هستند که هر بار در صدر قرار می گیرند.

2. آگاهی از برندینگ شما

آگاهی از برند اولین مرحله در سفر مشتری است. همه چیز به این بستگی دارد که مصرف کنندگان چگونه برند را می بینند و چقدر از آن و پیشنهادات آن آگاه هستند.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، نقش شما ایجاد یک استراتژی برند است که مشتری ایده آل شما متوجه آن شود و بر زندگی روزمره آنها تأثیر بگذارد. به این ترتیب، آنها شروع به آگاهی از برند شما می کنند و در عین حال درک آن را در ذهن خود ایجاد می کنند.

البته آنچه شما می خواهید ایجاد یک درک مثبت است. بنابراین وقتی کسی می پرسد، برای مثال، “آیا شرکت خوبی را می شناسید که تولید محتوای یونیک تالیف می کنند؟” آنها شما و محتوایی را که از شما دیده اند به یاد خواهند آورد. اگر تأثیر خوبی گذاشتید، آنگاه از شما نام می برند.

آگاهی و درک نیز هنگام تعامل با مشتریان و فروش محصولات و خدمات شما حیاتی است. اگر موانعی برای مشتری وجود دارد، برند شما باید بر آنها غلبه کند.

4. برندسازی

مهم ترین موقعیت برند این است که برند شما در مقابل رقبا قرار می گیرد. این در مورد بعدهای متمایز کننده برند شماست، یا جزئیات خاص در مورد برند شما که آن را متفاوت می کند. از نظر فنی، این نکته در مورد “موقعیت” نام تجاری شما در نقطه خاصی در ذهن مشتریان است.

 

این تمایزها می توانند عناصری باشند که به محصولات و خدمات خاص شما مربوط می شوند یا می توانند در مورد ارزش ها و داستان برند شما باشند. بهترین تمایزها آنهایی هستند که هم برای نیازهای فیزیکی و هم برای نیازهای عاطفی جذاب هستند.

این نکات موثر به نفع برند شما عمل می کنند و آن را قابل اعتماد نشان می دهند.

با گذشت زمان، موقعیت برند شما ممکن است تغییر کند و تکامل یابد، اما امیدواریم در جهتی مثبت باشد. برخی از برندها به موقعیت خوبی در سطح جهانی دست می یابند، در حالی که برخی دیگر فقط باید در جامعه محلی خود جایگاه موفقی داشته باشند. همه چیز بستگی به این دارد که برند چه چیزی به مشتریان خود ارائه می دهد و چقدر می خواهد رشد کند.

negah1

4. ارتباط برند

برای دستیابی به یک ارتباط خوب با نام تجاری، مشتریان باید احساس کنند که با برند شما ارتباط دارند و درک می شوند، شنیده و دیده می شوند. چگونه می توانید این کار را به عنوان یک برند انجام دهید؟ شما باید مشتریان خود را تا سطح عمیق تری بشناسید.

با مشتریان خود صحبت کنید، مکالمه های تک به تک داشته باشید، آزمایش های مختلفی را با گروه های مختلفی از مردم انجام دهید و کاملاً درک کنید که آنها به چه چیزی نیاز دارند و چگونه برند شما می تواند به آنها کمک کند به گونه ای که طبیعی، مثبت و با ارزش باشد.

وقتی نوبت به اجرا می رسد، مهمترین جنبه های یک برند که به ایجاد ارتباط کمک می کند، پیام های بصری و متنی است که برای ارتباط با مشتریان استفاده می شود. تحقیقات شما باید تولید و توزیع این مواد را خاطر نشان کند.

5. وفاداری به برند

مشتریان زمانی شروع به استفاده از یک برند می کنند که متوجه می شوند برای آنها مفید است. آنها یک بار از برند استفاده خواهند کرد و اگر تجربه مثبتی داشته باشند، احتمالاً زمانی که به آن محصول یا خدمات نیاز دارند، دوباره آن را انتخاب خواهند کرد.

مطالعات نشان می دهد که 77 درصد از مصرف کنندگان بارها و بارها به برندهای مشابه باز می گردند. هنگامی که یک برند به طور مداوم مشتریان خود را راضی می کند، آنها وفادار می شوند و از برند دیگری استفاده نمی کنند.

وفاداری به برند برای رشد تصاعدی یک برند ضروری است. این چیزی است که مشتریان را ترغیب می کند تا به دیگران درباره برند بگویند و حتی سخنگوی یا سفیران برند شوند.

6.  ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند ارزش درک شده برند شما در چشم مشتریان شماست.

آگاهی از برند، ادراک، موقعیت‌یابی، ارتباط و وفاداری، همگی برای ایجاد ارزش ویژه یک برند کار می‌کنند. این سطح از موفقیت چیزی نیست که بتوانید فوراً به آن برسید. ایجاد ارزش ویژه برای برند موفق به زمان و تعهد نیاز دارد.

داستان برند

داستان برند در کنار شخصیت برند کار می کند. زمانی که شما داستانی برای گفتن دارید، برند شما راحت تر قابل ارتباط گیری بهتر و قابل دسترس است. داستان‌های برند توضیح می‌دهند که چرا برند در وهله اول متولد شد، الهام‌بخش آن چه بود، انگیزه آن برای رشد و مهم‌تر از همه، افراد که برای آن تلاش کرده اند چه کسانی اند.

داستان برند شما بیشتر شبیه «داستان اصلی» یک ابرقهرمان است. این اطلاعاتی است که در صفحه درباره شما، تاریخچه برند و جدول زمانی چشم انداز شما قرار می گیرد.

از تکنیک‌های داستان‌گویی برای ایجاد یک بیانیه کوتاه دو یا سه پاراگرافی استفاده کنید که داستان هیجان‌انگیز برند شما، چگونگی پیدایش و چرایی وجود آن را بیان می‌کند.

ارزش های برند

همانطور که داستان برند خود را می نویسید، متوجه یک روند اساسی در مورد ارزش های برند خود خواهید شد. در بسیاری از موارد، ارزش های برند منعکس کننده ارزش های شخصی بنیانگذار است و سپس از آنجا گسترش می یابد.

اینها ارزش هایی هستند که در رگ های سازمان شما جریان دارند و در نهایت به فرهنگ شرکت شما و برندی که مردم می توانند به آن اعتماد کنند رشد می کنند.

negah3

رنگ ها

مرحله بعدی انتخاب پالت رنگ برای استفاده در تبلیغات بصری برندتان است.

رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید؛ روانشناسی رنگ ، فرهنگ و هارمونی و ارتباط گیری رنگ ها را در نظر بگیرید. همه اینها در ایجاد موقعیت و ارتباط برند شما نقش دارند. رنگ هایی که انتخاب می کنید باید از داستان، شخصیت و ارزش های برند شما حمایت کنند.

با دنبال کردن مراحل بالا، هر کسی می تواند یک برند بسازد. اما هر برندی موفق نمی شود از رقبا پیشی بگیرد و به یاد ماندنی و عالی شود. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم .

برای کمک به رشد کسب و کارتان و ارتقای برندتان به سطح بعدی، در اینجا چند نکته کلیدی و بهترین روش که باید به عنوان یک مدیر برند در ذهن داشته باشیدرا برای تان توضیح دادیم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این زمینه را پر کنید
این زمینه را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید