بازاریابی پزشکی

بازاریابی پزشکی

آیا تابه‌حال در مورد بازاریابی پزشکی چیزی شنیده‌اید؟ صعود به رسانه‌های اجتماعی، حضور و دردسترس‌بودن علائم تجاری و شرکت‌ها را برای مشتریان خود ضروری کرده است. بدون شک، تبلیغات می‌تواند متحد قدرتمندی برای افزایش دید کلینیک شما و ایجاد یک پیوند اطمینان با بیمار شما باشد. با این حال، قوانین سختگیرانه‌ای وجود دارد که باید در هنگام انتشار اطلاعات و خدمات در این بخش به طور کامل رعایت شود.

بازاریابی پزشکی چیست؟

بازاریابی پزشکی چیست؟

 

بگذارید در وهله اول مفهوم بازاریابی دیجیتال حوزه سلامت را بررسی کنیم. بازاریابی اساساً هنر کاوش، ایجاد و ارائه ارزش برای ارضای نیازهای بازار از طریق محصولات یا خدماتی است که ممکن است مورد علاقه مصرف کنندگان باشد. هدف از بازاریابی ایجاد ارزش و جلب توجه مشتری و ایجاد روابط سودآور برای هر دو بخش است.

بازار پزشکی به نوبه خود برای نیازهای ارتباطی در بخش مراقبت‌های بهداشتی شخصی‌سازی‌شده است که شامل پزشکان، مطب‌ها، کلینیک‌ها و سایر متخصصان و مؤسسات منطقه می‌شود. به‌عنوان‌مثال، مانند بازاریابی سنتی، مخاطبان هدف شما به جای مشتریان، بیماران هستند. فرض دیگر این است که تبلیغات باید از اصول اخلاقی انحصاری راهنمایی آموزشی تبعیت کند.

منشور اخلاق پزشکی

منشور اخلاق پزشکی برخی از محدودیت‌ها را برای تبلیغات اطلاعات پزشکی توسط متخصصان تعیین می‌کند. موارد اصلی در زیر آمده است:

  1. در ترویج اطلاعات پزشکی، در هر وسیله ارتباط جمعی، بدون ویژگی انحصاری روشنگری و آموزش اجتماعی شرکت کنید.
  2. انتشار اطلاعات در مورد مسائل پزشکی به صورت هیجان‌انگیز، تبلیغاتی یا با محتوای غیر واقعی.
  3. انتشار، خارج از جامعه علمی، هرگونه درمان یا کشفی که ارزش آن هنوز به طور صریح و علمی توسط یک نهاد ذی‌صلاح به رسمیت شناخته نشده است.
  4. عناوین علمی را که نمی‌توانید اثبات کنید و تخصص یا زمینه فعالیتی که واجد شرایط آنها نیستید و در شورای پزشکی منطقه ثبت نام نکرده‌اید را اعلام کنید.
  5. با استفاده از حرفه خود در تبلیغات شرکت‌های تجاری از هر ماهیتی شرکت کنید.
  6. هر زمان که تخصص خود را اعلام می‌کنید، در تبلیغات حرفه‌ای از هر نوع، نام، شماره ثبت نام خود در شورای منطقه‌ای پزشکی، ایالت فدراسیونی که در آن ثبت شده است، و همچنین ثبت نام صلاحیت متخصص خودداری کنید.

اطلاعات اجباری در آگهی‌های پزشکی:

الف) نام حرفه‌ای؛

ب) تخصص یا حوزه عمل، زمانی که در شورای منطقه‌ای پزشکی ثبت شده است.

ج) شماره ثبت در شورای منطقه پزشکی.

د) شماره صلاحیت تخصصی (RQE)، در صورتی که متخصص هستید.

 11  استراتژی بازاریابی پزشکی برای جذب مصرف کننده

 11  استراتژی بازاریابی پزشکی برای جذب مصرف کننده

11 استراتژی بازاریابی پزشکی برای جذب مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی امروزی مصرف‌گرایی مراقبت‌های بهداشتی روشی را که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای بازاریابی و ارائه خدمات خود نیاز دارند، به شدت تغییر داده است. مصرف کنندگان امروزی انتظار دارند که یک تجربه مراقبت‌های بهداشتی به اندازه هر صنعت دیگری نوآورانه و از نظر دیجیتالی پیشرفته باشد.

بیمارستان‌ها، سیستم‌های بهداشتی و شیوه‌های پزشکی باید برای پاسخگویی به این نیازهای در حال تغییر تکامل پیدا کنند تا رقابتی باقی بمانند یا در معرض خطر عقب ماندن باشند.

از آنجایی که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی بیشتر خدمات آنلاین در دسترس را ارائه می‌دهند و نوار قرمز بین ارتباطات پزشک و بیمار را کوتاه می‌کنند، مصرف کنندگان دیگر نیازی به مراجعه به نزدیک‌ترین گزینه احساس نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها این اختیار را دارند که یک کسب‌وکار مراقبت‌های بهداشتی را انتخاب کنند که تجربه‌ای را به مصرف‌کننده ارائه دهد که انتظارات آنها را برآورده یا فراتر از آن‌ها باشد.

حتی اگر از تعداد بیماران فعلی خود راضی هستید، بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی نمی‌تواند بدون یک استراتژی بازاریابی پزشکی برنامه‌ریزی‌شده برای حفظ برند مراقبت‌های بهداشتی شما در خط مقدم ذهن مردم اتفاق بیفتد

برنامه ریزی استراتژی‌های بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی

پزشکان به بیماران می‌گویند که یک اونس پیشگیری بر یک پوند درمان غلبه می‌کند. همین امر در مورد بازاریابی نیز صادق است. بهتر است در حال حاضر یک استراتژی بازاریابی داشته باشید تا اینکه صبر کنید تا پایگاه داده CRM بازاریابی مصرف کننده شما تقریباً خالی شود.

بهترین برنامه‌های بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی، تلاش‌های چند کانالی، بسیار هدفمند و خاص آنلاین و آفلاین را برای رشد و مشارکت ادغام می‌کنند. همه آنها بر شاخص‌های عملکرد کلیدی بازار و بازگشت سرمایه متمرکز هستند.

تغییرات سریع در بازارهای صنعت مراقبت‌های بهداشتی نیازمند چابکی و تمرکز است. ممکن است لازم باشد یک آژانس بازاریابی استخدام کنید و برای بودجه‌ای بیشتر از گذشته برنامه ریزی کنید. اما در نهایت، برای این آرامش خاطر ارزشش را دارد  و ببینید که درآمد شما سریع‌تر از همیشه رشد می‌کند. برای کمک به شما، ما در اینجا 11 استراتژی همیشه به روز خود را ارائه می‌دهیم تا در هر برنامه بازاریابی پزشکی که به خوبی برنامه‌ریزی‌شده است، گنجانده شود.

 از برندسازی ثابت پزشکی استفاده کنید.

1.      از برندسازی ثابت پزشکی استفاده کنید.

ممکن است مطمئن باشید که تخصص شما، شما را از سایر ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی یا مشاغل متمایز می‌کند. اما اجازه دهید با آن روبرو شویم  برای یک مصرف کننده مراقبت‌های بهداشتی، یک کت سفید دقیقاً شبیه کت بعدی است، و مصرف کنندگان به طور مشهور تمایلی به خرید محصول یا خدمات از شخصی که نمی‌شناسند و به آنها اعتماد ندارند، نیستند.

هنگامی که یک برند قوی و قابل تشخیص می‌سازید و آگاهی از آن را ارتقا می‌دهید، راه طولانی را به سمت کاهش هزینه کلی به ازای هر خرید و افزایش بازگشت سرمایه خود طی می‌کنید. ابتدا باید مشخص کنید که نام تجاری شما چیست. به عبارت دیگر، چه چیزی در مورد کسب و کار پزشکی شما منحصر به فرد است؟ آیا این روشی است که شما با بیماران می‌کنید.

حداقل یک چیز وجود دارد که تیم پزشکی شما را منحصر به فرد می‌کند، و این چیزی است که به مصرف کنندگان کمک می‌کند نام سازمان مراقبت‌های بهداشتی شما را به خاطر بسپارند. تبلیغ جوایز یا تقدیرنامه برای این نوع دستاورد یک روش فوق‌العاده برای ایجاد اعتماد به نام تجاری شما است، به خصوص به این دلیل که از مصرف کنندگان می‌خواهید که به سلامتی آنها اعتماد کنند.

ممکن است زمان لازم باشد تا مشخص شود چه چیزی برای برند شما بهتر است. اما سرانجام، یک استراتژی بازاریابی بهداشت و درمان سالم با برندسازی و مواد بازاریابی سازگار با هم جمع می‌شود و برند شما را با بهترین نور ممکن نشان می‌دهد.

 

2.      تجربه آنلاین بیمار را ارزیابی کنید.

بیست سال پیش، صرفاً داشتن یک وب سایت برای تحت تأثیر قرار دادن مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی آینده کافی و به آنها در یافتن هویت برند مراقبت‌های بهداشتی شما کافی بود. گذشته از اطمینان از اینکه سایت شما دارای اطلاعات تماس دقیق و به راحتی در دسترس است (به‌عنوان‌مثال، مکان‌ها، شماره‌تلفن‌ها، فرم تماس و خدمات اولیه) ، تصاویر و متن نشان‌دهنده پایه مصرف کننده شما است.

مهم‌تر از آن، برای تشویق مشارکت بهتر، مشاغل بهداشت و درمان باید شامل تجربیات ارزش افزوده، مانند دسترسی آسان به اطلاعات، قرار ملاقات‌های به موقع و ارتباطات با کیفیت بالا با ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی باشند. این باید در هر تجربه‌ای که با برند شما، عمدی یا نه پخته می‌شود، پخته شود.

تجربه کاربر بخش مهمی از طراحی وب سایت است. اما گاهی اوقات، طراحان آن‌قدر متمرکز شده‌اند که وب سایت خوب به نظر برسد که فراموش کنند روی تجربه بیمار تمرکز کنند. ما اغلب متوجه می‌شویم که وب سایت‌ها باید کاملاً مجدداً تصور شوند. اما، ما همچنین به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت‌های کوچک اما فوری برای هدایت مشاغل بیشتر هستیم، مانند موقعیت یابی فرم “تماس با ما”.

ایجاد یک تجربه مثبت برای بیمار همچنین به معنای تجزیه و تحلیل نحوه تعامل بیشتر مشتریان با شما است (به‌عنوان‌مثال، وب سایت، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی، خدمات لیست شخص ثالث، و غیره).

مصرف کنندگان می‌خواهند با شرایط خود با شما تعامل داشته باشند. استراتژی بازاریابی پزشکی شما باید هر نقطه تماس مصرف کننده را در نظر بگیرد. مسیری را که مصرف کنندگان پس از اولین تعامل با کسب و کار شما طی می‌کنند و اینکه آیا آنها تماس می‌گیرند یا فرم ارسال می‌کنند را بررسی کنید. نقشه‌برداری از سفر مصرف‌کنندگان می‌تواند به شما درک بهتری از نیازهای آن‌ها و آنچه می‌تواند باعث ایجاد تبدیل شود، بدهد.

یک وب سایت پزشکی پاسخگو بسازید.

3.  یک وب سایت پزشکی پاسخگو بسازید.

یک وب‌سایت واکنش‌گرا به طور خودکار اندازه صفحه نمایش را تنظیم می‌کند، بنابراین چه از رایانه، رایانه لوحی، تلفن یا دستگاه تلفن همراه دیگری به سایت دسترسی داشته باشید، تجربه یکسان است. امروزه در طراحی وب سایت معمول است؛  اما بیشتر از آن، چیزی است که موتورهای جستجو هنگام خزیدن در هر وب سایت پزشکی به دنبال آن هستند تا تعیین کنند که چگونه و کجا رتبه بندی می‌کنید.

گوگل به تجربه کاربری اهمیت می‌دهد. از سپتامبر 2020، گوگل متعهد شد که فهرست همه وب‌سایت‌ها، از جمله وب‌سایت‌های بهداشت و درمان را برای اولین بار در تلفن همراه ارائه کند. این بدان معنی است که سایت‌های پاسخگو بالاتر از سایت‌های غیر پاسخگو است. با این حال، حتی اگر سایت شما پاسخگو باشد، مهم است که تأیید کنید که محتوای و تصاویر شما به درستی و سریع در انواع دستگاه‌های تلفن همراه بارگذاری شود.

 

4.      سرعت سایت.

بازاریابان پزشکی که رفتارهای کاربر را به صورت آنلاین مطالعه می‌کنند، ثابت کرده‌اند که مصرف کنندگان کمتر مایل به انجام زمان بارگذاری آهسته از گذشته هستند. فقط 5 ثانیه طول می‌کشد تا یک مصرف کننده آینده‌نگر را از دست بدهد.

علاوه بر این، سرعت پایین سایت ممکن است باعث شود وب سایت پزشکی یا مراقبت‌های بهداشتی شما در نتایج موتور جستجو سقوط کند. می‌توانید سرعت سایت خود را با استفاده از PageSpeed ​​Insights گوگل تست کنید. اگر زمان بارگذاری کند است، با توسعه دهنده وب خود در مورد راه‌های افزایش سرعت آن صحبت کنید. همچنین توصیه می‌کنم سرعت سایت رقبای مستقیم و غیرمستقیم خود را بررسی کنید تا ببینید سایت شما چگونه است.

 

5.      نتایج موتور جستجوی ارگانیک را برای مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی آینده‌نگر بهینه کنید.

بهینه سازی موتور جستجو ابزاری قدرتمند برای رساندن فعالیت‌های پزشکی یا شبکه بیمارستانی شما به بالای موتورهای جستجو است. با این حال، بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند.

شما نمی‌توانید به سادگی از اصطلاح “جراح ارتوپدی” 100 بار در وب سایت خود استفاده کنید و امیدوار باشید که در بین پزشکان، متخصصان و جراحان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه خود، شماره 1 در گوگل باشید.

سئو شامل استفاده از عبارات و کلمات کلیدی بهینه مناسب است تا گوگل بتواند وب سایت‌های سازمان مراقبت‌های بهداشتی شما را درک کند. تمرکز بر تاکتیک‌های سئوی ارگانیک به شما کمک می‌کند تا برای عبارات جستجوی مناسب و مرتبط با مراقبت‌های بهداشتی رتبه‌بندی کنید. با این حال، شما همچنین باید از این اصطلاحات به طور طبیعی در طول محتوای خود استفاده کنید زیرا Google قبل از هر چیز به خوانایی اهمیت می‌دهد.

شروع بهترین شیوه‌های بازاریابی برای بازاریابی پزشکی است که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. توسعه صفحات محتوایی پر از اطلاعات با کیفیت بالا و بهینه‌سازی‌شده با کلمات کلیدی.
  2. داشتن پیوندهای داخلی که به صفحه مربوطه اشاره می‌کنند.
  3. کسب بک‌لینک خارجی از سایت‌های معتبر سلامت.
  4. مدیریت فهرست یا نقشه سایت خود که خواندن و رتبه بندی را برای موتورهای جستجو آسان می‌کند.
  5. ادعای وب سایت مراقبت‌های بهداشتی خود را در نمایه کسب و کار Google و تکمیل فهرست کسب و کار خود با اطلاعات کامل و دقیق.
  6. عکس‌ها و فیلم‌هایی را در سایت بگنجانید.
  7. فهرست‌ها و نظرات را بهینه کنید.
  8. سؤالات متداول را در بخش پرسش و پاسخ ارسال کنید.
  9. ارائه وب سایت خود به گوگل.

 از تبلیغات PPC و نمایش برای بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی استفاده کنید.

6.      از تبلیغات PPC و نمایش برای بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی استفاده کنید.

 

بهینه سازی موتورهای جستجو به‌عنوان‌مثال، بازاریابی پزشکی یک استراتژی بازاریابی ارگانیک است که برای به دست آوردن یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی، بیمارستان، یا تمرین بیشتر دیده شدن آنلاین استفاده می‌شود.

با این حال، حتی اگر سایت شما از نظر ارگانیک رتبه اول را داشته باشد، برای عبارت جستجویی، باز هم 3 یا 4 تبلیغ پولی در بالای صفحه وب ارگانیک شما وجود دارد که افراد ابتدا آنها را خواهند دید.

 

7.      استفاده از رسانه‌های اجتماعی.

بسیاری از بیمارستان‌ها و شیوه‌های مراقبت‌های بهداشتی برای بخش بزرگی از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی پزشکی، تنها به رسانه‌های اجتماعی ارگانیک متکی هستند. رسانه‌های اجتماعی ارگانیک به معنای ارسال عکس‌ها، به‌روزرسانی‌ها، رویدادها و غیره به طور مستقیم در فیس بوک، توییتر یا یوتیوب یا اینستاگرام است. این یک استراتژی معتبر برای برندسازی است و به مصرف‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا بدانند چه چیزی جدید است.

با این حال، این نباید تنها استراتژی اجتماعی شما باشد. تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی راه بهتری برای دستیابی به تعداد بسیار بیشتری از افراد مناسب است که ممکن است به دنبال خدمات شما باشند حتی اگر قبلاً به آن متصل نیستید. تعداد کمی از افراد پست‌های سازمان‌های پزشکی محلی را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند.

 

8.       از مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی نظر بخواهید.

مصرف کنندگان می‌خواهند ببینند که دیگران مانند آنها قبل از برنامه ریزی بازدید خود تجربه خوبی داشته‌اند. بررسی‌های آنلاین همچنان برای بیماران بالقوه و فعلی اعتبار پیدا می‌کند. 86 درصد مصرف کننده که مورد بررسی قرار گرفتند، به بررسی‌های آنلاین به اندازه توصیه‌های شخصی اعتماد دارند و معتقدند که آنها منبع قابل اعتمادی برای انتخاب یک پزشک جدید هستند.

به طور معمول، مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی تنها زمانی نظرات خود را ارائه می‌دهند که انگیزه انجام این کار را داشته باشند. مگر اینکه فعالانه درخواست بررسی کنید، فرصت‌های ارائه بازخورد مثبت مصرف کننده را از دست می‌دهید.

 

9.      ارجاعات پزشکی را در برنامه‌های بازاریابی پزشکی خود بگنجانید.

اگر از رابط پزشک استفاده نمی‌کنید، آنچه را که نیاز دارید دریافت نمی‌کنید. ارجاع به پزشک برخی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی ارگانیک برای جذب مصرف کنندگان جدید مراقبت‌های بهداشتی است. برای اطمینان از دریافت هر چه بیشتر مراجعات پزشک، شما یا رابط پزشکتان باید فعال باشید و بهترین شیوه‌ها را در ارتباطات و روابط حرفه‌ای به کار ببرید. در اینجا چندین پیشنهاد برای کمک به شما برای شروع وجود دارد:

  1. ملاقات و احوال پرسی.
  2. ایجاد و حفظ روابط.
  3. به طور منظم پیگیری کنید.
  4. میزان دسترسی خود را افزایش دهید.

با مصرف کنندگان فعلی مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید.

 

10.   با مصرف کنندگان فعلی مراقبت‌های بهداشتی خود تماس بگیرید.

با مصرف کنندگان مراقبت‌های بهداشتی خود پس از یک قرار ملاقات یا عمل پیگیری کنید تا وضعیت آنها را ببینید. در مورد خانواده‌های آنها بپرسید یا کارت‌های تولد را با یک لمس شخصی ارسال کنید. همچنین باید برای قرارهای بعدی ایمیل‌ها و یادآوری‌های متنی ارسال کنید و هر کاری که می‌توانید برای حفظ یک رابطه مثبت انجام دهید.

 

11.   استراتژی بازاریابی خود را دنبال کنید

شما باید به طور مداوم نظارت کنید که استراتژی بازاریابی پزشکی شما چگونه از نظر بازگشت سرمایه  نتیجه می‌دهد. هر سال، بودجه بازاریابی مراقبت‌های بهداشتی شما باید بر اساس آنچه می‌خواهید روی آن تمرکز کنید تنظیم شود و بر اساس مطالعه دقیق معیارهای شما باشد. راه‌های زیادی برای انجام این نوع ردیابی بازاریابی مصرف کننده مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد.

 

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *