5 راه برای متعادل کردن سئو و تعامل محتوا در سال 2023

تعامل محتوا

برای بسیاری از بازاریابان محتوا، آشفتگی در تعامل محتوا سال 2022، مدیریت را بر آن داشت تا دستورالعمل جدیدی را صادر کند: با کمترین امکانات بیشترین کار را انجام دهید. تغییرات چشمگیر در رفتار مصرف کننده و نیاز فوری به اطلاعات فشار بیشتری را بر تقاضای رو به افزایش برای بازاریابی محتوا افزود. علاوه بر این، تمرکز گوگل بر روی شخص جستجوگر، همگرایی و نیاز به ابتکارات بازاریابی محتوا و سئو را تسریع کرد.

تغییرات جدید در مخارج مصرف کننده وضعیت موجود را مختل کرد و افراد برای پاسخ به شرکت‌هایی که به آنها اعتماد داشتند مراجعه کردند. همه اینها با هم ترکیب می‌شوند تا یک بار دیگر اهمیت بازاریابی محتوا را بالا ببرند. هفتاد و یک درصد از بازاریابان می‌گویند بازاریابی محتوای B2B از سال گذشته اهمیت بیشتری پیدا کرده است.  در همان زمان، هزینه در کانال‌های توزیع محتوای پولی کاهش یافت و برندها برای اطلاع رسانی و اطمینان از محتوای خود به دنبال راه‌های ارگانیک و کم‌هزینه‌تر مانند SEO هستند.

بازاریابان برای توزیع پولی کمتر هزینه می‌کنند و به دنبال توزیع ارگانیک مانند SEO هستند تا عملکرد محتوای خود را تقویت کنند. در سال 2023، بازاریابان باید بهترین شیوه‌های سئو و محتوای خود را متعادل کنند. در اینجا پنج راه برای انجام این کار وجود دارد.

1.    تعامل محتوا  در تحقیقات کلمه کلیدی با درک قصد مصرف کننده.

 

درک نیت را از دست ندهید. هدف کلمه کلیدی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

  • آگاهی: اطلاعاتی و ناوبری. غیر تجاری و غیر معاملاتی.
  • تحقیق و کشف: جهت گیری بر فراخوان به اقدام یا تبدیل ضمنی XYZ در مقابل  ABC.
  • خرید: قصد صریح برای تکمیل یک اقدام تبدیل. معاملاتی XYZ را بخرید.

تفاوت‌های ظریف معنای پشت کلمه کلیدی با نگاه کردن به نتایج موجود، فصلی بودن و مکان ارزیابی می‌شود.

همیشه هدف را در تفسیر تحقیق کلمات کلیدی در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال، یک عبارت با هدف اطلاعاتی این خواهد بود که “بهترین لپ تاپ چیست”. در عبارات کشف یا بررسی، عبارت جستجو شده “بررسی MacBook Air 2022” و عبارت هدف معامله “Buy MacBook Air” است.

برنامه ریزی و ایجاد محتوایی که مستقیماً با هدف صحبت می‌کند، مستلزم درک این است که مردم چه چیزی را جستجو می‌کنند و چرا:

امروز از بینش جستجوی بی‌درنگ برای درک بهتر هدف مشتریان بالقوه خود استفاده کنید. نقاط توقف، شکاف‌های اطلاعاتی و دیگر فرصت‌های کلیدواژه مبتنی بر هدف را که در حال حاضر سفر مشتری را مختل می‌کنند، پیدا کنید. محتوایی ایجاد کنید که به طور مؤثر هدف هر جستجوگر را برآورده کند. از تحقیق قصد، موضوع، کلمه کلیدی و رقابت استفاده کنید.

 

2.     بینش‌های داده محور را با ایجاد محتوا و خلاقیت متعادل کنید.

 

حجم داده‌ها بین سال‌های 2015 و 2020 چهار برابر شد و انتظار می‌رود تا سال 2025 سه برابر شود. با توجه به این موضوع، روزهای ردیابی و ارزیابی دستی تمام نقاط تماس و تعاملات خریداران مدت‌هاست گذشته است. متأسفانه، 61 درصد از بازاریابان می‌گویند که سازمان آنها فناوری مناسبی را به دست نیاورده است یا از فناوری آنها برای پتانسیل خود استفاده نمی‌کند. رویکرد شما باید به این گونه باشد:

سیستم‌ها، ابزارها و پرسنل (فرهنگ‌های محتوا) را برای ارزیابی داده‌ها، انجام اقدامات مناسب و اطلاع‌رسانی محتوا در تمام سال در محل قرار دهید. بر ارتقای مهارت کارکنان تمرکز کنید یا برای تقویت تیم خود با خلاقیت‌های مبتنی بر داده، سرمایه‌گذاری کنید. گردش کار و فرایندهای مؤثر را مستند کنید تا تلاش‌های شما قابل تکرار و مقیاس‌پذیر باشد. برنامه ریزی شما برای سال 2023 نباید تماماً در مورد این فناوری باشد.

5  مرحله برای ایجاد یک گردش کار عملیات محتوا که به همه کمک می‌کند.

3.     ایجاد محتوا و بهینه سازی جستجو و SERPها را متعادل کنید.

 

متقاعد کردن Google که مطالب شما بهترین پاسخ به یک پرسش مربوطه است، ساده نیست. این به ویژه در دوره مدرن محتوای مفید آن صادق است.

با اطمینان از اینکه به قوانین گوگل پایبند هستید شروع کنید. شما همچنین باید به نتایج جایگزین متعدد (ویدئوها، تصاویر، پاسخ‌های سریع، سه بسته محلی و غیره) علاوه بر لیست استاندارد پیوند آبی رنگ توجه داشته باشید تا در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالایی داشته باشید.

اگر فقط به موفقیت نتایج جستجو در فهرست‌های پیوند آبی فکر می‌کنید، از دست می‌دهید. این نمودار نشان می‌دهد که در حالی که فهرست‌های معمولی هنوز غالب هستند، سه بسته محلی، پاسخ‌های سریع،  پرسش مردم، تصاویر و ویدئوها اکنون حدود 25 درصد از SERP را تشکیل می‌دهند.

همان‌طور که به سال 2023 می‌رویم، فرصت‌های محتوای متنوع‌تری را در نظر بگیرید:

  1. بررسی SERP ‌هایی که می‌خواهید در آنجا نمایش داده شوند و قالب‌های محتوای خود را که شما را به آنجا هدایت می‌کنند، تنظیم کنید.
  2. بررسی و به‌روزرسانی محتوای قدیمی‌تر و در عین حال بهینه‌سازی برای انواع جدید رتبه‌بندی و فرصت‌ها رت در نظر بگیرید.
  3. استفاده از نشانه گذاری طرح‌واره لازم برای اطمینان از اینکه Google به طور کامل آنچه را که محتوای شما ارائه می‌دهد درک می‌کند.
  4. اجتناب از بهینه سازی بیش از حد محتوای خود با کلمات کلیدی و اقدامات دیگر.

 

4.     نحوه نوشتن خود را با آنچه خودکار می‌کنید متعادل کنید.

 

حتی اگر تولید محتوا و برخی از زمینه‌های سئو به طور فزاینده‌ای خودکار می‌شوند، خلاقیت و ارتباط شخصی بسیار مهم‌تر از همیشه هستند. بازاریابان باهوش محتوا بدون به خطر انداختن همدلی که به بهترین محتوا کمک می‌کند در قلب مصرف‌کنندگان خود فرو برود، از کارایی و هوشمندی یادگیری ماشین و هوش مصنوعی استفاده می‌کنند:

از بینش سئو برای اطلاع رسانی استراتژی‌های محتوای خود استفاده کنید. به دنبال تحلیلگران داده یا فناوری باشید که بتواند این بینش‌ها را برای شما خودکار کند.

مطمئن شوید که با نویسندگان با تجربه و آگاه کار می‌کنید.

اطمینان حاصل کنید که کارکنان فنی که استخدام می‌کنید اهمیت محتوا را درک می‌کنند.

از ابزارهای اتوماسیون محتوا هوشمندانه استفاده کنید.

 

از جمله زمینه‌های کلیدی که اتوماسیون می‌تواند در زمان و منابع صرفه جویی کند:

 

  • شناسایی مشکلات محتوای تکراری.
  • بهبود واژگان محتوا.
  • یافتن لینک‌های خراب و خودکار کردن لینک‌های داخلی.
  • رسیدگی به مشکلات زیرساخت وب سایت.

 

ابزار هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند در بازاریابی محتوای خود باهوش‌تر شوید.

استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به روش صحیح (و اجتناب از جنبه‌های منفی).

5.     آنچه را که اندازه گیری می‌کنید با نحوه گزارش خود متعادل کنید.

 

با نگاهی به آخرین گزارش تحقیقات B2B CMI، دیدن این که 86 درصد از بازاریابان ترافیک وب سایت را اندازه گیری می‌کنند بسیار عالی است. ارزیابی این معیار روش شماره 1 برای شناسایی مکان و دلیل عملکرد خوب یا عملکرد ضعیف محتوای شما است.

تنظیم شاخص‌های کلیدی عملکرد و درک اینکه چگونه هر کدام به تبدیل‌ها کمک می‌کنند، بهترین راه برای ارزیابی عملکرد است، به‌ویژه برای شرکت‌هایی که صدها هزار، اگر نه میلیون‌ها صفحه سایت دارند. با تمرکز بر معیارها، می‌توانید به راحتی عملکرد محتوا را به C-suite و سایر رهبرانی که می‌خواهند در مورد موارد زیر بدانند گزارش دهید:

  • دسترسی به برند
  • نامزدی
  • تبدیل‌ها
  • درآمد

 

به اشتراک گذاری داده‌های محتوایی مرتبط با اهداف کسب و کار به شما کمک می‌کند بودجه‌های بازاریابی محتوای آینده را خریداری کنید.

انجام این اشتباهات گزارش دهی را متوقف کنید (اگر می‌خواهید بودجه محتوای خود را حفظ کنید).

ذائقه مصرف کنندگان برای محتوا به دلیل متغیرهای مختلفی از جمله تغییر ماهیت جستجو و اختلال مداوم ناشی از تغییرات اقتصادی، نسلی، بهداشتی و اجتماعی در حال تغییر است.

در حالی که این چالش‌ها را به همراه دارد، همچنین فرصتی برای فراتر رفتن از آنچه جستجوگران و مصرف‌کنندگان به دلیل این تغییر رفتار انتظار دارند، فراهم می‌کند.

محتوای متوسط ​​و سئوی ضعیف دیگر برای مخاطبان شما یا گوگل قابل قبول نیست.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل