رسانه های تبلیغاتی

رسانه های تبلیغاتی

هنگامی که بازاریابان و برنامه ریزان رسانه کمپین های بازاریابی ایجاد می کنند، باید به دقت شایستگی های هر نوع رسانه تبلیغاتی را در نظر بگیرند. هر نوع رسانه تبلیغاتی پیام های بازاریابی را از طریق رسانه های مختلف به مشتریان بالقوه منتقل می کند .( به عنوان مثال، از طریق تلویزیون، رادیو یا رسانه های اجتماعی).

رسانه تبلیغاتی چیست؟

رسانه های تبلیغاتی به انواع رسانه های جمعییا کانال های رسانه های جایگزین اطلاق می شود که کسب و کارها می توانند محصولات، خدمات یا نام تجاری خود را تبلیغ کنند. از آنجایی که برای هر مشتری اطلاع از پیشنهادات هر برند غیرممکن است، دانستن اینکه کدام کانال های رسانه تبلیغاتی برای شرکت شما مفید هستند می تواند در پیشی گرفتن از رقبای شما بسیار مهم باشد.

نقش رسانه های تبلیغاتی چیست؟

با استفاده از انواع رسانه های تبلیغاتی مناسب، بازاریابان می توانند به روش های متفاوتی با مخاطبان مختلف درگیر شوند. به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی مشتریان را تشویق می کنند تا گفتگو را آغاز کنند، در حالی که تلویزیون پیام ها را از طریق ارتباط یک طرفه توزیع می کند.

در نتیجه، برنامه ریزان رسانه باید از نزدیک ارزیابی کنند که کدام کانال ها با کمترین هزینه نسبی بیشترین سود را ارائه می دهند. هر رسانه تبلیغاتی باید بر اساس اهداف کمپین (اعم از آگاهی از برند یا فروش مستقیم) و توانایی کانال برای دستیابی به مخاطب هدف انتخاب شود.

چگونه برنامه ریزان رسانه می توانند حداکثر تاثیر را بگذارند ؟

برنامه ریزان رسانه باید فراتر از تبلیغات پایه تلویزیونی و بنری در محیط بازاریابی در حال تحول امروزی فکر کنند. در عوض، آنها باید نگرش مصرف کننده نسبت به برند شما را تقویت کنند. تجربه برند باید محور برنامه رسانه باشد و یک پلتفرم تبلیغاتی باید از این تمرکز حمایت کند. به عنوان مثال، یک برنامه رسانه ای برای یک شرکت لوازم خانگی ممکن است شامل تبلیغات تلویزیونی باشد، اما تبلیغات باید با تقویت رابطه با مصرف کننده مرتبط باشد.

رسانه‌های تبلیغاتی و کانال‌های مربوطه باید از استراتژی و پیام‌رسانی فراگیر برند حمایت کنند، بنابراین هر نوع رسانه باید به‌عنوان یک قطعه پازل عمل کند که تصویری از استراتژی برند شما را تکمیل کند.

ضروری است که به یاد داشته باشید که مصرف کنندگان هر روز در معرض بیش از 5000 آگهی قرار می گیرند، بنابراین برنامه ریزان رسانه در معرض حداکثر قرار دهند. این به معنای ایجادیک تیم اختصاصی است که می تواند مکان تبلیغات را بهینه کند، درباره بودجه مذاکره کند و محتوای خلاقانه ای طراحی کند که با مخاطب هدف طنین انداز شود..

ضایعات در تبلیغات ؛ آمار و راه حل های عدم انتساب

قبل از قرار دادن هر گونه تبلیغات، برنامه ریزان رسانه باید هدف و استراتژی کلی خود را در پشت کمپین رسانه ای خود طراحی کنند. هر نوع تبلیغات مجموعه ای از مزایا و معایب خاص خود را دارد که باید برای بهینه سازی مکان های رسانه ای آنها و به حداکثر رساندن تأثیر کمپین در نظر گرفته شود. نقاط قوت و ضعف این پنج کانال رسانه ای برجسته را در نظر بگیرید:

1- تبلیغات ویدیویی: تلویزیون و یوتیوب

در 1 ژوئیه 1941، اولین تبلیغ تلویزیونی قانونی در ایالت نیویورک در جریان بازی Brooklyn Dodgers vs Philadelphia Phillies پخش شد که روی صفحه نمایش حدود 4000 تلویزیون بود. در دهه های بعد، محبوبیت تبلیغات تلویزیونی همراه با محبوبیت بازاریابی انبوه افزایش یافت. امروزه، تلویزیون یکی از محبوب ترین کانال های رسانه ای برای بازاریابان است، به ویژه با ظهور تبلیغات تلویزیونی متصل، که از داده های بیننده برای تقسیم بندی موثرتر استفاده می کند.

تبلیغات ویدیویی نیز فراتر از جعبه کابلی سنتی گسترش یافته و شامل تبلیغات YouTube و ویدیوهای آنلاین می شود. برنامه ریزان رسانه اکنون می توانند تبلیغات خود را در سراسر وب در وب سایت های مختلف برای ارتباط آنلاین با مخاطبان به نمایش بگذارند

 

مزایای ویدئو: تبلیغات آنلاین و تلویزیونی در رسانه های تبلیغاتی

تلویزیون صدا را با تصویر ترکیب می کند. اینیک تجربه تبلیغاتی چندحسی ایجاد می کند که به بینندگان نشان می دهد محصول شما چقدر ارزشمند است. وقتی یک آگهی تبلیغاتی را در تلویزیون شخصی پخش می کنید، نقطه تماس در خانه او رخ می دهد. این امر آن را به یک رسانه شخصی تر تبدیل می کند. تلویزیون همچنین یک راه عالی برای ایجاد ارتباط شخصی با بیننده است.

تلویزیون یک ابزار عالی برای آگاهی از برند است ؛ تقریباً هر آمریکایی یک تلویزیون دارد، 83 درصد از بزرگسالان دو یا بیشتر دارند و خانواده‌های آمریکایی به طور متوسط ​​روزانه 8.1 ساعت تلویزیون خود را روشن نگه می‌دارند. در نتیجه، تنها در سال 2019 حدود 76 میلیارد دلار صرف تبلیغات شده است.

با ترکیب تبلیغات تلویزیونی با دسترسی YouTube، مارک‌ها می‌توانند از تماشای آگهی‌های تبلیغاتی آنها مدت‌ها پس از پخش توسط بینندگان بهره ببرند. با این حال، برندها باید مطمئن باشند که پیام قوی دارند. اگر با بینندگان ارتباط برقرار نکند، هیچ تبلیغی ویروسی نخواهد شد.

می تواند سودمند باشد. از آنجایی که بسیاری از کاربران هنگام مشاهده ویدیوها وارد سیستم می‌شوند (2 میلیارد کاربر وارد سیستم شده‌اند)، داده‌های جمعیتی را می‌توان با محتوایی که تماشا می‌کنند ترکیب کرد و در نتیجه محتوای مرتبط توسط مخاطبین هدف دیده می‌شود.

 

معایب ویدیو: تبلیغات آنلاین و تلویزیونی در رسانه های تبلیغاتی

تبلیغات تلویزیونی می تواند برای سازمان ها پرهزینه باشد. نه تنها خرید اسلات، بلکه برای توسعه محتوای خلاقانه تبلیغات، سرمایه گذاری بزرگی است. برنامه ریزان رسانه باید پیش بینی کنند که کدام برنامه ها در ماه های آینده بیننده ای بالاتر از حد انتظار ایجاد می کنند. یک تخمین نادرست می تواند ROI بازاریابی را به خطر بیاندازد.

علاوه بر این، از آنجایی که تبلیغات تلویزیونی عموماً در معرض دید خوبی قرار می‌گیرند،یک تبلیغ بد واقعاً می‌تواند به اعتبار برند شرکت آسیب برساند. هنگامی که در یک تبلیغ توجه بیشتری وجود دارد، مهم تر است که مطمئن شوید خلاقیت قوی است.

یکی از اشکالات تبلیغات تلویزیونی این است که بینندگان همیشه به طور فعال به تبلیغات تلویزیونی گوش نمی دهند و اغلب سعی می کنند در صورت فرصت از آنها صرف نظر کنند. همچنین، هر کسیتلوزیون تماشا می کند بخشی از مخاطبان هدف شما نخواهد بود و باعث می‌شود بودجه تبلیغاتی شما هدر رود. قبل از خریدیک اسلات، همیشه در نظر بگیرید که کدام بخش ها یک برنامه تلویزیونی خاص را تماشا می کنند.

اگرچه یک برنامه پربیننده ممکن است توجه بیشتری را به خود جلب کند، تلویزیون در روز یا اواخر شب می تواند هدفمندتر باشد و در هزینه شما صرفه جویی کند. علاوه بر این، هنگام انتخاب یک جایگاه تبلیغاتی، توصیه می کنیم در صورت امکان، تلویزیون زنده را رزرو کنید. هنگام تماشای یک بازی فوتبال، اگر کاربران شما بخواهند بازی را همانطور که در حال انجام است تماشا کنند، نمی توانند از طریق وقفه های تبلیغاتی سریع به جلو بروند.

2- کانال های صوتی: رادیو و تبلیغات پادکست در رسانه های تبلیغاتی

در حالی که فناوری رادیو در طول قرن نوزدهم توسعه یافت، قابلیت‌های تجاری پخش‌های رادیویی تا سال 1912 مورد استفاده قرار نگرفت، جایی که شرکت‌های ضبط موسیقی رایگان را در ازای ذکر شرکتی که ضبط را ارائه می‌کرد، به پخش‌کنندگان عرضه کردند.

در اواخر دهه 1920، تقریباً همه ایستگاه‌های رادیویی ایالات متحده برنامه‌هایی را پخش می‌کردند که حمایت مالی تجاری داشتند. امروزه، رادیو سنتی برای شنوندگان و تبلیغ‌کنندگان به‌طور باورنکردنی محبوب است؛ و با ظهور رادیو اینترنتی، به نظر می‌رسد این روش تبلیغاتی فقط صوتی در سراسر انقلاب دیجیتال محبوب باقی بماند.

 

جوانب مثبت تبلیغات رادیویی و پادکست در رسانه های تبلیغاتی

رادیو بسیار در دسترس است، 95 درصد ماشین ها رادیو دارند و 99 درصد خانه ها رادیو دارند. 93 درصد از بزرگسالان ایراتی در طول هفته به رادیو گوش می دهند. رادیو همچنین یک رسانه مقرون به صرفه است، به ویژه هنگامی که با همتای تلویزیونی خود مقایسه می شود. از طریق رادیو، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند مکرراً به مصرف‌کنندگان پیام بدهند، بدون اینکه تمام بودجه خود را به تبلیغات گران‌تر اختصاص دهند.

رادیو به طور موثر در ارتباط با تبلیغات تلویزیونی برای تقویت تصویر برند در ذهن شنونده استفاده شده است. همچنین، مطالعات اخیر نشان داده است که تقریباً 90 درصد از شنوندگان در طول یک وقفه تبلیغاتی در ارتباط خواهند بود. یکی دیگر از مزایای تبلیغات رادیویی این است که در برخی موارد می توانید میزبان ها را مستقیماً با محصول صحبت کنند و تبلیغات را محاوره ای تر کند.

شکل جدیدتر رسانه صوتی، تبلیغات پادکست است. 54 درصد از کاربران به احتمال زیاد محصولاتی را که قبلاً در پادکست ها شنیده اند در نظر می گیرند. از هر 4 ایرانی یک نفر به پادکست گوش می دهد و انتظار می رود این تعداد در سال های آینده افزایشیابد. علاوه بر این، پادکست‌ها، مانند رادیو، می‌توانند از تبلیغات مکالمه بیشتری بهره ببرند. میزبان ها معمولاً با مخاطبان خود اعتماد ایجاد کرده اند و تبلیغات معمولاً به قول خودشان انجام می شود.

 

معایب تبلیغات رادیویی و پادکست در رسانه های تبلیغاتی

چالش اصلی تبلیغات رادیویی این است که شنوندگان اغلب در هنگام گوش دادن به رادیو مشغول هستند – ممکن است در حال رانندگی، خرید، کار و غیره باشند. رادیو فقط از طریق صدا درگیر می شود. این امر جلب توجه شنونده را دشوارتر می کند – و فقدان یک کانال بصری نشان دادن محصول را دشوارتر می کند.

به همین دلیل، تبلیغات باید به سادگی قابل درک باشند و اطلاعات مهم را چندین بار تکرار کنند. همچنین ممکن است ترکیب این شکل از تبلیغات با یک رسانه بصری دیگر مانند تلویزیون مفید باشد. علاوه بر این، از آنجایی که کاربران ممکن است ایستگاه را تغییر دهند، برنامه ریزان رسانه باید در نظر داشته باشند که اولین یا آخرین جایگاه را پس از استراحت تجاری رزرو کنند.

از سوی دیگر، تبلیغات ممکن است در ابتدا نمایش داده شوند و باعث شوند کاربران از طریق آنها سریع به جلو حرکت کنند. در صورت امکان، رزرو تبلیغات پادکست در وسط پادکست مفید است.

در نهایت، تبلیغات رادیویی گذرا هستند ؛ پس از پخش آگهی، بعید است که مصرف کنندگان دوباره آن را پخش کنند. برای پادکست ها نیز همین عیب وجود دارد. از آنجایی که این شنوندگان ممکن است مشغول باشند، ممکن است آگهی را به خاطر نیاورند یا قلمی برای نوشتن جزئیات برای بعد نداشته باشند. برنامه ریزان رسانه باید این را در نظر داشته باشند و یک تبلیغ را چندین بار اجرا کنند.

مدیریت سوشال مدیا

3- روزنامه ها و نقش آن‌ها در رسانه های تبلیغاتی

رسانه‌های چاپی، مانند روزنامه‌ها، یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های رسانه‌ای برای تبلیغ‌کنندگان هستند ؛ در واقع، تبلیغات روزنامه.

تقریباً 500 سال بعد و روزنامه هنوز هم یک کانال مؤثر است که حدود 15.9 میلیارد دلار هزینه تبلیغاتی در ایالات متحده دارد.

 

نکات مثبت تبلیغات در روزنامه در رسانه های تبلیغاتی

روزنامه‌ها که می توانند روزانه در دسترس میلیون‌ها نفر باشند و یکی از قابل اعتمادترین رسانه ها هستند، به طوری که 82 درصد از مشتریان هنگام تصمیم گیری برای خرید به آن اعتماد دارند. تبلیغات روزنامه می تواند بسیار هدفمند باشد، زیرا اغلب به مناطق جغرافیایی خاصی ارائه می شود و بخش های خاصی از روزنامه می تواند با مخاطبان خاصی صحبت کند.

به عنوان مثال، روزنامه ها راهی عالی برای دستیابی به جمعیت های قدیمی تر هستند که ممکن است کمتر از تبلیغات دیجیتال استقبال کنند. مخاطبان روزنامه نیز تمایل دارند تحصیل کرده ویا درآمد بیشتری داشته باشند.

مانند تبلیغات رادیویی، روزنامه ها وقتی با کانال های تبلیغاتی دیگر ترکیب شوند، می توانند تلاش های بازاریابی شما را سودآورتر کنند. اگرچه خوانندگان روزنامه رو به کاهش بوده است، اما از هر 10 خواننده 7 نفر می گویند که وقتی یک مطلب از یک برند خبری منتشر می شود و نه رسانه های اجتماعی، کمتر احساس نگرانی می کنند.

معایب تبلیغات در روزنامه در رسانه های تبلیغاتی

کاهش بینندگان روزنامه ها ادامه دارد. این به این دلیل است که جوانان به ندرت روزنامه می خوانند – تنها 5 درصد از بزرگسالان 18 تا 29 ساله اغلب روزنامه چاپی می خوانند.

اشکال دیگر این است که روزنامه ها اغلب دستورالعمل های سرمقاله ای برای به حداقل رساندن تبلیغات مزاحم دارند که می تواند تلاش های برندسازی را به خطر بیندازد. به‌علاوه، اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات روزنامه‌ها، به‌ویژه در مقایسه با رسانه‌های دیجیتال، دشوار است. در نهایت، برخلاف مجلات، روزنامه ها عمر کوتاهی دارند و اغلب در پایان روز دور ریخته می شوند.

بسیاری از روزنامه ها نیز به سمت دیجیتال حرکت می کنند. با این حال، بسیاری از این تبلیغات، تبلیغات بنری هستند که همیشه در جلب توجه مخاطب موثر نیستند.

 

4- انتشارات چاپی و دیجیتال (مجلات) در رسانه های تبلیغاتی

اولین مجلات در اواخر دهه 1600 به عنوان نوعی سرگرمی برای طبقه بالا منتشر شد و اغلب در مورد موضوعات فلسفه، فرهنگ و سبک زندگی بحث می کرد. در قرن نوزدهم بود که طبقه متوسط ​​به مجلات تمایل پیدا کرد، بنابراین ناشران شروع به فروش فضای تبلیغاتی کردند تا هزینه های گزاف چاپ را جبران کنند و خوانندگان خود را افزایش دهند. در قرن بیستم، مجلات به داشتن مخاطبان متمایز و امکان خرید تبلیغات قابل توجه به صورت تمام رنگی معروف بودند.

 

جوانب مثبت تبلیغات چاپی و دیجیتال در رسانه های تبلیغاتی

مخاطبان مجلات بسیار هدفمند هستند و به بازاریابان این امکان را می دهد تا بدون اتلاف بودجه به راحتی مشتریان مرتبط را هدف قرار دهند. مخاطبان عموماً علاقه بیشتری به تبلیغات شما دارند و از آن انتظار دارند. مزیت دیگری نیز وجود دارد که مجلات ممکن است یک برند قوی در ارتباط با آنها داشته باشند که می تواند به تبلیغ شما اعتبار بیافزاید.

به عنوان مثال، اگر شما یک تولید کننده دوچرخه هستید، مجلات زیادی در مورد دوچرخه سواری، فضای باز و سایر موضوعات مرتبط وجود دارد. به طور مشابه، مجلات زنانه اغلب بخش‌هایی به مد ویا زیبایی دارند. درج آگهی برای لباس، لوازم جانبی یا آرایش احتمالاً با علاقه جدی خوانده می شود. علاوه بر این، مجلات ممکن است از قبل آگاهی قوی از برند داشته باشند که می تواند به تبلیغ شما کمک کند.

مجلات در مقایسه با سایر رسانه های چاپی ماندگاری طولانی دارند. خوانندگان بلافاصله پس از خرید مجله را دور نمی اندازند و ممکن است آن را برای چند هفته داشته باشند. مجلات همچنین مخاطبان ثانویه بیشتری دارند، زیرا آنها اغلب در اتاق انتظار یک مرکز تجاری هستند یا بین دوستان به اشتراک گذاشته می شوند. این مخاطب ثانویه می‌تواند بازده بازاریابی را بیشتر افزایش دهد و طبق گفته انجمن رسانه‌های مجله، این مخاطبان «در ۷۳ درصد پاسخ فروش اولیه مشارکت دارند».

در نهایت، مجلات اغلب دارای گزینه های تبلیغاتی تمام رنگی ویا تمام صفحه هستند که اجازه می دهد مجوز خلاقانه تری را از تیم خود دریافت کنند. با استفاده از رنگ های روشن و عکاسی جذاب می توانید به راحتی توجه خوانندگان را به خود جلب کنید.

بسیاری از مجلات نیز اکنون در قالب‌های دیجیتال منتشر می‌شوند و به شما امکان می‌دهند از لیست ایمیل‌های آنها استفاده کنید. شما می توانید محصولات، کاغذهای سفیدیا محتوای دیگر را تبلیغ کنید

مجموعه هایی برای تولید سرنخ و ایجاد لیست های ایمیل مارکتینگ خود. بسیاری از مجلات نیز بسیار سازگار هستند و می توانند کاربران را بر اساس شخصیت ها، عناوین شغلییا اطلاعات دیگر هدف قرار دهند.

معایب تبلیغات چاپی و دیجیتال در رسانه های تبلیغاتی

یکی دیگر از معایب مجلات این است که تبلیغ‌کنندگان باید هفته‌ها یا ماه‌ها قبل از تاریخ انتشار آگهی خود را آماده کنند، که می‌تواند در قرار دادن آگهی‌های به موقع مشکل ایجاد کند. مجلات نیز اغلب ملی هستند و هدف قرار دادن مناطق جغرافیایی خاص را دشوار می کند.

علاوه بر این، تبلیغات مجلات را نمی توان لغو کرد یا دوباره هدف قرار داد – به این معنی که اگر تبلیغی نامحبوب باشد یا درک ضعیفی داشته باشد، آسیب وارده به برند را نمی توان در حین پرواز به حداقل رساند.

برای مجلات دیجیتال، ارزیابی کیفیت پایگاه داده آنها بدون آزمایش قبلی ممکن است دشوار باشد. علاوه بر این، همه نشریات در هر صنعتی از نظر دیجیتالی باهوش نیستند. این روند در حال تغییر است، اما بسته به صنعتی که به دنبال آن هستید، ممکن است به جزئیات دقیقی که براییک کمپین هدفمند بیش از حد نیاز دارید دسترسی نداشته باشید.

 

5-تبلیغات خارج از منزل در رسانه های تبلیغاتی

 

در دهه 1800، تبلیغات خارج از خانه شروع به محبوب شدن کرد. بیلبوردها و نقاشی‌های دیواری و فعالیت‌های تبلیغاتی کشور را فرا گرفت. در سال‌های بعد، زمانی که خودرو اختراع شد، بیلبوردها برای نمایش در امتداد بزرگراه‌ها و بین ایالت‌ها برای تبلیغ کوکاکولا، پالمولیو و جدیدترین محصولات این برند سازگار شدند.

در سال‌های اخیر، بیلبوردها حتی بیشتر تکامل یافته و دیجیتالی شده‌اند. در حال حاضر، حتی از سنسورها و دوربین‌هایی نیز برای تعاملی‌تر کردن بیلبورد استفاده می‌شود. در حالی که این یکی از اشکال قدیمی تبلیغات است، بیلبوردها به تکامل خود ادامه می دهند و همچنان شکل اصلی تبلیغات رسانه ای هستند.

مزایای تبلیغات خارج از منزل در رسانه های تبلیغاتی

تبلیغات خارج از منزل زمانی بسیار سودمند است که از آن به درستی استفاده شود. هزینه کمتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی دارد و می تواند تاثیر زیادی بر مصرف کنندگان بگذارد. تبلیغات خارج از خانه متمرکزتر هستند، بنابراین شکل دادن به درک مخاطب از برند و تصویر برند آسان تر است.

بیلبوردها و سایر تبلیغات در فضای باز نیز می توانند با در نظر گرفتن مکان تبلیغات و مخاطبان هدف یک منطقه خاص سفارشی شوند. این تبلیغات همچنین پوشش گسترده ای را ارائه می دهد، تبلیغات را به گروه های مختلف مردم با یک قیمت ارائه می دهد. به این دلایل، تبلیغات خارج از خانه می تواند انتخاب خوبی برای برند شما باشد.

 

معایب تبلیغات خارج از منزل در رسانه های تبلیغاتی

تبلیغات خارج از خانه خالی از اشکال نیست. تقسیم بندی مخاطب و هدف قرار دادن نوع خاصی از مصرف کننده می تواند بسیار دشوار باشد. خریداران بالقوه نیز دسترسی کمتری به اطلاعات فوری در مورد برند یا محصول دارند و در طول این وقفه زمانی، ممکن است به طور کلی مشاهده آگهی را فراموش کرده باشند.

تبلیغات دیجیتال همچنین تجربه تبلیغات شخصی‌سازی‌شده‌تری را ارائه می‌دهند، زیرا وب‌سایت‌ها کوکی‌هایی برای ردیابی استفاده از سایت مصرف‌کننده دارند. هنگام انتخاب استفاده از تبلیغات خارج از خانه، شما و تیمتان باید نحوه ایجادیک تجربه شخصی برای دستیابی به مخاطبان خود را بیابید.

 

6- رسانه های اجتماعی در رسانه های تبلیغاتی

رسانه های اجتماعی یکی از جدیدترین کانال هایی است که برنامه ریزان رسانه می توانند از آن استفاده کنند. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی از بنرهای دیجیتال اصلی شکل گرفتند، با اولین قرار دادن تبلیغات رسانه‌های اجتماعی در فیس‌بوک در سال 2006. در کمتر از یک دهه، تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی عادی شد. امروزه، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بخش عمده‌ای از سود خود را از جذب کاربران به این سرویس و سپس هدف قرار دادن آنها با استفاده از داده‌های کاربر در دسترس به دست می‌آورند.

 

مزایای تبلیغات در رسانه های اجتماعی در رسانه های تبلیغاتی

تبلیغات اجتماعی می تواند بسیار هدفمند باشد و به تبدیل فالوورهای جدید و ایجاد وفاداری به برند کمک کند. برنامه ریزان رسانه می توانند بر اساس عنوان شغلی، علایق، وضعیت تاهل، مکان های اخیر و موارد دیگر به بینندگان دسترسی پیدا کنند. تبلیغات اجتماعی نیز بسیار مقرون به صرفه است. به طور متوسط، یک بار نمایش در فیس بوک کمتر از یک سنت هزینه دارد، در حالی که یک کلیک به طور متوسط ​​28 سنت هزینه دارد.

اندازه گیری و بهینه سازی کمپین های اجتماعی در حالی که فعال هستند بسیار آسان است. اگر یک تبلیغ کار نمی کند، برنامه ریزان رسانه می توانند کمپین را متوقف کنند یا بودجه را در صورت تقاضا تخصیص مجدد دهند

 

معایب تبلیغات در رسانه های اجتماعی در رسانه های تبلیغاتی

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی زیادی وجود دارد، و هر پلتفرم نیازمندی‌ها و بهترین شیوه‌های خاصی است که بازاریابان باید از آن‌ها پیروی کنند. علیرغم تبلیغات هدفمندی که از پلتفرم اجتماعی پشتیبانی می‌کنند، بسیاری از کاربران از پیام‌هایی که بسیار مکرر یا خیلی خاص هستند، آزرده خاطر می‌شوند.

از آنجایی که رسانه های اجتماعی یک پلتفرم قابل دسترسی هستند، رقابت زیادی را به خود جذب می کنند. برندها باید تلاش کنند تا با محتوای جذاب خود را برجسته کنند. لازم است نمایه خود را به روز نگه دارید، زیرایک نمایه غیرفعال رسانه اجتماعی می تواند باعث ایجاد بی اعتمادی در بین مشتریان بالقوه شود. علاوه بر این، با پلتفرم های بسیار، به روز ماندن مهم است. فن آوری های جدید به طور مداوم در حال ظهور و متفاوت هستند

 

ملاحظات کلیدی هنگام انتخاب رسانه تبلیغاتی

پس از ارزیابی انواع مختلف رسانه های تبلیغاتی، پیدا کردن ایده یا کانال رسانه ای ممکن است دشوار باشد. هر کانال دارای مجموعه ای منحصر به فرد از مزایا، معایب و کاربردهایی است که می تواند به تلاش های بازاریابی سازمان شما کمک کند یا مانع از آن شود. هنگام انتخاب رسانه برای کمپین های تبلیغاتی آینده، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

 

استراتژی کلی

استراتژی شما برای این کمپین چیست؟ در حالی که یک استراتژی می تواند بعداً در فرآیند برنامه ریزی به طور کامل شکل بگیرد، برنامه ریزان رسانه ای باید با ایجاد چارچوبی برای استراتژی کلی خود شروع کنند. آیا به دنبال افزایش آگاهی عمومی از برند یا افزایش فروش در جمعه سیاه هستید؟ کانال رسانه ای ایده آل برای کمپین شما به هدف نهایی آن بستگی دارد.

به عنوان مثال، برای افزایش فروش در جمعه سیاه، برنامه ریزان رسانه باید کمپین های دیجیتالی ایجاد کنند که کاربران را تشویق به اقدام فوری کند. از سوی دیگر، کمپین‌ها برای ارتقای آگاهی از برند باید در بازه زمانی وسیع‌تری انجام شوند و برای بهترین نتایج، ترکیب رسانه‌ای متنوع‌تری را شامل شوند.

محدودیت های بودجه

برنامه ریزان رسانه باید بودجه مورد نظر کمپین را تعیین کنند و سپس بر اساس آن بودجه را به کانال ها و نقاط مختلف اختصاص دهند. اگر شرکت شما بودجه رسانه ای متوسطی دارد، ممکن است نیاز داشته باشد بهترین گزینه را بر اساس هزینه های موجود خود انتخاب کند. به عنوان مثال، برنامه ریزان رسانه ممکن است نیاز داشته باشند بین یک تبلیغ تلویزیونی واحد یا چندین بنر دیجیتالی در یک کمپین آنلاین یکی را انتخاب کنند. بهتر است قبل از تعیین بهترین کانال ممکن، از توانایی های مالی برای کمپین آگاه باشید.

اطلاعات رتبه بندی

قبل از رزرو آگهی در تلویزیون یا رادیو، ضروری است که بدانید رتبه‌بندی آن چگونه با موفقیت کمپین شما ارتباط دارد. رتبه‌بندی‌ها مستقیماً با بینندگان در یک جمعیت مشخص مطابقت دارد، بنابراین بازاریابان باید مخاطبان هدف خود را بررسی کنند و تبلیغات را در برنامه‌هایی با رتبه‌بندی رضایت‌بخش قرار دهند. بنابراین، اگر یک برنامه تلویزیونی امتیاز 11 برای زنان بین 18 تا 30 سال داشته باشد، به این معنی است که 11 درصد از زنان بین 18 تا 30 سال آن برنامه را تماشا می کنند.

فرکانس پیام رسانی

فرکانس یک عامل تعیین کننده مهم در میزان عملکرد کمپین ها است. بازاریابان باید به طور مکرر پیام ها را در کانال های متعدد تکرار کنند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان پیام های بازاریابی خود را جذب می کنند.

برنامه ریزان رسانه باید بودجه کلی کمپین را بررسی کنند و تعیین کنند که چگونه می توان آن را به بهترین نحو برای دستیابی به مخاطبان هدف خود به طور منظم تخصیص داد. برای حداکثر اثربخشی، استفاده از کمپین های چند کانالی که از مجموعه متنوعی از کانال ها به صورت یکپارچه استفاده می کنند، توصیه می شود.

اثربخشی خریدهای رسانه ای قبلی

هنگام تعیین بودجه برنامه ریزی رسانه خود، درک این نکته مفید است که چه خریدهایی در گذشته برای تیم شما مفید بوده است. به عنوان یک پیش نیاز، تیم بازاریابی شما بایدیک مدل اسناد بازاریابی موثر داشته باشد که به شما امکان می دهد داده های آفلاین و آنلاین را به طور دقیق اندازه گیری کنید.

رایج ترین روش برای انجام این امر، اندازه گیری بازاریابی یکپارچه نامیده می شود. این شکل از اندازه‌گیری نقاط تماس مشتری آنلاین و آفلاین را در نظر می‌گیرد و از اسناد پیشرفته برای تعیین میزان اهمیت هر نقطه در تبدیل نهایی آنها استفاده می‌کند. بازاریابان برای دسترسی به این داده ها و تخصیص بهتر هزینه های رسانه ای بایدیک راه حل تجزیه و تحلیل و اسناد پیشرفته داشته باشند.

نحوه ادغام یک ترکیب رسانه تبلیغاتی

بازاریابان مدرن به کانال‌های بسیار متنوعی دسترسی دارند که می‌توانند پیام‌های بازاریابی را به روش‌های متفاوتی انتقال دهند. این اغلب استقرار در یک کانال را دشوار می کند؛ و در نتیجه، برنامه ریزان رسانه و بازاریابان اغلب یک ترکیب رسانه ای چند وجهی ایجاد می کنند. از آنجایی که بازاریابان با این ترکیب سر و کار دارند، می توانند از بزرگترین نقاط قوت هر نوع رسانه تبلیغاتی بهره مند شوند و در عین حال کاستی های هر کانال را جبران کنند.

با این حال، حفظ ترکیب ایده آل رسانه های تبلیغاتی ساده نیست. ایجادیک طرح رسانه ای چند کانالی به انرژی خلاقانه و استراتژیک بیشتری نیاز دارد، سپس بازاریابان باید به طور مداوم کمپین های چند کاناله خود را بهینه کنند. در غیر این صورت، آنها خطر آسیب بازگشت سرمایه خود را از طریق هزینه های تبلیغاتی هدر می دهند.

خوشبختانه، فناوری بازاریابی پیشرفته ترکیب رسانه ای بهینه شده را دست یافتنی تر کرده است. با استفاده از ابزارها و تخصص مناسب، بازاریابان مصمم تر می توانند یک طرح رسانه ای چند کاناله موفق ایجاد کنند.

 

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل