طراحی سایت مطب

طراحی سایت مطب

هیچ کدام از مطب‌های پزشکی شبیه هم نیستند. برای مثال، مطب دندانپزشکی ممکن است با مدل‌هایی از دندانهای انسان، پوسترهایی که نحوه صحیح نخ دندان کشیدن را توضیح می‌دهند و تصاویری از بیمارانی که دندانهای سفید خود را نشان می‌دهند دکور شده باشد. از سوی دیگر، یک کلینیک پزشکی ورزشی ممکن است تصاویر ورزشکاران مشهور را به نمایش بگذارد، پوسترهایی با سخنان الهام بخش آویزان کند و مجلات مرتبط با ورزش را در محل انتظار خود نگه دارد. واضح است که مطب‌های پزشکی با در نظر گرفتن مخاطبان خود طراحی می‌شوند.

همان‌طور که مطب شما یک مرکز فیزیکی برای شما است، وب سایت مطب یا کلینیک شما به عنوان مرکز حضور آنلاین شما عمل می‌کند.  درست مانند مطب خود، باید به طراحی سایت مطب نیز فکر کنید تا بهترین منبع ممکن برای بیماران شما باشد. هنگامی که شما یک طراحی سایت محکم دارید، وب سایت شما می‌تواند مکانی باشد که در آن برند خود را به عنوان یک عمل پزشکی تثبیت می کنید و بیماران را برای دریافت اطلاعات مهم و تکمیل وظایف توانمند می کنید.

طراحی ‌سایت پزشکی ایده‌آل، بیماران جدیدی را جذب می‌کند تا در مورد خدمات شما اطلاعات کسب کنند و مراقبت‌ها را آغاز کنند و به بیماران فعلی کمک کند تا اخبار یا رویدادهای به‌روزرسانی شده را مشاهده کنند و به سؤالاتشان پاسخ داده شود  و موارد دیگر. طراحی سایت مطب شما ممکن است کاری ساده به نظر برسد. از این گذشته، به عنوان یک حرفه‌ای در بخش مراقبت های بهداشتی، بعید است که عنوان یک طراح وب فعالیت کنید یا در زمینه طراحی سایت تخصصی داشته باشید.

وب سایت مطب چیست؟

می‌توانید سایت پزشکی خود را به‌عنوان یک نمایش مجازی از هر چیزی که عمل شما نشان می‌دهد در نظر بگیرید. از صفحه خدمات تا فهرست وبلاگ شما، سایت مطب شما باید کارهایی را که به عنوان یک متخصص پزشکی در مطب انجام می‌دهید و نحوه خدمات رسانی به بیمارانی که برای مراقبت به مطب شما می‌آیند را نشان دهد.

برای بیماران شما، ‌سایت پزشکی شما به عنوان منبعی با دسترسی آسان عمل می‌کند که در آن می‌توانند برای پاسخ به سؤالات خود، ابزارهایی برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات و سفارش نسخه‌ها و اخبار و به‌روزرسانی‌های مهم مراجعه کنند. هنگام طراحی سایت پزشکی خود، در نظر بگیرید که چگونه می‌خواهید عمل خود را ارائه دهید و چگونه می‌خواهید آن ارائه توسط مخاطبان شما دریافت شود.

یک طراحی سایت مطب چگونه است؟

یک سایت خوب طراحی شده با طراح سایت یا سیستم مدیریت محتوا شروع می شود. با سیستم مدیریت محتوا مناسب، می‌توانید یک سایت جذاب ایجاد کنید که میزبان همه منابع و ابزارهایی است که می‌خواهید در اختیار بیماران خود قرار دهید باشد. گزینه‌های سیستم مدیریت محتوا زیادی وجود دارد، اما برخی از آنها مانند گروه بازاریابی نگاه برای توسعه سایت مطب بهتر از بقیه هستند.

ویژگی اصلی یک سایت مطب چیست؟

پاسخ به این سؤال برای هر عمل پزشکی متفاوت به نظر می‌رسد. با این حال، سه ویژگی کلی وجود دارد که یک سایت پزشکی برای اینکه واقعاً برای مخاطبانش مفید باشد، نیاز دارد:

  • یک سایت پزشکی باید بدون توجه به توانایی یا دستگاه مورد استفاده برای هر بازدید کننده قابل دسترسی باشد.
  • یک سایت پزشکی باید به راحتی قابل جستجو باشد.
  • یک سایت پزشکی باید اطلاعات واضحی ارائه دهد و میزبان منابع و ابزارهای مفیدی باشد که بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

نکات طراحی سایت مطب

اکنون که اصول اولیه طراحی سایت مطب را آموخته‌اید، آماده هستید تا به نکات طراحی خاص‌تری بروید که می‌تواند سایت شما را به یک دارایی برای کار شما تبدیل کند. شما را با چند نکته آشنا می‌کنیم که مهمترین جنبه‌های طراحی سایت پزشکی را پوشش می‌دهد. همان‌طور که مطالعه می کنید، مخاطبان خاص خود و آنچه بیماران شما از وب سایت شما نیاز دارند را در نظر بگیرید. نکات ما را می‌توان برای هر سایت پزشکی اعمال کرد، اما این شما هستید که نیازهای مخاطب خاص خود را تعیین می کنید.

  1. سیستم مدیریت محتوا مناسب را انتخاب کنید.

همان‌طور که در بالا ذکر شد، سیستم مدیریت محتوا ابزاری است که برای زنده کردن وب سایت خود از آن استفاده می کنید. از طریق سیستم مدیریت محتوا خود می‌توانید سایت خود را راه اندازی کنید، صفحات وب را اضافه کنید، یک وبلاگ راه اندازی کنید، سایت خود را به پروفایل‌های رسانه های اجتماعی خود متصل کنید، بهترین شیوه‌های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و موارد دیگر را به کار ببرید.

سیستم مدیریت محتوا شما ابزار اساسی است که طراحی سایت پزشکی را ممکن می‌کند، به این معنی که ارزش آن را دارد که وقت خود را صرف کنید و نرم افزار خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید می‌خواهید یک پورتال خصوصی بیمار را به ‌سایت خود اضافه کنید، مکانی که بیماران می‌توانند درخواست نسخه‌های مجدد کنند و پیام‌های خصوصی را برای ارائه‌دهنده مراقبت خود ارسال کنند. شما ممکن است بتوانید چنین کاری را با یک سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس انجام دهید، اما احتمالاً به دانش فنی گسترده‌تری و افزودن افزونه‌های زیادی نیاز دارد.

  1. توصیه می‌کنیم به دنبال یک مدیریت محتوا باشید که با در نظر گرفتن بخش مراقبت های بهداشتی طراحی شده است، مانند نگاه.
  2. نگاه  تمام ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد یک طراحی سایت پزشکی زیبا را دارد.
  3. با یک سازنده وب سایت مورد تأیید صنعت مانند نگاه، به راحتی می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:
  4. از طرح‌بندی‌ها و قالب‌های قابل تنظیم استفاده کنید که طراحی را آسان می‌کنند
  5. به راحتی صفحات وب زنده خود را از قسمت جلویی وب سایت خود ویرایش کنید
  6. عکس‌ها را در جایی که می‌خواهید در صفحات وب خود ویرایش و قرار دهید
  7. وب سایت خود را برای افراد با هر توانایی در دسترس قرار دهید
  8. بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه
  9. ابزارهای خاص مراقبت های بهداشتی مانند صفحات خصوصی بیماران یا لیست‌های شغلی را ارائه دهید.

بهترین بخش در مورد نگاه این است که تجربه طراحی شما می‌تواند بصری باشد. شما نیازی به جست و جوی اینترنت در تلاش برای رمزگشایی کدهای پشتیبان ندارید یا در مورد ظاهر محصول نهایی خود استرس داشته باشید. شما می‌توانید بلافاصله شروع به کار کنید و به راحتی تغییرات و تنظیماتی ایجاد کنید که تجربه بازدیدکنندگان وب سایت را بهبود می‌بخشد.

  1. مطمئن شوید که سایت مطب شما برای موبایل مناسب است.

بخشی از طراحی سایت پزشکی موثر پیش بینی نحوه دسترسی مخاطبان به سایت شما است. همه نشانه‌ها به دستگاه های تلفن همراه به عنوان یک عامل بزرگ در آماده سازی وب سایت شما برای مخاطبان اشاره می‌کنند. طبق آمار تعداد کاربران منحصر به فرد اینترنت تلفن همراه به 4.32 میلیارد نفر رسید که نشان می‌دهد بیش از 90 درصد از جمعیت جهانی اینترنت از یک دستگاه تلفن همراه برای آنلاین شدن استفاده می‌کنند. متخصصان پزشکی نمی‌توانند از مخاطبین خود که از وب سایت آنها با استفاده از تلفن یا تبلت بازدید می‌کنند چشم پوشی کنند. به همین دلیل است که هنگام طراحی سایت خود باید پاسخگویی موبایل را در اولویت قرار دهید.

وقتی یک وب سایت واکنش گرا یا موبایل پسند باشد به چه معناست؟ به طور خلاصه، یک وب‌سایت پزشکی که سازگار با تلفن همراه است، متناسب با صفحه نمایش هر دستگاهی که بازدیدکننده آن را مشاهده می‌کند، تنظیم می‌شود خواه رایانه، تبلت یا تلفن هوشمند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به جستجو ناخوشایند با محتوای دستگاه های مورد علاقه خود ارتباط برقرار کنند. فقط تصور کنید که برای کسی که بیمار است و در تلاش برای رسیدن به تیم شما بدون پاسخگویی تلفن همراه است چقدر خسته کننده خواهد بود.

با ساختن وب سایت خود برای موبایل، نه تنها یک تجربه کاربری مثبت برای بازدیدکنندگان موبایل ایجاد می کنید، بلکه حتی ممکن است دید خود را در موتورهای جستجوی محبوب افزایش دهید که در نهایت به شما کمک می‌کند تا با مشتریان احتمالی بیشتری روبرو شوید. به عبارت دیگر، صفحات وب که تعاملی هستند و به راحتی در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن هستند، در لیست نتایج جستجو نسبت به آنهایی که نیستند، رتبه بالاتری دارند.

برای ارتباط با بیمارانی که از طریق دستگاه های تلفن همراه به وب سایت شما دسترسی دارند، این نکات را برای طراحی وب سایت پزشکی سازگار با موبایل اجرا کنید:

صفحه اصلی خود را بهینه کنید اگر می‌خواهید وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید، باید از دیدگاه موبایل فکر کنید. یک صفحه اصلی پیمایش طولانی با اطلاعات سریع در مورد تمرین خود داشته باشید. این کار باعث می شود تا خوانندگان شما با کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدماتی که شما ارائه می‌دهید، درگیر شوند.

دارای منوی جستجو باشد. همان‌طور که خوانندگان از سایت مطب شما بازدید می‌کنند، باید مطمئن شوید که می توانند به راحتی به محتوای مرتبط با آنها دسترسی داشته باشند. در گوشه بالای سایت شما در دستگاه های تلفن همراه قرار دارد. این نوع منو به کاربران موبایل اجازه می‌دهد تا همه موارد منو را به صورت کشویی مشاهده کنند.

به بازدیدکنندگان اجازه دهید کلیک کنند و تماس بگیرند. هنگامی که یک بیمار آینده نگر تصمیم به تنظیم یک قرار ملاقات می‌گیرد، می‌خواهد در اسرع وقت با او تماس بگیرد. با یک دکمه استراتژیک در مسیریابی خود که به آنها اجازه می‌دهد فوراً از طریق دستگاه تلفن همراهی که از آن استفاده می‌کنند با مطب شما تماس بگیرند، کار را آسان کنید.

توسعه چندین نسخه از وب سایت شما می‌تواند دردسرساز باشد. این فرایند را با یک مدیریت محتوا که پاسخگویی خودکار تلفن همراه را ارائه می‌دهد، ساده کنید. به این ترتیب، محتوای شما به طور خودکار بدون نیاز به ایجاد تغییرات سفارشی تنظیم می‌شود و در زمان شما صرفه‌جویی می‌شود که می‌توانید بهتر روی تمرین خود صرف کنید و رضایت بیمار را افزایش دهید.

  1. طراحی سایت مطب خود را تعاملی کنید.

اگر هنوز در مراحل اولیه توسعه طراحی وب سایت پزشکی خود هستید، ممکن است از خود بپرسید: “را به یک سایت مراقبت های بهداشتی تعاملی نیاز دارم؟ پاسخ ساده است: حتی اگر ندارید، رقیب شما دارد.

در دنیایی که بیماران شما می‌توانند از روی کاناپه‌هایشان وقت ویزیت بگیرند، بسیار مهم است که تعامل را برای مطابقت با رقبای خود در اولویت قرار دهید. در غیر این صورت، ممکن است کسب و کار خود را به یک بیمارستان یا متخصص مراقبت های بهداشتی رقیب با طراحی جذاب‌تر از دست بدهید. در واقع، 75 درصد از مصرف کنندگان اعتراف می‌کنند که اعتبار یک کسب و کار را با طراحی سایت آن قضاوت می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که همه سایت‌های پزشکی با اهداف خاصی طراحی شده‌اند، خواه این هدف افزایش سؤالات باشد یا تشویق بیماران به برنامه ریزی قرار ملاقات. با تعاملی کردن طراحی سایت مطب خود، مشارکت بیمار را افزایش می‌دهید و در نهایت به اهداف تبدیل خود خواهید رسید.

بیایید از طریق سه راه کلیدی که می‌توانید بازدیدکنندگان را به سمت تکمیل اهداف مورد نظر خود هدایت کنید، قدم برداریم:

فرم‌های تعاملی ایجاد کنید. بیماران را قادر می‌سازد تا اطلاعات پزشکی مهم را با فرم‌های آنلاین پر کنند، خواه این اطلاعات مربوط به شرایط سلامت باشد یا جزئیات بیمه. به خاطر داشته باشید که کاربران تلفن همراه نیز به این موارد دسترسی خواهند داشت، بنابراین مطمئن شوید که مدیریت محتوا شما فرم‌های پاسخگو را ارائه می‌دهد.

دارای دکمه‌های فراخوان. دکمه‌های فراخوان به خوبی قرار داده شده به بیماران شما اجازه می‌دهند در لحظه‌ای که تصمیم بگیرند اقدام کنند. شامل دکمه‌های تعاملی برای برنامه ریزی قرار ملاقات، درخواست ارجاع یا پر کردن نسخه برای دسترسی سریع و تجربه یکپارچه در نظر بگیرید.

یک پورتال بیمار ارائه دهید. به جای اینکه مجبور باشید با پذیرش مطب خود تماس بگیرید، به بیماران اجازه دهید اطلاعات شخصی را در پورتال بیمار ویرایش کنند. این تغییر اطلاعات تماس، به‌روزرسانی جزئیات بیمه پزشکی و نظارت بر سلامت آنها (با داده‌هایی مانند فشار خون و وزن) را آسان می‌کند.

وقتی از این ویژگی‌های تعاملی در طراحی ‌سایت مطب خود استفاده می‌کنید، مطمئناً تجربه کاربر را بهبود می‌بخشید، که مستقیماً بر معیارهای مختلفی تأثیر می‌گذارد، مانند زمان صرف شده در صفحه، نرخ بازدید و نرخ کلیک.

توجه داشته باشید که منابعی که ارائه می‌دهید و اطلاعات حساس بیمار را ثبت می‌کنند باید با قانون مطابقت داشته باشند. ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی به شما کمک می‌کند تا با بیماران خود ارتباط برقرار کنید و آنها را تشویق می‌کند تا بارها و بارها از منابع تعاملی شما استفاده کنند.

 

  1. محتوای ارزشمند را به اشتراک بگذارید.

ارائه محتوای جالب و ارزشمند برای پایگاه بیماران شما می‌تواند طراحی وب سایت مطب شما را به سطح بالاتری برساند. در حالی که این امر بیماران موجود را تشویق می‌کند تا به طور منظم از وب‌سایت شما بازدید کنند، اما بازدیدکنندگانی را که برای اولین بار در وب‌سایت شما قرار می‌دهند تشویق می‌کند تا روی محتوای دیگر در وب‌سایت شما کلیک کنند. اگر آنها نیازهای پزشکی خود را مطابق با تخصص شما بدانند، به احتمال زیاد یک قرار ملاقات تعیین می‌کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر تماس می‌گیرند.

با توجه به متریک تقاضا، بازاریابی محتوا 62 درصد کمتر از بازاریابی سنتی هزینه دارد و حدود سه برابر بیشتر سرنخ ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند فرصتی مقرون به صرفه برای هر کارآموزی است که به دنبال پیشی گرفتن از رقبا است.

همان‌طور که طراحی سایت مطب خود را ترسیم می کنید، محتوای ارزشمندی مانند موارد زیر را به اشتراک بگذارید:

پست های وبلاگ بحث در مورد موضوعات مرتبط با پایگاه بیماران شما، مانند نکاتی برای بهبود کیفیت زندگی از طریق اقدامات سالم یا اخبار اخیر در زمینه پزشکی می‌تواند مفید باشد. انتشار کردن اخبار جذاب با تزریق تخصص حرفه‌ای می‌تواند برند شما را تقویت کند و شما را به عنوان یک حرفه‌ای معتبر و آگاه قرار دهد.

بخش پرسش و پاسخ، یک صفحه پرسش و پاسخ را در نظر بگیرید که در آن درباره سؤالات رایج مرتبط با سلامتی که بیماران اغلب از شما می‌پرسند صحبت کنید. این یک فرصت عالی برای نشان دادن تخصص خود است.

بررسی‌های بیماران توصیه‌ها منبع قدرتمندی هستند و بنابراین فرصتی عالی برای بهبود طراحی سایت مطب شما ارائه می دهند. بیماران فعلی خود را تشویق کنید تا چند کلمه در مورد تجربیات خود در مورد مراقبت در مطب شما بگویند. اظهارات ممکن است برای بیماران بالقوه با مشکلات مرتبط مورد توجه خاص قرار گیرد و شما را در صدر فهرست بالقوه متخصصان مراقبت های بهداشتی قرار دهد.

همان‌طور که برای توسعه محتوای ارزشمند برای بازدیدکنندگان خود وقت صرف می کنید، به افزایش آگاهی از برند، تولید سرنخ‌های بیشتر و رشد حفظ مشتری ادامه می‌دهید. وبلاگ نویسی، پرسش و پاسخ و بررسی به عنوان یک پایه محکم برای استراتژی بازاریابی محتوای شما عمل می‌کند، بنابراین بهترین گزینه شما شروع از آنجاست.

 

  1. سایت خود را برای جستجو آسان کنید.

بخش عمده‌ای از طراحی سایت مطب بصری ساختار ناوبری آن است. اگر بازدیدکنندگان شما نتوانند راه خود را در وب سایت شما پیدا کنند، ممکن است ناامید شوند و در نهایت کسب و کار خود را به جای دیگری ببرند. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، شخصی که بیمار است و به دنبال کمک پزشکی است، زمانی برای مبارزه با یک وب سایت غیرمعمول ندارد.

طبق یک مطالعه اخیر، 94٪ از مصرف کنندگان نشان می دهند که گردش آسان مهمترین ویژگی وب سایت است، به این معنی که پیمایش به شدت بر اثربخشی و درک طراحی سایت مطب شما تأثیر می‌گذارد. مانور دادن در محتوا نباید چالش برانگیز باشد و اگر چنین باشد، احتمالاً برخی از افراد را از خود دور خواهید کرد.

هنگام ایجاد سایت خود، این ابزارهای گردش در سایت کلیدی را در نظر داشته باشید تا بهترین طراحی سایت مطب را ایجاد کنید:

منوی طراحی که یافتن اطلاعات مرتبط آسان‌تر باشد، تجربه کاربری بهتری برای بیماران خواهد داشت. سایت دارای یک منوی خوب طراحی شده که مهمترین صفحات شما را نمایش می‌دهد و از ساختار سلسله مراتبی برای نشان دادن اینکه کدام صفحات اولویت دارند استفاده می‌کند. در حالی که هر ‌سایت پزشکی دارای صفحات مختلفی است، صفحات رایجی که می‌خواهید در آن قرار دهید عبارت‌اند از صفحه «خدمات» و صفحه «تماس با ما». فقط مطمئن شوید که عناوین واضحی ایجاد کنید که به طور خلاصه محتوای صفحه فرود را نشان دهد.

فراخوانی برای اقدام را پاک کنید. بخش بزرگی از انتقال مشتری از در نظر گرفتن خدمات شما به ورود به مطب شما، ارائه جهت روشن در محتوای شما است. به طور استراتژیک دکمه‌های فراخوان را در سراسر صفحات وب خود قرار دهید و کاربران را مستقیماً به صفحات با اولویت بالا هدایت کنید. این صفحات ارزشمند ممکن است شامل سیستم رزرو آنلاین شما، پورتال بیمار یا فرم کمک مالی شما باشد، در صورتی که مطب پزشکی شما از آن استفاده کند.

اولویت دادن به طراحی سایت مطب قابل پیمایش، احتمال رزرو نوبت بیماران بالقوه را افزایش می‌دهد. در کمترین زمان، بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت می‌کشد.

  1. تصویرسازی موثر طراحی سایت مطب

با تصویرسازی موثر طراحی سایت مطب خود را از پیش پا افتاده به جذاب تبدیل کنید. محتوای دارای تصاویر جذاب به طور مداوم از نظر بازدید و اشتراک‌گذاری از صفحات پر متن برتری دارد. در واقع، پست‌هایی که شامل تصاویر هستند، 650 درصد نرخ تعامل بالاتری نسبت به پست های متنی دارند. این بدان معناست که هر وب سایتی با محتوای بصری بهتر از وب سایت بدون آن عمل می‌کند.

از نظر توسعه ‌سایت پزشکی، عکس‌های با کیفیت بالا به شما این امکان را می‌دهند که کیفیت محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید به نمایش بگذارید، بنابراین بیماران آینده نگر می‌توانند تعیین کنند که آیا پیشنهادات شما با نیازهای آنها مطابقت دارد یا خیر. به یاد داشته باشید که تصاویر پزشکان خود را نیز به اشتراک بگذارید تا بیماران جدید بدانند با چه کسانی قرار ملاقات رزرو می‌کنند. علاوه بر این، ویدئوها و نمایش اسلاید عکس به وب سایت شما حیات می‌بخشد و طراحی سایت مطب شما را که احتمالاً با مشتریان بالقوه مطابقت دارد، انسانی می‌کند.

بیایید سه نکته کلیدی برای برجسته کردن محتوای بصری شما برای بیماران و سایر بازدیدکنندگان را مرور کنیم:

تصاویر و ویدئوهای اصلی را به نمایش بگذارید. از طراحی سایت پزشکی خود به عنوان فرصتی برای نشان دادن خدمات خود استفاده کنید. برای ارتباط با بیماران، تصاویر و ویدئوهای باکیفیت از کارکنان سخت در حال کار را به نمایش بگذارید.

عناصر بصری را به صورت استراتژیک قرار دهید. در حالی که تصاویر و ویدئوها می توانند با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند، تعداد زیاد آنها حواس خوانندگان را از محتوای اصلی منحرف می‌کند. ناگفته نماند که سرعت صفحه شما را کاهش می‌دهد، که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

محتوای آموزشی خود را غنی کنید. اگر وبلاگی را در طراحی سایت مطب خود گنجانده‌اید، تصاویر می توانند محتوای شما را بسیار جذاب‌تر و آموزنده‌تر کنند. در صورت امکان، گرافیک اصلی را به نمایش بگذارید، اما حداقل برای به اشتراک گذاشتن نمودارها و تصاویر سایر متخصصان پزشکی مجوز دریافت کنید. در هر صورت، باید از اشتراک گذاری عکس‌های گرافیکی یا عکس‌های بیمار بدون اجازه کتبی خودداری کنید.

به یاد داشته باشید، اگر در ارائه محتوای جذاب بصری که با بازدیدکنندگان سایت طنین انداز شود، تمام ترافیکی که دریافت می کنید به تمرین شما کمکی نمی‌کند. به عنوان بخشی از طراحی سایت پزشکی خود، اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما مطابقت دارند، اهداف کلی شما را برآورده می‌کنند و بازدیدکنندگان را به بیمار تبدیل می‌کنند.

 

  1. نام تجاری خود را بگنجانید.

هنگام انتخاب یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، بیماران گزینه‌های متعددی دارند، بنابراین هیچ جایی را برای تفسیر از نظر عملکرد خود باقی ندهید. طراحی سایت مطب شما باید به وضوح خدمات شما را منتقل کند و مشخص کند که چه چیزی عمل شما را از رقبا متمایز می‌کند.

با مشخص کردن فوراً نوع ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی، خدماتی که ارائه می‌دهید و بیمارانی که درمان می کنید شروع کنید. بازدیدکنندگان وب سایت پزشکی شما اغلب مشغول هستند، به این معنی که ممکن است زمانی برای جستجوی عمیق نداشته باشند یا اگر اطلاعات مورد نیاز فوراً در دسترس نباشد، ممکن است به سرعت از کار دست بکشند.

سپس، شما باید آن را یک قدم جلوتر بردارید. به آن به عنوان راهی برای بیان داستان خود و انتقال آنچه که برای آن ایستاده‌اید فکر کنید. بیایید از طریق چند عنصر کلیدی برای به انجام رساندن پیام برند واضح در طراحی وب سایت پزشکی شما قدم برداریم:

طرح رنگی. مطمئن شوید که از طرح رنگ یکسان در تمام صفحات وب خود استفاده می کنید. به طور خاص، شما باید دو تا سه رنگ را انتخاب کنید که با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار کند. به‌عنوان‌مثال، پزشکانی که به طیف وسیعی از گروه های سنی خدمات می دهند، باید از رنگ‌های حرفه‌ای و خنثی استفاده کنند. از سوی دیگر، پزشکانی که با کودکان کار می‌کنند ممکن است ترجیح دهند از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنند.

فونت مشابه طرح رنگ، شما باید در انتخاب فونت‌ها ثابت بمانید. با استفاده از یک نوع ثابت برای سرصفحه‌ها و دیگری برای متن پاراگراف، تعداد فونت‌ها را به یک یا دو محدود کنید. علاوه بر این، فونت‌های شما باید با مخاطبان شما ارتباط برقرار کنند. برای مثال، اگر با افراد مسن یا بیماران دارای معلولیت کار می‌کنید، خواندن طرح‌های پیچیده با فونت‌های متعدد و حروف نازک ممکن است دشوار باشد.

تصاویر. به یاد داشته باشید، تصاویر شما یک عنصر مهم در طراحی سایت مطب هستند. به این ترتیب، می‌خواهید مواردی را انتخاب کنید که به طور فعال شخصیت شما و خدماتی را که ارائه می‌دهید، منتقل کنند. به‌عنوان‌مثال، اغلب متوجه می‌شوید که وب‌سایت‌ها آرم‌های خود را در گوشه بالایی یا مرکز بالای منوی پیمایش قرار می دهند به‌طوری‌که در همه موارد ظاهر می شود.

صفحه در وب سایت آنها همان‌طور که شروع به انتخاب تصاویر می کنید، به نکاتی که در بالا توضیح دادیم مراجعه کنید. به یاد داشته باشید، شما می‌خواهید عکس‌های اصلی بگیرید و از آنها در ارتباط با متن پر تأثیر استفاده کنید.

صریح بودن در مورد عمل خود به شما کمک می‌کند تا برند خود را به وضوح تعریف کنید و شما را به عنوان گزینه‌ای قابل احترام و قابل اعتماد برای بیماران قرار دهید. هنگامی که این عناصر مارک دار به طور موثر در طراحی وب سایت مراقبت های بهداشتی شما گنجانده شوند، به یکدیگر متصل می‌شوند تا به طور دقیق آنچه را که عمل شما نشان می‌دهد و به چه کسی خدمت می کنید، به شما نشان دهد.

  1. بهبود سرعت بارگذاری

در روزهای اولیه اینترنت، همه وب سایت‌های کندی داشتند. با این حال، امروز داستان متفاوت است. کاربران انتظار دارند که محتوای شما به سرعت بارگذاری شود و اگر این‌طور نباشد، ممکن است به جای آن به سایت رقیب بروند.

برای تسریع زمان بارگذاری، اجازه دهید چند گزینه را بررسی کنیم که به راحتی می توانند در طراحی سایت مطب شما گنجانده شوند:

فشرده سازی تصاویر: فشرده سازی ساده تصاویر می‌تواند تا 1 مگابایت در زمان بارگذاری شما صرفه جویی کند. اگرچه ممکن است بارگذاری تصاویر با وضوح بالا وسوسه انگیز باشد ولی از انجام این کار خودداری کنید. همان‌طور که قبلاً گفتیم، بهتر است به جای بارگذاری بیش از حد صفحات، تصاویر را به صورت استراتژیک قرار دهید.

تعداد ریدایرکت‌ها را کاهش دهید. ریدایرکت می‌تواند هنگام تمیز کردن وب سایت شما مفید باشد، اما اگر زنجیره‌های تغییر مسیر بیش از حد ایجاد کنید، سرعت صفحه شما می‌تواند به شدت تحت تأثیر قرار گیرد. این به این دلیل است که هر بار که یک صفحه به صفحه دیگری هدایت می شود، بازدیدکنندگان باید منتظر بمانند تا چرخه درخواست پاسخ تکمیل شود. هرچه تعداد چرخه‌ها بیشتر باشد، زمان بارگذاری کندتر می شود. ریدایرکت‌ها را بررسی کنید و آن‌ها را تا حد امکان ساده کنید تا مرورگر مجبور نباشد چندین صفحه را برای رسیدن به جدیدترین محتوا کار کند.

کد را کوچک کنید. این کار را با پاک کردن فضاهای اضافی، کاما و سایر کاراکترهای غیر ضروری به اضافه هر گونه نظر کد، قالب‌بندی و کد استفاده نشده انجام دهید. با این کار تعداد عناصری که باید در صفحه بارگذاری شوند کاهش می‌یابد. اگرچه ممکن است این یک تغییر کوچک به نظر برسد، اما با جمع شدن عناصر، مستقیماً بر سرعت صفحه شما تأثیر می‌گذارد.

هنگام ترسیم نقشه طراحی سایت مطب خود، با ابزار بینش سرعت صفحه رایگان گوگل اندازه گیری کنید. مشکلات احتمالی بارگذاری را تشخیص دهید و صفحات وب خود را برای به حداقل رساندن زمان بارگذاری تنظیم کنید. با انجام این گام‌های اضافی برای بهبود سرعت بار، به بیماران اطلاع می‌دهید که به تجربه آنها اهمیت می‌دهید و از همان ابتدا انتظارات زیادی برای تعامل با عمل خود ایجاد خواهید کرد.

  1. دستورالعمل‌های دسترسی به وب را رعایت کنید.

طراحی سایت مطب در دسترس برای قرار گرفتن در مقابل بیماران بالقوه بسیار مهم است، به خصوص اگر به افراد دارای معلولیت خدمات ارائه می‌دهید. در حالی که بسیاری از این دستورالعمل‌ها به کمک یک توسعه‌دهنده وب پزشکی حرفه‌ای نیاز دارند، چند قدمی وجود دارد که سازمان شما می‌تواند به تنهایی برای دسترسی بهتر انجام دهد.

با سیستم تولید محتوا شروع کنید که ویجت دسترسی به وب را ارائه می‌دهد. این ابزارها به بازدیدکنندگان وب سایت پزشکی شما امکان می‌دهد اندازه متن را تنظیم کنند، نوع فونت را تغییر دهند، پیوندها را برجسته کنند و صفحات وب را به مقیاس متفاوت تغییر دهند. این گزینه‌ها افراد دارای معلولیت را قادر می‌سازند تا تجربه کاربری خود را سفارشی کنند و همچنین به شما کمک می‌کند چندین دستورالعمل مهم دسترسی به محتوای وب  را رعایت کنید.

بیایید چند مورد از آنها  را بررسی کنیم الزامات کلیدی تعیین شده توسط دستورالعمل‌های دسترسی:

رنگ‌هایی با کنتراست بالا. دستورالعمل‌های به نسبت کنتراست حداقل 4.5:1 برای تمام متن‌ها و گرافیک‌ها نیاز دارند. برای زمینه، متن سیاه روی پس‌زمینه سفید بیشترین کنتراست را در 21:1 دارد.

متن بزرگ. نوشته‌هایی که بزرگ‌تر هستند و خطوط نویسه‌های گسترده‌تری دارند، با کنتراست پایین‌تر خواندن راحت‌تر هستند؛ بنابراین، کنتراست مورد نیاز برای متن بزرگ‌تر کمتر است.

متن جایگزین (alt) برای پیوندها و تصاویر. متن جایگزین یک جمله توصیفی است که به کد یک وب سایت در زیر تصاویر، گرافیک‌ها و سایر عناصر غیر متنی اضافه می شود. برای یک تصویر، متن جایگزین باید ظاهر و هدف آن را در رابطه با اطلاعات موجود در صفحه توصیف کند. برای پیوندها، باید محتوای صفحه فرود را توصیف کند. این کار به بازدیدکنندگان کم بینا که از فناوری صفحه خوان استفاده می‌کنند کمک می‌کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کنند. به علاوه، متن جایگزین یکی دیگر از سیگنال‌های رتبه‌بندی گوگل است و به موتور جستجو می‌گوید صفحه شما در مورد چیست.

اجرای این نکات نه تنها به افراد مبتلا به اختلالات شنوایی و بینایی اجازه می‌دهد تا با محتوای شما تعامل داشته باشند، بلکه طراحی سایت مطب شما را نیز بهبود می‌بخشد. انجام این مراحل در آینده شما را از انجام بازنگری کامل دسترسی جلوگیری می‌کند، بنابراین اکنون هر کاری که می‌توانید برای بهینه سازی سایت پزشکی خود برای دسترسی انجام دهید.

 

  1. اطلاعات تماس واضح را ارائه دهید.

اقدام نهایی که می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت خود انجام دهند این است که به نحوی مراقبت را آغاز کنند، چه بیمارانی که در حال بازگشت هستند یا بیماران احتمالی. تنها راهی که آنها می توانند این کار را انجام دهند این است که شما اطلاعات تماس واضح را به آنها ارائه دهید.

پنهان کردن اطلاعات تماس در وب سایت خود، یا بدتر از آن، کنار گذاشتن آن، می‌تواند برای افرادی که بیمار هستند یا درد دارند و می‌خواهند به سرعت یک قرار ملاقات بگذارند، ناامید کننده باشد. در عوض، می‌خواهید اطلاعات تماس خود را به طور برجسته نمایش دهید و دستورالعمل‌های واضحی برای نحوه تعیین قرار ملاقات ارائه دهید.

در اینجا چند بخش خاص از اطلاعات تماس وجود دارد که می‌خواهید در آن قرار دهید:

شماره تلفن و ایمیل. هیچ چیز برای بازدیدکنندگان وب سایت ناامیدکننده‌تر از جستجوی خدمات و ارائه دهندگان شما، تصمیم گیری برای شروع مراقبت و سپس عدم امکان تماس با کسی است که می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد یا قرار ملاقاتی را تعیین کند. شماره تلفن و ایمیل خود را در چندین مکان در وب‌سایت خود قرار دهید و افراد را تشویق کنید تا با سؤالات یا درخواست‌های برنامه‌ریزی تماس بگیرند. این کار به ایجاد یک برند حرفه‌ای و دوستانه با بیماران جدید و قدیمی کمک زیادی می‌کند.

دستورالعمل‌های مربوط به محل تمرین شما. تنظیم یک نوبت فقط بیماران شما را تا کنون می‌رساند. در مرحله بعد، آنها برای رسیدن به مرکز شما به دستورالعمل‌های واضح نیاز دارند. آدرس فیزیکی خود را در وب سایت خود ارسال کنید، و برای بهبود تجربه کاربری، سعی کنید یک نقشه تعاملی اضافه کنید تا کاربران بتوانند ببینند امکانات شما نسبت به خانه خود کجاست.

ابزار برنامه‌ریزی آنلاین. برخی از روش‌ها به زمان‌بندی کاملاً آنلاین منتقل شده‌اند و اگر نحوه استفاده از زمان‌بندی آنلاین خود را توضیح دهید، این راحتی می‌تواند برای بیماران شما عالی باشد. استفاده از یک دکمه با رنگ روشن که می‌گوید «برای زمان‌بندی اینجا را کلیک کنید» و به ابزار زمان‌بندی شما پیوند می‌دهد، در نظر بگیرید. این به سرعت توجه بازدیدکنندگان شما را جلب می‌کند و آنها را سریع‌تر به سمت مراقبت حرکت می‌کند. همچنین، دستورالعمل‌های روشنی در مورد نحوه استفاده از ابزار خود ارائه دهید تا بیماران ناامید نشوند و از تلاش خود برای گرفتن وقت صرف‌نظر نکنند.

یکی دیگر از جنبه‌های مهم ارائه اطلاعات تماس واضح در وب سایت مطب شما، به روز رسانی منظم آن است. اگر شماره تلفن، ایمیل یا موقعیت مکانی فیزیکی شما تغییر کند، ممکن است بیماران خود را در مورد اینکه برای قرار ملاقات خود به کجا مراجعه کنند یا نحوه برنامه ریزی قرار ملاقات خود را سردرگم کنید. برای ادامه ایجاد ارتباط با بازدیدکنندگان وب سایت خود، همیشه اطلاعات دقیق را حفظ کنید.

 

  1. منابع بیمار ایمن و محافظت شده با رمز عبور را ارائه دهید.

در حرفه پزشکی، به دلیل ماهیت حساس سوابق و اطلاعات پزشکی، نیاز زیادی به امنیت و حفظ حریم خصوصی وجود دارد. این بدان معناست که امنیت باید اولویت اصلی هر عمل پزشکی باشد که ابزارهایی را فراهم می‌کند که بیماران یا پزشکان اطلاعات حساس پزشکی، مالی یا تماس را وارد می‌کنند. این جایی است که منابع بیمار محافظت شده با رمز عبور وارد می شود. با سیستم مدیریت محتوا مناسب، می‌توانید از ابزارهای ایمن استفاده کنید و در عین حال به بیماران خود در نحوه دسترسی به مراقبت‌ها انعطاف بیشتری داشته باشید. به‌عنوان‌مثال، یک بیمار ممکن است بتواند بدون نیاز به تماس با مطب شما یا تعیین قرار ملاقات، درخواست نسخه پر کردن مجدد یا ارسال یک پیام خصوصی به پزشک خود کند.

برای ارائه منابعی مانند این، باید از سیستم مدیریت محتوا خود برای راه اندازی یک شبکه اینترانت ایمن استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که به کاربران خاصی پس از ایجاد نام کاربری و رمز عبور به ابزارهای ایمن دسترسی داشته باشند و ربات‌ها و هکرهای مخرب را از تصویر دور نگه دارید.

برای حفظ امنیت منابع بیمار محافظت شده با رمز عبور، حتماً موارد زیر را انجام دهید:

  • کاربران را تشویق کنید که رمز عبور خود را گاهی تغییر دهند.
  • اگر ابزارهای آنلاین شما به بیماران شما امکان پرداخت قبوض را می‌دهد، مطمئن شوید که از یک پردازشگر پرداخت ایمن استفاده می کنید.

ابزارهایی مانند پورتال بیمار یا پلتفرم پرداخت آنلاین صورت‌حساب می‌توانند دارایی‌های خوبی برای مطب شما باشند، اما باید از قبل این کار را انجام دهید تا مطمئن شوید که به تجربه بیمار می‌افزایند، نه استرس بیشتری را برای افرادی که به آنها خدمات می‌دهید.

نتیجه

فرقی نمی‌کند دندانپزشک اطفال باشید یا پذیرش اورژانس  با ابزارهای مناسب و این نکات پشتیبان شما و همه چیزهایی که برای ایجاد یک طراحی سایت مطب نیاز دارید می‌توانید یک سایت پزشکی مناسب را طراحی کنید.  همان‌طور که توسعه وب سایت مراقبت های بهداشتی خود را آغاز می کنید، به یاد داشته باشید که ایجاد محتوا و ابزارهایی را که در دسترس، آسان برای استفاده و مفید هستند، در اولویت قرار دهید.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل