ریبرندینگ توییتر به x

نام تجاری جدید توئیتر

ریبرندینگ توییتر به x که توسط تیم داخلی توییتر و استودیوی فرانسوی Irradié ایجاد شده است، دارای فونت زیبایی شناختی «عمداً ناقص» و نام تجاری جدید، Chirp است. توییتر از زمان آغاز به کارش در سال 2006 تغییرات نسبتاً بالایی از فراز و نشیب داشته است. تنها در سال گذشته، متهم به مشارکت در انتشار اطلاعات نادرست مرتبط با بیماری همه گیر شد و به کانون لغو پرطرفدارها از جمله جی کی رولینگ و بیشتر آنها تبدیل شد. اخیراً حساب کاربری دونالد ترامپ را به دلیل تحریک به خشونت در پی یورش به ساختمان کنگره آمریکا به حالت تعلیق درآورده است.

در پی سال پرتلاطم 2020، پلتفرم رسانه های اجتماعی از هویت بصری و سیستم طراحی جدیدی پرده برداری کرده است اولین به روز رسانی آن در پنج سال گذشته که هدف آن انعکاس واقعیت ظریف توییتر است.

ریبرندینگ توییتر به x

مدیر خلاق اجرایی توییتر، دونا لامار، در یک پست وبلاگ جدید به عنوان «عمداً ناقص» توصیف شده است، این برند جدید توسط تیم داخلی شرکت با همکاری استودیوی پاریسی Irradié ایجاد شده است.

در حالی که نام تجاری جدید برخی از ویژگی های طراحی کلیدی توییتر، از جمله لوگوی پرنده و پالت رنگ آبی آن را حفظ می کند، بقیه هویت به گونه ای طراحی شده است که کمی غیرقابل پیش بینی تر باشد.

ریبرندینگ توییتر به x

ما با توییت‌ها در مرکز شروع کردیم. سپس مواد را از هم جدا کردیم و دوباره لایه لایه کردیم. روی عکس ها رنگ می انداختیم، پوسترها را پاره می کردیم، کلمات را خط می کشیدیم و تصاویر محو می کردیم. ما بافت‌ها و پیکسل‌ها، حرکت‌ها و میم‌ها را اضافه کردیم.

با اشاره به شهرت پلتفرم برای بحث‌های داغ و لحظات ویروسی، سیستم طراحی را می‌توان بسته به موقعیت یا مکالمه‌ای که روی آن اعمال می‌شود، بالا یا پایین شماره‌گیری کرد.

تیم داخلی توییتر همچنین با شرکت ریخته گری نوع سوئیسی Grilli Type برای ایجاد اولین تایپ فیس سفارشی خود به نام Chirp همکاری کرد. با ترکیب سبک‌های گوتیک آمریکایی و گروتسک اروپایی، و افزودن ویژگی‌های دست‌ساز نمونه‌های چوب‌تراشی اولیه، این حروف به عنوان افزودنی معاصر و همه‌کاره در نظر گرفته شده است. تیم داخلی توییتر که برای کار برای مخاطبان جهانی طراحی شده است، در حال حاضر در حال گسترش Chirp به زبان‌هایی فراتر از الفبای لاتین است.

لامار می‌افزاید: «چیپ تعادل بین نامرتب و تیز را ایجاد می‌کند تا لذت و بی‌احترامی یک توییت را تقویت کند، اما در صورت نیاز می‌تواند سنگینی جدیت را نیز تحمل کند».

مالک توییتر ایلان ماسک

کمپین مالک توییتر ایلان ماسک برای تغییر نام پلتفرم رسانه اجتماعی با مضمون پرندگان به X به خوبی در حال انجام است اما علامت گذاری تجاری برند جدید و محافظت از آن در برابر چالش های قانونی ممکن است فرآیندی دشوارتر باشد.

جاش گربن، وکیل علامت تجاری، به رویترز گفت که حرف X معمولاً در علائم تجاری ذکر می شود، به این معنی که ممکن است وب سایتی که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد، متهم به نقض مالکیت معنوی یک شرکت دیگر شود.

گربن گفت: “احتمال صد درصدی وجود دارد که توئیتر به خاطر این موضوع توسط کسی مورد شکایت قرار گیرد.”

او به این نشریه گفت که نزدیک به 900 شرکت فقط در ایالات متحده ثبت علامت تجاری شامل حرف X را ثبت کرده اند، از جمله غول های فناوری متا و مایکروسافت. به گفته سازمان جهانی مالکیت معنوی، ثبت علامت تجاری به شرکت اجازه می دهد تا از “اشتباهات رایج دیجیتال مارکتینگ محصولات یا خدمات مشابه یا مشابه تحت نام یکسان یا گیج کننده” توسط اشخاص ثالث جلوگیری کند. وب سایت ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده نشان می دهد که شرکتی که یک علامت تجاری را نقض می کند ممکن است با جریمه هایی روبرو شود یا از استفاده بیشتر از مقالات نقض کننده جلوگیری شود.

ماسک در آخر هفته توییتر را به نام X تغییر نام داد، یک بازگشت آشکار به کار او در وب سایت X.com، که در نهایت به PayPal تبدیل شد. ماسک روز یکشنبه در توییتی گفت که لوگوی جدید که به صورت جمعی تهیه شده است، نسخه سیاه و سفید حرف X است که در سبک آرت دکو ارائه شده است.

ماسک در توییت دیگری در همان روز گفت: ” به زودی با برند توییتر و به تدریج از همه پرندگان خداحافظی خواهیم کرد.”

ریبرندینگ توییتر به اکس

ریبرندینگ توییتر به اکس

داگلاس مسترز، وکیل علامت تجاری در شرکت حقوقی Loeb & Loeb، به رویترز گفت، با این حال، سادگی لوگو ممکن است محافظت از نام تجاری میکروبلاگ را دشوارتر کند.

مسترز گفت: “لوگو چیز زیادی که متمایز در مورد آن نیست، بنابراین حفاظت بسیار باریک خواهد بود.” با توجه به دشواری محافظت از یک حرف، مخصوصاً یکی از محبوب‌ترین حروف تجاری مانند «X»، حفاظت توییتر احتمالاً به گرافیک‌های بسیار مشابه با لوگوی X محدود می‌شود.»

اینسایدر خاطرنشان کرد که لوگوی جدید X نیز شبیه یک کاراکتر یونیکد عمومی است و از دهه 1970 در کتاب های درسی ریاضی استفاده شده است. کاربران توییتر همچنین از تغییر نام این وب سایت انتقاد کرده اند و بین لوگوی جدید آن و چندین وب سایت فیلم بزرگسالان مقایسه می شوند.

twitterxاین تغییر نام تجاری زمانی صورت می‌گیرد که توییتر با کاهش ترافیک کاربران، از دست دادن نیمی از تبلیغ‌کنندگان برتر و فرسودگی کارمندان خود دست و پنجه نرم می‌کند. این وب‌سایت با بدهی حدوداً 13 میلیارد دلاری مواجه است که در زمان خرید آن توسط ماسک، که در اکتبر 2022 نهایی شد، به عهده گرفت.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *