شماره تلفن طراحان وب

شماره تلفن

سفر مشتری تنها به یک وب سایت محدود نمی‌شود. به سادگی با ترکیب دنیای طراحی وب سایت و تلفن، نتایج به مراتب بهتری را می‌توان برای سازمان خود به دست آورد و به لطف شباهت‌ها و منافع متقابل، برداشتن آن یک قدم آسان است.

نحوه سئو و بهینه سازی سایت ها بسیار هیجان‌انگیز است. محلی‌سازی، تست  A/B، و ردیابی کمپین بین دامنه‌ای به نتیجه شما کمک می‌کند. اما چرا در آنجا توقف کنید؟ تجربه مشتری تنها توسط وب سایت شما تعیین نمی‌شود. قدم بعدی را بردارید و شروع به گنجاندن تلفن خود در محدوده بهینه سازی کنید و برداشتن آن یک قدم نسبتاً آسان است زیرا قبلاً با مکانیسم‌ها آشنا هستید. به سادگی این هفت نکته را دنبال کنید.

 

اولین نکته: مبانی

قبل از اینکه تعیین کنید از کدام نوع اعداد استفاده کنید و چه زمانی و چگونه آنها را در وب سایت خود ارائه دهید، برای شروع به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام نوع اعداد در دسترس هستند.

 

انواع اعداد

هر یک از این اعداد بسته به استراتژی شما می‌تواند برای استفاده معتبر باشد. مهم است که محلی‌سازی، ظاهر (لحن صدا) و سایر عوامل وب سایت خود و نوع شماره تلفنی را که انتخاب می‌کنید ردیف کنید و مانند وب سایت شما  به آزمایش و بهینه سازی انتخاب خود ادامه دهید.

 

جزئیات 7 نکته ای که باید به آنها بپردازیم.

بومی سازیبومی سازی

در مورد بومی سازی مطالب زیادی نوشته شده است. چرا مهم است و چگونه با وب سایت خود به آن دست یابید. این همه توجه منجر به نتایج عالی می‌شود. با این حال، یک وب سایت و محصول تنها نقاط تماس با مشتری نیستند و دامنه تجربه مشتری را به طور کامل پوشش نمی‌دهند. بنابراین، در اینجا چیزهای زیادی برای به دست آوردن وجود دارد.

محلی‌سازی وب سایت و انتخاب شماره تلفن شما باید هماهنگ باشد. اگر وب سایت شما برای هر کشور طراحی شده است، شماره تلفن نیز باید مختص کشور باشد. عجیب است که یک سایت برای یک کشور خاص داشته باشید اما یک شماره تلفن نداشته باشید. و زیبایی این است که شما قبلاً سطح بومی سازی مورد نیاز برای وب سایت خود را تعیین کرده‌اید. شما می‌توانید به سادگی بومی سازی مورد نیاز را با انواع شماره تلفن موجود مطابقت دهید.

اگر بومی سازی وب سایت شما مبتنی بر کشور است، یکی از این اعداد را دریافت کنید:

شماره ملی،

شماره تلفن رایگان،

شماره نرخ حق بیمه

همه اینها برای مشاغل فعال در سراسر کشور مناسب هستند. بعداً در این مقاله به نحوه انتخاب بهترین گزینه برای پرونده شما باز خواهیم گشت.

اگر وب سایت شما مناطق خاصی کوچک‌تر از یک کشور را هدف قرار می‌دهد:

شماره‌های محلی را در همان مناطقی که با وب سایت خود هدف قرار داده‌اید، دریافت کنید. این استراتژی بومی سازی وب سایت شما را تقویت می‌کند و همچنان با شماره‌تلفن‌های محلی اعتماد کسب می‌کنید. اگر وب سایت خود را به طور خاص برای تهران بهینه سازی کرده‌اید، تنها منطقی است که این استراتژی را گسترش دهید و یک شماره تلفن محلی تهران ارائه دهید.

دو نوع عدد وجود دارد که نیاز به توجه بیشتری دارند:

شماره تلفن همراه از نظر فنی شماره‌ای است که در سراسر کشور معتبر است. با این حال، ارزش خود را برای یک نوع بسیار خاص از کسب و کار عمدتاً ارائه دهندگان خدمات مستقل و فعال محلی دارد.

شماره تلفن رایگان بین‌المللی به طور رسمی یک شماره واحد است که می‌تواند در چندین کشور فعال شود. اگر استراتژی وب سایت شما به صراحت بیان یک صدا برای همه باشد، این نوع عدد با آن استراتژی مطابقت دارد. یک شماره تلفن بین‌المللی واحد که می‌تواند در چندین کشور فعال شود و می‌تواند مزایای خود را در زمینه‌های دیگر نیز داشته باشد. ما کمی بعد در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

پنل ویژگی

هر نوع عدد یک هویت را بیان می‌کند. این باید با هویتی که بازار هدف شما از شما انتظار دارد مطابقت داشته باشد. باز هم ثبات کلید است. مطمئن شوید که لحن صدا و تصویری که می‌خواهید با وب‌سایت خود پخش می‌کنید، با ظاهر شماره تلفن انتخابی خود هماهنگ کنید.

اگر می‌خواهید در وب‌سایت خود احساسی آشنا ایجاد کنید، یک شماره محلی بهترین گزینه است. گویی به یکی از نزدیکانتان زنگ می‌زنید. این احساس را به شما می‌دهد که آنها را می‌شناسید و قابل اعتماد هستند.

international reachabilityاگر می‌خواهید تصور شرکتی یا رسمی‌تری ارائه دهید، یک شماره ملی انتخاب شماست. شرکت‌های بزرگ‌تر به شماره‌تلفن‌های زیادی نیاز دارند و در بسیاری از موارد در شهرهای مختلف دفتر دارند.

شماره‌های ملی برای غلبه بر مسئله رد شدن شماره‌های محلی از مشتریان ایجاد شده‌اند. و همان‌طور که قبلاً گفته شد، آنها را می‌توان در چندین شهر استفاده کرد که به یک شرکت امکان می‌دهد از طریق یک شماره تلفن در چندین شهر قابل دسترسی باشد. بیهوده نیست، شماره‌تلفن‌های ملی را شماره شرکت نیز می‌نامند.

فقط در صورتی از شماره تلفن همراه استفاده کنید که مجبور به حرکت باشید در حالی که اشکالی ندارد که یک ارائه دهنده خدمات مستقل هستید. مثل یک پیک مستقل.

شماره‌تلفن‌های رایگان تا حد زیادی مؤثرترین نوع شماره تلفن برای خطوط فروش و خطوط پشتیبانی برای خدمات و محصولات پیشرفته هستند. اگر می‌خواهید با آغوش باز از تماس گیرندگان خود استقبال کنید، بدون شک این نوع شماره‌ای است که باید انتخاب کنید.

شماره تلفن رایگان بین‌المللی در بومی‌سازی اثر معکوس دارد اما مزایای دیگری نیز دارد. این نوع شماره توسط ITU به عنوان یک جایگزین بین‌المللی برای شماره تلفن رایگان معمولی داخل کشور تعریف شده است و دارای کد تماس +800 است. داشتن شماره یکسان در چندین کشور مزایای خود را دارد: برای استفاده در چندین کشور فقط باید یک عدد را روی اسناد چاپ کنید و اگر تماس‌گیرندگان مسافرتی بین‌المللی دارید، آنها فقط باید یک شماره را حفظ کنند.

تماس گیرنده و هزینه عملیاتیتماس گیرنده و هزینه عملیاتی

هر نوع شماره دارای مشخصات تماس گیرنده و هزینه عملیاتی خود است.

مقرون به‌صرفه‌ترین شماره‌ها برای تماس گیرندگان و شما شماره‌های محلی، ملی و تلفن همراه هستند. این نوع شماره‌ها بیشتر از بسته تماس گیرنده فراخوانی می‌شوند و کمترین هزینه عملیاتی را دارند.

هدف از شماره تلفن رایگان تغییر هزینه تماس گیرنده از تماس گیرنده به عملیاتی است. بنابراین هزینه عملیاتی نسبتاً زیاد است.

شماره نرخ حق بیمه یک روش پرداخت است. بنابراین، هزینه تماس گیرنده بالا است و یک منبع درآمد عملیاتی را فراهم می‌کند.

مدل هزینه برای یک شماره تلفن رایگان بین‌المللی مشابه مدل یک شماره تلفن رایگان معمولی است. هزینه به عملیات منتقل می‌شود.

توجه: از آنجایی که این یک نوع شماره تلفن تعریف شده در سطح جهانی است، توسط تنظیم‌کننده‌های مختلف داخلی که اپراتورهای تماس گیرنده باید به آنها پاسخ دهند، تنظیم نمی‌شود.

اکثر اپراتورهای خط ثابت تعرفه 0 تماس گیرنده را رعایت می‌کنند. با این حال، برخی از اپراتورهای تلفن همراه از این شکاف برای شارژ مشتریان خود برای تماس با این شماره‌ها استفاده می‌کنند.

 

قابلیت دسترسیقابلیت دسترسی

همه انواع اعداد را نمی‌توان از همه جا فراخوانی کرد. بدیهی است که باید مطمئن شوید که شماره تلفن شما برای مخاطبان هدف شما قابل دسترسی است.

شماره‌تلفن‌های رایگان محلی، ملی، تلفن همراه و بین‌المللی معمولاً در سطح بین‌المللی قابل دسترسی هستند.

همان‌طور که قبلاً بحث شد، این اعداد ارزش افزوده خود را برای بسیاری از سازمان‌ها دارند. اگر از این نوع اعداد استفاده می‌کنید، مهم است که مطمئن شوید در هر بازار هدف یک شماره یا حداقل یک شماره جایگزین برای مشتری محلی خود که اتفاقاً به خارج از کشور شما سفر کرده است، دریافت می‌کنید.

با این دستورالعمل‌ها، می‌توانید انتخاب‌های پیشرفته‌ای داشته باشید و با اطمینان پیش بروید. اما آیا در این مرحله از اصلاح وب سایت خود دست نمی‌کشید. اینجاست که شما با بهینه سازی از طریق روش‌هایی مانند تست A/B شروع می‌کنید.

تجسم A/B و تست کمپینتجسم A/B و تست کمپین

همه ابزار موجود است پس گزینه‌های شماره تلفن را در محدوده آزمایش قرار دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شماره تلفن‌ها را به عنوان پارامتر A/B درج کنید. و با افزودن آمار فراخوان به ارزیابی آزمون، می‌توانید به نتیجه گیری دقیق‌تری برسید. اکنون به جای وب سایت، ترکیب وب سایت و شماره تلفن را بهینه می‌کنید.

این ما را به بهینه سازی بعدی نیز می‌رساند. هنگام ارزیابی یک کمپین تبلیغاتی یا ارسال پستی، ارزیابی معمولاً با کلیک‌ها متوقف می‌شود. اما استفاده از شماره‌تلفن‌های مختلف (یک نوع شماره تلفن برای تمیز نگه داشتن ارزیابی)  اضافه کردن آمار تماس و نتیجه تماس به ارزیابی را بسیار آسان می‌کند و شما را قادر می‌سازد حتی تصمیمات دقیق‌تری بگیرید.

از تست A/B می‌توان برای ارزیابی و تغییر در انتخاب شماره تلفن خود استفاده کرد و با استفاده از شماره‌تلفن‌های مختلف (از یک نوع)، می‌توانید ارزیابی‌های کمپین خود را دقیق‌تر کنید.

یکپارچه سازی وب سایت و شماره تلفن

ارتباطات آنلاین و تلفن اغلب به عنوان دو حوزه مجزا در نظر گرفته می‌شوند، اما نباید این‌طور باشند. آنها هر دو نقطه تماس مشتری هستند و هر کدام می‌توانند از دیگری سود زیادی ببرند.

به طور سنتی فقط شماره تلفن دفتر مرکزی ارائه می‌شد. هنگامی که مجموعه متوجه شد که بومی سازی برای شماره تلفن‌ها نیز مرتبط است، حداقل یک بلوک با چندین شماره تلفن نشان داده شد.

در حال حاضر شماره تلفن نشان داده شده بخشی جدایی‌ناپذیر از محلی‌سازی است.

بصری سازی وب سایت و ادغام شماره تلفنبصری سازی وب سایت و ادغام شماره تلفن

هر کاری که انجام می‌دهید، هدف باید رسیدن به هدف با بیشترین سرعت و کارآمدی برای مشتری و شما باشد. این برای وب سایت شما، پشتیبانی تلفنی شما و هر دو ترکیبی معتبر است. زمانی می‌توان بهترین نتایج را به دست آورد که اطلاعات جمع‌آوری‌شده در وب سایت هدر نرود بلکه از تماس تلفنی زیر بهره‌مند شود. با ارائه یک شماره تلفن بر اساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، نیاز به یک منوی تلفن را نادیده می‌گیرید و غربالگری تماس را در محل انجام می‌دهید. تصویر یک تنظیمات چت را نشان می‌دهد، اما بدیهی است که همین نتیجه را می‌توان با تنظیمات دیگر نیز به دست آورد.

در بسیاری از موارد، از این اطلاعات می‌توان برای ارائه جایگزین‌های سلف سرویس مرتبط به بازدید کننده استفاده کرد. این می‌تواند به معنای بهره وری بالاتر هم برای مشتریان شما و هم برای شما باشد. توجه داشته باشید که ارائه گزینه‌ها به بازدید کننده ضروری است  امکان تماس را پنهان نکنید. این امر منجر به ناامیدی می‌شود، بر رضایت مشتری تأثیر منفی می‌گذارد و برای شما و مشتریان هزینه خواهد داشت.

 

شماره تلفن طراح سایت

آخرین نکته ارائه شماره تلفن در وب سایت شما است. بدیهی است که ارائه به طراحی وب سایت شما بستگی دارد، اما در اینجا چند نکته از دیدگاه شماره تلفن وجود دارد:

ارتباط دادن

پرچم‌ها

تعرفه تماس گیرنده

ارتباط دادن

همیشه شماره تلفن خود را پیوند دهید. هر کاری که انجام می‌دهید باید به آسان‌تر کردن زندگی مخاطبانتان کمک کند. اکثر دستگاه‌ها هوشمند و متصل هستند، بنابراین شماره تلفن خود را پیوند دهید و به مخاطبان خود اجازه دهید با یک کلیک تماس برقرار کنند.

پیوند دادن شماره تلفن با تگ  “تماس”  آسان است، اما آنچه مهم است همیشه استفاده از قالب بین‌المللی است. اگر قالب محلی را پیوند دهید، بازدیدکنندگان از کشور دیگری نمی‌توانند با این شماره تماس بگیرند. در لینک از قرار دادن فاصله و خط تیره خودداری کنید، فقط شماره تلفن را به‌عنوان‌مثال (tel:+31201234567) قرار دهید.

استفاده از پرچم‌ کشورهااستفاده از پرچم‌ کشورها

این به ارائه پرچم یا کد ISO کشور شماره ارائه شده کمک می‌کند. محلی‌سازی را برای تماس گیرنده تأیید می‌کند. تماس‌گیرنده پرچم را می‌شناسد و از تماس با شماره احساس اطمینان می‌کند. اگر فردی از کشور دیگری باشد، حداقل می‌دانند که در سطح بین‌المللی تماس خواهند گرفت. به این ترتیب، بعد از آن از غافلگیری احتمالی برای تماس گیرنده جلوگیری می‌کنید.

علاوه بر این، این فرصت را به شما می‌دهد تا جایگزین‌هایی را ارائه دهید. اگر شماره تلفن دیگری دارید، می‌توانید پرچم (همراه با شماره) را به صورت کشویی ارائه کنید. به این ترتیب، در صورتی که بومی سازی وب سایت خاموش باشد، هر بازدیدکننده می‌تواند شماره تلفن مربوطه خود را پیدا کند. توجه: هنگام داشتن گزینه‌های جایگزین، همه گزینه‌ها را نشان ندهید، بلکه یکی را نشان دهید (آنی که باید با توجه به محلی‌سازی سایت شما مرتبط باشد) و گزینه‌های جایگزین را نشان دهید. به این ترتیب، آن را ساده نگه دارید.

تعرفه تماس گیرنده

هنگام ارائه یک شماره تلفن با نرخ حق بیمه، همیشه هزینه تماس گیرنده را نیز ارائه دهید.

در اکثر کشورها نیز اجباری است. در اکثر کشورها حتی ارائه هزینه با همان نوع فونت، اندازه و ستون الزامی است

یا به عنوان شماره تلفن، برای جلوگیری از هرگونه تعبیر نادرست.

از سوی دیگر، هنگام ارائه یک شماره تلفن رایگان، خوب است که آن را به صراحت بیان کنید و همچنین می‌خواهید از هر گونه احتمالی که بازدید کننده شما تشخیص نمی‌دهد شماره تلفن رایگان است، جلوگیری کنید. آنچه در این مورد مهم است این است که مطمئن شوید از زبان مناسبی استفاده می‌کنید که برای مخاطبان شما قابل درک است. نام‌های دیگر «شماره تلفن رایگان»، برای مثال، «شماره سبز» است. در بسیاری از زبان‌های دیگر نام‌های مختلفی دارد.

انواع شماره‌های دیگر معمولاً در بسته تماس همه قرار می‌گیرند، و واقعاً دلیلی برای بیان نوع شماره وجود ندارد. تنها چیزی که برای مخاطبان شما مهم است شماره تلفن است. این شماره‌ها در سطح بین‌المللی قابل تماس هستند که می‌تواند بر هزینه تماس گیرنده تأثیر بگذارد.

منبع اصلی مقاله:

https://www.smashingmagazine.com/2022/09/phone-numbers-web-designers/

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *