بازاریابی وابسته چیست؟

بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته یک مدل بازاریابی است که در آن طرف های خارجی برای تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت کمیسیون یا هزینه یا پورسانت دریافت می کنند. این افراد مانند وبلاگ نویسان برای محصولات یا خدمات شرکتی که هزینه این سرویس را پرداخت می کند، ترافیک اینترنتی ایجاد می کنند. فرآیند بازاریابی وابسته از چندین طرف تشکیل شده است. افرادی وجود دارند که به آنها بازاریابان وابسته گفته می شود. شرکت وابسته ترافیک اینترنتی را برای تبلیغ کننده یا همان شخص ثانویه ایجاد می کند. که از یک شبکه وابسته استفاده می کند تا از کوکی ها و از پیوندهای قابل ردیابی استفاده کند. هنگامی که مصرف کننده به خرید محصول ادامه می دهد ، هزینه ای از طریق این شبکه پرداخت می شود.

اگرچه بازاریابی وابسته در گذشته قبل از عصر اینترنت وجود داشت، اما پس از اینکه آمازون شروع به اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال حوزه سلامت در مقیاس بزرگ کرد، با ارسال پیوندهای اینترنتی در وب سایت ها و فروشگاه ها و وبلاگ نویسانی که به صفحات آمازون منتهی می شود، محبوبیت آن به طور قابل توجهی افزایش یافت. این وبلاگ ها معمولاً یک محصول را مورد بحث یا بررسی قرار می دهند و نویسنده پس از خرید هزینه های تبلیغات را بر عهده می گیرد. بازاریابی وابسته به ویژه در عصر دیجیتال محبوب تر شده است. تا حدی استفاده از تجزیه و تحلیل و کوکی ها برای شناسایی پیوندهایی که منجر به فروش ممکن شده است.

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

این سناریو یک مثال ساده از بازاریابی وابسته را توصیف می کند. بیایید بگوییم علی وب سایت خود را راه اندازی می کند. این وب‌سایت تماماً درباره ابزارها است و علی وبلاگ‌های خود را می‌نویسد و نحوه عملکرد ابزارها را در ویدیوها نشان می‌دهد و در مورد جوانب مثبت و منفی صحبت می‌کند. هر بار که یک ابزار جدید منتشر می شود، علی یکی از اولین کسانی است که آن را در وب سایت خود آزمایش می کند.

طبیعتاً ممکن است شرایطی پیش بیاید که مصرف کنندگان به وب سایت تبلیغ کننده مراجعه کنند اما بعداً تصمیم به خرید محصول بگیرند. آنها ممکن است بخواهند صبر کنند تا حقوق خود را دریافت کنند و مرورگر را هم می ببندند.

به لطف کوکی ها، مشتری پس از بازگشت به وب سایت و خرید محصول، همچنان کمیسیون وابسته دریافت می کند. البته مگر اینکه در این فاصله کوکی ها حذف شوند.

شبکه وابسته

یک پیوند مهم در بازاریابی وابسته، شبکه وابسته است. شبکه‌های وابسته راه‌حل‌هایی برای پیوندهای قابل ردیابی، گزارش‌های مربوط به شرکت‌های وابسته و تبلیغ‌کننده، بنرهای خلاقانه و پشتیبانی در صورت بروز مشکل ارائه می‌دهند. این شبکه ها معمولاً شرکای زیادی دارند، زیرا بسیاری از شرکت های وابسته و تبلیغ کنندگان در این شبکه ها عضویت دارند. در نتیجه، آنها به عنوان منبعی برای جذب شرکت های وابسته برای شرکت هایی عمل می کنند که می خواهند محصولات خود را به روش های مختلف تبلیغ کنند.

برای اطمینان از کارآمدی راه‌حل‌های نظارتی، شبکه‌های وابسته معمولاً هزینه اولیه را از شرکت‌های وابسته دریافت می‌کنند. بسته به نوع آن، ممکن است هزینه مدیریت ماهانه نیز دریافت شود. علاوه بر این، شبکه های وابسته اغلب درصدی از کمیسیون کسب شده توسط شریک خارجی را درخواست می کنند. به این موضوع رد کمیسیون می گویند و معمولاً حدود 30 درصد است.

how affiliate marketing works

غرامت وابسته

طبیعتا بازدیدکنندگان همیشه این شانس را دارند که تصمیم بگیرند محصول یا خدماتی را نخرند. این بدان معنا نیست که شرکت وابسته برای ترافیک اینترنتی که ایجاد می کند، غرامت دریافت نمی کند. شرکت وابسته و تبلیغ کننده از قبل با نحوه پرداخت غرامت و میزان آن موافقت خواهند کرد. چندین مدل مختلف جبران وجود دارد.

پرداخت به ازای هر مایل (PPM)

این محبوب ترین مدل جبران خسارت نیست. با این حال، توسط چندین شبکه وابسته ارائه می شود. در این مدل بر اساس تعداد بازدید در هر 1000 بازدید مبلغی پرداخت می شود. به عبارت دیگر، پس از 1000 بازدید از طریق لینک وابسته یا سایر ترافیک های ارسال شده، مقدار مشخصی به شرکت وابسته داده می شود.

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

این مدل پرداخت برای بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) رایج است اما در بازاریابی وابسته نیز به طور گسترده استفاده می شود. یک کاربر وابسته را متصل می کند پس از کلیک کردن، شرکت وابسته یک غرامت دریافت می کند. این مدل پرداخت تماماً در مورد ایجاد کلیک است و بنابراین لزومی ندارد که بعد از کلیک چه اتفاقی می‌افتد یا اینکه آیا فروش انجام می‌شود یا خیر.

marketing strategy and implementation plan development

پرداخت به ازای هر فروش (PPS)

حدود 80 درصد از شبکه های وابسته از مدل جبران PPS استفاده می کنند که آن را به محبوب ترین مدل تبدیل می کند. هدف از این مدل قیمت گذاری افزایش فروش از طریق لینک های قابل ردیابی است. به عنوان مثال، شرکت وابسته پیوندی را به اشتراک می گذارد که مصرف کننده می تواند روی آن کلیک کنند و سپس مستقیماً به صفحه محصول منتقل شوند. پس از خرید محصول، کارمزدی به شرکت وابسته تعلق می گیرد. این نیز مدل جبران استفاده شده در مثال بالا است.

استراتژی بازاریابی وابسته

اینکه آیا بازاریابی وابسته برای شرکت شما موفق خواهد بود به جنبه های متعددی بستگی دارد. اگر می خواهید به عنوان یک شرکت وابسته شروع به کسب درآمد کنید، همین امر صادق است. به همین دلیل توصیه می شود که از قبل در مورد آنها فکر کنید. در زیر چند نکته وجود دارد که هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی وابسته باید توجه شود.

مخاطب را بشناسید

مانند هر استراتژی بازاریابی دیگری، جلب توجه به گروه هدف مناسب در بازاریابی وابسته مهم است. این هم برای تبلیغ کننده و هم برای شرکت وابسته صدق می کند. در مورد یک شرکت وابسته، مهم است که محصولات یا خدماتی را که راه حل هایی برای مشکلات گروه هدف ارائه می دهند، تبلیغ کنید.

محصولات مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که گروه هدف ایجاد شد، زمان ارزیابی گزینه های مختلف موجود برای تبلیغ محصول یا خدمات فرا می رسد. خوانندگان چه محصولات یا خدماتی را دوست دارند؟ چه محصولات یا خدماتی به طور فعال به نفع آنهاست؟ آیا محصولات یا خدمات راه حلی ارائه می دهند؟ اینها هنگام تصمیم گیری در مورد محصولات یا خدمات خاص، سوالات بسیار مهمی هستند.

Marketing Channel Strategy 4

محتوایی ایجاد کنید که رقبا نتوانند با آن رقابت کنند

کلید موفقیت در بازاریابی وابسته جذب و حفظ بازدیدکنندگان جدید است. یکی از راه های انجام این کار، ارسال محتوای بی زمان است. محتوای قدیمی تر  مانند وبلاگی که 5 سال پیش نوشته شده است، ممکن است همچنان مرتبط باشد حتی اگر در صفحه اول نباشد. با این حال، اگر بازدیدکنندگان وبلاگی با اطلاعات قدیمی پیدا کنند، به سرعت آن را ترک خواهند کرد. بنابراین همیشه به نوشتن محتوای مرتبط فکر کنید.

شما می توانید نظرات و دانش خود را در کادر نظرات زیر به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله را دوست داشتید، می توانید برای دریافت آخرین پست ها در خبرنامه ما ثبت نام کنید.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

10 دیدگاه. Leave new

  • علی رضا خلیلی
    تیر 14, 1401 10:05 ق.ظ

    سلام خسته نباشید می خواستم بدونم طراحی سایت فروشگاهی ارزان ویژگی های سایتش با بقیه سایت های فروشگاهی متفاوته؟ یعنی قابلیت های کمتری داره؟ میشه چندتا از نمونه طراحی سایت های‌ ارزانتون رو برام بفرستید تا متوجه بشم کیفیتش در چه حدیه؟

    پاسخ
  • امیر زمانی
    تیر 18, 1401 7:45 ب.ظ

    من فکر میکردم هزینه های طراحی سایت خیلی زیاد میشه مخصوصا اگه سایت فروشگاهی باشه اما حالا که دیدم طراحی سایت فروشگاهی ارزان یکی از خدماتتونه خیلی خوشحال شدم، حتما دوست دارم که شما برام یک سایت فروشگاهی طراحی کنید.

    پاسخ
  • رحیم محمودی
    تیر 19, 1401 3:45 ق.ظ

    طراحی سایت فروشگاهی ارزان شامل پشتیبانی و سئو هم میشه یا هزینه جداگانه ای دارند؟ آخه خیلی از شرکت ها اصلا پشتیبانی سایت رو با طراحی ارائه نمی دن و آدم مجبور میشه باز برای پشتیبانی بره سراغ یک شرکت دیگه.

    پاسخ
  • عباسعلی فروتن
    تیر 19, 1401 2:15 ب.ظ

    سلام خداقوت مطالب خیلی خوبی دارید اما ممکنه بگید که طراحی سایت فروشگاهی ارزان چه ویژگی هایی داره؟ آیا نسبت به سایت های فروشگاهی پیشرفته امکانات کمتری داره ؟؟ من دنبال یه سایت با کیفیت میگردم که ظاهر خوبی داشته باشه و بتونه تو رقابت با باقی سایت های فروشگاهی سربلند بیرون بیاد اما از طرفی دنبال اینم که کمتر هزینه کنم

    پاسخ
  • خلیل اصغری
    تیر 20, 1401 0:30 ق.ظ

    من چند تا سایت خارجی دیدم میخوام شبیه اونا برام طراحی سایت فروشگاهی ارزان انجام بدید آیا هر نمونه ای که بهتون معرفی کنیم شبیه همون می تونید سایت رو طراحی کنید؟ اصلا طراحی سایت فروش پوشاک جزو خدمات فروشگاهی ارزانتون هست؟

    پاسخ
  • ابراهیم کلباسی
    تیر 22, 1401 6:45 ب.ظ

    من از فروش لوازم آرایشی رو اول از اینستاگرام شروع کردم یکم که پیشرفت کردم تو فکر طراحی سایت افتادم ولی فکر می کردم از پس هزینه اش برنیام تا دوستم شما رو بهم معرفی کرد و از طراحی سایت فروشگاهی ارزان شما استفاده کردم واقعا ممنون که خدمات خوبی رو ارائه می دید و بیشتر از فکر به پول به فکر مشتری هستید.

    پاسخ
  • امید شکری
    تیر 24, 1401 10:05 ب.ظ

    سلام وقت شما بخیر
    اطلاعت سایت شما بسیار مفید است و آدم دوست داره همینجوری بخونه فقط، طراحی سایت فروشگاهی ارزان به عنوان یکی از خدماتون خیلی ایده خوبی بوده و من از این خدمات شما استفاده کردم و خیلی راضی هستم از طراحی سایت زیبایی که برای من انجام دادید. ممنونم بابت وقتی که برای سایت من گذاشتید.

    پاسخ
  • جمشید خلیلی
    تیر 25, 1401 12:14 ب.ظ

    چرا اینقد زیاد؟

    پاسخ
  • رحیم آذری
    تیر 25, 1401 12:14 ب.ظ

    afarin matlab khobi bood

    پاسخ
  • محمدحسین جمالی
    تیر 25, 1401 12:35 ب.ظ

    مطالب بیشتری بنویسین لطفا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *