سئو

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو با این هدف انجام می شود تا اطمینان حاصل کنیم که وب سایت شما در موتورهای جستجو بیشتر دیده می شوند. ما می توانیم با قرار گرفتن در موقعیت های (رتبه بندی) بهتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو ، تعداد بازدید کنندگان خود را افزایش دهیم. با تسلط بر قوانین موتور های جستجو می توانیم به این خواسته دست پیدا کنیم.

سئو چیست؟

SEO مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. SEO مجموعه فرایند هایی می باشد که باعث افزایش کیفیت ، کمیت و تعداد بازدید از وب سایت شما از طریق نتایج جستجو “ارگانیک”می شود.

به عبارت دیگر:

 

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نامی است که به تمام کارهای انجام شده برای بهبود عملکرد وب سایت ها در موتور جستجو داده می شود.  SEO همچنین مخفف Search Engine Optimization (SEO) است. این فرآیند شامل ایجاد تغییرات مداوم در وبسایت شما می باشد تا وب سایت در نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بهتری داشته باشد. با سئو می توانید بازدیدکنندگان بیشتری برای وب سایت خود جلب کنید.

 

با استفاده از این مطالب ، شما پاسخ سوال و اطلاعات مربوط به نحوه انجام بهینه سازی موتور جستجو را خواهید آموخت. همچنین قادر خواهید بود سریعا به تمام سوالات متداول سئو پاسخ دهید. اجازه ندهید متن طولانی شما را بترساند ، از خواندن آن لذت خواهید برد.

معنی سئو

SEO مخفف عبارت: Search Engine Optimization است. به طور خلاصه سئو برای افزایش بازدید از وب سایت ها به طور طبیعی در موتور جستجوی گوگل انجام می شود.

کمپین های تبلیغاتی

تبلیغات تلویزیونی ، اکنون کم کم جای خود را به تبلیغات دیجیتال می دهد. با توجه به مزیتی مانند امکان دسترسی به افراد بیشتر با بودجه کم ، تبلیغات دیجیتالی به یک روش عالی بازاریابی برای مشاغل در اندازه های مختلف شده است.

طراحی سایت

ویژگی متمایز سایت فروشگاهی طراحی شده توسط گروه نگاه از سایر سایت های فروشگاهی این است که کلیه سایت ها و ایمیل ها بر اساس الگوهای مشخصی ساخته شده اند. شما فقط با دانش HTML / css خود می توانید به راحتی طراحی کل سایت را تغییر دهید.

طراحی برند

مدیریت برند یکی از مهمترین فاکتورها برای شرکت های بزرگ می باشد و از اهمیت حیاتی برخوردار می باشد. فرآیند مدیریت برند صحیح از نظر برند و موقعیت تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است و مهمترین عامل در توسعه و موفقیت یک برند است.

چرا ما نیازمند انجام سئو برای هر وبسایتی می باشیم؟

هدف از سئو رتبه بندی وب سایت ها در گوگل یا موتور جستجوی بر اساس کلمات هدفمند می باشد. وب سایت هایی که رتبه بالاتری دارند بیشتر روی آنها کلیک می شود. افزایش تعداد بازدید کنندگان هر مدیر وب سایتی را خوشحال می کند ، اما مهمترین نکته افزایش تعداد کاربران هدف ما می باشد. بنابراین شما باید SEO را برای افزایش بازدید کنندگان انجام ندهید ، بلکه بازدیدکننده باید مشتری هدف شما باشد.

 

سئو به چه معناست؟ آیا شما آماده یادگیری هستید؟ بیایید شروع کنیم!

سئو شامل تکنیک ها و استراتژی های مختلفی است که می توانید برای افزایش بازدید وب سایت استفاده کنید. ترافیک از موتورهای جستجو به عنوان ارگانیک نیز شناخته می شود. بازدید کنندگان به طور فعال در حال جستجو برای آنچه شما ارائه می دهید و تمایل به تبدیل بیشتر.

پیشی گرفتن از رقبا می تواند یک چالش برای شما باشد ، اما اینجاست که بهینه سازی موتور جستجو به کمک شما می آید. اگر تلاش کنید که گوگل و سایر موتورهای جستجو مطالب شما را بخوانند و درک کنند (بهینه سازی وب سایت) ، می توانید در صفحات نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

 

برای اینکه وب سایت شما پیشرفت کند ، ابتدا باید بدانید که موتورهای جستجو چگونه عمل می کنند تا بدانید که چگونه سایت خود را بر این اساس بهینه سازی کنید. من همیشه این اتفاق را با یک بازی مقایسه می کنم. این بازی دارای قوانینی است و این قوانین توسط Google تعیین می شود. اگر دارندگان وب سایت ، این قوانین را بدانند و بازی را طبق قوانین انجام دهند ، احتمال اشتباه بسیار کم است. آیا اکنون آماده بازی با قوانین گوگل هستید؟

 

موتورهای جستجو چگونه عمل می کنند؟

عوامل زیادی وجود دارد که نتایج را در SERP تعیین می کند ، اما از جمله مهمترین آنها می توان به ارتباط ، تخصص و اعتماد اشاره کرد. درک این سیگنال ها و بهینه سازی سایت شما بر این اساس به نفع وب سایت شما خواهد بود. در نظر گرفتن این فاکتورها ضروری است ، زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو می خواهند فقط مرتبط ترین و معتبرترین نتایج را به کاربران خود ارائه دهند.

 

گوگل یک موتور جستجوی با کیفیت است. این به این روز رسیده است زیرا یک تجربه با کیفیت را به کاربران خود ارائه می دهد. هر وب سایتی که این تجربه با کیفیت را فراهم کند ، همیشه به آن وب سایت پاداش می دهد. به عبارت دیگر ، اگر به Google کمک کنیم تجربه ای با کیفیت ارائه دهد ، در مدت زمان کوتاهی پاداش دریافت خواهیم کرد. این چیه؟ برای تولید محتوای با کیفیت ، بهینه سازی وب سایت ما طبق قوانین ، برای بازدید کنندگان ، نه موتورهای جستجو.

علاوه بر این ، در برخی موارد ، شخصی سازی نیز می تواند بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. برای شخصی سازی مثالی بزنید در صورت نیاز اضافی: اطلاعات مکان ، سابقه جستجوی کاربر ، دستگاه مورد استفاده یا ارتباطات اجتماعی.

 

موتورهای جستجو ، به ویژه گوگل ، هر ساله ده ها تغییر در الگوریتم خود ایجاد می کنند. هدف ارائه نتایج مرتبط تر به جستجوکنندگان است.

این بروزرسانی ها و تغییرات برای تجربه کاربری بهتر هنگام جستجو انجام می شوند. برخی از تغییرات عمده هستند و تعداد زیادی سایت را تحت تأثیر قرار می دهند. دیگران کوچک هستند و شما به سختی متوجه تغییر موضع خود در صفحه نتایج خواهید شد.

 

طی یک سال گذشته چندین به روزرسانی مهم در Google انجام شده است. از MOZ و وب سایت های مشابه می توانید به این به روزرسانی ها دسترسی پیدا کنید. یک نکته وجود دارد که نباید فراموش کنیم: موتورهای جستجو همیشه تلاش می کنند تا مرتبط ترین وب سایت را به اطلاعات مورد نظر شما ارائه دهند.

چرا کلمات کلیدی برای سئو سایت شما حائز اهمیت است؟

کلمات کلیدی برای استراتژی SEO شما ضروری است. بنابراین ، شما باید از یک رویکرد تحلیلی استفاده کنید. ابتدا به بازدید کننده احتمالی خود فکر کنید. او چه نوع جستجويی انجام می دهد ، چه می خواهد؟ شما نمی توانید صفحه خود را برای صدها اصطلاح مختلف بهینه کنید. به همین دلیل ما باید کلمات کلیدی بسیار مشخصی را انتخاب کنیم و تصمیم بگیریم که چه چیزی را بهینه می کنیم.

3 نکته مهم در تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که باید بخاطر بسپارید: فرکانس ، رقابت و ارتباط.

فرایند تحقیق کلمات کلیدی رابطه بین ، حجم کلمات کلیدی ، فرکانس (هر چند وقت یکبار افراد به دنبال چیزها می گردند) و رقابت (بازار چقدر رقابتی است) می باشد. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بفهمید کدام کلمات کلیدی بیشترین پتانسیل را دارند و کدام یک کمک بیشتری به هدایت ترافیک به سمت سایت شما می کنند.

هنگام تحقیق کلمات کلیدی ، بیشتر ما کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو نمی کنیم. هدف شامل کلمات کلیدی مهمی است که محتوای تهیه شده را توصیف می کند. این باعث می شود ما در موتورهای جستجو بیشتر دیده شویم و به کلمه کلیدی مورد نظر ما کمک بیشتری می کنیم.

 

حال بیایید مثال عملی خود را بررسی کنیم:

 

فرض کنید شما یک سایت تجارت الکترونیکی دارید که تلفن های همراه می فروشد.

 

مثال 1: کاربر “iPhone” را جستجو می کند.

 

در این کلمه ، ممکن است بخواهید در صفحات نتایج جستجو وضعیت خوبی داشته باشید. این در واقع یک کلمه کلیدی بسیار پرطرفدار و همچنین یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی است. همچنین ، اگر در نظر بگیریم که کاربر احتمالی شما تمایلی به خرید تلفن جدیدی ندارد ، اما فقط برای بدست آوردن برخی اطلاعات و بررسی تصاویر جستجو می کند ، مشخص خواهیم کرد که صفحات شما در این مورد ارتباط چندانی ندارند و این جستجو نیز نرخ تبدیل مناسبی نخواهد داشت.

 

مثال 2: کاربر “Iphone 12 Pro 128GB Black” را جستجو می کند.

 

این یک عبارت طولانی برای جستجوی می باشد و کلمه کلیدی متداولی مانند “iphone” نیست. با این حال ، این کلمه ای است که به سایت شما بسیار مرتبط است و دارای نرخ رقابتی بالا و نرخ تبدیل مناسبی می باشد. در این کلمه احتمالاً می توانید در مدت زمان کمتری موقعیت و رتبه بهتری بدست آورید.

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهمترین قسمت های فرآیند تولید محتوا و سئو می باشد. تحقیق کلمات کلیدی مرتبط با کاری که انجام می دهید، می تواند نرخ تبدیل و ترافیک ورودی شما را افزایش دهد. ترافیک بیشتر یا ترافیکی که نرخ تبدیل بیشتری دارد؟ بهینه سازی نرخ تبدیل موضوع کاملاً متفاوتی است.

بهینه سازی سئو داخلی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست ، بهینه سازی داخلی نوعی از بهینه سازی می باشد که با تغییرات ایجاد شده در داخل وب سایت شما سروکار دارد. بسیار اهمیت دارد که بدانید محتوای شما به کاربران چگونه نمایش داده می شود.

SERP به کاربران عنوان ، توضیحات و آدرس اینترنتی وب سایت شما را نمایش می دهد و این موارد اولین قسمت هایی می باشد که باید هنگام آغاز بهینه سازی وب سایت خود بهبود ببخشید. برای هر صفحه در وب سایت شما باید عنوان و توصیفی منحصر به فرد داشته باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که ساختار URL واضح و گویایی دارید.

 

در یک متن نمی توان تمامی جنبه های را بهینه سازی سئو داخلی را پوشش داد، اما احساس کردم که لازم است برخی از فاکتورهای دارای اولویت بالا را در زیر ذکر کنم:

 

  • شما باید محتوایی جدید ، با کیفیت و مرتبط با موضوع وب سایت خود ارائه دهید.
  • برای هر صفحه باید از یک عنوان و توضیحات منحصر به فرد و مرتبط با آن صفحه استفاده کنید.
  • می توانید با استفاده از کلمات کلیدی هدفمند پیوند داخلی در سایت خود داشته باشید ، اما در این مورد زیاده روی نکنید.
  • حتماً از برچسب های مخصوص عنوان (H1-H6) به طور مناسب استفاده کنید.
  • به استفاده از بهینه سازی تصویر ، استفاده از URL تصویر و برچسب های اختصاصی توجه کنید.
  • حتماً وب سایت خود را برای موبایل و مرورگر های مختلف بهینه سازی کنید.
  • شما باید روی بارگذاری سریع وب سایت خود تمرکز کنید.

همچنین می توانید برخی از نکات مربوط به طراحی و کیفیت سایت را بررسی کنید. همه این نکات می تواند در بهبود رتبه بندی سایت شما کمک کند.

چگونه می توانم عملکرد SEO وب سایت خود را اندازه گیری کنم؟

سایت شما از نظر سئو چگونه عمل می کند؟ داده های مختلفی وجود دارد که می توانید از Google Analytics دریافت کنید تا بفهمید عمکرد سایت شما در زمینه سئو چگونه می باشد. در این بخش معیارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند هنگام اندازه گیری عملکرد سئو خود در جهت درست حرکت دهید.

 

گروه بندی کانال : ترافیک ارگانیک شما در مقایسه با کانال های دیگر مانند جستجوی پرداخت شده ، ترافیک ارجاعی ، رسانه های اجتماعی یا دیجیتال مارکتینگ از طریق ایمیل چگونه عمل می کند؟

موقعیت متوسط ​​: میانگین رتبه وب سایت شما در SERP برای یک کلمه کلیدی مشخص چقدر است؟

نرخ کلیک : ورودی که وب سایت شما از یک درخواست خاص در SERP و CTR (تعداد کلیک تقسیم بر کل بازدیدها) از درخواست مربوطه دریافت کرده است؟

تبدیل ها : در مقایسه با کانال های دیگر نرخ تبدیل چند درصد می باشد؟ نرخ تبدیل چقدر است؟

رفتار بازدید کننده از صفحه: نرخ پرش بازدیدکنندگان ارگانیک چقدر است؟ نرخ بازدید از صفحه برای بازدید و میانگین مدت زمان حضور در سایت شماچقدر است؟

چگونه می توانم با سئو کسب و کار خود را بهبود بخشم؟

بازاریابی در موتور جستجو (SEM) به شما کمک می کند کلمات کلیدی با عملکرد مناسب را پیدا کنید که ارزش بهینه سازی برای بازگشت سرمایه (ROI) را دارند. به جای اینکه منتظر افزایش بازدیدهای ارگانیک خود باشید ، می توانید یک کمپین AdWords را شروع کنید. به این ترتیب می توانید کلمات با پتانسیل بالا را در میان کلمات کلیدی مورد استفاده خود شناسایی کنید.

 

با استفاده از Google ADS ، می توانید کلماتی را که نرخ تبدیل مناسبی دارند، شناسایی کنید و روی این کلمات تمرکز کنید. بدون اتلاف وقت ، می توانید از طریق بازدیدکنندگانی که از طریق ترافیک ارگانیک وارد سایت شما می شوند ، میزان بازدید و درآمد خود را افزایش دهید. اگر  کلمات کلیدی مورد نظر خود را پیدا نکنید.

باید مطالعات SEO را شروع کنید و قطعاً بودجه AdWords را برای این کلمات کاهش ندهید. خیلی بهتر است که از دو کانال سئو و تبلیغات گوگل با هم استفاده کنید. وب سایت با نمره سئو خوب ، کیفیت شما را بهبود می بخشد و به موفقیت تبلیغات در Google ADS کمک می کند. با این کار هزینه های کلی کمپین کاهش می یابد و همچنین شانس موفقیت شما افزایش می یابد.

 

قبل از انجام سئو ، باید بر دستورالعمل های کیفی Google تسلط داشته باشید. برای این کار می توانید به سایت google.com/quality-instructions مراجعه کنید. در زیر برخی از این دستورالعمل ها را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

راهنمای Google Webmaster

اصول اساسی:

  1. صفحات را ابتدا برای کاربران ایجاد کنید ، نه موتورهای جستجو.
  2. کاربران خود را فریب ندهید.
  3. از ترفندهایی با هدف بهبود رتبه بندی خود در موتورهای جستجو پرهیز کنید. باید مطمئن شوید که وب سایت شما به بازدید کنندگان شما کمک می کند.
  4. به این فکر کنید که چه چیزی وب سایت شما را منحصر به فرد ، ارزشمند یا جذاب می کند.

مواردی که باید از آنها اجتناب کنید:

  1. محتوای تولید شده به صورت خودکار و توسط ربات تولید نشده باشد.
  2. پیوستن به شبکه های بک لینک خودکار.
  3. ایجاد صفحات تکراری با محتوای اصلی کم یا بدون محتوای اصلی.
  4. روش نمایش محتوای مختلف از بازدید کنندگان به خزنده های موتور جستجو.
  5. متن و پیوندهای مخفی
  6. صفحات هایپرلینک ساخته شده اند تا در برخی جستجو ها رتبه بندی خوبی داشته باشند تا ترافیک وب سایت شما را هدایت کنند.

نتیجه

سئو نوعی کسب و کار نمی باشد که فقط نیاز به یکبار انجام دادن دارد. شما باید به طور منظم مطالب جدید و منحصر به فرد را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید. عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند نتایج را تحت تأثیر قرار دهد. این عوامل دائماً در حال تغییر هستند.

من در همان ابتدای مطالب خود به آن اشاره کردم ، اما باز هم قابل ذکر است: این یک بازی است. این بازی دارای قوانینی است و قوانین توسط موتور جستجوی گوگل تعیین می شود. اگر بازی را طبق قوانین انجام دهید پاداش خواهید گرفت. این پاداش طولانی مدت است. علاوه بر این ، انتظار برای نتیجه در مدت زمان کوتاه یکی از بزرگترین اشتباهات در سئو می باشد. صبور باشید و تلاش کنید.

 

آیا سوالی در ذهن شما باقی مانده است؟ با استفاده از بخش نظرات می توانید سوالات خود را بپرسید. مطمئن باشید که من با کمال میل به سوالات شما پاسخ خواهم داد.

سوالات متداول

من سوالات متداول درباره این موضوع را برای شما گرد آورده ام. سوالات و پاسخ های آن ها در ادامه متن ذکر شده است.

سایت های تجزیه و تحلیل سایت

سایت های تجزیه و تحلیل سئو با توجه به اطلاعات کاربر به وب سایت کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. این سایت های تجزیه و تحلیل از طیف گسترده ای از تکنیک ها و الگوریتم ها استفاده می کنند. ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت امکان جمع آوری اطلاعات در مورد عملکرد سایت را فراهم می کنند. ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت اساساً برای سهولت در تحلیل سایت و سریعتر رسیدن به نتیجه تغییرات می باشد.

.

به گزارش های دقیق سایت دسترسی پیدا کنید

سایت های تجزیه و تحلیل سایت گزارش دقیقی از تاریخ بازدید کاربران از سایت ارائه می دهد. بر این اساس ، بازدید کنندگان قدیمی و جدید سایت از یکدیگر جدا می شوند. مشخص می کند که سایت چه تعداد بازدید دارد. مشخص می شود که کدام محصولات و صفحات در سایت تقاضای بیشتری دارند. با استفاده از این اطلاعات، استراتژی های جدید برای بهبود سایت طراحی می شود.

صاحبان سایت با تجزیه و تحلیل دقیق داده های ارائه شده توسط این ابزارها ، کاستی های صفحات وب خود را جبران می کنند. بنابراین ، محصولاتی را که ارائه می دهند بهبود می بخشند. با برنامه ریزی برای صفحات جدید به روشی کاربر محور ، به راحتی به مخاطب مورد نظر دسترسی پیدا می کنند. نمونه هایی از این سایت ها و برنامه ها Majestic ، MOZ Pro ، Screaming Frog SEO Spider ، Semrush ، BrowSEO ، Ahrefs و Google Search Console می باشد.

تحلیل محتوا چیست؟

تجزیه و تحلیل محتوا یکی از موضوعات مهمی است که مطالعات سئو بر روی آن تمرکز می کنند. محتوای وب سایت باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد. محتوایی با این ویژگی ها با قرار گرفتن در رده های بالای موتورهای جستجو به افراد زیادی نمایش داده می شوند.

برنامه هایی که برای تجزیه و تحلیل محتوا استفاده می شوند، گزارش هایی در مورد خوانایی و منحصر به فرد بودن متون ارائه می دهند. یک محتوای با کیفیت باید مخاطبان هدف را جذب کند و توجه مشتریان را در مورد خدمات یا کالای ارائه شده جلب کند.

فهرست