4 روش برای افزایش درآمد

 

شما با کاهش هزینه ها، هرگز افزایش درآمد قابل ملاحظه ای نخواهید داشت. کنترل هزینه سربار(اضافی) اهمیت دارد اما به اندازه افزایش درآمد مهم نیست. در حقیقت ، بهترین راه حل برای کاهش هزینه های اضافی افزایش درآمد است. اگر چهار دستورالعمل و روش زیر را اجرا کنید، افزایش درآمد بسیار بیشتر از افزایش هزینه های اضافی خواهد بود. این افزایش درآمد ، مقدار سود را نیز افزایش خواهد داد.

این دستورالعمل ها جهت روش برای افزایش درآمد باید به ترتیب اجرا شوند:

  1. پذیرش بیماران را افزایش دهید. میزان پذیرش موردی اکثر دندانپزشکان 20 تا 30 درصد است. یعنی ماهانه از هر 10 بیمار جدید هفت تا هشت بیمار بدون انجام درمان دندانپزشکی مورد نیاز و توصیه شده از کلینیک خارج می شود. اگر میزان پذیرش بیمار را به 60٪ تا 70٪ برسانید، در این صورت نسبت به تعداد بیماران جدید، دو برابر افزایش درآمد خواهید داشت.

چگونه تعداد پذیرش بیماران را افزایش دهیم؟ پذیرش بیمار باید به عنوان ” کار تیمی” در نظر گرفته شود.  پذیرش بیمار فقط مسئولیت پزشک نیست. این روش برای ترغیب بیمار برای درخواست درمان مورد نیاز، موثرترعمل می کند. افراد همیشه راهی پیدا می کنند تا برای آنچه می خواهند هزینه کنند ، اما لزوماً برای آنچه نیاز دارند، هزینه نمی کنند.

ارائه و تعریف اقدامات دندانپزشکی نباید مبتنی بر آموزش دندانپزشکی به بیمار باشد. بیماران درمان دندانپزشکی را بر اساس احساسات انجام می دهند.

  1. ظرفیت را برای انجام درمان های دندانپزشکی افزایش دهید. هرچه تعداد درمان دندانپزشکی در هر ساعت بیشتر باشد، به همان نسبت درآمد در هر ساعت نیز بیشتر خواهد بود. افزایش ظرفیت ممکن است شامل افزودن یک اتاق درمان جدید ، افزودن یک اتاق بهداشت دیگر ، افزودن پرسنل یا دندانپزشک به کلینیک باشد.

با افزایش راندمان پرسنل و کلینیک می توانید ظرفیت انجام اقدامات دندانپزشکی را افزایش دهید. با بروزرسانی سیستم‌ و ابزار، می توانید زمان بیشتری را برای انجام درمان های دندانپزشکی داشته باشید. به عنوان مثال با  کوتاه کردن زمان آماده سازی اتاق ، ساده سازی فرآیند استريليزاسيون یا سرعت بخشیدن به اقدامات دندانپزشکی از طریق سازماندهی اشاره کرد.

3- تعداد اقدامات درمانی با حاشیه سود بالا را افزایش دهید. روکش های سرامیکی ، ایمپلنت ، بلیچینگ دندان و تاج تمام سرامیک از جمله روش هایی هستند که به طور معمول حاشیه سود بیشتری دارند. اگر هیچ یک از این خدمات را ارائه نمی دهید، می توانید آموزش های لازم را برای افزودن این موارد به اقدامات درمانی کلینیک خود کسب کنید.

به یاد داشته باشید که سرویسی که هزینه بیشتری دارد لزوماً به معنای سودآوری آن نیست. اگر یک فرآیند بیش از حد زمان‌بر باشد و یا هزینه روش درمانی نسبت به قیمت روش درمانی زیاد باشد، سود آور نیست. به عنوان مثال ، عصب کشی دندان که سه ساعت طول می کشد تا انجام شود، احتمالاً یک روش سودآور نیست.

4- تعداد بیماران جدید خود را افزایش دهید. با انجام بازاریابی داخلی و خارجی می توانید تعداد بیماران جدید را افزایش دهید. بسیار اهمیت دارد که شما نوع “صحیح” بازاریابی را انجام دهید. به نظر من بسیاری از دندانپزشکان بازاریابی ناکارآمدی دارند و در نتیجه باعث کاهش اثربخشی و بازگشت سرمایه در بازاریابی می شود. افزایش تعداد بیماران جدید معمولاً اولین اقدامی است که اکثر دندانپزشکان می خواهند با کاهش درآمد(کاهش قیمت روش درمانی) خود انجام دهند. آیا منطقی نیست که قبل از کاهش هزینه ابتدا سه روش قبلی را انجام دهید؟

اگر نرخ پذیرش بیمار را افزایش دهید، درآمد بیشتری برای هزینه در بازاریابی خواهید داشت. افزایش پذیرش بیمار در واقع باعث کاهش هزینه های بازاریابی با افزایش نرخ درآمد (ROI) می شود. با افزایش ظرفیت پذیرش، می توانید تعداد بیشتری از بیماران جدید را در مدت زمان کمتری پذیرش و درمان کنید. به عنوان مثال ، اگر برنامه درمانی شما با 25 بیمار جدید در ماه کاملاً پر باشد ، چگونه می خواهید ماهانه 75 بیمار جدید را مدیریت کنید؟

قبل از افزایش تعداد بیماران جدید با افزایش تعداد اقدامات و روش های درمانی سودآور، میزان درآمد تولید شده برای هر بیمار جدید افزایش می‌یابد.

اگر فقط در هر یک از این چهار دسته 20٪ بهبود یابیم، چه اتفاقی می افتد ؟

درآمد شما دو برابر خواهد شد! این افزایش درآمد به دلیل “قانون شماره 72” است. این روش ها با یکدیگر مرتبط هستند و یک اثر ترکیبی و هم افزایی مابین آنها وجود دارد.  اثر ترکیبی و هم افزایی در آمد کلی، بیشتر از مجموع کل درآمد برای هر دسته  است. با انجام این روش ها در یک بازه زمانی کوتاه مدت،  افزایش درآمد سه تا چهار برابری خواهیم داشت.

منبع

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
خروج از نسخه موبایل