6 استراتژی بازاریابی دندانپزشکی

استراتژی بازاریابی دندانپزشکی

جذب مداوم بیمار جدید برای اقدامات دندانپزشکی ضروری است. هر دندانپزشکی برای دستیابی به رشد و موفقیت در کسب و کار به حداقل ۲۰ بیمار جدید در ماه نیاز دارد. سوال این است که دندانپزشکی باید آن بیماران جدید را کجا پیدا کند؟ با سرمایه گذاری بیشتر در استراتژی بازاریابی دندانپزشکی شروع کنید.

حوزه دیجیتال جایی است که اکثر بیماران آینده نگر این روزها در آن حضور دارند و حضور دیجیتالی مطب شما وب سایت، فهرست ها، کانال های رسانه های اجتماعی و غیره را کلید رشد مقیاس پذیر می کنند.

به عنوان مثال، یک گزارش اخیر توسط نشان می دهد که 77٪ از مصرف کنندگان برای جستجوی دندانپزشکان و تحقیق در مورد درمان های دندانپزشکی آنلاین می شوند. به طور فزاینده ای، این تجربیات دیجیتالی توسط تلفن های هوشمند و جستجوهای مبتنی بر مکان تقویت می شوند. در واقع، 84 درصد از جستجوهای “نزدیک من” در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

شاید شما یک حضور دیجیتالی در کانال‌های متعددی داشته باشید. شاید شما از صفر شروع می کنید. در هر صورت، در اینجا 10 استراتژی بازاریابی دندانپزشکی برتر ما برای مطب های دندانپزشکی آورده شده است. این لیستی است که ما مستقیماً از کار خود در زمینه بازاریابی دندانپزشکی استخراج کرده ایم.

استراتژی بازاریابی دندانپزشکی

چگونه 3 DSO رشد را با تبلیغات دیجیتال تسریع می کنند

 

۱-. صفحه Google My Business را ایجاد و بهینه کنید

ایجاد یک صفحه حساب Google برای کسب و کار من (GMB) در صدر فهرست استراتژی بازاریابی دندانپزشکیما قرار دارد. لیست GMB شما باید محور استراتژی سئو محلی شما باشد. اساساً، فهرست GMB شما یک منبع تأیید شده اطلاعات در مورد مطب دندانپزشکی شما -موقعیت، ساعت کاری، عکس‌ها و غیره- است که Google در تجربیات جستجوی مختلف قرار می‌دهد.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید، یک لیست کامل و قوی GMB می تواند به شما کمک کند تا در انواع تجربیات جستجوی Google، از جمله بیمارانی که فعالانه به دنبال دندانپزشکی برای خود هستند، عمل کنید.

 

چگونه GMB را برای مطب دندانپزشکی خود راه اندازی کنید

فرآیند آسان است:

با استفاده از جیمیل خود یک حساب Google My Business ایجاد کنید. اگر تمرین چند مکان دارید، برای هر مکان یک صفحه GMB جداگانه ایجاد کنید!

فرآیند تأیید موقعیت مکانی را تکمیل کنید، که ممکن است روزها یا هفته ها طول بکشد.

پس از تأیید، تا حد امکان صفحه GMB خود را تکمیل کنید(هر چه جزئیات غنی تر، بهتر).

GMB برای دندانپزشکان

یک نمایه «Google» برای کسب‌وکار من برای مطب دندانپزشکی خود ایجاد کنید تا مطمئن شوید که بیماران می‌توانند شما را پیدا کنند.

پس از ساخت صفحه GMB خود، باید با پر کردن هر بخش، صفحه خود را بهینه کنید. این بسیار مهم است، زیرا تمام اطلاعات صفحه GMB شما به طور خودکار در بسته نقشه محلی Google همگام سازی می شود. این فهرستی است که مشاغل مشابه را بر اساس مکان گروه بندی می کند و مطب های دندانپزشکی واقع در نزدیک ترین مکان به محل مصرف کننده بالاترین رتبه را دارند.

استراتژی بازاریابی دندانپزشکی

پلتفرم GMB

تمام اطلاعات مربوطه را در فهرست‌های GMB خود مانند NAP، دسته کسب‌وکار، شرح خدمات، اطلاعات تماس، پیوند سایت، منطقه(های) خدمات، پیوند قرار ملاقات، و عکس‌های مطب و کارکنان خود درج کنید. می توانید محل قرار دادن همه این اطلاعات را در سمت چپ داشبورد GMB خود بیابید.

هنگامی که GMB شما ایجاد یا به روز شد، اولویت بعدی شما باید دو برابر باشد:

به طور منظم مطالب را پست کنید (پیشنهادات جدید، جزئیات ویژه و غیره)

برای تمرین خود نظرات بیشتری دریافت کنید

۲- وب سایت خود را بهینه کنید

شما ممکن است زیباترین مطب دندانپزشکی با آجر و ملات را در تمام تالاهاسی داشته باشید، اما بدون داشتن یک وب سایت A+ اهمیت زیادی نخواهد داشت. وب سایت شما معمولاً اولین نقطه تعامل مطب شما با بیماران است و آنها بر اساس ظاهر و عملکرد وب سایت شما در مورد عملکرد شما قضاوت می کنند.

به همین دلیل طراحی وب سایت بسیار مهم است. شما می خواهید که وب سایت تمرین شما چند کار را واقعاً به خوبی انجام دهد:

مسیریابی افراد به اطلاعات مورد نظر را برای افراد آسان کنید

مرتبط ترین اطلاعات را در مورد خدمات خود بدون استفاده از اصطلاحات تخصصی یا زبان پیچیده به اشتراک بگذارید

یک طراحی ساده، سازگار و کاربر محور ارائه دهید

محتوای معتبری را ارائه دهید که به بیماران کمک می کند بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند و سلامت دندان را حفظ کنند

دندانپزشکان، کارکنان و محیط مطب شما را معرفی می کند

برنامه ریزی آنلاین را ساده و آسان می کند

بافته در تصاویر و فیلم های جالب و آموزنده

شواهد اجتماعی مانند بررسی‌ها و توصیفات بیمار را به نمایش می‌گذارد

قابلیت های پرداخت آنلاین صورتحساب، تمدید نسخه و مدیریت حساب را یکپارچه می کند

چت آنلاین و سایر قابلیت های پیام رسانی را ارائه می دهد تا بیماران بتوانند به سرعت با دندانپزشک ارتباط برقرار کنند

وب سایت دندانپزشکی بهینه شده

وب سایت مطب دندانپزشکی خود را با آسان کردن افراد برای پیمایش به اطلاعات مورد نظر خود و با ارائه یک مطلب ساده و جامع بهینه کنید.

طراحی کاربر محور

بیش از 70 درصد از جستجوهای محلی در شش ماه گذشته بر روی دستگاه های تلفن همراه و تلفن های هوشمند انجام شده است – مطمئن شوید که وب سایت شما برای تلفن همراه بهینه شده است.

با توجه به Think with Google، 79٪ از مردم می گویند که در صورت آسان بودن استفاده از یک سایت تلفن همراه، احتمال بیشتری دارد که مجدداً بازدید کنند و یا آن را به اشتراک بگذارند.

اگر امیدی به رتبه بندی خوب دارید، به خصوص برای نتایج جستجوی تلفن همراه، «محتوای اصلی وب» سایت شما باید خوب باشد.

اگر وب سایت شما ایمن نباشد، مرورگرها و موتورهای جستجو به کاربران هشدار می دهند و این ممکن است بیماران بالقوه آگاه را بترساند.

اجرای استراتژی بازاریابی دندانپزشکی

۳- روی یک استراتژی سئو بلند مدت سرمایه گذاری کنید

بخش بزرگی از ارتباط با بیمارانی که به دنبال مراقبت های دندانی هستند سئو است. همانطور که در راهنمای جامع Insider برای SEO محلی برای گروه های دندانپزشکی و DSO اشاره کردیم، مردم تمایل دارند دندانپزشکان خود را به صورت آنلاین، به طور ایده آل در منطقه محلی خود پیدا و انتخاب کنند. و همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، بسیاری از دندانپزشکان از طریق تجربیات جستجوی محلی، بیماران جدیدی را جذب می کنند.

خبر خوب این است که مراحل 1 و 2 در این پست وبلاگ ( یک لیست GMB و وب سایت بهینه شده )شما را به خوبی در راه یک استراتژی سئو موفق قرار می دهد. با این حال، با کاوش عمیق تر، باید مطمئن شوید که چند کادر دیگر را علامت زده اید:

از Google PageSpeed ​​Insights برای رفع مشکلاتی که ممکن است سرعت سایت شما را کم کند استفاده کنید.

ساختار صفحه سایت خود را ساده کنید (صفحات والدین، صفحات فرعی، پست های وبلاگ، و غیره) بسیاری از وب سایت هایی که با آنها مواجه می شویم مملو از محتوای نامرتب یا نامربوط هستند.

URL، عنوان صفحه، توضیحات متا، تگ های جایگزین تصویر و ساختار صفحه (H1، H2) و غیره را برای هر صفحه (و با توجه به استراتژی کلمه کلیدی خود) بهینه کنید.

سایت خود را با HTTPS ایمن کنید.

برای هر یک از خدمات اصلی خود، از جمله ویدئوها، پرسش‌های متداول و هر اطلاعات مرتبط دیگری، صفحات ستونی طولانی‌تر و غنی از محتوا ایجاد کنید.

به وب سایت های معتبر پیوند دهید و همچنین پیوندهای داخلی را به محتوای مرتبط در وب سایت خود وارد کنید.

در نهایت، از محتوای “کرکی” خودداری کنید. در عوض، از اختیارات خود در زمینه دندانپزشکی استفاده کنید تا به مصرف کنندگانی که ممکن است خدمات شما را مد نظر داشته باشند، اطلاع دهید و آموزش دهید. محتوایی بسازید که در مورد نقاط درد رایج، اعتراضات و سوالاتی که بیماران دندانپزشکی اغلب دارند صحبت کند.

یک استراتژی قوی کلمه کلیدی منبع خوبی از ایده های محتوا و کلمات کلیدی است که باید در سرتاسر سایت شما استفاده شود (از جمله کلمات کلیدی بهینه شده محلی!). البته، لیست استراتژی هایی که می توانید برای بهبود سئو بازی خود استفاده کنید طولانی است. اگر به کمک بیشتری در سئو وب سایت مطب دندانپزشکی خود نیاز دارید، ما چند منبع را منتشر کرده ایم که به شما در شروع کار کمک می کند:

کلمات کلیدی سئو چیست: راهنمای قطعی برای مبتدیان سئو

چهار مرحله برای توسعه استراتژی کلمات کلیدی که قرار ملاقات ها را هدایت می کند

با تکه‌های ویژه، عمل پزشکی خود را در صدر واقعی صفحات جستجو قرار دهید

هشت  نکته موثر سئو که روش‌های پزشکی می‌توانند برای جذب بیماران بیشتر استفاده کنند.

استراتژی سئو دندانپزشکی

۴- یک تقویم محتوای ثابت برای وبلاگ دندانپزشکی خود بسازید و منتشر کنید

آیا وبلاگ شما در وضعیت خراب یا بی توجهی قرار دارد؟ ما آن را زیاد می بینیم. محتوای وبلاگ تاریخ دار، نامرتب و نامربوط یک ضعف رایج در میان مطب های دندانپزشکی است. این هم یک فرصت از دست رفته است! محتوای وبلاگ سایت شما می تواند به شما در ایجاد ارزش برای بیماران، رتبه بندی در موتورهای جستجو و تثبیت اعتبار برند خود در زمینه دندانپزشکی کمک کند.

برای این منظور، نوشتن پست های وبلاگ در زمینه های زیر را در نظر بگیرید:

  • مشکلات رایج دندان را برطرف کنید
  • روش های دندانپزشکی را معرفی و بررسی کنید
  • نکات بهداشت دهان و دندان را ارائه دهید
  • تکنیک های جدید در دندانپزشکی را توضیح دهد
  • پست های وبلاگ دندانپزشکی

محتوای وبلاگ شما می تواند به شما در ایجاد ارزش برای بیماران، رتبه بندی در SERP و تثبیت اعتبار برندتان کمک کند.

اگر نمی دانید از کجا یا چگونه شروع کنید، سعی کنید یک فرض نادرست را تصحیح کنید. اکثر بیماران به دلیل فرضیات نادرست از مراجعه به دندانپزشک خودداری می کنند. حدود 40 درصد از بیماران ادعا می کنند که نیازی به مراجعه به دندانپزشک ندارند زیرا درد ندارند. در وبلاگ خود می توانید توضیح دهید که مشکلات دندانی همیشه باعث درد نمی شود و به همین دلیل است که معاینات منظم ضروری است.

همچنین می توانید موضوعات پرطرفدار دندانپزشکی مانند سفید کردن دندان های طبیعی را پوشش دهید. بسیاری از مردم استفاده از زغال فعال به عنوان سفید کننده دندان را در گوگل جستجو کرده اند. پست وبلاگ شما می تواند مزایا و معایب این درمان DIY را مورد بحث قرار دهد و خدمات سفیدکننده دندان را که مطب شما ارائه می دهد توصیه کند.

عادات دهانی سالم نیز می تواند منبع خوبی از محتوا باشد. اکثر افراد علاقه مند به حفظ دندان هایی هستند که با آن متولد شده اند. پست های وبلاگ شما می تواند در مورد عادات دهان و دندان سالم صحبت کند و معاینات منظم دندانپزشکی را تشویق کند.

نه تنها وبلاگ نویسی به رتبه بالاتر وب سایت شما در SERP کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند تا با هم ارتباط برقرار کنید.

نکته : اگر زمان و منابع شما را از تولید محتوای وبلاگ منع می کند، تقویم محتوای خود را به یک آژانس بازاریابی دیجیتال شخص ثالث یا شخص محتوای قراردادی برون سپاری کنید. نکته کلیدی این است که به طور مداوم محتوای با کیفیت بالا (هفتگی یا ماهانه) را منتشر کنید که هم به موتورهای جستجو و هم به مشتریان احتمالی نشان دهد که کار شما می داند در مورد چه چیزی صحبت می کند.

۵- بازی رسانه های اجتماعی خود را افزایش دهید

بیش از 3.5 میلیارد کاربر فعال در پلتفرم های رسانه های اجتماعی وجود دارد و بیش از 54 درصد از این افراد در حال حاضر از رسانه های اجتماعی برای تحقیق در مورد محصولات قبل از خرید استفاده می کنند. فیسبوک به تنهایی دارای بیش از 1.79 میلیارد کاربر فعال روزانه است. این باعث می شود تا استفاده از رسانه های اجتماعی به یک ایده استراتژی بازاریابی دندانپزشکی خوب تبدیل شود.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که چگونه می توانید از کانال های رسانه های اجتماعی خود بهره بیشتری ببرید:

  1. اینفوگرافیک هایی با اندازه لقمه ایجاد کنید که آمارهای چشم نوازی را معرفی می کند که ممکن است به یک مشتری بالقوه مرتبط باشد
  2. محتوای ویدیویی بسازید که رویه های دندانپزشکی و توصیفات بیمار را برجسته کند. این نشان می دهد که در رسیدگی به پرونده های دندانپزشکی بالقوه چقدر حرفه ای، با تجربه، قابل اعتماد و قابل اعتماد هستید.
  3. عکس ها و فیلم های قبل و بعد را ایجاد کنید، که به ویژه در دندانپزشکی زیبایی و ارتودنسی موثر است
  4. نظرات مشتریان، پرسش‌های متداول و عکس‌های تیم را برای پست‌های اجتماعی تغییر دهید
  5. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کنید که مخاطبان خاصی را در مکان‌های خاص هدف قرار می‌دهند

اگر دندان‌پزشک یا تکنسین دندان‌پزشکی با شخصیت دارید، می‌توانید ویدیوهای کوتاه تیک توک یا اینستاگرام بسازید که به طرز بازیگوشی باورهای نادرست را از بین ببرد، یا با جدیدترین گرایش‌ها از موضع قدرت مقابله کند. به عنوان مثال، تصور می کنیم شما نظری در مورد تراشیدن دندان های کاربران TikTok با سوهان ناخن دارید، درست است؟ در اینجا فرصتی است که به مخاطبان خود توضیح دهید که چرا این ایده بد است (و در عوض چه باید کرد).

استراتژی بازاریابی دندانپزشکی

۶-ویدئو را بخشی از ترکیب استراتژی بازاریابی دندانپزشکی خود کنید

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای جلب رضایت مشتریان، ویدیو است. اگر به متقاعد کردن نیاز دارید، ما در مورد این موضوع به طور مفصل در مقاله چگونه بازاریابان مراقبت های بهداشتی می توانند از ویدئو استفاده بهتری کنند، نوشته ایم. در اینجا برخی از نکات برجسته وجود دارد.

انواع ویدیوهایی که در استراتژی بازاریابی دندانپزشکی خوب عمل می کنند

ویدیوهای خوش آمد گویی یا معرفی: یک ویدیو برای خوش آمد گویی و معرفی بیماران احتمالی به مطب خود ایجاد کنید.

در ویدئوهای نمایه ارائه دهنده شما می توانید یک ویدیو در مورد دندانپزشک ارشد، جراح یا سایر کارکنان خود ایجاد کنید. درباره پیشینه و آموزش، فلسفه تمرین و زمینه های تخصصی بحث کنید. این روش تاثیرزیادی برای القای اعتماد و اطمینان در مطب دندانپزشکی شما دارد.

گواهی بیمار یا ویدیوهای مرور. بیماران بالقوه ای که به مراقبت های دندانی نیاز دارند، می خواهند افرادی را ببینند که نیازهای مشابهی را از طریق مطب دندانپزشکی، روش تخصصی و غیره شما برآورده کرده اند.

بررسی اجمالی درمان و روش دندانپزشکی از تمام اقدامات و درمان های دندانپزشکی خود، به خصوص “قبل و بعد” فیلم بسازید. این به افرادی که ترس یا مخالفت دارند، ایده ای می دهد که انتظار چه چیزی را داشته باشند.

فیلم های آموزشی. به عنوان مثال، اهمیت بهداشت و بهداشت مناسب دهان را لمس کنید یا تمیز کردن و معاینات منظم را تبلیغ کنید.

سوالات متداول در مورد روش های متداول دندانپزشکی، بیهوشی، بیمه دندانپزشکی که مطب شما می پذیرد و غیره صحبت کنید. از کارکنان خود بپرسید که چه نوع سؤالاتی از بیماران دریافت می کنند، چه از طریق تماس های تلفنی و چه زمانی که در مطب هستند.

استراتژی بازاریابی دندانپزشکی

نحوه ایجاد محتوای ویدیویی و مکان ارسال آنها

همانطور که ویدیو مهم است، ایجاد آن می تواند زمان و منابع زیادی را نیز صرف کند. خبر خوب این است که حداقل از نظر تجهیزات، به اندازه گذشته برای ایجاد ویدیوهای با کیفیت نیازی ندارید. در واقع، ترکیب سه‌پایه/تثبیت‌کننده، میکروفون و گوشی‌های هوشمند مدرن احتمالاً مفید خواهد بود. از نظر ویرایش ویدیو و آماده سازی آن برای انتشار در وب، آن را ساده نگه دارید. در صورت نیاز، یک متخصص ویدیوی قراردادی را استخدام کنید تا همه چیز را کنار هم بگذارد.

و محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را فراموش نکنید! شما به راحتی می توانید UGC را در مورد دندانپزشکی، تجربیات در دندانپزشکی و غیره در فیدهای رسانه های اجتماعی خود به سادگی با اشتراک گذاری، نظر دادن و – در صورت لزوم – توضیح بیشتر وارد کنید. اگر بیماران واقعی در مطب خود دارید، مطالب مرتبط با آن را ارسال می کنند

در نهایت، توصیه می‌کنیم بر روی چهار کانال اصلی برای محتوای ویدیوی خود تمرکز کنید:

  • اینستاگرام
  • فیس بوک (بیش از 8 میلیارد بازدید روزانه ازویدیو)
  • یوتیوب
  • TikTok

درباره نویسنده

پست های مرتبط

3 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *