اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ کیست؟

در یک سطح اساسی، اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که از تأییدیه‌ها و اشاره‌های محصول از سوی اینفلوئنسرها استفاده می‌کند افرادی که دنبال‌کنندگان اجتماعی اختصاصی دارند و به عنوان متخصص در حوزه خود دیده می‌شوند. اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل اعتماد بالایی است که اینفلوئنسرهای اجتماعی با دنبال کنندگان خود ایجاد کرده‌اند و توصیه‌های آنها به عنوان نوعی اثبات اجتماعی برای مشتریان بالقوه برند شما عمل می‌کند.

وضعیت فعلی چشم انداز دیجیتال مارکتینگ تأثیرگذار:

برجسته شدن در سال 2014 در اینستاگرام آسان‌تر از امروز بود. اگر به اندازه کافی خوش شانس بودید که در صفحه ویژه اینستاگرام برجسته شوید یا ظاهر شما به اندازه کافی متمایز بود، پس شانس شما برای انتخاب به عنوان یک تأثیرگذار بالا بود. پس از مشارکت کافی در برند، برخی از اینفلوئنسر مارکتینگ رسانه‌های اجتماعی را به یک حرفه تمام وقت تبدیل کرده‌اند.

اما آیا همه چیز تغییر می‌کند؟

ما تحت تأثیر آنچه می‌بینیم هستیم و زیبایی شناسی تفاوتی با هم ندارد. تصاویر روشن در حال حاضر رایج‌تر هستند و همچنین غذاها را با دقت در پس‌زمینه‌های جالب قرار می‌دهند. وقتی «ظاهر معمولی» اینفلوئنسر مارکتینگ دیگر منحصر به فرد نمی‌شود.

برای اینکه در میان این جمعیت جوان‌تر تأثیرگذار مد باشید، ممکن است دیگر نیازی نداشته باشید که فقط به عکس‌های گرفته شده حرفه‌ای تکیه کنید. در عوض، ژست‌های معمولی و ویرایش محدود اکنون در فید مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند.

به خاطر داشته باشید که مقاله فقط زیرمجموعه‌ای از اینفلوئنسرها را پوشش می‌دهد: کاربران جوان و اینستاگرام. در هر صورت، این تغییر در پنج سال گذشته باید نشان دهد که چگونه تنها ثابت بازاریابی تأثیرگذار تغییر است.

بیشتر بخوانید:

با Sprout Social کمپین‌های اینفلوئنسر را مدیریت کنید:

از گزارش در مورد کمپین‌ها و مشارکت‌ها گرفته تا مدیریت پیام‌های دریافتی، Sprout می‌تواند به شما در مدیریت کمپین‌های تأثیرگذار اجتماعی از ابتدا تا انتها کمک کند. از ویژگی‌های Sprout برای شناسایی تأثیرگذاران در جایگاه خود، مدیریت دسترسی و پیگیری تأثیر تلاش‌های خود استفاده کنید. دریابید که چگونه Sprout Social می‌تواند به تلاش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ برند شما با یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه کمک کند.

ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ:

در حالی که بازاریابی اینفلوئنسر اینستاگرام یک استراتژی شناخته شده است، بسیاری از شبکه‌های دیگر نیز برای اینفلوئنسرها در حال رشد هستند. ارزش این صنعت تا سال 2020 به 10 میلیارد دلار می‌رسد. شبکه‌های دیگری مانند اسنپ چت، یوتیوب و تیک تاک مجموعه‌ای از تأثیرگذاران خاص خود را با جمعیت‌های مختلف دارند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ در پایان سال 2018 از بازاریابان نظرسنجی کرد تا ببیند احساس آنها نسبت به اینفلوئنسرها برای سال جدید چیست. مقایسه بین ROI بازاریابی تأثیرگذار و کانال‌های دیگر که نشان می‌دهد قابل مقایسه یا بهتر است.

از میان افراد مورد بررسی، 89 درصد گفتند که بازگشت سرمایه از اینفلوئنسر مارکتینگ قابل مقایسه یا بهتر از سایر شبکه‌ها است. همین نظرسنجی اشاره کرد که 65 درصد از بازاریابان برای افزایش بودجه خود برای سال 2019 برنامه ریزی می‌کنند. و اکنون که می‌دانید در کجای صنعت هستیم، بیایید نحوه ایجاد یک استراتژی تأثیرگذار را بررسی کنیم.

چگونه یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار ایجاد کنیم:

مانند هر تاکتیک بازاریابی، یک برنامه تأثیرگذار به هدف گذاری و برنامه ریزی عمدی نیاز دارد. شما موفقیت استراتژیک را فقط با ارسال چیزهای رایگان برای هر کسی که درخواست می‌کند یا برای دوستان و آشنایان فعلی خود نخواهید داشت.

1. چگونه اینفلوئنسرها را پیدا کنیم و به آنها چه هزینه‌ای  بدهیم:

مانند هر استراتژی، تحقیق اولین قدم است. ابتدا پلتفرمی را که می‌خواهید روی آن تمرکز کنید انتخاب کنید. همیشه می‌توانید بعداً به پلتفرم‌های دیگر گسترش دهید، اما اگر تازه شروع کرده‌اید، به یکی از آن‌ها بپیوندید. در حالت ایده آل، برند شما باید قبلاً در این شبکه حضور داشته باشد یا به دنبال گسترش آن باشد.

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، گوش دادن اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تشخیص دهید که مردم در مورد صنعت و برند شما کجا صحبت می‌کنند  و می‌تواند به شما کمک کند تأثیرگذارترین صداها را در صنعت خود در هر پلتفرم پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای ما برای شنیدن اجتماعی را بررسی کنید.

زمانی که در حال برنامه ریزی برای اجرای استراتژی بازاریابی تأثیرگذار هستید، صنعتی که در آن هستید نیز اهمیت دارد. برندهای زیبایی و مد در اینستاگرام و یوتیوب می‌درخشند. صنعت بازی‌های ویدئویی در Twitch غالب است.

در مرحله تحقیق خود، به نوع تأثیرگذارانی که به آنها علاقه دارید نگاه کنید. آیا به دنبال افراد مشهور با فالوورهای زیاد هستید؟ یا میکرو اینفلوئنسرهایی با کمتر از 2000 فالوور؟ شاید چیزی بین 5 تا 10 هزار دنبال کننده ترجیح شما باشد. هر چیزی که تصمیم بگیرید روی آن تمرکز کنید، بودجه شما را تعیین می‌کند.

غرامت نیز بسیار متفاوت است، بنابراین حتماً به نرخ‌های رایج برای آن نوع اینفلوئنسرها نگاه کنید. میکرو اینفلوئنسرها روی چند موضوع متمرکز هستند و محصولات را می‌پذیرند. برخی از میکرو اینفلوئنسرها به طور مستقل کار می‌کنند در حالی که برخی دیگر ممکن است توسط یک آژانس یا شبکه نمایندگی شوند. در حالی که اکانت‌های بزرگ‌تر و افراد مشهور نیاز به غرامت دارند و حتی ممکن است از طریق یک آژانس استعدادیابی مراجعه کنند.

شما باید در مورد بازگشت سرمایه مورد انتظار کمپین بازاریابی اینفلوئنسر اجتماعی خود فکر کنید:

چگونه می‌توانید سهم پست‌های اینفلوئنسر را در اهداف کلی بازاریابی خود ارزیابی کنید؟ یک رویکرد ممکن است مقایسه انتظارات خود از اینفلوئنسرها با شرکت‌های دیگر باشد  به این نگاه کنید که چگونه می‌توانید بودجه کار یک شرکت تولید ویدئو را در ایجاد یک تبلیغ برای شما در مقابل یک اینفلوئنسر که یک ویدئو ایجاد می‌کند، ارزیابی کنید. ممکن است در ابتدا به نظر برسد که قضاوت در مورد ارزش اینفلوئنسرها غیرقابل‌پیش‌بینی است، اما این نوع رویکرد به شما یک نقطه مقایسه و تضاد آشنا می‌دهد.

2. تنظیم بودجه و استراتژی مدیریت:

اکنون که ایده‌ای دارید که چه چیزی باید به اینفلوئنسرها پرداخت کنید، باید بودجه خود را ایجاد کنید. حتماً زمان را برای برنامه ریزی، اجرا و بررسی برنامه تأثیرگذار خود نیز در نظر بگیرید. اجرای یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار موفق یک نوع استراتژی نیست. این شامل نظارت و پیگیری دقیق است.

بر خلاف استراتژی تبلیغات خودکارتر، اینفلوئنسرها انسان هستند و اغلب شراکت‌های متعدد را متعادل می‌کنند، بنابراین برخی ممکن است از تعهدات خود برای ارسال به موقع یا اشتباه در برچسب‌ها یا فراخوان‌های درخواستی شما عقب بمانند. شما باید زمان کافی داشته باشید تا با این روابط بیشتر عمل کنید تا آنها را پرورش دهید، و رویکرد خود را از طریق تجربه در مورد اینکه چه چیزی در جایگاه شما مفید است و چه چیزی مفید نیست، اصلاح کنید.

اگر وقت و پول دارید، یک برنامه سفیر رسمی راه اندازی کنید. فوجی فیلم از سفیران خود در عرضه محصولات جدید و تکمیل محتوای آنها استفاده می‌کند. با عکاسان و فیلم‌برداران متنوعی که در اختیار دارند، این شرکت می‌تواند فید خود را متنوع کند تا نشان دهد تجهیزاتش چه کاری می‌تواند انجام دهد.

برای برندهایی که به مجموعه گسترده‌تری از اینفلوئنسرها نیاز دارند، استخدام یک آژانس بازاریابی تأثیرگذار که تحقیقات و هماهنگی را برای شما انجام دهد، شرط خوبی است.

3. در مورد اهداف و پیام تصمیم بگیرید:

دو دلیل رایج برای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش است. با این حال، به جای اینکه این اهداف گسترده را به عنوان دو هدف خود تعیین کنید، بهتر است استراتژی خود را با توجه به نیازهای برند خود شروع کنید. شاید بخواهید پایگاه مشتریان خود را در جمعیتی جوان‌تر افزایش دهید. یا می‌خواهید با یک محصول جدید به یک گروه کاربری جدید گسترش دهید. یا می‌خواهید از روندها رد شوید و از اینفلوئنسرها برای صحبت در مورد ارزش‌های برند خود استفاده کنید.

اینفلوئنسرها توانایی دستیابی به مخاطبان بسیار خاص را دارند. به جای اینکه به هزاران فالوور تکیه کنید، اینفلوئنسرها به شما کمک می‌کنند تا اطمینان حاصل کنید که مخاطبان بسیار هدفمندی که احتمالاً به محصول شما علاقه‌مند هستند، مطالب شما را می‌خوانند و با آن درگیر می‌شوند.

محتوای اینفلوئنسر که دارای لحن گفتگو و روایت شخصی است به تمایز این پست‌ها از نوع ویژگی‌ها یا موارد مبتنی بر فروش که ممکن است یک برند برای همان محصول در فید خود انجام دهد، کمک می‌کند.

پیام شما به اندازه هدف شما مهم است. در حالی که نمی‌خواهید خلاقیت و منحصربه‌فرد بودن یک اینفلوئنسر را خفه کنید، همچنین نمی‌خواهید درباره چیزی غیرمرتبط با کمپین شما پست بگذارد. نحوه ساختار کمپین و پیام اینفلوئنسر مارکتینگ خود را مشخص کنید تا بتوانید بعداً به آن پایبند باشید.

4. گسترش اینفلوئنسرها و نحوه تماس با اینفلوئنسرها:

بازگشت به مرحله اول: تحقیق.

 با برنامه‌ای که پیرامون شبکه شما، اهداف و نوع اینفلوئنسرهایی که می‌خواهید هدف قرار دهید، تنظیم شده است، به تحقیق در مورد چگونگی یافتن اینفلوئنسرهای مناسب برای کار برمی‌گردیم.

 

در طول این تحقیق موارد زیر را در نظر داشته باشید:

 

  1. آیا اینفلوئنسر قبلاً در مورد موارد مشابه به سرویس شما پست می‌فرستد؟ به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک رستوران هستید و می‌خواهید منوی جدیدی را تبلیغ کنید، باید به دنبال تأثیرگذارانی باشید که به طور مرتب در مورد غذاخوری و غذایی که می‌خورند پست بگذارند.
  2. آیا آنها قانونی هستند؟ این به معنای پیمایش در فید آنها و کلیک کردن روی پست‌ها است. نسبت تعامل ضعیف به تعداد فالوورها و کامنت‌های اسپم مانند نشانه‌های یک حساب کاربری کلاهبردار هستند.
  3. آیا قبلاً با برندهای مشابه کار کرده‌اند؟ بسته به نوع اینفلوئنسر مورد نظر شما، یک فرد باتجربه می‌تواند کیت مطبوعاتی را به شما نشان دهد که نمونه کارها را به دست می‌آورند. هر چه بیشتر روی یک اینفلوئنسر سرمایه گذاری کنید، بیشتر می‌خواهید آنها را بررسی کنید.

همچنین می‌توانید از ابزارهای تجزیه و تحلیل توییتر برای شناسایی تأثیرگذاران بالقوه متناسب با کمپین‌های شما استفاده کنید. در مرحله بعد، تعیین کنید که چگونه با آنها ارتباط برقرار خواهید کرد. برای میکرو اینفلوئنسرها، می‌توانید مستقیماً در یک پیام خصوصی در همان پلتفرم تماس بگیرید. برای افراد معتبرتر، روی نمایه آنها کلیک کنید و آنها ممکن است اطلاعات تماس را برای سؤالات تجاری در بیو خود فهرست کنند. آنها همچنین ممکن است وب سایتی را که نشان دهنده مشارکت برند است پیوند دهند.

5. استراتژی خود را مرور و اصلاح کنید:

حتی اگر کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ شما در حال انجام است، هنوز باید تاریخ‌های از پیش تعیین شده‌ای داشته باشید که پیشرفت آن را اندازه گیری کنید. بخش بعدی این راهنما به نحوه ردیابی نتایج می‌پردازد. همه کمپین‌ها موفقیت آمیز نیستند؛ اما امیدواریم با هرکدام که ایجاد می‌کنید یاد بگیرید.

نحوه پیگیری کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ:

چند راه برای سنجش موفقیت کمپین شما وجود دارد. می‌توانید یک هشتگ خاص مانند #SproutPartner ایجاد کنید تا اینفلوئنسرهایتان را دنبال کنید. صندوق ورودی هوشمند Sprout به راحتی می‌توانید ببینید که با هشتگ‌های خاص در مورد چه چیزی صحبت می‌شود، یا به دنبال ذکر کلمات کلیدی خاص توییتر باشید.

صندوق ورودی هوشمند را با هشتگ‌های اینستاگرام بزنید:

اگر به دنبال فروش بیشتر هستید، ارائه کدهای وابسته یا پیوندهای ردیابی راهی آسان برای دیدن میزان تولید از اینفلوئنسرها است.

گزارش تگ Sprou:

گزارش‌های Sprout برچسب‌گذاری پست‌های مرتبط با کمپین را آسان می‌کند. از این ویژگی برای مقایسه عملکرد این پست‌ها استفاده کنید.

نتیجه:

اینفلوئنسرها اینجا هستند تا بمانند، اما نحوه ظاهر و عملکرد دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ در مدت زمان کوتاهی بسیار تغییر کرده است و در پنج سال آینده ممکن است به شدت با امروز متفاوت باشد. این راهنما به شما کمک می‌کند تا با ساختن استراتژی خود شروع کنید، اما مانند هر استراتژی اجتماعی، آماده بودن برای تغییر مهم است.

با این حال، در حالی که برخی ملاحظات منحصر به فرد برای کار با اینفلوئنسرها وجود دارد، راه اندازی یک کمپین مانند اکثر کمپین‌های بازاریابی است: تحقیق، تعیین بودجه، تعیین اهداف، یافتن اینفلوئنسرهای خود و بررسی و تجدید نظر.

هنگامی که ریتم را پایین آوردید، ممکن است متوجه شوید که انواع دیگری از کمپین‌های بازاریابی تأثیرگذار ایجاد می‌کنید. اگر به دنبال دریافت منابع بیشتر برای تیم خود برای اجرای کمپین‌های تأثیرگذار هستید، الگوی مورد کسب و کار ما را برای منابع تیم اجتماعی امتحان کنید.

چرا باید از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید؟

از همان ابتدا، مردم با یکدیگر صحبت می‌کردند و نکات و توصیه‌هایی را به اشتراک می‌گذاشتند. تبلیغات شفاهی باعث اعتبار بیشتر می‌شود، زیرا شما به طور غریزی به آنچه دوست، همکار یا همسایه خود می‌گوید، بیشتر از آنچه یک شرکت به شما می‌گوید اعتماد دارید. دقیقاً از این مکانیسم است که بازاریابی تأثیرگذار به خوبی از آن استفاده می‌کند.

امروزه بسیاری از مصرف کنندگان از تبلیغات مصون مانده‌اند. چشم آنها ممکن است یک آگهی تجاری را تشخیص دهد، اما مغز آنها پیام را نادیده می‌گیرد. این پدیده کوری تبلیغاتی نامیده می‌شود و به ویژه در بین نسل‌های جوان به طور فزاینده‌ای رایج است.

خوشبختانه، می‌توانید با تبلیغ کسب و کار یا محصول خود از طریق یک تأثیرگذار، این مشکل را برطرف کنید. زیرا اینفلوئنسرها روابطی از قبل با پیروان خود ایجاد کرده‌اند که ارزش‌هایشان را می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند. این اعتماد می‌تواند به برند شما سرازیر شود، کسی که فالوورهای تأثیرگذار ممکن است با آن‌ها هم ذات پنداری کنند و آنها را نسبت به ارتباطات آینده شما پذیراتر کند.

اینفلوئنسر چیزی بین یک مجله و یک دوست دیجیتال است. آنها خط مستقیمی با گروه وسیعی از پیروان دارند که به مطالب، سلیقه و قضاوت آنها اعتماد دارند. با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ، می‌توانید به یک گروه هدف جدید برسید یا رابطه خود را با گروه موجود به روشی معتبر و قابل اعتماد تقویت کنید. جفت کردن نام تجاری خود با تأثیرگذاران مناسب می‌تواند منجر به آگاهی بیشتر از برند، افزایش اعتماد و وفاداری به برند، افزایش یادآوری آگهی شما و در نهایت تبدیل سخت‌تر مانند کلیک‌ها به وب سایت و فروش شما شود. همه اینها، با گذشتن از میلیون‌ها برداشتی که با کسری از هزینه‌ای که از طریق رسانه‌های سنتی مانند تبلیغات مطبوعاتی و تلویزیونی صرف می‌شود، انجام می‌شود.

یک مزیت نهایی و اضافی این است که وقتی یک اینفلوئنسر محصولات خود را عرضه می‌کند، بازخورد سریع و مستقیمی از طرف‌دارانش دریافت می‌کنید؛ بنابراین شما یک نوع گروه تمرکز را دریافت می‌کنید که در قیمت یک کمپین اینفلوئنسر گنجانده شده است.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل