یافتن آژانس تبلیغاتی پزشکی مناسب برای برای پیشرفت در زمینه فعالیت خود، چالش برانگیز است، به ویژه برای ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی. هیچ روشی شبیه هم نیستند. این که آیا شما یک مطب خصوصی، مرکز جراحی، خدمات بهداشتی خانگی یا سیستم بهداشتی را رهبری میکنید، یا در برخی از نقشهای مراقبتهای بهداشتی دیگر خدمت میکنید، چگونه آژانسی را انتخاب میکنید که استراتژیهای تبلیغاتی پزشکی را درک کند و بتواند آنها را در مطب شما اعمال کند؟
ویژگیهایی که باید در یک آژانس تبلیغاتی پزشکی به دنبال آنها باشید:
سر فصل ها
1. آژانس تبلیغاتی پزشکی به رهبران تمرینی کمک میکند تا به فرایند تبلیغاتی پزشکی اعتماد کند.
پزشکان اغلب از باهوشترین افراد هستند و نظرات قوی در مورد نحوه انجام کارها از جمله بازاریابی دارند. یک آژانس تبلیغاتی پزشکی قوی این را درک خواهد کرد و میتواند ایدهها، تاکتیکها و دادهها را به گونهای ارائه کند که بین پزشکان، سایر مراقبان بالینی و مدیران اجماع ایجاد کند.
2. یک آژانس تبلیغاتی پزشکی خوب برای مکالمات استراتژیک شما را همراهی میکند.
آژانس تبلیغاتی پزشکی شما نیازی به بحث در مورد استراتژیهای پیشگیری از زخم فشاری یا عفونت خط PICC ندارد. اما در مورد مسائل عملیاتی باید پشت میز مذاکره باشند. بهعنوانمثال، آیا تمرین خود را به مکانهای بیشتری گسترش میدهید؟ آیا در حال پیاده سازی یک پورتال جدید نمودار بیمار هستید؟ یک آژانس تبلیغاتی پزشکی خوب میتواند با اطمینان از اضافه شدن مکانهای جدید به وبسایتتان، بهروزرسانی فهرستهای سلامت آنلاین و توزیع بهموقع ارتباطات بیمار، به شما کمک کند تا برای این امر آماده شوید.
3. انتخاب آژانس تبلیغاتی پزشکی با تجربه در صنعت پزشکی و مراقبتهای بهداشتی.
صنعت مراقبتهای بهداشتی به طور منحصر به فردی پیچیده است. برای رسیدگی به زندگی هر روزه مردم به تخصص مناسب نیاز دارد. ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی متعهد به استانداردهای بالا و تأثیرات نظارتی هستند.
بازاریابی یک کسب و کار پزشکی مانند سایر سازمانها در صنایع مختلف نیست. برای برقراری ارتباط و پاسخگویی به آنها به عنوان یک واسطه بین ارائه دهنده و بیمار، نیاز به درک عمیقتری از این زمینه است.
هنگام کار با یک آژانس تبلیغاتی پزشکی، بهتر است به لیست مشتریان قبلی و فعلی آژانس نگاه کنید. پروژههای آنها را بخواهید و اینکه آیا آنها توانستهاند نتایج مرتبط با کسب و کار شما را ارائه دهند.
4. یک آژانس تبلیغاتی پزشکی میداند که چگونه مسائل مراقبتهای بهداشتی با عمل شما مرتبط است.
شما علاقهمندان به اخبار را در تیم تبلیغاتی پزشکی خود میخواهید. شما میخواهید آنها اخبار محلی و ملی را دنبال کنند تا وقتی اتفاق بزرگی در مراقبتهای بهداشتی رخ میدهد، آژانس شما آماده است تا در صورت لزوم به شما کمک کند تا به آن پاسخ دهید. چه بخواهید در مورد فصل بد آنفولانزا در منطقه خود ارتباط برقرار کنید، چه بخواهید به بیماران خود کمک کنید تا بفهمند آخرین تغییرات در ACA چگونه بر آنها تأثیر میگذارد، آژانس تبلیغاتی پزشکی شما باید آماده باشد تا به شما کمک کند.
5. الگوهای ارجاع را درک میکنند.
آیا بیماران شما مستقیماً با شما قرار ملاقات میگذارند؟ یا بیماران از پزشک خانواده ارجاع میشوند؟ آژانسهای تبلیغاتی پزشکی تفاوتها را درک میکنند و میتوانند استراتژیها و تاکتیکها را برای تقویت ارجاعها از هر کجا که هستند، تنظیم کنند. اگر بیماران بتوانند مستقیماً با شما قرار ملاقات بگذارند، آژانس شما میداند که کجا با آنها تماس بگیرد و چگونه با آنها تماس بگیرد. این امر به طور فزایندهای از طریق پلتفرمهای اجتماعی آنلاین مانند توییتر، یوتیوب و فهرستهای سلامت انجام میشود.
آنها همچنین از سازمانهای حرفهای برای پزشکان و همچنین سازمانهای سایر ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی آگاه هستند. اگر مطب شما نیاز به ارتباط با پزشکان در تخصصهای مختلف دارد، آژانس شما باید یک خط ارتباطی باز با آنها داشته باشد.
6. آژانس تبلیغاتی پزشکی روابط پیچیده و حساس در صنعت مراقبتهای بهداشتی را درک میکند.
آیا مطب شما به یک سیستم مراقبت بهداشتی وابسته است؟ آیا با دانشکده پزشکی مرتبط است؟ آیا باید وثیقه بازاریابی خود را با سایر روشها یا سیستمهای مراقبتهای بهداشتی مشترک کنید؟ یک شرکت تبلیغاتی پزشکی خوب میتواند به توسعه بخشهای بازاریابی کمک کند که روابطی مانند این را در نظر بگیرد.
7. آژانس تبلیغاتی پزشکی باید در شبکههای اجتماعی فعال باشد.
اگر میخواهید مطب خود یا یک پزشک خاص را در تیم خود به عنوان یک متخصص موضوع یا رهبر فکری قرار دهید، آنها باید در گفتگوهای مرتبط در رسانههای اجتماعی شرکت کنند. یک آژانس تبلیغاتی پزشکی خوب، چشم انداز رسانههای اجتماعی را زیر نظر دارد و میتواند مکالمات را در رسانههایی مانند، فیس بوک یا توییتر هدایت کند یا به آن پاسخ دهد.
8. آژانس تبلیغاتی پزشکی در ارسال پیام هوشمند است.
آنها به مشتریان مراقبتهای بهداشتی خود کمک میکنند تا پیامهای خود را برای مخاطبان مختلف، اعم از پزشک، بیمار، پرستار، پرداخت کننده یا هر گروه دیگری تطبیق دهند. آژانسهای تبلیغاتی پزشکی قوی میتوانند پیامها را در برخی موارد بالینی و در برخی دیگر برای افراد غیرمجاز تطبیق دهند.
9. آژانس تبلیغاتی پزشکی فهرستها و استنادات سلامت آنلاین را مدیریت میکند.
دهها دایرکتوری آنلاین سلامت وجود دارد و به روز نگه داشتن اطلاعات مطب شما بدون ذکر اطلاعات هر ارائه دهنده میتواند یک پر از ریسک باشد. آژانسهای خوب استراتژیهایی برای ساده کردن این فرایند دارند و دایرکتوریها را از نزدیک نظارت میکنند.
10. آژانس تبلیغاتی پزشکی میدانند که چه چیزی تمرین شما را متمایز میکند.
آیا نتایج بهتری نسبت به رقبای خود برای بیمار دارید؟ آیا شما یک جراح ماهر در تیم خود دارید که در یک نوع جراحی تخصص دارد، در حالی که رقیب شما یک جراح عمومی دارد؟ آیا بعد از ساعت کاری باز هستید یا در آخر هفتهها، در حالی که رقبای شما کاملاً 9 به 5 هستند؟
آژانس تبلیغاتی پزشکی شما این را میداند و میتواند پیامهای قوی برای ارتقای مزیتهای رقابتی شما ایجاد کند. این تمایزها نه تنها هنگام صحبت با بیماران یا مراجعه به پزشکان، بلکه هنگام صحبت در مورد بهینه سازی حضور آنلاین شما در جستجوهای ارگانیک و پولی نیز به کار میروند.
11. آژانس تبلیغاتی پزشکی میداند که تمرکز اصلی یک پزشک، مراقبت از بیمار است.
بنابراین، آنها با مدیر برنامه، برنامهریز و سایر پرسنل کلیدی دفتر که میتوانند به جنبههای روزانه استراتژی بازاریابی شما کمک کنند، رابطه فوقالعادهای دارند.
12. آژانس تبلیغاتی پزشکی باید خلاقیت باشد.
خلاقیت در ایجاد و اجرای تلاشهای آژانس تبلیغاتی پزشکی ضروری است. نگاهی به پورتفولیوی بازاریابی محتوای آژانس، از جمله کپی تبلیغات، ویدئوها، اینفوگرافیکها و بنرهای تبلیغاتی بیندازید. آیا آنها معیارهای خلاقیت شما را برآورده میکنند؟ آیا آنها قادر به تولید محتوایی مناسب با بازار هدف شما هستند؟
طرز فکر و سبک کار آنها را نیز بررسی کنید تا شخصیت ناملموس تیم یعنی خلاقیت و سبک منحصر به فرد آنها را ببینید. آیا آنها پرانرژی، متفکرانه هستند؟ آیا رویکردهای آنها برای تمرین شما مناسب است؟ در یک رابطه تجاری موفق، افراد با کسانی که دوست دارند بهترین کار را انجام میدهند. برای کشف سازگاری متقابل خود با آنها وقت بگذارید.
13. آژانس تبلیغاتی پزشکی باید یک شریک تجاری باشد، نه فقط یک ارائه دهنده خدمات.
هنگامی که صحبت از تبلیغات پزشکی به میان میآید، اعتماد در اولویت قرار دارد. به جای یک ارائه دهنده خدمات صرف، یک آژانس تبلیغاتی پزشکی را انتخاب کنید که میتوانید با آن به عنوان یک شریک تجاری رفتار کنید. انجام این کار به شما کمک میکند تا در سطح استراتژیک و تاکتیکی با آنها همکاری نزدیک داشته باشید.
به دنبال آژانسی باشید که بتواند به عنوان توسعه دهنده تیم بازاریابی داخلی شما باشد. آنها باید با برند شما سازگار شوند، محصولات و خدمات منحصر به فرد ارائه شده شما را درک کنند و از پیشنهاد فروش منحصر به فرد، شخصیتهای خریدار، موقعیت برند و فرصتهای بازار قدردانی کنند.
این فهرست به هیچ وجه جامع نیست، اما باید به ارائه دهندگان مراقبتهای بهداشتی ایده خوبی در مورد آنچه در هنگام انتخاب آژانس تبلیغاتی پزشکی در نظر بگیرند، میدهد. وقتی صحبت از آن شد، در مورد بازاریابی یک شریک میخواهید نه فقط یک فارغالتحصیل که در زیرزمین خود بروشورهایی را برای شما طراحی میکند. شما به تیمی نیاز دارید که واقعاً کار شما را در سطوح کلان و خرد درک کند. این به اطمینان از یک رابطه کاری قوی و بیماران بیشتر در اتاق انتظار شما کمک میکند.