آیا انتخاب SEM در مقابل شبکه اجتماعی پولی دشوار است؟ بسته به هدف عمودی، فصلی و نهایی، یاد بگیرید که از کدام یک استفاده کنید. ما قصد داریم در مورد اینکه چه زمانی باید از بازاریابی موتور جستجو (SEM)، اجتماعی پولی یا هر دو استفاده کنید، صحبت کنیم. SEM و شبکه های اجتماعی پولی لزوماً سیب ساده نیستند، بلکه بیشتر شبیه “یک استار فروت و یک ولوو 240 1992 با اسپویلر روی آن هستند.”
SEM و تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی چیست؟
واقعیت این است که آنها عملکردهای متفاوتی دارند. شبکه های اجتماعی پولی به عنوان رسانه فعال در نظر گرفته می شوند، به این معنی که شخصی لزوماً به دنبال اطلاعات نیست، اما تبلیغ را دریافت می کند. (در واقع، تقریباً تمام رسانه های دیجیتال فعال هستند.)
از سوی دیگر، SEM یک رسانه واکنشگرا است شخصی فعالانه به دنبال چیزی است و تبلیغکننده با تبلیغ مرتبط با آنها ملاقات میکند. انجام آنها با هم در تخصیص مساوی برای رسیدن به هدف یکسان، نمونه کاملی از ضرب المثل و میم رایج “F-Oround and Find Out” است.
در برخی مواقع، در صورت عدم نظارت، اختلاط SEM و اجتماعی پولی با یکدیگر روبرو می شوند. با این حال، اتکا، چه به حجم یا صلاحیت مشتری، ممکن است کمتر از حد مطلوب باشد. به عنوان یک قانون کلی عقل سلیم در صنعت، مطمئن شوید که موارد زیر را به خاطر دارید:
شبکههای اجتماعی پولی ممکن است تبدیلها/فروش/سرنخها و غیره با آخرین کلیک را برای شما به ارمغان بیاورند، اما در واقع، مانند نمایش و ویدئو عمل میکنند و به شما کمک میکنند تا آگاهی یا مشارکت مجدد بیشتری کسب کنید. این در مورد دریافت تبدیل بهتر و مستقیم تر است، اما هنوز بهترین نیست.
جستجوی پولی/SEM قصد بالایی برای تبدیل/فروش/سرنخهای سریعتر دارد، زیرا مصرفکننده باید تبلیغ شما را راهاندازی کند. این بهترین ابزار برای آگاهی رانندگی نیست. اگر بازیکن شناخته شده ای نیستید، جستجو در تزریق نام تجاری شما به صفحه نتایج موتور جستجو کار خوبی انجام می دهد، اما مراقب افزایش «برندسازی» باشید که از آن خارج می شوید. SEM اقدامات را هدایت می کند، و اجتماعی پولی آگاهی را افزایش می دهد.
اجتماعی ارگانیک: گرچه چیزی نیست که در اینجا بحث می کنیم، اما شبکه اجتماعی ارگانیک شما نشان دهنده چیزی است که می توانید کنترل کنید رسانه متعلق به شما. می توانید از شبکه های اجتماعی پولی برای پیشبرد بیشتر استفاده کنید.
اجتماعی پولی: برای تقویت بیشتر اجتماعی ارگانیک شگفتانگیز شما و جذب دنبالکنندگان جدید به صفحه شما استفاده میشود، بنابراین میتوانید رسانههای متعلق به بیشتری را به سمت آنها هدایت کنید. یا، آنها را مستقیماً به سمت سایت هدایت کنید تا آگاهی بیشتر/برای جمع آوری داده های آنها، علاوه بر تلاش برای فروش مستقیم چیزی به آنها، افزایش یابد. این کاربران ممکن است فعالانه به دنبال چیزی باشند که میخواهید به آنها بفروشید یا نه، اما شما ابزارهای خاصی دارید که به شما کمک میکند تعیین کنید که آیا ممکن است آنها باشند یا خیر.
جستجوی پولی/SEM: شما چیزی دارید که میخواهید به مردم فشار بیاورید، اما فقط میخواهید آن را به افرادی که به دنبال آن (یا وسیله ای شبیه به آن هستند) فشار دهید. بنابراین، شما در موتورهای جستجو گرد هم می آیید و پورتال موردی را که ممکن است مستقیماً به دنبال آن هستند در اختیار آنها قرار دهید.
فریلنسرهای برتر برای هر تجارت
Fiverr به تیم شما این انعطافپذیری را میدهد تا قابلیتهای داخلی خود را گسترش دهد و با برقراری ارتباط با فریلنسرها برای هر مجموعه مهارتی که نیاز دارید، هر پروژه را اجرا کند.
زمان استفاده از SEM در مقابل. اجتماعی پولی
اگر هدف نهایی شما این است که مستقیماً از سایت فروش / سرنخ / تعامل مبتنی بر وب سایت را هدایت کنید، با SEM پیشروی کنید. اگر هدف نهایی شما افزایش آگاهی از برند یا محصول یا تعامل مجدد با کاربران/بازدیدکنندگان قبلی است، پس با استفاده از شبکه های اجتماعی پولی پیش بروید.
برخی از ساده ترین سناریوها عبارتند از:
پاکسازی بازاریابی مجدد: شخصی در یک آگهی گوگل جستجو می کند و وارد سایت می شود اما آن را رها می کند این زمانی است که اجتماعی پولی (یا واقعاً هر برنامه ای) می تواند جستجوگر را با همان تشنگی خون که مامور TSA در فرودگاه لاگواردیا جستجو می کند، تعقیب کند.
گرفتن قیف متوسط تا پایین: شخصی که در فیس بوک مشغول بحث درباره موضوعات سیاسی است و به او تبلیغاتی نشان داده می شود که بیکن دمنوشی را فشار می دهد، به امید یافتن کد تخفیف بهتر، تحقیقات بیشتری در مورد Bing من از اسمش مایکروسافت خودداری می کنم) انجام می دهد. .
انباشته کردن لیست های بازاریابی مجدد: یکی از موارد مورد علاقه شخصی من استفاده از SEM برای “تزریق” مصرف کنندگان واجد شرایط بیشتر به وب سایت و مبدل ها برای رشد لیست های CRM/بازاریابی مجدد اجتماعی است که به نوبه خود منجر به ایجاد بزرگتر و دقیق تر می شود.
ترکیب مناسب SEM و شبکه اجتماعی پولی چیست؟
ترکیب مناسب یک هدف متحرک و تا حدی ذهنی است. سطوح بر اساس عمودی، فصلی و هدف نهایی متفاوت است.
اگر تمرکز اصلی بر تبدیل مستقیم است، بیشتر به SEM متمایل شوید.
اگر آگاهی در درگیری است، بیشتر به سمت شبکه اجتماعی پولی متمایل شوید.
بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از داده های تاریخی تصمیم بگیرید.
اگر دادههای تاریخی ندارید، به حالت آزمایشی خالص بروید: با تقسیم 50/50 سرمایهگذاری شروع کنید و در عرض 48 ساعت، حسی برای سهم تأثیر جستجو خواهید داشت و به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا نیاز به جابجایی وجوه به یک طریق یا دیگری دارید.