نسل Z شبکه های اجتماعی

نسل Z

وقتی جاکوبی مور تصمیم گرفت امسال برای یک دبیرستان خصوصی در زادگاهش نیواورلئان درخواست دهد، متوجه شد که حداقل به یک توصیه نامه از یک معلم نیاز دارد. او هرگز درخواستی نکرده بود، بنابراین به دنبال کمک بود. او در نوار جستجوی شبکه های اجتماعی تایپ کرد: توصیه نامه معلم.

خانم مور ۱۵ساله در شبکه های اجتماعی جستجو کرد تا اینکه دو ویدئو پیدا کرد: یکی توضیح می‌دهد که چگونه از معلمان توصیه نامه بخواهید و دیگری الگوی دیگری را نشان می‌دهد. خانم مور که قصد دارد در این ماه با معلمان خود صحبت کند، گفت که هر دو توسط معلمان درست شده بودند و درک آنها از نتایج جستجوی گوگل یا ویدئوهای یوتیوب آسان‌تر بود.

مدیریت سوشال مدیا به خاطر ویدئوهای چالشی و موسیقی شناخته شده است. اما برای نسل Z، برنامه ویدئویی به طور فزاینده‌ای یک موتور جستجو نیز می‌شود. برای درک بهتر به مقاله ی SEM یا تبلیغات شبکه اجتماعی پولی مراجعه کنید؟

دانش‌آموز کلاس دهمی در نیواورلئان، از شبکه های اجتماعی برای جستجوی نحوه درخواست توصیه نامه از معلمان استفاده کرده است.

دانش آموزی در برنامه ویدئویی دروس کره‌ای، آموزش‌های هنری و مسائل ریاضی را جستجو می‌کند.

نسل  Z و شبکه های اجتماعیتعداد بیشتری از جوانان از الگوریتم قدرتمند شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند که ویدئوهای نمایش داده شده برای آنها را بر اساس تعامل آنها با محتوا شخصی می‌کند تا اطلاعاتی را پیدا کنند که مطابق با سلیقه آنها باشد. و با این حس همراه است که افراد واقعی در برنامه به جای وب‌سایت‌های بدون چهره، اطلاعات را ترکیب و ارائه می‌کنند.

نایلا رابرتز ۲۵ساله، که از این برنامه برای جستجوی رستوران‌های لس‌آنجلس، محل زندگی‌اش، استفاده می‌کند، گفت: در شبکه های اجتماعی، می‌بینید که شخص واقعاً چه احساسی نسبت به جایی که غذا می‌خورد، چه بوده است. او گفت که یک بررسی مکتوب طولانی درباره یک رستوران نمی‌تواند محیط، غذا و نوشیدنی‌های آن را مانند یک کلیپ کوچک به تصویر بکشد.

ظهور شبکه های اجتماعی به عنوان یک ابزار اکتشافی بخشی از یک تحول گسترده‌تر در جستجوی دیجیتال است. در حالی که گوگل همچنان موتور جستجوی غالب جهان است، مردم برای جستجوی محصولات به آمازون، اینستاگرام برای به روز ماندن در روندها و اسنپ مپ و اسنپ چت برای یافتن مشاغل محلی روی می‌آورند. همان‌طور که دنیای دیجیتال همچنان در حال رشد است، راه‌ها برای یافتن اطلاعات در آن در حال گسترش است.

گوگل متوجه ورود شبکه های اجتماعی به دامنه خود شده است. در حالی که شرکت دره سیلیکون مخالفت کرد که جوانان از شبکه های اجتماعی به عنوان جایگزینی برای موتور جستجوی خود استفاده می‌کنند، حداقل یکی از مدیران گوگل به طور علنی به قابلیت‌های جستجوی برنامه ویدئویی رقیب اشاره کرده است.

در مطالعات ما، تقریباً 40 درصد از جوانان، وقتی به دنبال مکانی برای ناهار هستند، به Google Maps یا جستجو در گوگل نمی‌روند آنها به شبکه های اجتماعی یا Instagram می‌روند.

گوگل در سال‌های اخیر تصاویر و ویدئوها را در موتور جستجوی خود گنجانده است. از سال 2019، برخی از نتایج جستجوی آن ویدئوهای شبکه های اجتماعی را نشان می‌دهند. در سال 2020، گوگل YouTube Shorts را منتشر کرد که ویدئوهای عمودی کمتر از یک دقیقه را به اشتراک می‌گذارد و شروع به گنجاندن محتوای آن در نتایج جستجو کرد.

شبکه های اجتماعی از اظهار نظر در مورد عملکرد جستجو و محصولاتی که ممکن است در حال آزمایش باشند، خودداری کرد. این شرکت گفت: همیشه به فکر راه‌های جدیدی برای ارزش افزودن به جامعه و غنی‌سازی تجربه شبکه های اجتماعی است.

نسل  Zانجام جستجو در شبکه های اجتماعی اغلب تعاملی‌تر از تایپ کردن یک پرس و جو در Google است. نسل Z- به‌جای اینکه فقط از دیوارهای متن عبور کند، توصیه‌هایی را از ویدئوهای شبکه های اجتماعی جمع‌آوری می‌کند تا بفهمند دقیقاً به دنبال چه چیزی هستند، تماشای ویدئو پس از ویدئو برای حذف محتوا. سپس صحت یک پیشنهاد را بر اساس نظرات ارسال شده در پاسخ به ویدئوها تأیید می‌کنند.

این شیوه جستجو ریشه در نحوه استفاده جوانان از شبکه های اجتماعی نه تنها برای جستجوی محصولات و کسب و کارها، بلکه برای پرسیدن سؤالاتی در مورد نحوه انجام کارها و یافتن توضیحاتی برای معنای چیزها دارد. به گفته بسیاری، با ویدئوهایی که اغلب کمتر از 60 ثانیه طول می‌کشند، شبکه های اجتماعی پاسخ‌های مرتبط‌تری را برمی‌گرداند.

الکساندریا کینزی، ۲۴ساله، هماهنگ کننده ارتباطات و رسانه‌های اجتماعی در آرلینگتون، ویرجینیا، از شبکه های اجتماعی برای بسیاری از جست و جوهای خود استفاده می‌کند: دستور پخت غذا، فیلم‌هایی برای تماشا و مکان‌هایی برای ساعات خوشی در نزدیکی شما است که باید امتحان کنید. او همچنین برای سؤالات غیر معمولی، مانند جستجوی مصاحبه با بازیگر اندرو گارفیلد و تئوری‌های توطئه عجیب، به آن روی می‌آورد.

خانم جوانی به همراه دوستش از شبکه های اجتماعی برای یافتن یک مکان برای گذراندن ساعاتی خوش در واشنگتن استفاده کرده اند.

او گفت که نتایج شبکه های اجتماعی به‌اندازه نتایج گوگل مغرضانه به نظر نمی‌رسد و اضافه کرد که او اغلب نظر متفاوتی از آنچه تبلیغات و وب‌سایت‌های بهینه‌سازی شده برای گوگل می‌گویند می‌خواهد.

خانم جوان دیگری  گفت که او عاشق سرعت ارائه اطلاعات ویدئوهای شبکه های اجتماعی است. اگرچه او گاهی اوقات با استفاده از Google آنچه را که در شبکه های اجتماعی می‌یابد بررسی می‌کند، اما گفت: من به ندرت چیزی را می‌بینم که نیاز به تفکر زیادی داشته باشد.

فرانچسکا تریپودی، استاد علم اطلاعات و کتابخانه در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل، گفت: صعود شبکه های اجتماعی به عنوان یک موتور جستجو ممکن است به این معنی باشد که افراد بیشتری با اطلاعات نادرست و نا مربوط در برنامه مواجه می‌شوند که می‌تواند تقویت شود و بیشتر منتشر شود. این پلتفرم با محتوای گمراه کننده تعدیل کننده در مورد انتخابات، جنگ در اوکراین و سقط جنین مبارزه کرده است.

خواسته های نسل  Zالگوریتم شبکه های اجتماعی تمایل دارد افراد را در برنامه نگه دارد و مراجعه آنها به منابع اضافی برای بررسی واقعی جستجوها را دشوارتر می‌کند. شما واقعاً روی چیزی که شما را از برنامه خارج کند کلیک نمی‌کنید. این موضوع بررسی مجدد صحت اطلاعاتی که دریافت می‌کنید را چالش‌برانگیزتر می‌کند.

شبکه های اجتماعی تمایل دارد تا به مکانی برای یافتن اطلاعات تبدیل شود. این برنامه در حال آزمایش قابلیتی است که کلمات کلیدی را در نظرات و پیوندهایی به نتایج جستجو برای آنها شناسایی می‌کند. در آسیای جنوب شرقی، همچنین در حال آزمایش فید با محتوای محلی است، بنابراین مردم می‌توانند کسب و کارها و رویدادهای نزدیک خود را پیدا کنند.

ایجاد ویژگی‌های جستجو و مکان‌یابی  شبکه های اجتماعی  در حال حاضر بیشترین بارگیری‌شده در جهان برای سنین 18 تا 24 سال  را در بین کاربران جوان تقویت می‌کند.

شبکه های اجتماعی  در حال تبدیل شدن به فروشگاهی یک‌جا برای محتوا است، به گونه‌ای که در روزهای قبل نبود.

جوانی ۲۲ساله ساکن نیوتاون، تخمین زده که او 10 ساعت ویدئوی شبکه های اجتماعی در روز تماشا می‌کند و گفته که شروع به استفاده از این برنامه‌ها به عنوان یک موتور جستجو کرده است زیرا راحت‌تر از Google است.

او گفت: آنها می‌دانند که من چه چیزی را می‌خواهم ببینم. این برای من کار کمتری دارد که واقعاً از راه خود برای جستجو خارج شوم.

یک بازاریاب دیجیتال، اضافه کرد که وقتی او و والدینش به دنبال مکان‌هایی برای بازدید و کارهایی برای انجام دادن بودند، از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کرد. او گفت که والدینش اغلب در صفحات نتایج جستجوی گوگل قدم می‌زنند، در حالی که او باید فقط چند ویدئوی کوتاه را مرور کند.

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *