تقویم محتوا

تقویم محتوا

تقویم محتوا چیست؟

تقویم محتوایی طرحی برای انتشار منابع محتوایی شماست. زمان، مکان و شکل محتوایی که قرار است منتشر شود را تعیین می کند.

به طور معمول، تقویم محتوا از قالب های محتوای زیر استفاده می کند:

تمام این طوفان فکری برای ایجاد یک برنامه موفق بهتر است در ابتدای سال انجام شود. اما به یاد داشته باشید: دومین زمان مناسب همین الان است! پس از تعیین جهت محتوای خود، می توانید استراتژی محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید و ایده های موجود در ذهن خود را با جزئیات بررسی کنید.

چرا ایجاد یک تقویم محتوا بسیار مهم است؟

چرا ایجاد یک تقویم محتوا بسیار مهم است؟

آینده نگر بودن : ممکن است لازم باشد از قبل خود را آماده کنید، برای مثال، محتوای «۵ لباس برتر روز اول مدرسه برای معلمان» را امتحان کنید یا با یک عکاس عالی قرار ملاقات بگذارید. به لطف یک تقویم محتوایی، می توانید از قبل برنامه ریزی کنید و قرارهای لازم را از قبل تنظیم کنید.

کار موثر با برندها : اکثر برندها برنامه ریزی کمپین های سال نو خود را بین آوریل و اکتبر آغاز می کنند. به عبارت دیگر، به لطف یادآوری های ارائه شده توسط تقویم محتوایی، می توانید به موقع به مکان های ضروری برسید و ایده های خود را به اشتراک بگذارید. به طور مشابه، اگر برندی با شما تماس گرفت، می توانید ایده های موجود خود را با آن برند مرتبط کنید.

اگرچه این راهنما برای پست های وبلاگ است، اما می توانید از این روش برای اینستاگرام، یوتیوب و توییتر نیز استفاده کنید. (همچنین انجام تبلیغات در پلتفرم های مختلف برای شما مفید خواهد بود.)

اما فراموش نکنید که تغییرات جزئی را متناسب با پلتفرم ایجاد کنید. به عنوان مثال، “فهرست آرزوهای تابستانی” را می توان برای ایجاد استوری های اینستاگرام یا یک صفحه سفارشی Pinterest تنظیم کرد.

چگونه برای برنامه محتوای خود الهام بگیرید

چگونه برای برنامه محتوای خود الهام بگیرید

در حالی که این یک راه عالی برای مشاهده سایر وبلاگ ها و فیدهای اینستاگرام است، گسترش منابعی که برای ارائه ایده استفاده می کنید بسیار مهم است. علاوه بر این، پینترست سالی یک بار فهرستی از 100 ترند برتر پینترست را منتشر می کند. می توانید این لیست را بررسی کنید تا ببینید آیا ایده های جدیدی برای مد، سفر یا زیبایی وجود دارد که می توانید در پست های خود استفاده کنید. همچنین می توانید از این روش ها برای ارائه ایده استفاده کنید:

به پست‌هایی که در سال گذشته گذاشتید نگاه کنید، آیا وبلاگ شما از محتوای مد و زیبایی تشکیل شده است؟ شاید بخواهید به حوزه های محتوایی دیگر بروید. به پست هایی که در گذشته از آن ها لذت برده اید نگاه کنید و تصمیم بگیرید که آیا می توانید تغییراتی در برنامه محتوای رسانه های اجتماعی خود ایجاد کنید که ممکن است برای شما مفید باشد.

داده ها را بررسی کنید – راه برای شناخت بهتر پست های مورد علاقه خود از طریق Google Analytics است. به Behavior > Site Content > All Pages بروید و لیست را بر اساس تاریخ محدود کنید. همچنین ممکن است بخواهید بخش «جستجوی سایت» یا بخش «اکتساب > کنسول جستجو > پرسش‌ها» را بررسی کنید تا ببینید افراد دیگر برای یافتن وبلاگ شما چه چیزی را در موتور جستجو تایپ می‌کنند. شما این فرصت را خواهید داشت که در مورد موضوعی که قبلاً به آن پرداخته اید با جزئیات بیشتری صحبت کنید.

رویدادها و تعطیلات مهم را نادیده نگیرید پس از پردازش جشن های آشنا مانند سال نو، رویدادهای ورزشی، جشنواره های موسیقی یا مناسبت های ویژه مانند روز زن را در وبلاگ خود یادداشت کنید. تاریخ های سفارشی خود را اضافه کنید. ممکن است به سفری می روید که زندگی شما را تغییر می دهد یا ممکن است سالگرد یک لحظه مهم در زندگی شما نزدیک باشد. اگر قرار دادن افکارتان در نظم خاصی آسان نیست، این تاریخ ها را درج کنید.

ایجاد یک تقویم محتوایی

ایجاد یک تقویم محتوایی

اکنون که همه تاریخ ها را تنظیم کرده ایم، باید آنها را قالب بندی کنیم تا بتوانیم به راحتی آنها را ببینیم. با Google Calendar، Trello، روش نگهداری تقویم یا حتی یک سند Word با همه جداول آزمایش کنید.

توصیه می کنیم پس از تقسیم تقویم به ماه، تاریخ های مهم را وارد کنید. همچنین می توانید موارد زیر را به تقویم اضافه کنید: ستون تفصیلی برای هر کانال : کانال هایی که استفاده می کنید (وبلاگ، اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، پینت)  ببینید آیا در این کانال ها تم های وسیع تری وجود دارد که می تواند به طور متفاوت استفاده شود.

می‌توانید برخی از عناصر را از پست وبلاگ «ایده‌های لباس عروسی» بگیرید و آن را برای استوری‌های اینستاگرام تطبیق دهید بدون اینکه حجم کاری خود را زیاد کنید. با ایجاد تغییرات جزئی در پست ها می توانید به حداکثر تعداد کاربران برسید. همچنین برای آزمایش انواع روش ها عالی است.

ایده هایی برای به اشتراک گذاشتن با برندها – به لطف این همه طوفان فکری، احتمالاً ایده های مختلفی به ذهن شما رسیده است. این ایده ها را توسعه دهید و لیستی از ایده های مناسب برای استفاده در هر جلسه یا ایمیل مصاحبه ایجاد کنید. به برندهایی که آرزوی همکاری با آنها را دارید توجه کنید و از قبل برای رسیدن به آنها برنامه ریزی کنید.

پست‌های قدیمی که می‌توانند مجدداً تبلیغ شوند – برای مثال، فرض کنید یک ویدیو در مورد «نکات پس‌انداز» دارید و نتایج بسیار مثبتی از آن دریافت می‌کنید. یادآوری این ویدیو در زمان‌های استراتژیک سال یا هر ماه ژانویه می‌تواند مفید باشد. هر ماه پست های قدیمی مرتبط خود را یادداشت کنید و مخاطبان خود را از طریق استوری اینستاگرام یا توییتر به سمت این پست ها هدایت کنید.

بخش ایده ها در مرحله پیش نویس – ممکن است بخواهید آنها را اینجا بنویسید تا ایده هایی را که در مرحله پیش نویس هستند یا به تعویق انداخته اید فراموش نکنید. پیشنهاد می کنیم فرصت هایی که از دست داده اید را در اینجا وارد کنید.

تقویم محتوا باید دائما به روز شود

تقویم محتوا باید دائما به روز شود

تقویم محتوایی نباید نهایی باشد و باید تغییرات جزئی در طول سال ایجاد شود. این بسیار مهم است، حتی اگر روی پروژه‌های بزرگی کار می‌کنید که نیاز به برنامه‌ریزی زمان خود را بسیار مؤثرتر دارند. از تقویم محتوا با یک تقویم روزانه یا فهرست کارها استفاده کنید. بنابراین می توانید هر هفته را از قبل برنامه ریزی کنید و پیشرفت خود را دوباره بررسی کنید.

اگر این روش برای شما بسیار تجویزی به نظر می رسد، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما سازگار و در مسیر درست است، حتی با یک برنامه خشن. توصیه می‌کنیم در صورت بروز رویدادها یا کمپین‌های غیرمنتظره، کمی در تقویم خود برای این رویدادهای غیر منتظره فضای خالی باقی بگذارید. لطفا توجه داشته باشید که محتوای برنامه ریزی شده مناسب می تواند ترافیک شما را افزایش دهد و باید به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری در نظر گرفته شود.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *