مشتری چگونه بر تجارت شما تأثیر می گذارد؟

مشتری چگونه بر تجارت شما تأثیر می گذارد؟

شما صاحب کسب و کار هستید یا آن را مدیریت می کنید ، اما به احتمال زیاد ، تحصیلات شما به جنبه تجاری کاری که انجام می دهید، متمرکز نمی باشد. با این حال ، درک و آگاهی در ارتباط با معیار ها و داده هایی که برای کمک به رشد تجارت خود باید جستجو کنید بسیار مهم است. پست وبلاگ امروز فقط بر روی بررسی این معیار ها متمرکز شده است.

تجارت و مشاغل شما باید همیشه از پیشرفت و توسعه مداوم برخوردار باشد. شما به سختی تلاش کرده اید و تجارت خود را بنا کرده اید تا با مهارت یا تخصص خود همسو شوید. اکنون باید موفقیت خود را بسنجید. مردم چگونه در مورد شما فکر می کنند، چه خدمات و یا اجناسی را بیشتر می خواهند و غیره، هنگام جمع آوری این اطلاعات ، از آنها می آموزید و تجربه خود را بهینه تر می کنید.

بیشتر بخوانید: تاثیر شبکه های اجتماعی در رتبه بندی سایت

این حلقه بازخورد مداوم به شما اطلاعات معتبری در مورد عملکرد کارکنان ، مشتریان و عملکرد شما می دهد. جمع آوری همه این اطلاعات به شما کمک می کند تا به آگاهی در این حوزه برسید “چه چیزی واقعاً برای مشتریان شما ارزشمند می باشد؟” تمامی این اطلاعات شما را به ارائه دهنده خدمات بهتری برای مشتریان خود تبدیل می کند.

ارزش مادام العمر یک مشتری در کسب کار

بیایید یک تمرین کوتاه انجام دهیم که ما با مشتریان خود انجام می دهیم. دوست دارید چند دقیقه وقت بگذارید و از خود بپرسید ، “چگونه می فهمید کسب و کار شما موفق می باشد؟” چه چیزی در لیست عوامل موفقیت شما وجود دارد؟ آیا کارمندان شما هستند؟ محصول جدیدی معرفی کرده‌اید؟ خدماتی که شما را با دیگر رقبا متمایز می کند؟

اکنون از خود بپرسید – “معیارهایی که برای تصمیم گیری درمورد موفقیت استفاده می کنید چیست؟”

آیا این معیار موفقیت شما را می سنجد یا اینکه فقط یک معیار پوچ است؟ متغیر معیار سنجش پوچ، معیاری می باشد که ممکن است در حال بهبود باشد ، با این وجود درآمد نهایی شما بهبود نمی یابد. به عنوان مثال ، بازدید کنندگان وب سایت شما ممکن است 50٪ افزایش داشته باشند و این می تواند برای کسب و کار شما جالب باشد. با این حال ، بازده شما افزایش نیافته است. بنابراین ، حتی اگر میزان ترافیک در حال افزایش است ، شما هیچ سود اضافی دریافت نمی کنید و از نظر ذهنی با خود صادق نمی باشید و از داده های مناسب برای سنجش موفقیت خود استفاده نمی کنید.

معیار هایی که باید برای ارزیابی ارزش مادام العمر مشتری سنجیده شوند

معیار هایی که توسط شما اندازه گیری شده است (AMB)

هنگامی که به موفقیت در عملکرد خود فکر می کنید ، یکی از اولین چیزهایی که باید به آن فکر کنید، AMB  است. AMB واحد اندازه گیری است که نحوه عملکرد شما را نشان می دهد. AMB باید یک عدد قابل محاسبه باشد که به راحتی قابل محاسبه می باشد. این عدد باید به شما بگوید که چگونه در برابر معیارهای انتخابی خود عمل می کنید. AMB می تواند شامل کارمند جدید ، مشتریان جدید ، فروش محصولات و هر آنچه که درآمد شما را بیشتر می کند، باشد. به عنوان مثال ، اگر محصول یا خدمات جدیدی اضافه می کنید ، می توانید معیاری برای سنجش تغییرات انجام شده در ارتباط با حفظ مشتری ، افزایش قیمت و بازگشت سرمایه ایجاد کنید.

آمار و اطلاعات و اهمیت آن در ارزش مادام العمر مشتری

ارزش مادام العمر مشتری (CLTV)

آیا می دانید به محض بدست آوردن هر مشتری جدید چقدر ارزش دارد؟ در ادامه متن فرمولی آورده شده که توصیه می کنیم برای اندازه گیری آن از آن استفاده کنید:

( هزینه های خرید مشتری ) – (ارتباط مشتری در سالیان گذشته با شما) ) * درآمد سالیانه مشتری) = CLTV) ) ارزش مادام العمر مشتری

هزینه های خرید مشتری (CAC)

هزینه های خرید مشتری چگونه به ارزش مادام العمر مشتری شما ارتباط دارد و چگونه بر بازگشت سرمایه شما تأثیر می گذارد.

مشتری معمولاً بدون دلیل به شما مراجعه نمی کند و معمولاً جذب مشتری هزینه ای به همراه دارد و توجه داشته باشید ، این تنها هزینه های بازاریابی شما نیست (اگرچه این بخشی از معادله است). شما باید در مورد تمام جوانب فکر کنید ، زمان شما و زمان تیم شما چه ارزشی دارد؟ چه هزینه دیگری باید متحمل شوید تا فرد جدیدی را استخدام کنید؟ هزینه های خرید مشتری شما باید شامل نرخ ساعتی و تمام ساعات تخمینی نسبت به مشتری (از جمله ساعات غیر قابل پرداخت) باشد. قانون کلی ما این است که ارزش مادام العمر مشتری شما باید 3 برابر هزینه های خرید مشتری باشد. ساخت این استاندارد ها ممکن است مدتی طول بکشد اما برای شما هدف جدیدی را برای دستیابی مشخص می کند.

همه این معیار ها به شما کمک می کند تا نرخ بازگشت سرمایه خود را از طریق سرمایه گذاری محصول جدید یا هزینه بازاریابی ماهیانه با کمک گروه نگاه بفهمید. ممکن است شما برای رشد برند خود هر ماه مقدار مشخصی را همراه با ما هزینه کنید. با این وجود ، ماهیانه تعداد مشتریان شما افزایش می یابد و پس از آن می توانید درآمد قابل جبران را به این هزینه ها نسبت دهید. این هزینه ها ممکن است همراه با افزایش ارزش مادام العمر مشتری یا کاهش هزینه های خرید مشتری شما باشد.

هرکسی که در کسب و کار شما کار می کند باید اهداف شما را بداند و درک کند. همه این افراد باید برنامه موفقیت در جذب مشتری نوشته شده توسط شما را درک کنند. برخی از نمونه هایی است که ما ارائه می دهیم:

 

– آیا حداکثر زمان مورد نیاز برای منتظر نگه داشتن مشتری در اتاق انتظار را دارید؟

– آیا یک پیام تبریک تلفنی استاندارد دارید؟

– آیا شما برنامه‌ای برای افزایش وفاداری مشتریان خود دارید؟

– آیا همه افراد در مورد فرصت های افزایش فروش و فروش متقابل آموزش دیده اند؟

– باارزش ترین مشتری ها : آیا می دانید که کدام مشتری ها در این دسته قرار می گیرند، چگونه می توان آنها را حفظ کرد و آنها را بر روی اینکه چرا برای آنها مهم هستید متمرکز کنید؟

– آیا همه کارکنان اهداف و ارزش های شما را درک می کنند؟

همه این مثال ها بر فرهنگ و ارزش های شرکت شما تأثیر مستقیم می گذارد. و همه این موارد بر تأثیر گذاری اولیه شما بر مشتری شما تأثیر مستقیم می گذارد ، زیرا کارکنان پذیرش برای مشتری شما بسیار مهم می باشد.

همه ما می دانیم که مشکلات اتفاق می افتد و هیچ چیز کامل نیست.

نحوه برخورد شما با مشکلات و آموختن از آنها به شما کمک می کند تا در آینده پیشرفت کنید. اگر فرهنگ و معیار های شما همه کارکنان فعال در کسب و کار شما را قادر سازد تا افراد احساس قدرت کنند ، به شما در کسب درآمد کمک می کنند و از شما در برابر نقطه های کوری که ممکن است مشاهده نکنید محافظت می کنند و تمام ممارست های شما جواب داده است. کارمندان شما فرهنگ شما را درک می کنند ، اهمیت ارزش مادام العمر مشتری را درک می کنند و می خواهند شاهد بهبود آن باشند.

3 استراتژی برای بهبود مستمر کسب و کار

  1. 1. آموزش اولیه و مداوم پرسنل خود را بهبود ببخشید : ممکن است فکر کنید برای آموزش کارکنان زمان زیادی ندارید و این روند هزینه بر می باشد. ممکن است فکر کنید ، با اجازه دادن به تقلید از دیگر کارکنان، آموزش آنها آسان تر است. با این حال ، اگر هرگز آنها را در مورد آنچه می خواهید یاد بگیرند آموزش ندهید ، مشکل اساسی وجود دارد و اگر آنها چیزی را به اشتباه یاد بگیرند ، ممکن است معیار های ارزش مادام العمر مشتری شما را کاهش دهد. به افراد آموزش دهید که چگونه می خواهید آموزش ببینند و از روز اول بر اهداف کسب و کار خود تأکید کنید.

3 استراژتی برای رشد کسب و کار

  1. 2. پاداش همسطح با اهداف کسب و کار شما :

آیا آنها با ارزش مادام العمر مشتری شما گره خورده اند و یا یک محصول یا خدمات جدید به افزایش درآمد شما کمک می کند. این پاداش ها به گردهم آوردن کل شرکت شما کمک می کند و اهداف و مقاصد مشابه را بهبود می بخشد.

  1. 3. از روش عبارت سوالی “پنج چرا” استفاده کنید :

این روش به شما کمک می کند بفهمید ریشه مشکل کجاست. اطمینان حاصل کنید که همه افراد درگیر در آن حضور دارند. گفتگو نباید اتهامی باشد یا کسی را به دفاع از خود سوق دهد. شما برای رسیدن به ریشه یک مسئله 5 سوال می پرسید. با پرسیدن پنج سوال برای درک یک مسئله ، معمولاً نکات بسیار عمیق تر نسبت به مشکلات مطرح شده را می آموزید.

هر سه استراتژی ما را به نقطه آغاز باز می گرداند.

(منبع)

درباره نویسنده

پست های مرتبط

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *