نماد سایت آژانس تبلیغاتی نگاه

شیوه های جذب بیمار

جذب بیمار جدید

آیا برای جذب بیمار جدید به بخش پزشکی خود تلاش کرده‌اید؟ اگر چنین است، ممکن است لازم باشد استراتژی بازاریابی پزشکی خود را اصلاح کنید. بازاریابی خوب مطب پزشکی برای باقی ماندن رقابتی و سودآور در میان ده‌ها روش دیگر ضروری است. شما نه تنها نیاز به ارائه خدمات با کیفیت بالا و قابل اعتماد به بیماران دارید، بلکه باید به فراتر از بیماران فعلی خود دسترسی پیدا کنید تا آگاهی از برند و جذب بیمار را افزایش دهید.

 

چرا جذب بیمار برای پزشکان مهم است؟

بسیاری از پزشکان تعجب می‌کنند که چرا بازاریابی دیجیتال برای جذب بیمار آنها بسیار مهم است. اگر مردم مشکلات پزشکی داشته باشند، روش پزشکی مناسب برای کمک به آنها پیدا خواهند کرد.

با این حال، از آنجایی که امروزه بسیاری از اقدامات پزشکی تخصصی وجود دارد، تضمینی برای دیدن همه بیمارانی که به خدمات شما نیاز دارند، ندارید. بسیاری از آنها در عوض با سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی در منطقه شما برنامه ریزی می‌کنند.

استفاده از یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مؤثر برای کسب و کار مراقبت‌های بهداشتی شما می‌تواند باعث شود که بیماران بالقوه عمل شما را نسبت به سایرین در منطقه شما انتخاب کنند. هر بیمار جدیدی که با تیم شما برنامه ریزی می‌کند، سود شما را افزایش می‌دهد و موفقیت تمرین شما را افزایش می‌دهد.

چگونه پزشکان جذب بیمار می‌کنند؟

پزشکان از طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای بازاریابی جذب بیمار استفاده می‌کنند. برخی از مؤثرترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ عبارت‌اند از:

بازاریابی محتوا:

ایجاد محتوای نوشتاری یا بصری برای ارسال در وب سایت یا صفحات رسانه‌های اجتماعی. بازاریابی محتوا می‌تواند بهینه سازی موتور جستجو  شما را بهبود بخشد و به افراد بیشتری اجازه می‌دهد تا وب سایت شما را هنگام جستجوی اقدامات بهداشتی مرتبط پیدا کنند.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی:

 ارسال در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، توییتر و لینکدین. می‌توانید پست‌های رایگان یا تبلیغات رسانه‌های اجتماعی پولی را برای بازاریابی فعالیت خود ارسال کنید.

بازاریابی ایمیلی:

ارسال ایمیل به پایگاه بیماران موجود و بالقوه خود برای یادآوری خدمات شما، به اشتراک گذاشتن اخبار مهم و تشویق آنها به برنامه ریزی با شما.

بازاریابی ویدئویی:

ایجاد ویدئوهای جذابی که به بینندگان در مورد تمرین شما آموزش می‌دهد و به آنها دلایلی برای تعیین قرار می‌دهد.

 

10 استراتژی بازاریابی مؤثر برای جذب بیمار بیشتر:

شروع یک عمل پزشکی که هیچ کس از آن اطلاعی ندارد، رؤیای یک پزشک نیست. اغلب پزشکان تصور می‌کنند که فقط باز کردن یک مطب پزشکی برای ردیف کردن بیماران در مطب کافی است. متأسفانه این‌طور نیست.

برای اطمینان از کسب و کار خوب، باید در مورد خدمات چشمگیر بیمارانی که ارائه می‌دهید صحبت کنید. برای انجام این کار، باید در فهرست‌های مختلف آنلاین فهرست شوید، یک حضور آنلاین ایجاد کنید، با سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی شبکه کنید و موارد دیگر.

استراتژی‌های بازاریابی برای عمل پزشکی شما در مورد بیرون رفتن و کاوش در کانال‌ها و روش‌های ارتباطی متعدد است. سعی کنید همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار ندهید و روی ترکیب عناصر مختلف تمرکز کنید تا به استراتژی بازاریابی خود احساسی جامع ببخشید و از بازگشت سرمایه بالا اطمینان حاصل کنید.

 

1.      یک وب سایت پزشکی بسازید.

یکی از مکان‌هایی است که بیشترین کنترل را بر تجربه بیمار دارید. وب سایت شما مکانی است که می‌توانید بیماران بالقوه را به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما سوق دهید. می‌توانید شخصی را استخدام کنید تا این وب سایت را برای شما بسازد. انتخاب بستگی به زمان و بودجه‌ای دارد که در اختیار دارید. یک وب سایت خوش ساخت، خوش طراحی و سازگار با موبایل ممکن است در ابتدا سرمایه گذاری پرهزینه‌ای به نظر برسد، اما مزایای بلندمدتی ارائه می‌دهد.

 

2.      فهرست محلی خود را درخواست کنید.

از آنجایی که تجارت شما در درجه اول محلی است، درخواست فهرست محلی شما بخش مهمی از استراتژی‌های بازاریابی برای عمل پزشکی شما را تشکیل می‌دهد. مطمئن شوید که تمام موتورهای جستجوی مهم مانند گوگل، بینگ و یاهو را پوشش می‌دهید. به این ترتیب وقتی یک بیمار محلی خدماتی را که شما ارائه می‌دهید جستجو می‌کند، شانس نمایش عمل شما در نتایج جستجو بهبود می‌یابد.

اطمینان حاصل کنید که فهرست شما به درستی بهینه شده است. عکس‌ اضافه کنید، ساعات کاری، تخصص‌ها، شاید یک توضیح کوتاه و هر نظری که ممکن است در فهرست خود داشته باشید را تکمیل کنید.  یک ویژگی پرسش و پاسخ نیز وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که در این زمینه فعال هستید و به سؤالاتی که کاربران می‌پرسند پاسخ دهید. یک روش خوب این است که به طور منظم از لیست‌های خود بازدید کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات به روز می‌شوند.

3.      یک وبلاگ راه اندازی کنید.

بازاریابی محتوا یک راه عالی برای پاسخ به سؤالات مردم و رفع مشکلات آنها است و وبلاگ‌ها راهی عالی برای انجام این کار هستند. محتوایی را منتشر کنید که مربوط به فعالیت شما و خدماتی است که ارائه می‌دهید.

بزرگ‌ترین نگرانی بیماران شما چیست؟

برخی از رایج‌ترین سؤالات آنها چیست؟

چه نوع روش‌هایی را انجام می‌دهید و چگونه کمک می‌کنند؟

موضوعات مرتبط با کسب و کار شما و اطلاعات ارزشمند برای بیماران خود را پیدا کنید. همچنین می‌توانید در مورد نوآوری‌های صنعت سلامت، نکاتی برای سالم ماندن، یا هر زمینه دیگری از موضوعی که کاربران شما ممکن است به آن علاقه‌مند باشند صحبت کنید. وبلاگ نویسی نیز یک راه عالی برای بهبود سئوی شما و نمایش در رتبه‌بندی‌های جستجو است.

 

4.      خبرنامه برای بیماران خود ارسال کنید.

ایمیل 40 برابر مؤثرتر از فیس بوک و توییتر در جذب مشتری است. این یک راه عالی برای حفظ ارتباط با بیماران است. می‌توانید از ایمیل برای ارسال یادآوری‌های قرار یا اشتراک‌گذاری نسخه آنها استفاده کنید. همچنین می‌توانید پست‌های وبلاگ جدید خود را به اشتراک بگذارید یا اطلاعاتی در مورد رویداد آینده‌ای که خوانندگان شما ممکن است به آن علاقه‌مند باشند، به اشتراک بگذارید.

اگر تبلیغات خاصی انجام می‌دهید، ایمیل‌ها می‌توانند وسیله‌ای عالی برای برقراری ارتباط با آن اطلاعات باشند. سیستم‌های بازاریابی ایمیلی به شما این امکان را می‌دهد که فرایند بازاریابی ایمیلی خود را خودکار کنید. شما می‌توانید پیام خود را فقط برای مشترکینی که با شما در ارتباط بوده‌اند هدف قرار دهید.

 

 

 

5.      بسته‌های مراقبتی سورپرایز را ارسال کنید.

استراتژی‌های بازاریابی برای عمل پزشکی شما لزوماً نباید آنلاین باشد. می‌تواند تبلیغات آفلاین را نیز داشته باشد. وسایل رایگان را همه دوست دارند و حک کردن جزئیات شما بر روی چیزهایی مانند خودکار، لیوان، تی شرت، بطری آب، آهن ربا و به اشتراک گذاشتن آن با بیماران بالقوه راهی عالی برای اطمینان از دسترسی آسان و به اشتراک گذاری اطلاعات شما است.

هدیه‌های غیر منتظره یک راه عالی برای ایجاد روابط مثبت است و همچنین می‌تواند به شما در تقویت تبلیغات رسانه‌های اجتماعی کمک کند. اگر بیماران شما چیزهایی را که دریافت می‌کنند دوست دارند و احساس خوبی در آنها ایجاد می‌کند، ممکن است آن را در فیدهای اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و یک تبلیغ شفاهی عالی برای شما ایجاد کنند.

 

6.     در کمپین‌های جستجوی پولی سرمایه گذاری کنید.

جستجوی پولی یک راه عالی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است و اگر به خوبی هدف گذاری شود، می‌تواند بازده سرمایه گذاری عالی داشته باشد. تبلیغات در موتورهای جستجو یک استراتژی بازاریابی عالی برای عمل پزشکی شما است، به خصوص اگر به تازگی وب سایت خود را راه اندازی کرده باشید.

جستجوی پولی به شما کمک می‌کند زمانی که بیمار به دنبال خدمات یا روشی است که مختص شما است، ظاهر شوید. می‌توانید معیارهایی مانند کل تماس‌های دریافت‌شده یا کل قرارهای آنلاین رزرو شده از طریق وب‌سایت را برای سنجش موفقیت کمپین پولی خود تنظیم کنید. یک تمرین خوب این است که وقتی جستجوی پولی شما فعال است، سایر کمپین‌های بازاریابی خود را تقویت کنید؛ زیرا پس از پایان کمپین، وب سایت شما به عنوان اولین نتیجه نمایش داده نمی‌شود.

 

 

 

7.       از رسانه‌های اجتماعی برای تعامل با بیماران خود استفاده کنید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای تقویت برند شما و ارتباط با بیماران و سایر تأثیرگذاران مرتبط عالی هستند. می‌توانید از فیس‌بوک و توییتر برای برگزاری نظرسنجی، اشتراک‌گذاری نکات بهداشتی، تبلیغ آخرین وبلاگ خود، ارسال اعلان‌های تبلیغاتی، اشتراک‌گذاری اخبار صنعت و موارد دیگر استفاده کنید.

همچنین می‌توانید لینکدین را برای ارتباط با سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و تقویت شبکه خود کاوش کنید. می‌توانید عضو گروه‌ها شوید و در بحث‌ها شرکت کنید. هنگام ایجاد یک برنامه برای رسانه‌های اجتماعی، تحقیق کنید و پلتفرم‌هایی را پیدا کنید که بیشترین ارتباط را با مخاطبان هدف شما دارند. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پهنای باندی برای سازگاری در تمام پلتفرم‌هایی که به آنها ملحق می‌شوید دارید. رسانه‌های اجتماعی چیزی فراتر از ارسال محتوا هستند. همچنین در مورد درگیر شدن فعالانه و برقراری گفتگو با مخاطبان است.

 

8.     از نظرات بیمار نهایت استفاده را ببرید.

یک کلمه مثبت از بیماران فعلی شما و سایر پزشکان ارجاع دهنده بهترین سوخت برای فعالیت‌های بازاریابی شما است. از کلمات مثبت مشتریان خوشحال خود برای جذب بیماران جدید استفاده کنید. درخواست بررسی نه تنها به شما محتوای بازاریابی عالی می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند درک کنید که بیماران شما را چگونه می‌بینند و چه چیزی را بیشتر از شما دوست دارند. این یک منبع عالی برای ساخت و تقویت بیشتر برند است. نظرات بیماران مانند آینه‌ای برای عمل پزشکی شما هستند. برای ایجاد یک تمرین موفق، بازخورد را در آغوش بگیرید.

 

9.     تخصص خود را در مجلات پزشکی منتشر کنید.

مجلات پزشکی به شما این امکان را می‌دهند که تخصص خود را در یک زمینه خاص به جامعه پزشکی برجسته کنید. مجلات پزشکی به شدت مبتنی بر تحقیق هستند و درک عمیقی از یک موضوع دارند. شما می‌توانید برای ایجاد اعتبار و تخصص به این مقالات در پروفایل رسانه‌های اجتماعی، وب سایت و بیوگرافی خود مراجعه کرده و به اشتراک بگذارید. این نه تنها به ایجاد تصویری مثبت در جامعه پزشکی به شما کمک می‌کند، بلکه بیماران بالقوه را تشویق می‌کند تا به تخصص شما در این زمینه اعتماد کنند.

 

 

 

10.   یک برنامه ارجاع بیمار را شروع کنید.

در حالی که تبلیغات شفاهی مثبت می‌تواند راه طولانی در ایجاد شهرت و جذب بیماران جدید داشته باشد. هیچ اشکالی ندارد که هر از چند گاهی یک یادآوری دوستانه بدهید. می‌توانید یک کارت ارجاع که تمام اطلاعات شما و پیامی مانند “سلامتی را هدیه بگیرید” را چاپ کنید و از بیماران خود بخواهید آن را به دوستان و خانواده خود بدهند. شما می‌توانید این کارت را هنگام ملاقات با شما به آنها بدهید یا می‌تواند بخشی از بسته مراقبتی شما باشد. و اگر ارجاع دریافت کردید، از بیماران ارجاع دهنده برای ژستشان تشکر کنید.

 

استراتژی بازاریابی قوی برای فعالیت پزشکی خود بسازید:

به طور جداگانه، همه این استراتژی‌ها عالی و مؤثر هستند، اما بهترین بازگشت سرمایه را در صورت استفاده هم‌زمان با یکدیگر به ارمغان می‌آورند. شکل گیری استراتژی بازاریابی یک فرایند مستمر است. شما به تلاش و آزمایش ادامه می‌دهید تا ببینید کدام پیام و کدام پلتفرم حداکثر نتایج را ارائه می‌دهد. هرچه بیشتر کاوش کنید، بیشتر یاد خواهید گرفت و استراتژی شما قوی‌تر خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل