امروزه مشتریان به دنبال خرید بعدی خود نیستند، بلکه به دنبال تجربه بعدی خود هستند. آمار نشان می دهد که خریداران برای یک تجربه و برای خرید یک محصول ساده پول کمتری می پردازند. تبلیغات فروشگاهی روشی عالی است که در آن میتوانید اقدام ساده خرید محصولات و تجربهای را با هم ترکیب کنید. در حالی که مردم از دیدن تبلیغات در سراسر اینترنت خسته شده اند، آتاکتیکهای تبلیغاتی در فروشگاههای قدیمی دیگر برای راضی کردن مشتریان بسیار سخت و کافی نیستند.
تبلیغات در فروشگاه چیست؟
همانطور که از نام آن پیداست، تبلیغات درون فروشگاهی عمل بازاریابی برای مشتریانی است که آنها در داخل فروشگاه یا دارایی تجاری شما هستند. تبلیغات در فروشگاه باعث میشود که بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید.
برخلاف سایر تبلیغات خردهفروشی که بر استفاده از پیامهای خارجی برای آوردن مشتریان به فروشگاه تمرکز میکنند، این استراتژی از رسانهها و پیامرسانی داخلی استفاده میکند. علاوه بر افزایش آگاهی از برند، به شرکت ها کمک می کند تا محصولات جدید را به نمایش بگذارند و مشتریان بیشتری را برای افزایش فروش جذب کنند. یکی از بهترین راهها برای انجام این کار، ایجاد یک تجربه برای مشتری است و همچنین می تواند به بازاریابی دهان به دهان برای کسب و کار شما منجر شود، زیرا بازدیدکنندگان تجربه خود را در فروشگاه شما به دوستان خود می گویند.
وقتی می گوییم تبلیغات فروشگاهی دقیقاً منظورمان چیست؟
تبلیغات در فروشگاه نوعی بازاریابی است که بر تبلیغ محصولات در مغازه های آجر و ملات یا املاک تجاری تمرکز دارد. اکثر کسب و کارها برای تبلیغ محصولات، حتی بزرگترین خرده فروشان، به بازاریابی دیجیتال متکی هستند. با این حال، در مورد ابزارهای موجود در فروشگاه، نوآوری وجود ندارد که منجر به عبور خریداران از محصولات بدون خرید می شود.
بازاریابی یا تبلیغات در فروشگاه به شما کمک می کند تا آگاهی از برند را افزایش دهید، مشتریان بیشتری جذب کنید، محصولات تازه منتشر شده را به نمایش بگذارید و البته فروش را افزایش دهید. هنگامی که این کار به درستی انجام شود، تبلیغات در فروشگاه می تواند به بازاریابی دهان به دهان نیز منجر شود که به این معنی است که مشتریان شما به بزرگترین تبلیغ کننده شما تبدیل خواهند شد.
هنگامی که آنها یک تجربه فراموش نشدنی را دریافت می کنند، مردم تمایل دارند آن را با خانواده، دوستان خود و اگر خوش شانس باشید با دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
درست مانند مد، فناوری یا موسیقی، تبلیغات در فروشگاه نیز روندهایی دارد و بهتر است به آنها توجه کنید زیرا به سرعت از مد می افتند!
چرا باید از ترندها پیروی کنید؟
مردم همیشه به دنبال چیز جدید و براق بعدی هستند. مردم دوست دارند چیزی را امتحان کنند که ترند است، فقط به شبکه های اجتماعی نگاه کنید. به نظر می رسد که همه چالش های مد روز متفاوتی را امتحان کرده اند. همچنین، وقتی صحبت از فناوری به میان میآید، مشتریان عاشق خرید جدیدترین گوشی هوشمند هستند، بهترین ساعت هوشمند را امتحان میکنند و به سادگی روندها را دنبال میکنند تا ببینند دیگران چه چیزی را دوست دارند.
گرایشها به ما احساس اجتماع میدهند وقتی همه ما از دستگاه خاصی استفاده میکنیم که در حال ترند است، باعث میشود ظاهر و احساس خاصی داشته باشیم.
مردم عاشق خرید وسایل جدید هستند. در حالی که آنها دوست دارند و در فروشگاه محلی خود احساس راحتی می کنند، زیرا در 5 سال گذشته تغییری نکرده است، آنها هنوز هم برای لذت بردن از تجربه خرید به مرکز خرید، داخل بزرگترین فروشگاه خرده فروشی می روند. گره زدن استراتژی تبلیغات در فروشگاه خود با آخرین روندها و رویدادها به شما کمک می کند تا با مشتریان تعامل داشته باشید.
4 ترند تبلیغات در فروشگاه
- فروش اینترنتی در حال افزایش است
اگر از یک دستگاه IoT استفاده نمی کنید یا قصد استفاده از آن را دارید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. ربات هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند مزایایی را که فقط به صورت آنلاین در فروشگاه خود دارید به ارمغان بیاورید.
تبلیغات در فروشگاه شما واقعاً مشتریان را خوشحال می کند. این فناوری به شما کمک می کند محصولات خود را تبلیغ کنید و مشتریان را شگفت زده کنید.
به دلیل پلتفرم مبتنی بر آن، میتوانید هر زمان که بخواهید، دادههای ضروری را در زمان واقعی دریافت کنید. همچنین میتوانید نحوه حرکت، پیام صوتی و سرعت صحبت کردن آن را تغییر دهید.
با کمک ربات تبلیغاتی در فروشگاه ، می توانید از مزایای بازاریابی در زمان واقعی استفاده کنید.
- پایداری
مشتریان می خواهند محصولاتی را از برندهایی خریداری کنند که همه به آن محصولات اهمیت می دهند و برای محیط زیست ضرری ندارند. 60 درصد مردم از برندی خرید می کنند که بر نجات کره زمین تمرکز دارد. پایداری یک مسئله مبرم برای اکثر مشتریان است. به همین دلیل است که باید نشان دهید که برند یا فروشگاه شما به سیاره زمین اهمیت می دهد و سعی می کند جایگزین های پایداری ارائه دهد.
این باید در استراتژی تبلیغات در فروشگاه شما نیز گنجانده شود. نشان دهید که یک برند دوستدار محیط زیست هستید یا اینکه فروشگاه شما سعی می کند مصرف پلاستیک آن را کاهش دهد.
- تجربیات شخصی
71 درصد از مصرف کنندگان در طول تجربه خرید احساس ناامیدی می کنند
آنها حق دارند این احساس را داشته باشند. پلتفرم های تجارت الکترونیک فراتر از آن هستند تا تجربه ای شخصی به مشتریان ارائه دهند در حالی که باید فروشگاهها این پلتفرم را به مشتریان ارائه دهند.
با این حال، به دلیل کمبود دادههای مشتری، خردهفروشان و برندها برای شخصیسازی در داخل فروشگاه با مشکل مواجه میشوند. به همین دلیل است که باید سعی کنید دستگاه های اینترنت اشیا را در استراتژی بازاریابی فروشگاهی خود بگنجانید.
- تبلیغات رسانه ای
در نهایت، بازاریابی چند کاناله روندی رو به افزایش است. برای مشتریان مهم است که همان پیامی را که در فروشگاه می بینند در رسانه های اجتماعی ببینند.
تبلیغات در فروشگاه فقط مربوط به نمایشگرهای POP و پیام های رادیویی داخل فروشگاه نیست. مشتریان شما از شما انتظار دارند که در کانال های مختلف با آنها ارتباط برقرار کنید.
خریداران اکنون می خواهند این امکان را داشته باشند که پیشنهادات را به صورت آنلاین بررسی کنند. با ترکیب محیط آنلاین و تبلیغات درون فروشگاهی، بهترین تجربه خریدی را که میخواهند به مشتریان خود ارائه دهید.
مزایای تبلیغات در فروشگاه
یک مطالعه انبوه بازرگانان که توسط POPAI انجام شد نشان داد که 82 درصد از تصمیمات خرید در یک فروشگاه گرفته می شود، 62 درصد خریداران هنگام خرید اقدام به خرید می کنند و 16 درصد از خریدهای برنامه ریزی نشده ناشی از تبلیغات در فروشگاه است.
تبلیغات در فروشگاه نه تنها خریداران را متقاعد می کند که محصولات شما را بخرند، بلکه از خرید فوری نیز استفاده می کنند. فروش متقابل یا فروش بالا می تواند مشتری را متقاعد کند که یک کالای اضافی را در سبد خرید خود بیاندازد.
محصولات جدید را معرفی می کند: زمانی که یک خریدار به محصولی مشابه محصول شما علاقه مند است، جایی بهتر از حضوری برای توضیح نحوه عملکرد یک محصول و مزایای آن وجود ندارد.
فروش را ارتقاء می دهد: مشتریان به احتمال زیاد وقتی در فروشگاه هستند متوجه بنر فروش یا کالای تبلیغاتی می شوند تا آنلاین.
این محصول شما را به مشتریان یادآوری می کند: ممکن است یک مشتری از طریق تلاش های بازاریابی آنلاین شما به محصول شما علاقه مند شده باشد اما موفق به تبدیل آن نشده است. تبلیغات درون فروشگاهی برند شما را به آنها یادآوری می کند و می تواند آنها را به خرید وادار کند.
روندهای فعلی در تبلیغات خرده فروشی
مانند سایر بازاریابی ها، مشتریان به چیزهای جدید و پرطرفدار جذب می شوند و با تبلیغات در فروشگاه تفاوتی ندارد. هر چه جدیدتر باشد بهتر است، بنابراین کسب و کارها باید از آنچه در حال رخ دادن است به روز بمانند. برخی از داغ ترین روندهایی که با این شکل از بازاریابی ارائه می شود عبارتند از:
پایداری در خرده فروشی
مشتریان بیش از هر زمان دیگری برندهایی را انتخاب می کنند که کمتر بر روی نتیجه تمرکز دارند و در عوض در مورد مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی موضع می گیرند. همانطور که یک مطالعه نشان داده شده است که بیش از 60٪ خریداران به سمت مشاغل متعهد به کاهش پلاستیک و بهبود محیط زیست گرایش دارند. این به شرکتها فرصتی میدهد تا تصمیم خریدار را در فروشگاه تحت تأثیر قرار دهند: اگر نشان دهید که جایگزینهای پایداری مانند بستهبندی قابل کمپوست را ارائه میدهید یا گزینههای بازیافتی را به آنها پیشنهاد میدهید، مشتری احتمالاً محصول شما را انتخاب میکند.
ایده های تبلیغاتی در فروشگاه
هر خرده فروشی که به آن می روید، سوپرمارکت ها، داروخانه ها، فروشگاه های بزرگ دارای نوعی نمایش یا تجربه تبلیغاتی در فروشگاه است. چندین کانال وجود دارد که می توانید از آنها برای دسترسی به مشتریان خود در یک فروشگاه استفاده کنید:
- نمایش محصولات برجسته
- صفحه نمایش تبلیغات دیجیتال در فروشگاه
- تابلوهای منو و تابلوهای دیجیتال جذاب
- پنل های سبد خرید مارک دار
- تبلیغات سربار موسیقی در فروشگاه
- نمایشگرهای بالای راهرو یا انتهای راهرو
- نمایشگرهای راهرو جلو با نور پس زمینه
- نمایش محصولات زنده
- صفحه نمایش های تعاملی و تبلیغات ویدیویی در فروشگاه
- گرافیک کف
- تقسیم کننده های پیشخوان پرداخت
- ساعت های مارک دار
- پیام های سربار
- چراغ های داخل فروشگاه
موسیقی یکی از قویترین راهها برای تأثیرگذاری بر خلق و خوی افراد است که آن را راهی مؤثر برای تأثیرگذاری بر رفتار مشتری میکند. درست مانند تبلیغات نمایشی در فروشگاه، از موسیقی در فروشگاه نیز می توان برای بازاریابی محصولات استفاده کرد.