5 گامی که می توانیم با آن درک مشتری را از برند خود افزایش دهیم

چگونه درک مشتری را از برند خود بهبود بخشیم

درک مشتری به گونه ای بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد که اندازه گیری آن دشوار است. به همین دلیل است که برای کارآفرینان مهم است که درک کنند بازار هدف آنها از شرکتشان چگونه است.

صاحبان مشاغل کوچک باید از تأثیر یک برند بر مصرف کنندگان آگاه باشند. نام تجاری یک شرکت، تداعی افکار و احساساتی است که مصرف کننده هنگام فکر کردن به شرکت شما و محصولات یا خدمات آن دارد. برند شما با درک مشتری از شرکت شما نیز مرتبط است.

آنچه درک مشتری را تعریف می کند

تعدادی از عوامل بر درک مشتری از تجارت شما تأثیر می گذارد. برخی از این عوامل عبارتند از تبلیغات، رسانه های اجتماعی، خدمات مشتریان، بررسی ها و انتقادات و روابط عمومی. در همه این عوامل چهار مرحله اولیه وجود دارد که در مخاطب شما پاسخ ایجاد می کند.

اول، مخاطب شما به یک احساس واکنش نشان می دهد (اگر محصول یا خدمات شما حواس مشتری را تحریک می کند)، که منجر به جلب توجه آنها می شود (آیا پیام شما باعث می شود که آنها بخواهند بیشتر بدانند).

این منجر به شروع یک تفسیر می شود (آیا پیام شما برای مصرف کننده معنا ایجاد می کند)، سپس حفظ نام تجاری (اگر محصول یا خدمات شما پس از قرار گرفتن در معرض مخاطب در ذهن مخاطب باقی بماند).

تئوری ادراک مشتری نگاه دقیق تری به انگیزه مخاطبان شما برای تعامل با شرکت و اقدام می کند. بررسی این انگیزه می‌تواند به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک کند تا تعیین کنند چگونه به سیاست‌های خود در رابطه با تبلیغات، بازخورد مشتری، روابط عمومی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و خدمات مشتری نزدیک شوند.

درک مشتری

از درک مشتری برای بهبود فروش استفاده کنید

پایگاه مصرف کننده شما تحت تأثیر نام تجاری شما قرار می گیرد و برند شما درک مشتری را هدایت می کند. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، تأثیر مثبت بر درک مشتری از شرکت شما اغلب به فروش بیشتر منجر می شود. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تأثیرگذاری بر درک برند خود استفاده کنید.

رسانه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی با ارزش و نسبتاً ارزان هستند که در صورت مدیریت خوب می تواند بازده قابل توجهی را به همراه داشته باشد. مهم است که با بازاریابی در هر پلتفرم رسانه اجتماعی که می توانید پیدا کنید، بررسی کنید که کدام پلتفرم ها به کسب و کار شما بهترین خدمات را می دهند.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

گزینه‌های پلتفرم رسانه‌های اجتماعی که امروزه در دسترس هستند، متنوع هستند، با شبکه‌های جدیدی که مرتباً ظاهر می‌شوند، بنابراین باید هنگام انتخاب پلتفرم‌های مناسب برای کسب‌وکارتان، دقیق باشید.

برخی از پلتفرم‌ها برای خدمات سریع به مشتریان و پاسخ‌های روابط عمومی مناسب‌تر هستند، در حالی که برخی دیگر برای کمپین‌های بصری کوتاه قدرتمندی که محصول یا خدمات شما را به طور خلاصه نشان می‌دهند، مناسب‌تر هستند. یک استراتژی برای ایجاد تصوری که نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کند، توسعه دهید. شما از آنها می خواهید که در مورد آن هر جا که دوست دارند چت کنند، به اشتراک بگذارند و با یکدیگر درگیر شوند، صحبت کنند.

خدمات مشتری

خدمات مشتری نحوه برخورد شما با مشتریان است. حکایتی وجود دارد در مورد اینکه چگونه یک مشتری راضی به دو یا سه نفر از تجربه خود با یک شرکت می گوید، اما یک مشتری ناراضی به هشت تا 10 نفر می گوید. هر تعاملی یک اثر ترکیبی دارد، بنابراین هرگز هیچ تعاملی با مشتری را ساده نگیرید. با این حال، همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که خدمات با کیفیت به مشتریان همچنین شامل تعیین حد و مرزهایی است که مشتریان می توانند از شما به موقع انتظار داشته باشند، و همچنین شامل بازخورد آنها قبل از بروز مشکلات بزرگتر است.

مشارکت جوامع

می توانید سعی کنید تا حد امکان با جامعه خود درگیر شوید. یک موضوع رایج در بین مصرف کنندگان و جوامع این است که کسب و کارها فقط به فکر سود بردن از جوامعی هستند که در آن هستند. در حالی که سود اصلی ترین دغدغه یک کسب و کار است، لازم است که کسب و کارها در جوامعی که در آن فعالیت می کنند با بازپرداخت مشارکت کنند.

کمک مالی به یک جامعه می تواند به شکل حمایت از رویدادهای اجتماعی، کمک مالی به نیازمندان یا سازماندهی رویدادهای خیریه باشد. جوامع می خواهند ببینند که صاحبان مشاغل بیشتر از گرفتن پول خود انجام می دهند.

برای مشتریان امکان پذیر نیست که به همه تبلیغاتی که هر روز با آن بمباران می شوند توجه کنند. مردم تکنیکی را برای تنظیم پیام ها برای محصولات یا خدماتی که در آن زمان مورد علاقه آنها نیستند، توسعه داده اند.

درک مشتری

بازاریابی ادراک انتخابی

تکنیک دور زدن این گزینش پذیری، بازاریابی ادراک انتخابی نامیده می شود. شما باید مخاطبان خود را به گونه ای هدف قرار دهید که باعث شود فیلتر تبلیغات خود را برای شما پایین بیاورند. شما باید محصولات خود را به گونه ای ارائه دهید که برای مخاطبی که قصد جذب آن را دارید جذابیت داشته باشد. اگر محصول شما برای چندین گروه سنی مفید است، ممکن است به تکنیک ها و پیام های مختلفی برای هر گروه فکر کنید.

 

مزیت رقابتی

یکی از بهترین راه‌ها برای پرورش درک مثبت مشتری این است که آنچه را که کسب‌وکار شما را از رقبا متمایز می‌کند، برجسته و تبلیغ کنید. مخاطبان شما دائماً غرق در تبلیغات می شوند.

همیشه برای دستیابی به مشتری ایده‌آل خود به بودجه بیشتر یا کمپین‌های بازاریابی ویروسی نیاز نیست. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید این است که بدانید چه چیزی می توانید ارائه دهید که مشتری بالقوه شما می خواهد، اما رقیب شما نمی خواهد.

گاهی اوقات، شرکت ها خود را در ساختار هزینه های خود متمایز می کنند. اگر روشی کم‌هزینه برای انجام تجارت ایجاد کنند، نسبت به رقبای خود مزیت نسبی دارند. یک مزیت متمایز کاری است که شما انجام می دهید که باعث می شود محصول یا خدمات شما بهتر از رقبای شما باشد.

برای شناسایی مزیت های رقابتی خود، باید در مورد رقابت خود تحقیق کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات، خدمات، فرآیندها و هزینه های آنها به دست آورید. هنگامی که این موارد را شناسایی کردید، می توانید برای شناسایی یا ایجاد مزیت رقابتی خود تلاش کنید و از آن برای تأثیرگذاری بر ادراک مشتری استفاده کنید.

جمع آوری ادراک مشتری

درک مشتری می تواند یک زمینه دشوار برای پیمایش باشد. جمع آوری اطلاعاتی که می تواند به عنوان ادراک ترجمه شود دشوار است. برای اینکه بفهمید مشتریان چه می گویند، باید به دهان به دهان، پاسخ های رسانه های اجتماعی یا نتایج نظرسنجی تکیه کنید.

نظرسنجی از مشتریان موجود یکی از روش های پیشرو برای درک مشتریان شماست. با این حال، روش‌های بیشتری معرفی می‌شوند که به شما امکان می‌دهد احساسات مشتری را از اینترنت جمع‌آوری کنید.

هوش مصنوعی و پلتفرم‌های یادگیری ماشینی توسعه یافته‌اند که از پردازش زبان طبیعی برای خزیدن در میان ترابایت اطلاعات موجود در وب استفاده می‌کنند. این تحلیل احساسات یا عقیده کاوی نامیده می شود و هنوز یک صنعت جوان است. ممکن است بتوانید گزینه های مقرون به صرفه ای را بیابید تا به شما در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای درک مشتریان خود علاوه بر روش های سنتی کمک کند.

درک مشتری از برند شما

5 گام برای درک بهتر مشتریان

به عنوان یک بازاریاب، هدف نهایی شما این است که مشتریان خود را آنقدر خوب بشناسید که بتوانید نیازهای آنها را پیش بینی کنید و از انتظارات آنها فراتر بروید. در اینجا 5 مرحله برای درک بهتر مشتریان ارائه شده است.

1. مشتریان شما چه کسانی هستند

مشتریان نسبت به گذشته کمتر وفادار هستند و اعتماد کمتری دارند و رسانه های اجتماعی به آنها این قدرت را داده اند که در تصمیمات خرید خود تجدید نظر کنند. مشتریان همچنین متنوع‌تر شده‌اند. بنابراین، بازاریابان موفق باید بفهمند که مشتریانشان چه کسانی هستند.

درک نوع افراد، مشخصات جمعیتی و روانشناختی آنها کلیدی است. به عنوان مثال، هنگام ایجاد نمایه های مشتری، تا حد امکان از خود سوالات مرتبط در مورد مشتری خود بپرسید. نر هستند یا ماده؟ بچه دارن؟ آیا آنها صاحب خانه هستند؟ آیا آنها اغلب به تعطیلات می روند؟ آنها را به بسیاری از روش های ممکن تعریف کنید.

2- مشتریان شما به چه چیزی اهمیت می دهند

درک مهم ترین مسائل، مشکلات و خواسته های مشتریان شما مهم است. هر فرد در پایگاه مشتری شما خواسته یا نیاز خاصی دارد و به طور طبیعی پذیرای اطلاعاتی است که به مقابله با چالش های آنها کمک می کند. آن‌ها ممکن است به دنبال راه‌هایی برای ایجاد یک برند شخصی، راه‌اندازی یک کسب‌وکار یا داشتن سبک زندگی سالم‌تر باشند.

با درک اینکه مشتریان شما به چه چیزی اهمیت می دهند، می توانید شروع به تولید محتوا برای رفع نیازهای آنها کنید. همانطور که آنها شروع به درگیر شدن با محتوای شما می کنند، می توانید درک عمیق تری از تاثیر این چالش بر زندگی آنها ایجاد کنید. با این تعامل، شما همچنین می توانید الگوهای تعامل بهترین مشتریان خود را تشخیص دهید. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، می توانید شروع به تولید محتوای بیشتری کنید که این نوع خاص از مشتری را جذب می کند.

3- مشتریان چگونه کسب و کار شما را درک می کنند؟

درک مشتری به همان اندازه مهم است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند. یکی از راه های سنجش ادراک، انجام یک نظرسنجی برای به دست آوردن بینش و بازخورد ارزشمند است. این امر به ویژه مهم است زیرا به کسب و کار شما اجازه می دهد تا با بازخوردها سازگار شود و جایی که کوتاهی می کند را جبران کند.

علاوه بر این، گوش دادن آنلاین یک راه عالی برای به دست آوردن بینش ارزشمند در زمان واقعی از احساسات مشتری است. اگر می‌خواهید ببینید مشتریان شما چگونه به کمپین‌های شما پاسخ می‌دهند، سنجش احساسات می‌تواند قبل از اینکه کمپین بر فروش تأثیر منفی بگذارد به شما هشدار دهد. در نتیجه، می‌توانید از این اندازه‌گیری برای تنظیم ارتباطات خود با چیزی استفاده کنید که مناسب‌تر با پایگاه مشتری شما باشد.

نظرسنجی و گوش دادن آنلاین همچنین می تواند چیزهایی را به شما بگوید که ممکن است ندانید، از جمله نقص محصول و رفتار کارکنان. بدون اینکه بدانید مشتری شما چگونه کسب و کار شما را درک می کند، شکایت ها را از دست خواهید داد و تعجب خواهید کرد که چرا مشتریان کسب و کار خود را به رقبای شما می برند.

مگر اینکه به طور مداوم سعی کنید بازخورد ارزشمندی دریافت کنید، ممکن است هرگز متوجه نشوید که کجا اشتباه می کنید. می‌توانید ابزارهایی مانند Survey Monkey و Salesforce Marketing Cloud را برای نظرسنجی و گزینه‌های گوش دادن آنلاین امتحان کنید.

 

4. چه نوع محتوایی را دوست دارند

بسته به کسب و کار شما، ممکن است متوجه شوید که مشتریان شما به یک نوع محتوا نسبت به نوع دیگر بهتر پاسخ می دهند. درک اینکه مشتری شما چه محتوایی را دوست دارد به همان اندازه مهم است که بدانید چه محتوایی آن مشتریان را تبدیل می کند.

با اولویت بندی محتوایی که تبدیل می شود، طبیعتاً بر روی محتوایی که مشتریان خود دوست دارند تمرکز می کنید.

برای انجام صحیح این کار، باید فراتر از درگیری‌های سطحی مانند لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، و بازتوییت‌ها بروید. رویدادهای جاری و روندهای اجتماعی ممکن است باعث شود مشتریان محتوایی را که قصد مصرف آن را ندارند دوست داشته باشند یا به اشتراک بگذارند.

بنابراین، فراتر از این معیارها برای دیدن اینکه آیا مشتریان شما از فراخوان‌ها برای اقدام در آن محتوا استفاده می‌کنند (یعنی «اشتراک در فهرست پستی») برای خط پایین شما بسیار مهم است.

درک مشتری

5- سفر کاربر چیست؟

خود را به جای مشتریان خود قرار دهید. به تمام نقاط تماسی که مشتریان با کسب و کار شما در تماس هستند نگاهی بیندازید. این شامل کارت ویزیت، وب سایت، رسانه های اجتماعی، جلوی فروشگاه، محل پذیرش، مرکز تماس، بروشورها و غیره می شود.

آیا معاملات مشتری با کسب و کار شما یکپارچه است؟ آیا تجربه آنها هر بار که با تجارت شما در تماس هستند لذت بخش است؟

مهم است که سفر مشتری خود را حداقل یک بار در سال مرور کنید. ممکن است نرم افزار، پلتفرم یا ابزار جدیدی پیدا کنید که بتواند سفارشی شما را بهبود بخشد

سفر er و کاهش منابع مورد نیاز برای حفظ عملکردهای فروش و بازاریابی شما.

نتیجه

در پایان، عدم درک مشتری باعث می شود شرکت شما به طور موثر نیازهای مشتریان بالقوه خود را برآورده کند. اگر این نیازها را برآورده نکنید، مشتریان شما به جای دیگری خواهند رفت. مشتریان نسبت به گذشته کمتر وفادار هستند و اعتماد کمتری دارند و رسانه های اجتماعی به آنها این قدرت را داده اند که در تصمیمات خرید خود تجدید نظر کنند. بنابراین، اگر آنها را درک نمی کنید، چگونه می توانید انواع تجربیاتی را که آنها می خواهند ارائه دهید؟

 

 

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

4 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *