تا حالا چیزی تحت عنوان

اثر فرار از ابهام

شنیدید و میدونید چه تاثیری بر ذهنیت مشتری ها داره؟

اثر فرار از ابهام  یکی از سوگیری‌های شناختی هست که در اون تصمیم‌گیری افراد تحت تأثیر فقدان اطلاعات یا همون ابهام قرار می‌گیره. این اثر نشون دهنده این هست که انسان‌ها ترجیح میدن گزینه‌ای که احتمال مشخص و معلومی داره رو انتخاب کنن و به سراغ گزینه‌هایی که احتمال اونها ناشناخته و مجهول هست، نرن.

حالا میدونید چطور میشه این اثر رو تو ذهن مشتری خنثی کرد؟!

اثر فرار از ابهام

مغز ما انسان‌ها در موقعیت‌های خاص، به دنبال پردازش سریع‌تر اطلاعات و رسیدن به تصمیم قطعیه بنابراین مغز ترجیح میده هر داده‌ای که در اون عدم قطعیت وجود داره رو حذف کنه و فقط گزینه‌های قطعی رو مورد بررسی قرار بده.

در پروسه فروش هم عدم قطعیت‌ها و ابهامات بسیاری در ذهن مشتری شکل می‌گیره که اگه فروشنده جواب مناسبی به اون ها نده، مشتری از خرید منصرف میشه. بنابراین شما برای موفقیت در فروش باید در هر مرحله‌ای که محصول یا خدماتتون ر. معرفی می‌کنید به مشتری فرصت بدید که در مورد اون فکر کنه و از او بخواهید که هر جا ابهام یا سؤالی داره از شما بپرسه.