بازاریابی و جذب مشتری با Chat GPT

negahascse5h5r5sysvsg

بر اساس گزارش‌ها، حدود 88 درصد از زمان شما به هنگام استفاده از تلفن همراه در برنامه‌های مختلف صرف می‌شود. پس جای تعجب نیست که برای کسانی که به تراکنش‌های تجاری موبایلی متکی هستند، باید استراتژی بازاریابی خود را بروز رسانی کنید؛ نه فقط برای افزایش موفقیت خود، بلکه برای افزایش درآمد کلی خود.

اما داشتن ویژگی‌های عالی و بهترین تجربه کاربری کافی نیست. شما باید بتوانید کسب و کار خود را از بازار های مختلف به مشتریان خود برسانید و با توجه به رقابتی بودن بازار ، این کار آسانی نیست، چون نیاز به یک آژانس تبلیغاتی خوب دارید. خوشبختانه، بازاریابی و بهینه‌سازی فروشگاه در چند سال گذشته واقعاً به عنوان یک بازار رشد کرده است و اکنون ابزارها و داده‌های بیشتری برای کمک به شما در دستیابی به مزیت رقابتی در دسترس است.

با پیشرفت در هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی، اکنون ابزار قدرتمند جدیدی وجود دارد که می‌تواند به توسعه دهندگان و بازاریابان کمک کند تا تلاش‌های بازاریابی خود را به سطح بالاتری برسانند.

 Chat GP (Generative Pre-trained Transformer) یک مدل زبانی پیشرفته است که توسط OpenAI توسعه یافته است. می‌تواند متنی شبیه انسان تولید کند، به سؤالات پاسخ دهد و حتی کارهایی مانند نوشتن ایمیل را انجام دهد.

در بازاریابی و جذب مشتری با Chat GPT  می‌توان در هر مرحله از چرخه عمر کاربر از ان ابزار  استفاده کرد. با این حال، برای استفاده حداکثری از فناوری جدید، باید بدانید که چگونه با ChatGPT کار کنید. بنابراین، بیایید عمیق‌تر در دنیای بازاریابی اپلیکیشن با هوش مصنوعی غوطه ور شویم و ببینیم چگونه Chat GPT می‌تواند به شما در انجام کارهای بازاریابی اپلیکیشن روزانه‌تان کمک کند.

چگونه می‌توان از Chat GPT برای افزایش تلاش‌های بازاریابی برنامه استفاده کرد؟

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، کسب و کار اپلیکیشن بسیار رقابتی است و استراتژی‌های بازاریابی اپلیکیشن موبایل نیازمند اقدامات متفاوتی در هر مرحله از چرخه عمر کاربر اپلیکیشن است. بیایید مراحل اصلی چرخه عمر کاربر برنامه را دقیق‌تر ببینیم و بازاریابی برنامه خود را با Chat GPT انجام دهیم.

همه ما می‌دانیم که چقدر مهم است که کاربران خود را به خوبی درک کنیم و با برنامه‌ها و بازی‌های موبایل ما چه می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که به دست آوردن و حفظ آنها چیزهای بیشتری وجود دارد؟ فرایندی به وجود می‌آورد که کاربران شما هنگام استفاده از برنامه شما طی می‌کنند، به نام چرخه عمر کاربر. این به مراحلی اشاره دارد که کاربر طی می‌کند، از دیدن و انتخاب کردن اولیه یک برنامه تا وفادار شدن به آن. مراحل چرخه عمر کاربر برنامه عبارت‌اند از:

بازاریابی و جذب مشتری با Chat GPT: اطلاع

این زمانی است که کاربر از طریق کانال‌های مختلف مانند جستجوی فروشگاه اپلیکیشن، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات از اپلیکیشن آگاه می‌شود. در این مرحله ChatGPT می‌تواند به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و بازاریابان برای انجام تحقیقات بازار، شناسایی روندها و چالش‌ها در یک دسته خاص، ایده‌های تبلیغاتی برای کانال‌های مختلف، ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی برای کانال‌های مختلف یا ایجاد مفاهیمی برای تبلیغات کمک کند.

سطح هوش مصنوعی آینده خدمات مشتری را با اولین راه حل هوش مصنوعی مولد، AgentGPT معرفی می‌کند.

Radisys Media Analytics  برنامه ریزی را برای کسب درآمد از برنامه‌های 5G و Edge Cloud معرفی می‌کند.

 Admiral GPT OpenAI  را در تعامل با بازدیدکنندگان و اتوماسیون درآمد برای ناشران رسانه ادغام می‌کند.

بازاریابی و جذب مشتری با Chat GPT: آموزش

بازاریابی و جذب مشتری با Chat GPT: آموزش

این زمانی است که کاربر برنامه را دانلود کرده و شروع به استفاده از آن می‌کند. در این مرحله ChatGPT می‌تواند به توسعه دهندگان برنامه و بازاریابان کمک کند تا یک استراتژی جذب کاربر ایجاد کنند، ایده‌هایی را در مورد چگونگی افزایش نصب برنامه، ایجاد نام‌های مختلف برنامه برای تست، نوشتن توضیحات برنامه با کلمات کلیدی یا ترجمه ابرداده‌های فروشگاه برنامه به زبان‌های مختلف کمک کند.

بازاریابی و جذب مشتری با Chat GPT: تعامل و حفظ

این زمانی است که کاربر شروع به تعامل با برنامه می‌کند و استفاده مفید از آن می‌کند. کاربر به طور منظم از برنامه استفاده می‌کند و به یک کاربر وفادار تبدیل می‌شود. در این مرحله، ChatGPT می‌تواند به توسعه‌دهندگان و بازاریابان برنامه کمک کند تا ویژگی‌های برنامه رقبا را تجزیه و تحلیل کنند، ویژگی‌های جدید را برای یک برنامه خاص و مخاطب هدف ایجاد کنند، ایده‌هایی را برای ورود کاربران ایجاد کنند، پیام‌های شخصی‌سازی شده برای مخاطبان هدف مختلف بنویسند یا یک استراتژی حفظ کاربر ایجاد کنند.

بازاریابی و جذب مشتری با Chat GPT: درآمد

این زمانی است که کاربر شروع به درآمدزایی برای برنامه از طریق خریدهای درون‌برنامه‌ای یا سایر استراتژی‌های کسب درآمد می‌کند. در اینجا ChatGPT می‌تواند به توسعه‌دهندگان و بازاریابان اپلیکیشن کمک کند تا فهرستی از ایده‌های کسب درآمد را جمع‌آوری کنند، سودآورترین برنامه‌های موجود در بازار را تجزیه و تحلیل کنند، یک استراتژی کسب درآمد برای یک دسته برنامه خاص و مخاطبان هدف ایجاد کنند، راهنمای گام‌به‌گام در مورد نحوه کسب درآمد ارائه کنند. یک برنامه یا بازی خاص، یا پیشنهادهایی در مورد نحوه افزایش درآمد اپلیکیشن ارائه دهید.

نحوه استفاده از Chat GPT: راهنمای گام‌به‌گام برای شروع باز کردن AI ChatGPT

چگونه از Chat GPT استفاده کنیم؟

Chat GPT یک مدل زبان هوش مصنوعی انقلابی است. فرم کامل Chat GPT، Chat Generative Pre-trained Transformer است. اعتقاد بر این است که بارد گوگل بزرگ‌ترین رقیب آن خواهد بود.

ChatGPT چیست؟

به زبان ساده، ChatGPT یک ربات گفتگوی مبتنی بر هوش مصنوعی است که توسط استارتاپ OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو توسعه یافته است و برای استفاده عمومی در مرورگرهای وب در دسترس است. می‌توان از آن در وب سایت آن که chat.openai.com است استفاده کرد. ChatGPT توسط LLM که یک مدل زبان بزرگ است پشتیبانی می‌شود. این بدان معنی است که chatGPT قادر به درک پاسخ‌های شبیه به انسان است.

برای نوشتن محتوای سئو چه چیزی باید در مورد ChatGPT بدانید؟

برای نوشتن محتوای سئو چه چیزی باید در مورد ChatGPT بدانید؟

بسیاری از نویسندگان محتوا ادعا می‌کنند که از ChatGPT برای نوشتن مقاله و وبلاگ در موضوعات مختلف استفاده می‌کنند. «مغز» بزرگ یادگیری ماشینی آن می‌تواند هر موضوعی را که شما ارائه می‌دهید، بپذیرد. در عوض، مقاله‌ای در مورد آن موضوع خاص ارائه می‌دهد.

چنین محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور گسترده یکی از داغ‌ترین روندهای سال 2023 در نظر گرفته شده است. اما زمانی که Textuar لیست گرایش‌های نوشتن محتوا در سال 2023 را جمع آوری کرد، ما از این هنجار منحرف شدیم. ما عمداً محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از لیست حذف کردیم.

برخلاف دستورالعمل‌های گوگل وب‌مستر است

جان مولر، مدافع کلیدی جستجوی گوگل، در جلسه 1401 خود به صراحت از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان “هرزنامه” یاد کرده بود. در گذشته گوگل محتوای تولید شده به صورت خودکار را جریمه می‌کرد. اما اخیراً شاهد تغییر در این روایت هستیم.

چت ChatGPT در مقابل محتوای SEO

در چند ماه گذشته استقبال بیشتری از ابزارهای هوش مصنوعی توسط این غول موتور جستجو صورت گرفته است. به‌علاوه، اکنون “محتوای تولید شده به صورت خودکار هرزنامه” را جریمه می‌کند.

داستان‌سرایی

ماهیت اصلی تولید محتوا در سئو، برانگیختن احساسات در ذهن خوانندگان است. چنین احساساتی احتمال بیشتری برای اقدام به نفع برند را فراهم می‌کند. داستان‌های جذاب خوانندگان را جذب می‌کند.

اما این یک محتوای غنی از هوش مصنوعی نیست. این نیاز به لمس انسانی ارائه شده توسط نویسندگان محتوای سئو واقعی دارد.

ربات‌های هوش مصنوعی(GPT) می‌توانند تصمیم‌گیری منطقی را هنگام نوشتن محتوا پیاده‌سازی کنند. با این حال، یک محدودیت وجود دارد. آنها نمی‌توانند مانند یک نویسنده انسانی از نظر احساسی تحریک کننده یا حتی سرگرم کننده باشند.

بنابراین، آنها به طرز شگفت انگیزی برای کدنویسی خوب هستند (که ممکن است مجموعه‌ای از دستورات واضح را دنبال کند).

 نویسندگان اکنون مسئولیت بیشتری خواهند داشت

  • یک افسانه رایج این است که تولید محتوای هوش مصنوعی باعث می‌شود نویسندگان بیکار شوند. ما می‌خواهیم با این فکر به دلایل زیر مخالفت کنیم.
  • محتوای هوش مصنوعی فاقد خلاقیت است. این فقط متنی را که در مرحله کدگذاری ماشینی تولید شده است، تولید می‌کند.
  • محتویات هوش مصنوعی در بسیاری از موارد به طور خطرناکی غیر قابل اعتماد است.
  • از آنجایی که چارچوب ML آن محدود به رویدادهای قبل از سال 2021 است، تمایل به تولید محتوای قدیمی دارد.
  • در  GPT برای هدایت تولید محتوا در مسیر درست به مداخله انسانی نیاز است.
  • این ها همه به این معنی است که نویسندگان انسانی اکنون نقش برجسته‌تری (و در عین حال در حال تکامل) در بررسی زمینه و دقت مقاله تولید شده توسط هوش مصنوعی ایفا خواهند کرد. آنها نقشی کلیدی در هر مرحله از چگونگی مفهوم سازی، استقرار و استفاده از محتوای هوش مصنوعی خواهند داشت.

ChatGPT عکسChatGPT به دستورالعمل‌های دقیق نیاز دارد

ارتباط و دقت خروجی ChatGPT به ورودی ارائه شده توسط نویسنده SEO بستگی دارد. هرچه دستورالعمل‌های ارائه شده بیشتر باشد، خروجی بهتری خواهد داشت و می‌تواند سود خوبی داشته باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که این می‌تواند یک نکته منفی نیز باشد.

هنگامی که چندین تکرار از یک پرس و جو را اجرا می‌کنید، می‌توانید از یک چیز مطمئن باشید. نسخه‌های مختلف ارائه‌شده توسط ابزار هوش مصنوعی، انتخاب‌های کلمات بسیار متفاوتی خواهند داشت. اما تونالیته و جریان اصلی یکسان خواهد ماند. در نتیجه، خوانندگان ممکن است وقتی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را می‌خوانند، دستاورد مفید یا ارزشمندی نداشته باشند.

گوگل در حال کار بر روی پلتفرم ChatGPT خود است

مهندسان هوش مصنوعی گوگل در حال کار بر روی پلتفرم مشابهی برای رقابت با Open AI به نام Google BARD AI هستند. تفاوت این است که Open AI از داده‌هایی استفاده می‌کند که از قبل توسط تکنسین‌ها تغذیه شده‌اند. از سوی دیگر، گوگل در حال حاضر روی معدن طلایی از داده‌های کاربران میلیاردها کاربر نشسته است. از این رو، وقتی گوگل نسخه خود را عرضه می‌کند، به دلیل داده‌های دقیقی که با آن دارد، مطمئناً از Open AI پیشی خواهد گرفت.

بنابراین، میزان موفقیت Open AI تنها به مهندسان هوش مصنوعی گوگل بستگی دارد. گوگل مطمئناً بعداً الگوریتم‌های خود را تغییر خواهد داد. در نتیجه، نتایج حاصل از پلتفرم خود را به جای پلتفرم‌های رقیب ترجیح می‌دهد.

گوگل می‌تواند محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی(GPTChat) را شناسایی کند

وقتی در مورد ChatGPT صحبت می‌کنیم، می‌بینیم که محتوای تولید شده خودکار را روی ابزار خود واترمارک می‌کند. چنین واترمارکی بر اساس رمزنگاری است. در نتیجه، هر کسی که کلید را در اختیار داشته باشد، می‌تواند سند را برای وجود واترمارک دیجیتال بررسی کند.

می‌توانید از ابزارهای تشخیص آنلاین استفاده کنید که چنین واترمارک‌هایی را آشکار می‌کند. در نتیجه، تشخیص محتوای تولید شده توسط ChatGPT آسان می‌شود. گوگل ممکن است از این فلسفه برای جریمه کردن سایت‌هایی که این تست تشخیص واترمارک را قبول می‌کنند استفاده کند.

کارشناسان نوشتن محتوای سئوی هوشمند باید از این ابزار بدون آسیب رساندن به رتبه وب سایت استفاده کنند.

گوگل همیشه بر محتوای “مردم محور” تأکید داشته است؛ بنابراین حتی اگر نویسندگان محتوا از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنند، باید کوشا باشند. آنها نمی‌توانند مستقیماً آن را به صورت آنلاین منتشر کنند. نویسندگان باید عنصر انسانی مورد نیاز برای ساختن «مردم محور» را اضافه کنند.

بازاریابی و جذب مشتری با Chat GPTبه طور خلاصه

ChatGPT برای نوشتن محتوای SEO امیدوارکننده به نظر می‌رسد. اما نویسندگان باید بدانند که آیا این ابزار آنها را کارآمد می‌کند یا به رتبه بندی SEO آسیب می‌رساند. گوگل محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را با علامت گذاری به عنوان هرزنامه جریمه می‌کند این امر منجر به از دست دادن رتبه برای بسیاری از برندها شده است. اما نویسندگان محتوای سئو می‌توانند به آن نزدیک شوند تا اطمینان حاصل کنند که با دستورالعمل‌های به‌روزرسانی محتوای مفید مطابقت دارد.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *