بیزینس پلن کلینیک زیبایی

بیزینس پلن کلینیک زیبایی

بیزینس پلن کلینیک زیبایی چیست؟

بیزینس پلن کلینیک زیبایی خلاصه ای از نحوه عملکرد کسب و کار کلینیک زیبایی شما است و دلیل موفقیت آن را روشن می کند. این یک نقشه راه با اهداف و نقاط عطف ارائه می کند تا سالن شما را به موفقیت برساند.

چرا به بیزینس پلن کلینیک زیبایی نیاز دارید؟

دلیل اصلی نیاز به یک اینفلوئنسر مارکتینگ برای بیزینس پلن کلینیک زیبایی این است که شما کنترل کسب و کار زیبایی خود را در دست بگیرید و تصمیمات درست را در پیش بگیرید. یک برنامه به خوبی طراحی شده به شما مسیر روشنی را می دهد که در حین شروع به دنبال آن باشید، در حالی که به شناسایی نقاط ضعف در کسب و کار کلینیک زیبایی خود کمک می کند. همچنین برای برقراری ارتباط با دیگران به یک طرح تجاری سالن نیاز دارید. اگر نیاز به جمع‌آوری پول دارید، بانک یا سرمایه‌گذار می‌خواهد قبل از صدور هرگونه وجه، طرح کسب‌وکار سالن شما را ببیند.

نداشتن طرح کسب و کار برای کلینیک زیبایی شما مانند ساختن خانه ای بدون نقشه است. وقتی به خانه ای فکر می کنید این امر واضح است اما به دلایلی اغلب توسط صاحبان سالن فراموش می شود که متاسفانه دلیل اصلی ورشکستگی سالن هاست.

بیزینس پلن کلینیک زیباییچرا به یک طرح تجاری نیاز دارید؟

ایده های خود را فرموله کنید و اهداف خود را تعیین کنید. یکی از مهم ترین دلایل نوشتن یک پلن کسب و کار این است که به سادگی تمام ایده ها، دانش و برنامه های عالی خود را از ذهن خود خارج کنید و روی کاغذ سازماندهی کنید.

داشتن اهداف در ذهن شما کافی نیست. نوشتن یک برنامه به شما کمک می کند تا از موانع و چالش های احتمالی که در غیر این صورت پیش بینی نمی کنید فکر کنید و تاکتیک هایی را برای مقابله با آنها ارائه دهید.

اگر در حال حاضر یک کلینیک زیبایی تاسیس دارید، نوشتن یک پلن تجاری ممکن است کار غیر ضروری به نظر برسد. اما اگر می خواهید کسب و کار خود را با موفقیت بازسازی کنید، داشتن مجموعه ای از اهداف ضروری است.

انتخاب های سخت انجام دهید

در برخی موارد، همه صاحبان سالن با تصمیمات سختی روبرو می شوند. وقتی این کار را انجام می دهید، آرزو می کنید که ای کاش یک طرح تجاری داشتید.

چرا؟ زیرا نوشتن یک طرح کسب و کار شما را مجبور می کند تا فلسفه های خود را در مورد بازاریابی، امور مالی، برندسازی و موارد دیگر به طور کامل تعریف کنید. هر زمان که در شرایط سختی قرار گرفتید، می توانید به طرح کسب و کار خود نگاه کنید. چه راه حلی با اهداف و تاکتیک های برنامه شما مطابقت دارد؟ کدام تصمیم با فلسفه کسب و کار شما همسو است؟

یک برنامه مالی تهیه کنید

دلایل عملی زیادی برای داشتن یک بیزینس پلن کلینیک زیبایی وجود دارد، اما مهم ترین آنها این است که برای تهیه یک برنامه محکم برای تامین مالی سالن جدید یا بازسازی خود به یکی نیاز دارید. چه در حال راه‌اندازی آن باشید، چه از یک برنامه کوتاه‌مدت مانند اسنپ فایننس استفاده کنید، یا با یک برنامه اجاره به مالکیت بلندمدت فکر کنید، یک طرح تجاری به شما کمک می‌کند تصویر واضحی از جریان پول خود داشته باشید و به سرمایه‌گذاران اعتماد کنید.

چگونه یک بیزینس پلن کلینیک زیبایی بنویسم؟

چگونه یک بیزینس پلن کلینیک زیبایی بنویسم؟

10 جزء حیاتی وجود دارد که باید در بیزینس پلن کلینیک زیبایی گنجانده شود:

  1. بیانیه ماموریت کلینیک زیبایی خلاصه کوتاهی از چرایی وجود یک کلینیک زیبایی ، هدف کلینیک زیبایی چیست و چگونه به این هدف دست می یابد.
  2. مشکلی که کلینیک زیبایی حل می کند مشکل حل نشده ای که مشتریان شما با آن روبرو هستند و کلینیک زیبایی شما به آن رسیدگی خواهد کرد.
  3. راه حل پیشنهاد کلینیک زیبایی و چگونه کسب و کار کلینیک زیبایی شما به مشکل رسیدگی می کند و برای مشتریان شما ارزش ایجاد می کند.
  4. مدل درآمد سالن جریان های مختلف درآمد (راه های کسب درآمد) سالن شما خواهد داشت.
  5. هزینه های کلینیک زیبایی تمام هزینه های مرتبط با راه اندازی و راه اندازی کلینیک زیبایی شما.
  6. مشتری و بازار هدف مشتری کلینیک زیبایی ایده آل شما و اندازه بازار محلی.
  7. فعالیت های بازاریابی کلینیک زیبایی چگونه مشتریان جدیدی را به کلینیک زیبایی خود جذب می کنید و مشتریان خروجی خود را به دفعات بیشتری می آیند و در هر بازدید بیشتر هزینه می کنند.
  8. کارمندان کلینیک زیبایی ، مشارکت ها و نقش های آنها کارکنان سالن و شرکای تجاری شما که به شما در دستیابی به برنامه و نقش های خود کمک می کنند.
  9. نقاط عطف اصلی دستاوردها و اهداف مهمی که باید آنها را تکمیل کنید یا در زمان مشخصی برای موفقیت کلینیک زیبایی خود به آنها برسید.

یک پلن تجاری برای یک کلینیک زیبایی چیست؟

بیزینس پلن کلینیک زیبایی یک سند رسمی و مکتوب است که اهداف تجاری شما را به تفصیل شرح می دهد. برنامه شما باید شامل اطلاعاتی در مورد تیم و شرکت شما و یک طرح کلی از نحوه برنامه ریزی شما برای دستیابی به اهداف باشد.

مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که واقع بین باشید. تعیین اهداف خیلی بلند یا خیلی بدبینانه می تواند شما را برای شکست آماده کند. بهترین راه برای جلوگیری از این؟ تحقیق کامل درک بازار هدف خود و بررسی دقیق هزینه ها برای پیش بینی آگاهانه در مورد امور مالی بسیار مهم است.

چگونه یک بیزینس پلن کلینیک زیبایی بنویسیم

چگونه یک بیزینس پلن کلینیک زیبایی بنویسیم

نوشتن طرح کسب و کار شما به زمان و تحقیق زیادی نیاز دارد. شما باید برنامه ریزی کنید که برنامه خود را چندین بار در طول مسیر ویرایش، بازنگری، بررسی و صیقل دهید. نسخه نهایی طرح کسب و کار سالن شما باید کمتر از 12 صفحه باشد و شامل اجزای زیر باشد:

  1. جلد
  2. خلاصه اجرایی
  3. شرح و تاریخچه شرکت
  4. بیانیه ماموریت
  5. برنامه مدیریتی
  6. برنامه ی بازاریابی
  7. برنامه مالی

جلد

صفحه جلد شما اولین برداشت شماست. در صورتی که نیاز داشته باشید برنامه خود را با شرکای تجاری یا وام دهندگان بالقوه به اشتراک بگذارید، داشتن پوششی تمیز و حرفه ای بسیار مهم است. حتماً نام و آدرس سالن خود و همچنین نام صاحبان و اطلاعات تماس را درج کنید. حتی ممکن است بخواهید فهرستی از مطالب را نیز اضافه کنید.

خلاصه اجرایی

در اینجا می توانید محتوای طرح کسب و کار خود را خلاصه کنید. شما می خواهید یک پیشینه مختصر در مورد شرکت خود، اهداف خود برای پنج سال آینده و پنج تا 10 مورد از اهداف اصلی کسب و کار خود داشته باشید. خلاصه اجرایی شما باید کمتر از یک صفحه باشد.

ممکن است بعد از نوشتن بقیه طرح کسب و کارتان، نوشتن خلاصه اجرایی خود در آخر کار مفید باشد. این به شما فرصتی می دهد تا اهداف خود را مشخص کنید تا بتوانید آنها را به طور واضح و مختصر بیان کنید.

توضیحات شرکت

شرح شرکت خود را به عنوان طرح خود در نظر بگیرید: اطلاعاتی در مورد کلینیک زیبایی و تاریخچه آن، خدماتی که ارائه می دهید و آنچه کلینیک زیبایی شما را منحصر به فرد می کند، ارائه می دهد.

در مورد اینکه چرا سالن شما متمایز است به جزئیات بپردازید. چگونه برای جمعیت شناسی منطقه شما جذاب است؟ چرا این مکان را انتخاب کردید؟ چگونه به جامعه خدمت خواهد کرد؟ به نظر شما در پنج سال آینده به کجا خواهد رسید؟

بیزینس پلن کلینیک زیباییبیانیه ماموریت

بیانیه ماموریت شما شاید چالش برانگیزترین و مهم ترین بخش از طرح کسب و کار شما باشد. یک بیانیه ماموریت قوی می تواند تمام جنبه های کلینیک زیبایی شما را دیکته کند.بیانیه ماموریت شما باید رویکرد شما را به کسب و کار خلاصه کند. نوشتن یکی ساده تر از انجام دادن است. اما هنگامی که آن را روی کاغذ بیاورید، شما را در تصمیم گیری های بعدی راهنمایی می کند. همچنین کارمندان شما را راهنمایی می کند که باید آن را بدانند، به آن ایمان داشته باشند و هر روز بر اساس آن زندگی کنند.

تحلیل بازار

این یک نگاه عمیق به بازاری است که در آن هستید. این به معنای تحقیق در مورد جامعه محلی خود، رقبای اطراف، روندهای فعلی و در کل صنعت شماست. می توانید این را به سه بخش تقسیم کنید:

تجزیه و تحلیل کامل بازار نه تنها نشان می دهد که شما تحقیقات خود را انجام داده اید – همچنین بینش ارزشمندی در مورد اینکه کلینیک زیبایی دیگر با موفقیت یا ضعیف انجام می دهند و چگونه باید کلینیک زیبایی خود را تبلیغ کنید، ارائه می دهد.

استراتژی بازاریابی

تجزیه و تحلیل بازار شما به عنوان پایه ای برای استراتژی بازاریابی شما عمل خواهد کرد. ابتدا نوع مشتریانی را که می خواهید جذب کنید مشخص کنید. تصویری دقیق از مشتریان ایده آل خود ایجاد کنید: سن، جنسیت، درآمد، سبک زندگی، مشاغل، خواسته ها و نیازهای آنها.سپس، موقعیت خود را مشخص کنید. سالن شما چگونه این مشتریان را جذب خواهد کرد؟ آیا آن را به عنوان یک سالن مد روز، مجلل، یا یک کلینیک زیبایی آرام خانواده قرار می گیرد؟ چگونه به موقعیت مورد نظر خود دست خواهید یافت؟ برای جذب مشتریان خود به چه نوع تبلیغات، محصولات، رویدادها و حتی دکوراسیون داخلی نیاز دارید؟

برنامه مدیریتی

استراتژی مدیریت شما چگونه به نظر می رسد؟ این فرصتی است که سلسله مراتب مدیریت خود را ترسیم کنید، نقش و مسئولیت هر کارمند را مشخص کنید و پاداش تعیین کنید. این باید شامل صاحبان، صاحبان سبک، کارکنان میز جلو و ارائه دهندگان خدمات باشد.

برنامه مالی

این بخش به خصوص چالش برانگیز، اما بسیار مهم در طرح کسب و کار شما است. ایجاد یک برنامه مالی دقیق می تواند به شما کمک کند تا موانع و مشکلات را پیش بینی کنید، جریان نقدی خود را اصلاح کنید و از پیشرفت ماه به ماه و سال به سال کلینیک زیبایی خود ایده بگیرید. به علاوه، اگر برای وام درخواست می کنید، یک بانک یا آژانس ممکن است از برنامه مالی شما برای تعیین واجد شرایط بودن شما استفاده کند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *