نقشه راه سئو

نقشه راه سئو

نقشه راه SEO چرا باید بر روی نقشه راه سئو پافشاری کنید:

اکثر آژانس های تبلیغاتی سئوی معتبر با یک حساب سرانگشتی بر آورد کرده‌اند که حداقل شش ماه زمان لازم است تا استراتژی سئو شما شروع به ارائه نتایج قابل توجهی کند.

 در واقع این به چه معناست؟ و دقیقاً درطول این دوره چه اتفاقی می افتد؟ به عنوان یک مشتری، شما شایسته این هستید که ببینید چه اتفاقی می افتد و موفقیت چگونه اندازه گیری می شود.

نقشه راه سئوبه هر حال شش ماه زمان زیادی برای انتظار است. به خصوص اگر تمام این مدت منتظر بمانید تا متوجه شوید که آژانس سئوی شما کار زیادی فراتر از نقد کردن چک های شما انجام نداده است. به همین دلیل است که ما نقشه راه جامع سئو را برای همه پیشنهاد می‌کنیم. این نقشه‌های راه دقیقاً آنچه را که می‌توانید در زمان‌های خاص انتظار داشته باشید و اینکه چگونه آن فعالیت‌ها از اهداف شما پشتیبانی می‌کنند، ترسیم می‌کنند.

اجازه دهید دقیقاً به شما بگویم که چگونه این کار را انجام می دهیم. در پایان این پست وبلاگ، یک الگوی رایگان برای دانلود پیدا خواهید کرد.

ابتدا ارزش نقشه راه سئو را درک کنید. یک نقشه راه جامع SEO ،موفقیت تیم شما را در سه زمینه مهم به ارمغان می آورد:

شفافیت

شما یک جدول زمانی مشخص با انتظارات خاص در مورد زیر خواهید داشت:

  1. اهداف شما چیست؟
  2. چگونه برای دستیابی بهاین اهداف برنامه ریزی می کنیم
  3. چگونه موفقیت در این زمینه را خواهیم سنجید؟
  4. زمانی که قصد داریم هر محصول تحویلی را ارسال کنیم

نکته آخر که نکته مهمی است این است که در طول پروژه‌های سئو طولانی‌مدت، این احساس می‌شود که «شما چیزی برای نشان دادن  نتیجه‌ی آن ندارید» . بدون مشاهده  ملموس در واقعیت، محصولات قابل تحویل ملموس باید بخشی از یک استراتژی جامع  SEO  جدی باشد.

یکپارچه سازی حسابرسی

همانطور که وقتی فرآیند گام به گام ما را برای نقشه برداری نقشه‌ راه سئو بررسی می‌کنید، متوجه خواهید شد که ممیزی محور است. نقشه راه سئو شما دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه به شکاف ها و فرصت هایی که در طول ممیزی جامع سایت شما شناسایی کرده ایم رسیدگی می کنیم.

 

استراتژی متنوع

به راحتی می توان به آژانس‌های تبلیغاتی پول داد و ماه ها ناپدید شدن آنها را تماشا کرد، بدون اینکه واقعاً بدانیم در حال انجام چه کاری هستند. متأسفانه، این اتفاق  به وفور در عصر حاضر رخ می دهد. یک نقشه راه سئو استراتژی  بودجه را به تفصیل شرح می دهد. تمام جنبه های سئو، مانند محتوا، بک لینک ها، سلامت فنی (قابلیت‌ها و نمایه سازی)، استراتژی رقیب و استراتژی کلمات کلیدی را نیز پوشش می دهد.

نقشه راه SEO

هر نقشه راه سئو شامل چه چیزی است

 بهترین کار این است که تمام جوانب را با جزئیات تجزیه کنیم. این کار هیچ تردیدی را در مورد آنچه که انجام می دهیم باقی نمی گذارد و به شما یک مرجع رسمی ارائه می دهد. همانطور که در بند‌های قبل نیز گفته شد، نقشه راه سئوی ما شامل چهار عنصر اصلی است:

  • هدف: هدف کلی سئو را مشخص می‌کند. معمولاً یک عامل رتبه‌بندی که می‌خواهیم آن را بهبود بخشیم تا نمایان شدن جستجوی ارگانیک را ایجاد کنیم.
  • تاکتیک: جزئیات دقیق رویکرد فرآیندی را که قصد داریم برای رسیدن به هدف خود اجرا کنیم.
  • اندازه‌گیری: معیارهای خاصی را شناسایی می‌کند که هدف ما بهبود آن در حین ایجاد جستجوی ارگانیک است (مثلاً تعداد کلیک ارگانیک یا بک لینک‌ها).
  • کلمه کلیدی هدف: کلمه کلیدی خاصی که امیدواریم رتبه سایت را داشته باشیم.

چگونه نقشه راه سئو به موفقیت سئو کمک می کند

با ایجادیک نقشه راه سئو قابل تحویل که مستقیماً با شکاف‌ها و فرصت‌های شناسایی‌شده در ممیزی‌های ما مطابقت دارد، اطمینان حاصل می‌کنیم که ابتدا روی کم‌ترین نتیجه تمرکز می‌کنیم. این‌کار بسیار مهم است زیرا این کار معمولاً شامل اجرای اصول سئو (برای سلامت بازاریابی بلندمدت شما خوب است) و تمایل به ایجاد نتایج ملموس (مناسب برای اعتماد به نفس و حرکت پروژه) دارند.

نقشه‌ راه سئوهمچنین تضمین می‌کند که ما یک استراتژی جامع ایجاد می‌کنیم که بتوانیم به راحتی آن را با KPI اندازه‌گیری کنیم. به عنوان مثال، اکثر مشتریان در بخش مراقبت های بهداشتی می خواهند استراتژی های سئوی آنها برای ایجاد تبدیل و درآمد ایجاد شود. برای این مشتریان،  از تبدیل‌های حاصل از ترافیک ارگانیک و همچنین درآمد ارگانیک اطلاعات دقیقی دارای  KPIهای دیگری که ممکن است به آنها نگاه کنیم که عبارتند از:

 

ترافیک مارک دار در مقابل ترافیک غیر مارکی

 

  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • بک لینک ها
  • نرخ پرش و میانگین زمان در صفحه
  • عملکرد Google Maps Pack

در نهایت، نقشه‌های راه، پایه خوبی برای توسعه استراتژی آینده ایجاد می‌کنند. آنها اطمینان می دهند که استراتژی ما سازماندهی شده است و ما در حال بهینه سازی به ترتیب اولویت و سلسله مراتب صفحه هستیم.

 به طور معمول، آنها به ما کمک می کنند ابتدا صفحاتی را که بیشترین تأثیر را دارند، هدف قرار دهیم. با حرکت رو به جلو، ما یک نقطه شروع رسمی داریم که از آن می‌توانیم بازی طولانی‌مدت سئو را اطلاع‌رسانی و تکامل دهیم.

طراحی سایت بر اساس نقشه راه سئو

فرآیند نقشه راه SEO

 

چیزهای زیادی برای ایجادیک نقشه راه سئو مناسب وجود دارد که قالب های عمومی آن را قطع نمی کنند. در اینجا با گفتگوی صادقانه و همچنین ممیزی کامل سیستم‌ها، فرآیندها و استراتژی‌های موجود شروع می‌کنیم. به طور کلی،  این فرآیند به شرح زیر تجزیه می شود:

1 – اهداف اولیه و  KPIها را مشخص کنید

به جای اینکه به شما بگوییم استراتژی شما باید چه باشد، با پرسیدن در مورد اهداف شما شروع می کنیم. به ما بگویید که می خواهید با برنامه سئو خود به چه چیزی برسید  KPIهایی را که در ذهن دارید  بیان کنید واینکه  چرا مهم هستند (دریافت خرید اجرایی؟ تعیین بازگشت سرمایه؟)را به اشتراک بگذارید. اغلب، این مرحله “کشف” در طول تعاملات اولیه ما اتفاق می افتد.

 

2-  یک بررسی عمیق سایت انجام دهید

قبل از اجرای استراتژی و تاکتیک ها، به خطوط پایه نیاز داریم.  باید بدانیم که کدام استراتژی‌های سئو را قبلاً به کار گرفته‌اید و چگونه کار می‌کنند. چه کار می کند؟ چه چیزی کم است؟ وبا چه چیزی و سر چه چیزی رقابت می‌کند؟ حسابرسی و بررسی  جامع شامل موارد زیر است:

 

ارزیابی سلامت فنی

استراتژی محتوا و شکاف ها

استراتژی رقیب و شکاف ها

ارزیابی سئوی محلی

استراتژی کلمات کلیدی و شکاف ها

ارزیابی قابلیت استفاده سایت

3 – موارد اقدام با اولویت بالا را تعیین کنید

اینها شکاف هایی هستند که باید فوراً پر شوند تا از آسیب به سایت، سلامت دیجیتال و برند شما جلوگیری شود. این می تواند مواردی مانند محتوای ضعیف تکراری، بک لینک های سمی یا حتی آسیب پذیری های امنیتی باشد. اساساً، ما به دنبال پرچم‌های قرمزی هستیم که باید قبل از حرکت به جلو مورد توجه قرار گیرند.

 

نقشه راه سئو

4 – دسترسی های آسان را پیدا کنید

در اینجا، آیتم‌هایی را شناسایی می‌کنیم که بیشترین پتانسیل را برای ایجاد بالاترین تأثیر سئو در کوتاه مدت دارند. به عنوان مثال، ما اخیراًیک نقشه راه SEO براییک گروه مراقبت های بهداشتی چندمکانی تهیه کرده ایم. بررسی ها  چهار “دسترسی آسان” را به دست آورد:

  • بهبود سرعت صفحه با تلاش کم
  • بهینه سازی روی صفحه برای کلمات کلیدی کم رقابت
  • بهینه سازی موبایل
  • محتوای تکراری یا تاریخ دار

در مقایسه با برخی از تاکتیک‌های بلندمدت حل این موارد به تلاش بسیار کمتری نیاز داشت.که آنها به دستاوردهای ملموس کوتاه مدت تبدیل شدند

5- تعیین کنید که کدام صفحات ابتدا باید بهینه شوند

اگر به سادگی بهینه سازی برای تعداد انگشت شماری از صفحات وب سایت اصلی بود. در واقعیت، اکثر سازمان‌ها دارای معماری سایت چند لایه هستند، از جمله ده‌ها صفحه فرزند و در برخی موارد، صدها پست وبلاگ. به عنوان بخشی از نقشه راه سئو خود، از ترکیبی از پتانسیل کلمه کلیدی (یعنی حجم جستجوی ماهانه) و سلسله مراتب سایت استفاده می کنیم تا مشخص کنیم کدام صفحات باید ابتدا بهینه شوند.

همچنین بهتر است ده تا بیست صفحه برتر از نظر ترافیک ارگانیک و.. تحلیل کنیم. اگر بدانیم که چشم‌های زیادی به زیرمجموعه‌ای از صفحات معطوف است، مطمئن می‌شویم که آن صفحات بر اساس هدف جستجو، نرخ تبدیل و بهترین شیوه‌های سئو بهینه شده‌اند.

6 – در مورد اهداف، KPI ها و قابل تحویلها توافق کنید

KPI هایی وجود دارند که همه ما می خواهیم با آنها بهینه سازی کنیم و KPI هایی که قوی ترین موارد تجاری را دارند. بین مرحله کشف و یافته‌های بررسی شده سایت، ما  KPI های کوتاه‌مدت و بلندمدت را که ارزش ردیابی دارند، شناسایی خواهیم کرد. ما همچنین فهرستی از کالاهای تحویلی کوتاه مدت و بلندمدت مورد نیاز برای پشتیبانی از استراتژی و نقشه راه سئو (صفحات وب، محتوای بازاریابی و غیره) را تهیه خواهیم کرد.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

2 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *