بازاریابی دهان به دهان

negahqwafqwfq3fvqf

بازاریابی دهان به دهان فقط این نیست که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند؛ بلکه در مورد تبدیل مشتری شما به یک طرف‌دار دائمی است. استراتژی بازاریابی به خودی خود کاملاً هوشمندانه است؛ بنابراین اگر می‌خواهید بدانید که چگونه ممکن است که واقعاً مردم در مورد برندتان تا حد وسواس صحبت کنند، در این مقاله همه موارد را در مورد بازاریابی دهان به دهان یاد خواهید گرفت که شامل معنی بازاریابی دهان به دهان، اهمیت بازاریابی دهان به دهان، مزایا و استراتژی‌های بازاریابی دهان به دهان و موارد دیگر می‌شود.

بازاریابی دهان به دهان چیست؟

بازاریابی دهان به دهان شکلی از تبلیغات است که برای تبلیغ یک برند به مشتریان و طرف‌داران خوشحال متکی است. این کار را می‌توان از طریق بسیاری از اشکال رسانه‌ها مانند تصاویر، ویدئو، وبلاگ و غیره انجام داد. بازاریابی دهان به دهان راهی عالی برای حمایت از محصول شماست زیرا کسانی که محتوای ارگانیک در اطراف آن ایجاد می‌کنند واقعاً از آن مراقبت می‌کنند. از آنجایی که این شکل از بازاریابی محتوا است و می‌تواند منجر به فروش بیشتر بدون نیاز به انجام کاری شود، ارائه یک محصول با کیفیت بالا که به راحتی قابل ثبت و توصیف است، می‌تواند خود را از طریق مشتریان شما بفروشد.

مزایای بازاریابی دهان به دهان:

مزایای بازاریابی دهان به دهان:

اگر در مورد افزایش یا عدم افزایش بازاریابی دهان به دهان فکر می‌کنید، مزایای زیر به شما کمک می‌کند تا این روش  را امتحان کنید.

 

1. بازاریابی رایگان:

بازاریابی دهان به دهان رایگان است؛ ولی شما هنوز باید برای جذب مشتری و ایجاد یک رابطه قوی به اندازه کافی تلاش کنید. با این حال، تبلیغ دهان به دهان آنها برای شما هزینه‌ای ندارد. در بیشتر موارد، اگر تجربه خریدی را ارائه می‌دهید که ارزش صحبت کردن را داشته باشد، با گذشت زمان برخی از مشتریان ممکن است شروع به تبلیغ کردن برند شما برای دوستان خود کنند.

2. فروش بیشتر:

 شما از فروش اضافی از ارجاع رایگان مشتری خود بهره‌مند می‌شوید. اما شما همچنین از مشتری که نام تجاری شما را توصیه کرده است، فروش کمی دریافت می‌کنید؛ زیرا اگر مشتری به اندازه کافی نام تجاری شما را دوست داشته باشد که آن را به دوستان خود توصیه کند، احتمالاً از شما خرید خواهد کرد.

برند تجاری را با سرعت بیشتری رشد دهید

3. برند تجاری را با سرعت بیشتری رشد دهید:

بازاریابی دهان به دهان یک عنصر بازاریابی ویروسی در خود دارد. اگر تبلیغات کافی در مورد نام تجاری خود ایجاد کنید یا تجربه‌ای حماسی برای مشتریان خود ایجاد کنید، ممکن است یک مشتری محبوب به ویروسی شدن برند شما کمک کند. هنگام شروع، تبلیغات شفاهی ممکن است تنها به چند فروش منجر شود.

با این حال، همان‌طور که نام تجاری شما بزرگ‌تر می‌شود، ممکن است متوجه شوید که افراد بیشتری شروع به برچسب زدن دوستان در پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما، ارسال ایمیل به دوستان و موارد دیگر می‌کنند. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که نام تجاری شما با سرعت بیشتری نسبت به زمانی که فقط به تبلیغات فیس بوک یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تکیه کنید، رشد می‌کند.

 

چرا بازاریابی دهان به دهان مهم است؟

بازاریابی دهان به دهان مزایای زیادی دارد؛ اما چرا این‌قدر مهم است؟ حدود بیش از نیمی از مصرف کنندگان تجربیات مثبت خود را با یک شرکت در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. این بدان معناست که پس از خرید از فروشگاه شما یا تعامل با برند شما، مشتریان شما در حال تبلیغ دهان به دهان به صورت آنلاین هستند.

این می‌تواند به صورت ارسال عکس از بسته‌ای که به تازگی دریافت کرده‌اند یا گرفتن سلفی با پوشیدن محصول شما باشد. آنها ممکن است شما را در یک پست تگ کنند تا از شما تشکر کنند یا محصول خود را به نمایش بگذارند.

علاوه بر این، 84 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که کاملاً یا تا حدودی به توصیه‌های محصولات اطرافیانشان مانند دوستان، خانواده و همکاران اعتماد دارند. مشتریان نه تنها تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند، بلکه شبکه آنها نیز احتمالاً به این توصیه‌ها اعتماد خواهد کرد. بنابراین، بازاریابی دهان به دهان می‌تواند راهی قدرتمند برای کمک به ایجاد برند و پایگاه مشتری باشد.

 

10 استراتژی بازاریابی آژانس تبلیغاتی نگاه (دهان به دهان)

1.      اینفلوئنسر مارکتینگ:

اگر به دنبال یک روش تبلیغاتی دهان به دهان هستید که بتوانید روی آن کنترل داشته باشید، اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما مناسب است. با اینفلوئنسر مارکتینگ، باید به یک اینفلوئنسر پول بپردازید تا محصولات شما را در رسانه‌های اجتماعی خود نشان دهد. از آنجایی که شما به آنها پول می‌دهید، می‌توانید کنترلی روی آنچه که آنها پست می‌کنند، زمان ارسال و نحوه ارسال آن را داشته باشید. بهترین راه در مورد تبلیغات دهان به دهان این است که شما می‌توانید برای شروع مکالمه در مورد محصول خود پول پرداخت کنید و به طور بالقوه مقداری فروش از آن به دست آورید.

 

2.      تأثیر هشتگ:

هر زمان که یک اکانت اینستاگرام جدید برای فروشگاه خود ایجاد می‌کنم، همیشه یک هشتگ ایجاد می‌کنم. هشتگ‌ها روشی ظریف و آسان برای ترغیب مشتریان شما به بازاریابی دهان به دهان هستند در نتیجه باعث محبوبیت بیشتر هشتگ می‌شود. در حالی که ردیابی فروش از طریق هشتگ یا کانال دیگری دشوار است، این تاکتیک ساده به ایجاد آگاهی از برند قوی‌تر کمک می‌کند.

هشتگی با نام برند شما، احتمال اینکه در اینستاگرام پیدا شوید بیشتر خواهد بود. به‌علاوه، اگر پست‌های شما بر فید هشتگ تسلط دارند، به احتمال زیاد  پست شما دیده خواهد شد. اگر احتمال بیشتری برای دیده شدن دارید، شانس بیشتری برای فروش بیشتر دارید.

 

3.      محتوای ایجاد شده توسط کاربر:

همان‌طور که پیج شما رشد می‌کند، مشتریان شروع به اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر می‌کنند. می‌تواند یک پست اینستاگرامی باشد که نشان می‌دهد آنها محصول شما را پوشیده‌اند یا یک پست وبلاگ در وب سایت آنها که در آن از محصولات شما حس رضایت منتقل می‌کنند.

می‌توانید با ترغیب مشتریان به ایجاد محتوا، گام‌های ساده‌ای برای تشویق دهان به دهان بردارید. عکس‌های مشتری را در رسانه‌های اجتماعی یا در صفحات محصول خود ارسال کنید.

برای تبلیغ برند خود مشوق‌هایی ارائه دهید. شاید شما یک برنامه ارجاع یا وابسته داشته باشید که در آن امتیازات یا امتیازاتی را برای انواع مختلفی از محتوای ایجاد شده توسط مشتریان ارائه می‌دهید.

مسابقه‌ای ایجاد کنید که در آن از مشتریان بخواهید تصاویری از آنها را با محصول شما ارسال کنند تا شانس برنده شدن یک محصول رایگان یا کارت هدیه را به فروشگاه شما بدهند. حتی می‌توانید از آن‌ها بخواهید که از دوستانشان بخواهند در پستشان رأی دهند تا به آنها کمک کند برنده شوند، که همچنین می‌تواند باعث افزایش تبلیغات شفاهی شما شود. مراقب این نوع بازاریابی باشید تا با ردیابی دقیق تعاملات، اطمینان حاصل کنید که به عنوان تبلیغات دهان به دهان تلقی نمی‌شود.

 بازاریابی دهان به دهان

4.      دریافت نظرات:

بررسی‌ها به عنوان یک استراتژی مؤثر دهان به دهان عمل می‌کنند. مشتری برای محصولی که خریده است، در صفحه شما نظر خود در مورد محصول را می‌گذارد. سپس، بازدیدکنندگان فروشگاه در نهایت پست را می‌بینند و ممکن است بر اساس نظراتی که از مشتریان به اشتراک گذاشته‌اند، برای خرید محصول تحت تأثیر قرار گیرند.

 

5.      یک برنامه ارجاع ایجاد کنید:

یک برنامه ارجاع می‌تواند طراحی شود تا به شما در افزایش موفقیت کمپین‌های بازاریابی دهان به دهان کمک کند. می‌توانید برای سطوح مختلف امتیاز ارائه دهید. به‌عنوان‌مثال، اگر مشتری شما دوستی را معرفی کند که خرید می‌کند، می‌توانید به عنوان قدردانی، پاداش مالی ارائه دهید.

همچنین می‌توانید برای سطوح دیگر تبلیغات مانند اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر، ارسال پیوندهای محصول در رسانه‌های اجتماعی، برچسب‌گذاری برند خود در پست‌های محصول و موارد دیگر، هدیه‌های غیر پولی ارائه دهید.

6.     مردم را وادار به صحبت کردن در مورد محصول شما کنید:

هیچ برندی وجود ندارد که بتواند به اندازه رد بول مردم را به صحبت وادار کند. به طور طبیعی، وقتی برای جلب توجه دست به کاری افراطی می‌زنید، مردم را وادار به صحبت خواهید کرد. در حالی که اکثر برندها بودجه لازم برای انجام بدلکاری‌های شدید و خطرناک را ندارند، هنوز هم می‌توانید با اجرای آسان ایده‌ها تأثیر مشابهی داشته باشید.

برخی از مارک‌های تجارت الکترونیک در صورتی که مشتریان به آن بسته‌ها نیاز داشته باشند، بسته‌ها را در یک مهلت مشخص تحویل می‌دهند. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه ایمیل تولدت مبارک، مشتری را با یک هدیه رایگان در روز تولدش غافلگیر کنید. تیم پشتیبانی مشتری شما می‌تواند به ایمیل‌ها با پاسخ‌های ویدئویی به جای متن یا صحبت با لهجه‌های احمقانه مانند دزدان دریایی پاسخ دهد.

بازاریابی دهان به دهان

7.     هدایای میزبان:

هدایا و مسابقات یک ایده بازاریابی دهان به دهان عالی برای کسانی است که تازه شروع به کار کرده‌اند. شما می‌توانید یک محصول رایگان در فروشگاه خود هدیه دهید. شما می‌توانید ورودی‌هایی داشته باشید که مشتریان را ملزم می‌کند تا هدیه را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند تا شانس برنده شدن جایزه را داشته باشند. این کار به شما کمک می‌کند به طور طبیعی به مخاطبان جدیدتری برسید.

 

8.      شبکه‌های وابسته:

بازاریابی وابسته می‌تواند به شما در افزایش بازاریابی دهان به دهان کمک کند. شما چند گزینه کلیدی دارید که می‌توانید آنها را آزمایش کنید. ابتدا، می‌توانید مشتریان را وادار کنید تا در برنامه وابسته شما ثبت نام کنند. پس از اینکه مشتری از فروشگاه شما خرید کرد، می‌توانید از او بخواهید که دوستان خود را معرفی کند و در صورت استفاده از لینک ارجاع، آنها برای فروش کمیسیون دریافت کنند.

دوم، شما می‌توانید با وبلاگ نویسان خاص ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از آنها بخواهید که درباره محصولات و برند شما مقاله بنویسند. آنها می‌توانند پیوندهای وابسته‌ای را شامل شوند که به آنها امکان کسب درآمد از پست را می‌دهد.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *