تاثیر شبکه های اجتماعی در رتبه بندی سایت

شبکه های اجتماعی چه نقشی در رتبه بندی سایت شما ایفا می کنند؟

این روزها شبکه های اجتماعی از اهداف اصلی خود فاصله گرفته اند. از اشاعه تئوری های توطئه تا دامن زدن به خشونت سیاسی ، مطمئناً این چیزی نبود که زاکربرگ و دیگران هنگام ساخت شبکه های اجتماعی به آن فکر می کردند. به نوعی ، نقش شبکه های اجتماعی در مشاغل به مفهوم و هدف کلی شبکه های اجتماعی و اهداف بلند مدت سازندگان شبکه های اجتماعی نزدیک تر می باشد. علاوه بر این ، صفحات تجاری فیس بوک و اینستاگرام به مشتریان این امکان را می دهند که دیدگاه بهتری از تجارت شما داشته باشند. شبکه های اجتماعی به افراد و مشتریان احتمالی شما اجازه می دهد تا شما و کارمندان شما را در خارج از محیط کاری بهتر بشناسند. آنها به شما امکان می دهند تا در مورد روش های درمانی جدیدی که ارائه می دهید به آنها اطلاعات بدهید.

تاثیر شبمه اجتماعی بر رتبه بندی سایت

شما می توانید مسابقات مختلف را در کپشن برگزار کنید ، دستور غذا های مورد علاقه و مخصوص تعطیلات را پست کنید و حتی برند خود را تبلیغ کنید. صفحات شبکه های اجتماعی تجاری وسیله بسیار مناسبی برای گسترش دید و سنجیدن وفاداری مشتریان به شما می باشد.

اما آیا آنها در رتبه بندی جستجو به شما کمک می کنند؟ شیوه ها والگوریتم های پیش فرض به دلیل این که فیدهای فیسبوک ، اینستاگرام و توئیتر یا پینرست در واقع بخشی از وب سایت واقعی شما نمی باشند و بر عملکرد سایت شما در رتبه بندی جستجو تأثیر نمی گذارد. این عبارات کاملا درست می باشند ولی صفحات شبکه های اجتماعی تجاری در رتبه بندی جستجوی شما نقش دارند.

در ادامه مقاله چند روش توصیه شده است که شبکه های اجتماعی شما بر روی رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد.

بازدیدکنندگان بیشتر برابر با رتبه بندی بالاتر در جستجو

بدیهی است که میزان بازدید از یک سایت به گوگل می گوید که این سایت چقدر محبوب و معتبر است. شبکه های اجتماعی شما چه تاثیری در بازدید سایت شما دارد؟ از طریق اشتراک گذاری و به میزان کمتری پیوند دادن شبکه های اجتماعی شما به وب سایت خود می تواند به رتبه بندی شما در موتور های جستجو کمک کند.

بهینه سازی جستجو

بگذارید بگوییم شما یک دندانپزشک هستید و در مورد سفید کردن دندان ها در کلینیک در شبکه های اجتماعی خود پست می گذارید. این پست می تواند برای افرادی که صفحه شما را دنبال می کنند جالب باشد و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. بسیاری از خوانندگان پست ، برای سنجش و استفاده از مزایای ویژه شما از وب سایت شما بازدید می کنند. این بازدید باعث افزایش رتبه شما در جستجوی ارگانیک می شود.

پروفایل شبکه های اجتماعی شما خود به خود در جستجو رتبه بندی می شوند

اگرچه فراموش شدن آن بسیار آسان است زیرا تفاوت پروفایل شبکه های اجتماعی با یک وب سایت معمولی بسیار زیاد است  اما در واقع صفحات شبکه های اجتماعی نیز وب سایت محسوب می شود. به این دلیل  پروفایل شبکه های اجتماعی در جستجو رتبه بندی می شوند. به همین دلیل است که گاهی اوقات می بینید که یک صفحه شبکه اجتماعی در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود که اغلب اوقات زیر پاکت محلی نمایش داده می شود.

اگر محتوای جالبی را در شبکه های اجتماعی کسب و کار خود ارسال کنید ، این امر به مشتریان بالقوه از کسب و کار شما دید مناسبی را ارائه می دهد و این احتمال وجود دارد که شخص به وب سایت اصلی شما مراجعه کند.

شبکه های اجتماعی می توانند افرادی را که محتوای شما را می بینند گسترش دهند

با جستجوی ارگانیک ، شانس دیده شدن شما بسار کم می باشد. گوگل صفحاتی را که به پرسش جستجوگر مناسب ترین پاسخ را می دهند را در رده های بالاتر قرار می دهد. این بدان معناست که وب سایت شما تنها درصورتی که یک کلمه کلیدی رتبه بندی شود ، توسط مشتری بالقوه شما دیده می شود.

دسده شدن و راکت صعود به هدف

این ویژگی لزوما در شبکه های اجتماعی شما صدق نمی کند. اگر کسی محتوای شبکه های اجتماعی شما را به اشتراک گذاشته باشد ، افراد زیادی می توانند در معرض آن قرار بگیرند، در حالی که مستقیماً به دنبال آن نمی گشتند. این امر به ویژه اگر شخصی که محتوا را به اشتراک می گذارد ، دنبال کننده های زیادی داشته باشد یا در بهترین حالت یک فرد مشهور یا تأثیرگذار باشد ، تاثیر بسزایی در رشد رتبه بندی سایت شما در موتور های جستجو دارد.

افراد در شبکه های اجتماعی جستجو می کنند

اثبات شده است که این جنبه از شبکه های اجتماعی برای صفحات وب و جامعه مشکل ساز می باشد. افراد در صفحات شبکه های اجتماعی خود جستجو می کنند و به این دلیل فید شبکه های اجتماعی قابلیت جستجوی قوی دارند. در واقع افراد هرگز از شبکه های اجتماعی خارج نمی شوند تا سایر اطلاعات را جستجو کنند.

جستجو در شبکه اجتماعیبرای مشاغل ، قابلیت جستجو راهی عالی برای جذب مشتری احتمالی برای تجارت شما می باشد. جستجوها می توانند در حوزه کاری شما یا در یا حوزه به خصوصی انجام شوند. به همین دلیل اهمیت دارد که صفحات و محتوای شبکه های اجتماعی خود را با کلمات کلیدی و عناوینی که می خواهید با آن شناخته شوند بهینه کنید.

بازخورد مشتریان در شبکه های اجتماعی می تواند به جستجو کمک کند

وقتی یک وب سایت از شبکه‌ی اجتماعی در صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می شود ، دارای میانگین امتیاز و تعداد آرا مشخصی خواهد بود. بعلاوه ، شامل یک قطعه از بازخورد مشتریان می باشد، مانند “من اخیراً از کاشت دندان خود را در کلینیک دندانپزشکی…. انجام داده ام و از فضای مثبت و برخورد کارکنان این کلینیک هیجان زده شدم …”

بازخورد مثبت مشتریان می تواند یک بازدید کننده را ترغیب کند تا روی لینک صفحه اجتماعی شما کلیک کند و سپس ممکن است به وب سایت کسب و کار شما نیز مراجعه کند. گویی شما در جستجوی ارگانیک رتبه بندی شده اید ، اما این کار را از طریق شبکه های اجتماعی خود انجام داده اید.

شبکه های اجتماعی در خدمت پیشرفت برند تجاری شما

اکنون می توانید مشاهده کنید که اگرچه صفحات تجاری شبکه های اجتماعی مستقیماً روی رتبه بندی وب سایت شما تأثیر نمی گذارند ، اما قطعاً در بهینه سازی موتور جستجو نقش دارند. شبکه های اجتماعی با بهبود قابلیت مشاهده و ایجاد ارتباط بیشتر افراد با محتوای شما ، به رتبه بندی جستجوی سایت شما کمک می کند. این امر باعث بازدید بیشتر سایت شما می شود که بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر می گذارد. بنابراین می توان گفت، شبکه های اجتماعی شما می توانند در رتبه بندی کلی جستجوی ارگانیک شما نقش داشته باشند.

(منبع)

درباره نویسنده

پست های مرتبط

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *