3 مرحله اصلی تبلیغات برند دیجیتال

تبلیغات برند

مهم نیست چقدر عظمت محصول یا خدمات خود را تبلیغ می‌کنید، این کار به تنهایی موفقیت را تضمین نمی‌کند. در بازار مصرف، همچنین باید با جلب توجه مصرف کنندگان و ایجاد یک رابطه طولانی مدت با آنها، یک نمایه منحصر به فرد، به یاد ماندنی و قابل اعتماد ایجاد کنید. کلید دستیابی به این امر تبلیغات برند است. تبلیغات برند شکلی از تبلیغات است که به ایجاد ارتباط و ایجاد روابط قوی و طولانی مدت با مصرف کنندگان در طول زمان کمک می‌کند. هدف شرکت‌هایی که از تبلیغات برند استفاده می‌کنند، به رسمیت شناختن مثبت بلندمدت می‌رسند. این شرکت‌ها هویت برند، اعتبار و وفاداری را با چشم انداز خود از نظر فکری و احساسی ایجاد می‌کنند.

 

کدام شکل از تبلیغات بر تقاضای یک برند خاص تأثیر می‌گذارد؟

  • تبلیغات پاسخ مستقیم یا تبلیغات مبتنی بر عملکرد:

 برای هدایت اقدام فوری کاربران استفاده می‌شود، در حالی که تبلیغات تقاضا برای افزایش تقاضای اولیه کلی برای یک نام تجاری طراحی شده است.

  • تبلیغات پاسخ مستقیم که شامل اکثر اشکال تبلیغات دیجیتال می‌شود:

 به تبلیغ کنندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی عملکرد کمپین‌های خود را با پیوندها، شماره‌تلفن‌های منحصر به فرد، نصب برنامه، کدهای کوپن و موارد دیگر ردیابی و اندازه گیری کنند. اگرچه آنها به تجزیه و تحلیل و تست A/B زیادی نیاز دارند، اما معمولاً بینش عملکرد بیشتر، نرخ تبدیل بالاتر و بازگشت سرمایه بهتر را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، تبلیغ‌کنندگان عموماً تنها زمانی برای تبلیغات پاسخ مستقیم پرداخت می‌کنند که اقدام لازم انجام شده باشد، نه زمانی که آگهی مشاهده می‌شود.

کدام شکل از تبلیغات بر تقاضای یک برند خاص تأثیر می‌گذارد؟تبلیغات برند  بیشتر تبلیغات در تلویزیون، رادیو، بیلبوردها، روزنامه‌ها، مجلات و غیره  لزوماً شامل درخواست از کاربران برای انجام یک عمل خاص نیست و بنابراین ردیابی آنها دشوارتر است. با این حال، ردیابی کمپین‌های تبلیغاتی برند غیرممکن نیست.

به تبلیغات نمایشی یا هدف گذاری مجدد تبلیغات فکر کنید. اینها چندان برای کلیک کردن در نظر گرفته نشده‌اند و اقدامات در لحظه را تشویق می‌کنند. در عوض، بیشتر بر روی برداشت‌ها و دسترسی متمرکز هستند  برند شما را در مقابل مردم قرار می‌دهند تا بعداً آن را به خاطر بسپارند. هدف کلی تبلیغات برند قرار گرفتن در مقابل چشمان کاربران، ایجاد تأثیر مطلوب، ایجاد ارتباطات قوی و افزایش تقاضا برای برند در طول زمان است.

 

تبلیغات برند چگونه به یک برند ارزش می‌افزاید؟

حتی بدون ردیابی و اندازه‌گیری آسان، کمپین‌های تبلیغاتی برند همچنان ارزش فوق‌العاده‌ای می‌افزایند. با آگاهی بیشتر مصرف کنندگان از برند شما، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و در طول سفر خریدار با شما همراه می‌شوند. این باعث می‌شود که آنها با دیدن یک آگهی مبتنی بر عملکرد و حتی تبدیل شدن به یک مشتری وفادار در آینده، اقدام بیشتری انجام دهند.

ارزش تبلیغاتی برند

ارزش تبلیغاتی برند:

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه تبلیغات برند در هر یک از مراحل ابتدایی قیف به یک برند ارزش می‌افزاید.

1.     قرار گرفتن در معرض:

در طول مرحله قرار گرفتن در معرض، بسیار مهم است که یک اولین تأثیر عالی برای ایجاد یک هویت برند قوی، مثبت و ثابت ایجاد کنید. هویت برند اجزای مختلفی را تعیین می‌کند: لوگوی برند، فونت‌ها و رنگ‌ها، حضور در وب و سایر عناصر بصری. این عناصر اطلاعات زیادی در مورد برند می‌گویند. یک نام تجاری جدی و شرکتی مانند یک شرکت حقوقی یا مالی احتمالاً هویت نام تجاری حرفه‌ای‌تری دارد  که از طریق یک لوگوی ساده، فونت‌های اصلی، حضور ساده در وب و غیره به تصویر کشیده می‌شود. برخی از برندها آن‌قدر هویت قوی ایجاد کرده‌اند که مردم بدون نیاز به نام تجاری آنها را می‌شناسند. به احتمال زیاد، می‌دانید که این لوگوها بدون هیچ زمینه اضافی به چه شرکت‌هایی تعلق دارند.

2.     نفوذ:

 اعتبار برند را تضمین می‌کند. مشتریان تمایل بیشتری به خرید از برندهایی دارند که به آنها اعتماد دارند و تبلیغات مؤثر برند باعث اعتماد و اعتبار می‌شود. یکی از راه‌های انجام این کار این است که برند خود را به عنوان یک رهبر صنعت به تصویر بکشید تا از رقبا پیشی بگیرید. راه اندازی کمپین‌های مارک دار که در آن کارشناسان صنعت یا شرکت دانش و مشاوره خود را ارائه می‌دهند.

3.     تعامل:

ارتباط قوی با افراد بالقوه ایجاد می‌کند. بهترین تبلیغات برند آنهایی هستند که راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند و به ایجاد ارتباط قوی با مشتریان بالقوه کمک می‌کنند. این تبلیغات همچنین باید حس عاطفی داشته باشند تا ارتباط و تعامل معنادار را تشویق کنند. اگر مردم احساس کنند که نمی‌توانند با برند شما ارتباط برقرار کنند و رابطه شخصی برقرار کنند، احتمالاً شما را فراموش خواهند کرد.

تبلیغات برند دیجیتالدو جزء ضروری می‌تواند به شما کمک کند مخاطب هدف خود را به شیوه‌ای مثبت و مرتبط درگیر کنید:

هنگامی که در تبلیغات برند استفاده می‌شود، هر دوی این مؤلفه‌ها به خاطر سپردن برند شما، ارتباط و خرید در داستان برند شما برای مشتریان بالقوه آسان‌تر می‌شود. تبلیغات برند را به استراتژی بازاریابی آژانس تبلیغاتی خود اضافه کنید.

ناکامی در گنجاندن تبلیغات برند در استراتژی بازاریابی کلی شما می‌تواند برای نتیجه شما مضر باشد. تبلیغات برند ممکن است در مقایسه با تبلیغات پاسخ مستقیم، بازی طولانی در نظر گرفته شود. اما یک استراتژی خوب اجرا شده می‌تواند به روش‌های مختلف نتیجه دهد. با ترکیب تبلیغات برند و با پاسخ مستقیم، نام تجاری شما می‌تواند هم بازگشت سرمایه فوری را به دست آورد و هم در عین حال فروش آینده را نیز افزایش دهد.

 

تبلیغات برند چگونه کار می‌کند؟

اکنون که تعریف تبلیغات برند را می‌دانیم، اجازه دهید به سراغ اجرای تبلیغات برند برویم. توسعه کمپین تبلیغاتی برند معمولاً شامل مراحل زیر است:

مرحله 1. تعیین اهداف و مخاطبان:

قبل از راه اندازی کمپین برند تبلیغاتی باید اهداف روشنی را تعریف کنید. در مورد تبلیغات برند، اهداف می‌تواند شامل افزایش آگاهی از برند، معرفی محصولات جدید، ایجاد تصویر مثبت برند و غیره باشد. انتخاب اهداف همچنین شخصیت مخاطب هدف را تعیین می‌کند و گاهی اوقات می‌توان به هر بخش از مخاطبان یک هدف تجاری منحصر به فرد اختصاص داد. برای دستیابی به این اهداف تبلیغاتی برند، لازم است به طور دقیق ویژگی‌های اصلی هر بخش را در بین مخاطبان خود درک کنید. اینها معمولاً شامل جمعیت شناسی، موقعیت جغرافیایی، موقعیت اجتماعی، علایق و مشکلات آنها، کانال‌هایی است که انتخاب می‌کنند و غیره.

مرحله 2. موقعیت برند:

دومین نکته مهم در مورد استراتژی تبلیغات برند شما، تحقیقات بازار و پس از آن موقعیت یابی برند است. این نیاز به زمان و تلاش دارد، اما یک چشم انداز صحیح برای موقعیت یابی دقیق برند ضروری است. هنگام ایجاد تبلیغات برند باید چندین نکته را در نظر گرفت:

  • قبل از راه اندازی کمپین برند تبلیغاتی، تحقیقات بازار را انجام دهید.
  • چشم انداز صنعت، میزان اشباع بازار، رقبای اصلی، ویژگی‌های منحصر به فرد آنها و مخاطبان هدف را بررسی کنید.
  • موقعیت فعلی برند محبوبیت آن و نگرش مشتری، مزایا و معایب محصول، ویژگی‌های اصلی را بررسی کنید.
  • ارزش منحصر به فرد یا پیشنهاد فروش منحصر به فرد، ویژگی خاص محصول یا مشکل خاصی که برای حل آن طراحی شده است که هنوز توسط رقبا پوشش داده نشده است.
  • جدای از کاربرد عملی، اغلب یک ارزش افزوده نیز وجود دارد، مانند اعتبار، مد، موقعیت اجتماعی بالا، یا احساس تعلق.
  • کیفیت معمولاً برای تبلیغات برند مهم است. با این حال، امروزه جایگاه یابی برند به بخش مهمی از موفقیت یا شکست یک شرکت تبدیل می‌شود. به یاد داشته باشید که تصویر محصول در ذهن مصرف کنندگان گاهی حتی از خود محصول واقعی مهم‌تر است.

مرحله 3. برنامه:

بر اساس اهداف انتخاب شده، مخاطبان، و جایگاه برند مطلوب، می‌توان اقدام به فعالیت کرد:

        ·          انتخاب ابزارها و استراتژی‌های مناسب:

بسته به مخاطب هدف، باید ابزارها و کانال‌هایی را برای تبلیغات برند، مدت زمان و سایر جزئیات کمپین انتخاب کرد. همچنین مهم است که یک استراتژی منحصر به فرد برای هر کانال با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و نحوه استفاده مخاطبان از این کانال ایجاد کنید.

        ·          تنظیم بودجه:

جزئیات مهم استراتژی تبلیغات برند شما می‌تواند بستگی زیادی به بودجه و توزیع آن داشته باشد. روی کانال‌هایی که بهترین عملکرد را دارند تأکید کنید و هزینه‌های خود را روی کانال‌هایی که خوب کار نمی‌کنند کاهش دهید. همیشه اهداف اصلی خود را در ذهن داشته باشید و منابع خود را بر اساس آن توزیع کنید.

        ·          راه اندازی کمپین:

این مرحله اجرای استراتژی تبلیغات برند شما است. یک کمپین تبلیغاتی دیجیتال بر روی پلتفرم سمت تقاضا راه اندازی کنید و اجازه دهید خرید رسانه را بر اساس شرایط شما خودکار کند. این پلتفرم به طور خودکار فهرست رسانه‌ای و تبلیغاتی مناسب را پیدا می‌کند و برداشت‌ها را به مخاطبان برند شما ارائه می‌دهد.

        ·          اجرا، بهینه سازی و مدیریت کمپین:

پس از ایجاد کمپین، نظارت دقیق و پیگیری عملکرد بلند مدت و کوتاه مدت آن بسیار مهم است. به تغییرات در ترافیک برند خود توجه کنید  افزایش جستجو برای نام شرکت شما نشانه خوبی برای کمپین تبلیغاتی برند شما است. گاهی اوقات کمپین‌های تبلیغاتی پس از تغییر یک جزئیات کوچک می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند، بنابراین در صورت لزوم اقدام کنید. در مورد چنین مواردی حساس باشید و به موقع آنها را بهینه سازی کنید تا به طور چشمگیری بر موفقیت تلاش شما تأثیر بگذارد.

تبلیغات برند فانتا

نتیجه گیری:

استفاده از تبلیغات برند می‌تواند به کسب و کارها در رسیدن به اهداف زیادی در بلندمدت کمک کند. با هویت نام تجاری، مجموعه‌ای از کانال‌های تعریف شده و بودجه دقیق، می‌توان با تنظیم کمپین‌های تبلیغاتی عالی برند، ساخت یک تصویر منحصر به فرد و ثابت برند را آغاز کرد. تصویر برند و هویت برند مستحکم می‌تواند به عنوان هسته‌ای برای روابط پایدار و قابل اعتماد با مشتریان شما باشد که کلید توسعه موفقیت آمیز کسب و کار است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *