راه‌هایی برای ارتقای کسب و کار کوچک به سطوح بالاتر

ارتقای کسب و کار کوچک

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک موفق حداقل یک چیز مشترک دارند  (توانایی دیدن تصویر بزرگ و تصور اینکه موفقیت آنها فردا چگونه خواهد بود). برخی از فعالیت‌هایی است که صاحبان کسب‌وکارهای کوچک برای ارتقای کسب و کار کوچک خود انجام می‌دهند تا تمرکز خود را روی آینده قرار دهند و به حرکت رو به جلو ادامه دهند عبارتند از:

1. از تنظیم هدف برای فشار بر مرزها استفاده کنید:

تنظیم هدف می تواند راهی عالی برای روشن کردن تمرکز، اندازه گیری پیشرفت و پیگیری دستاوردها باشد و برای موفق‌ترین افراد در میان ما، اهداف نیز فرصتی برای پیشبرد خطوط منطقه آسایش و ریسک‌های حساب شده است.

هر چه بیشتر خود را به چالش بکشید، در دراز مدت باید بیشتر به دست آورید. ایجاد یک برنامه برای رشد در قالب اهداف بلند مدت و کوتاه مدت، یک طرح تجاری یا حتی وظایف هدفمند می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا به سطوح جدیدی از موفقیت برسد.

2. برای ارتقای کسب و کار کوچک بر خدمات برای مشتری تمرکز کنید:

توانایی حفظ مشتریان مورد نظر نقش مهمی در موفقیت مداوم یک تجارت کوچک دارد. نه تنها داشتن مشتریان منظم به معنای درآمد منظم است، بلکه مشتریان راضی نیز می توانند بازاریابی شفاهی قدرتمندی را ارائه دهند.

در کنار ارائه یک محصول یا خدمات استثنایی به مشتریان خود، می توانید با تمرکز بر خدمات مشتری، تجارت مجدد را تشویق کنید. این به معنای درخواست بازخورد و اقدام بر اساس آن، رسیدگی سریع و کامل به مسائل و شکایات، و قابل دسترس بودن و پاسخگو بودن است.

3.  متعهد به یادگیری مداوم:

شما باید درک کنید که مهم نیست چقدر به دست می آورید، همیشه چیزهای بیشتری برای یادگیری و استفاده برای موفقیت بیشتر وجود خواهد داشت. حتی اگر زمان یا تمایلی برای یادگیری در یک محیط کلاسی سنتی ندارید، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید دانش خود را ارتقا دهید و به یادگیری ادامه دهید تا کسب‌وکارتان بتواند به پیشرفت خود ادامه دهد. یادگیری مستمر می تواند به شکل آموزش آنلاین، برنامه های خودگام، فرصت های مشارکتی، راهنمایی و حتی مطالعه باشد.

4. نحوه تفویض اختیار را بیاموزید:

چه کارمندان یا پیمانکاران فرعی داشته باشید، یادگیری نحوه تفویض اختیار موثر می تواند شما را در رسیدن موفقیت‌های جدید یاری کند.

بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک عادت دارند به جای کمک گرفتن از دیگران، کارهای مختلفی را خودشان انجام دهند، بنابراین شناسایی وظایفی که نیازی به انجام آنها ندارید و محول کردن کار به شخص دیگری می تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، هنگامی که بر چالش غلبه کردید، زمان بیشتری برای اختصاص دادن به کاری که بهترین انجام می دهید خواهید داشت و کسب و کار خود را توسعه دهید.

5. بهره وری خود را افزایش دهید:

برخی از کارهایی که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک انجام می دهید، عادی خواهد بود. انواع مختلفی از وظایف روزانه وجود دارد که باید انجام شود تا تجارت شما به خوبی اجرا شود.

هرچه در تکمیل وظایف مدیریت کسب و کار روزانه (آنهایی که به دیگران محول نمی کنید) موثرتر باشید، کسب و کار کوچک شما پتانسیل بیشتری برای موفقیت بیشتر دارد. شما می توانید بهره وری خود را با توسعه سیستم هایی برای ساده سازی این فرآیندها افزایش دهید.

6.  فناوری‌های جدید را امتحان کنید:

فناوری در هر کسب‌وکاری نقش دارد، بنابراین همه صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند نه تنها از داشتن درک درستی از فناوری که مستقیماً بر آن‌ها تأثیر می‌گذارد، بلکه از چگونگی تغییر آن نیز بهره ببرند.

همگام شدن با فناوری جدید و در حال تغییر می تواند به صاحبان مشاغل کوچک کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند. و می تواند به صرفه جویی در هزینه، زمان و سایر منابع کمک کند.

7.  فعالیت های بازاریابی خود را تغییر دهید:

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک می دانند که چگونه بازاریابی آنلاین می تواند پویایی جدیدی به تبلیغ کالاها و خدمات آنها بیافزاید. موفق‌ترین کسب‌وکارهای کوچک مایلند که راه‌های جدید بازاریابی آنلاین را در ترکیب با فعالیت‌های بازاریابی آفلاین خود جستجو کنند تا ببینند چه چیزی بیشترین علاقه را ایجاد می‌کند.

تغییر مداوم، آزمایش و ترکیب فعالیت‌های بازاریابی می‌تواند راهی ارزشمند برای دیدن اینکه چه چیزی کار درستی است، چه چیزی خوب نیست و چه نوع نتیجه‌ای ایجاد می‌کند، باشد.

در حالی که لازم نیست همه این فعالیت ها را یکجا انجام دهید، اکثر صاحبان کسب و کارهای کوچک موفق راهی برای انجام آنها در طول زمان پیدا می کنند. برای به دست آوردن شتاب، با یک یا دو مورد که قبلاً با روش اداره کسب و کار شما همسو هستند شروع کنید و سپس شروع به ایجاد تغییرات کنید تا به تدریج آن‌ها را با هم ترکیب کنید.

8. دسترسی به مشتریان از  طریق راه های مختلف:

اگر خرده‌فروشی هستید که حضور آنلاین ندارید، راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی را به عنوان راه دیگری برای جذب مشتری در نظر بگیرید. هنگامی که به اندازه کافی ایمیل مشتری دریافت کردید، یک کمپین ایمیلی را در نظر بگیرید تا پیام خود را درمقابل پایگاه مشتریان خود نگه دارید.تاثیر شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

اگر یک کسب‌وکار فقط آنلاین هستید، یک کمپین پست مستقیم، از جمله کاتالوگی که بهترین فروشندگان شما را برای جستجوی خریداران بالقوه جدید نشان می‌دهد، در نظر بگیرید. پس از آزمایش یک رویکرد چند کاناله، می‌توانید تعیین کنید که چگونه پول‌های بازاریابی خود را به بهترین شکل خرج کنید بر اساس اینکه کدام کانال‌ها در رسیدن به اهداف فروش شما مؤثرتر بوده‌اند.

9. کارکنانی را بیابید که سزاوار شانس دوم هستند:

اغلب، ما می شنویم که مشاغل می خواهند به سطح بعدی بروند، اما به دلیل کمبود نیروی کار نمی توانند. فرصت‌هایی مانند افراد «عدالت درگیر» را که اغلب آموزش‌ها ویا گواهینامه‌هایی را در حین زندانی بودن دریافت کرده‌اند، کاوش کنید. آن‌ها انتظار موقعیت‌های ابتدایی را دارند، مشتاق کار هستند و ممکن است به دلیل گزارش دادن به افسران آزادی مشروط انگیزه بیشتری برای «ظهور و ارائه» داشته باشند. برای مشاغل، ممکن است انگیزه های اضافی برای استخدام این افراد وجود داشته باشد، مانند اعتبار مالیاتی، و برنامه های کمکی برای توسعه بیشتر این کارگران جدید وجود دارد.

10. از رویکرد 60/20/20 برای مدیریت زمان استفاده کنید:

به جای اینکه 100 درصد از زمان خود را صرف حذف وظایف از طریق روش “Whack-a-Mole” کنید، یک رویکرد استراتژیک برای مدیریت زمان پیشنهاد می کنم. ابتدا، 60 درصد از زمان خود را برای تمرکز فعال بر روی کارهایی که واقعاً به کسب و کار شما ارزش می بخشد یا توسط دیگران انجام نمی شود، استفاده کنید. 40 درصد دیگر زمان شما باید به دو دسته تقسیم شود: 20 درصد برای برنامه ریزی و 20 درصد برای استراتژی. برنامه ریزی عبارت است از اختصاص زمان به منابع و برنامه های عملیاتی کسب و کار. استراتژی‌سازی زمان ارزیابی این است که چگونه می‌توانید عملکرد کسب‌وکار، تجربه مشتری یا مدل سود خود را بهبود بخشید.

11. بپرسید و به اشتراک بگذارید:

هرگز از پرسیدن سوال از صاحبان مشاغل دیگر از ترس اینکه به نظر متخصص نیستید تردید نکنید. حقیقت این است که شما متخصص نیستید، شما کارآفرین هستید! مایل به اشتراک گذاری دانش تجاری باشید. در تبادل اطلاعات است که دیگران اعتماد شما را در ایجاد یک کسب و کار درک می کنند و شراکت های جدید کشف می شود.

12. امنیت سایبری قوی ایجاد کنید :

کسب‌وکارها باید زیرساخت‌های سایبری خود را آماده و تقویت کنند، نه صرفاً برای اینکه برای تهدید بعدی آماده باشند، بلکه مهم‌تر از آن، موقعیت شرکت‌های خود را برای استفاده از فرصت‌های ارائه شده توسط یک وضعیت امنیتی قوی اطلاعاتی قرار دهند. موج عظیم پیام‌هایی که به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک ارسال می‌شود، بر تهدید مداومی که نرم‌افزارهای مخرب و عناصر مجرم سایبری برای امنیت اطلاعات دیجیتالی آنها ایجاد می‌کنند، تأکید می‌کند.

کسب‌وکارها باید اکنون خود را به چالش بکشند تا زیرساخت‌های امنیت اطلاعات کسب‌وکار خود را تقویت کنند، موقعیت‌یابی و تقویت کسب‌وکار خود را برای آمادگی برای الزامات مورد انتظار از شرکت‌های بزرگتر و نهادهای دولتی آماده کنند. امنیت اطلاعات را نه به عنوان محافظت در برابر تهدید، بلکه به عنوان سرمایه گذاری برای رشد در اقتصاد دیجیتال در نظر بگیرید.

 

13 یک جعبه ابزار کسب و کار ایجاد کنید:

هر شرکتی باید یک جعبه  کسب و کار داشته باشد

جعبه ابزار کسب و کار شما باید شامل موارد زیر باشد:

1.یک طرح کسب و کار که شما را در مسیر پیشرفت کسب و کار نگه می دارد تا از شکست جلوگیری کنید

2.یک طرح بازاریابی که به شرکت شما امکان حضور در بازار و ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار را می دهد

3.کتابچه راهنمای کارمند برای حفظ نیروی کار آگاه، قوانین و مقررات را مشخص می کند و اطمینان می دهد که کسب و کار شما مطابق با قوانین کار است.

4.نرم‌افزار حسابداری که می‌تواند گزارش‌های مالی جاری را با لمس یک دکمه تولید کند تا تمام فعالیت‌های تجاری را پیگیری کند.

14. استفاده نادرست از رسانه های اجتماعی را متوقف کنید:

کسب و کارها باید عادت بد فروش مداوم در رسانه های اجتماعی را کنار بگذارند. بازاریابی و فروش دو چیز متفاوت هستند و یک استراتژی فروش فقط در رسانه های اجتماعی ممکن است یک استراتژی فقط شکست باشد. محتوایی را ایجاد کنید که برای مخاطبان شما ارزش ایجاد کند و با آنها ارتباط برقرار کند. این می تواند بینش صنعت، نکات و ترفندها یا حتی ویدیوهای سرگرم کننده پشت صحنه باشد.

بخشیدن بیش از آنچه می گیرید اساس همه روابط است. دانش خود، روندهای صنعت خود، بینش خود را به ما بدهید. به این ترتیب وقتی زمان خرید یک مشتری بالقوه فرا می رسد، می تواند به برندی که هم می شناسد و هم به آن اعتماد دارد، روی بیاورد.

15. همه چیز را بلد باشید:

اعداد خود را بشناسید: حاشیه ناخالص، سود خالص، امتیازات اعتباری، پول نقد و غیره، بنابراین می‌دانید که کسب و کار شما همیشه از نظر مالی در کجا قرار دارد. و مشتریان خود را بشناسید: آنها چه کسانی هستند، کجا هستند و برای جذب و حفظ آنها چه کاری باید انجام دهید.

16.  یک هیئت مشورتی تشکیل دهید:

تشکیل یک هیئت مشاوره می تواند یکی از بهترین حرکت هایی باشد که می توانید برای افزایش عملکرد کسب و کار خود انجام دهید. یک هیئت مشاوره برای چالش ها و فرصت های پیش روی شرکت شما یک ابزار مدیریتی قدرتمند است که می تواند با هزینه کم یا بدون هزینه به متخصصان دسترسی داشته باشد، ایده های تازه ای را ارائه دهد و به شما کمک کند تا کسب و کار خود را بهتر اداره کنید.

تیم کوچکی را انتخاب کنید تا هر سه ماه یکبار با شما ملاقات کند تا به مسائل رسیدگی کند، یک برنامه استراتژیک تدوین کند و پیشرفت شما را به طور مستمر ارزیابی کند. داشتن یک هیئت مشاوره می تواند ارزش کسب و کار شما را افزایش دهد، رشد را تسریع کند و مربیانی را برای شما فراهم کند تا شما را روی دستیابی به اهداف خود متمرکز نگه دارند.

17. در دام مالیاتی رایج نیفتید:

با تلاش برای کاهش درآمد مشمول مالیات خود، تصمیمات تجاری مهمی نگیرید. هدف کسب و کار شما نباید برنده شدن در بازی با دولت باشد، بلکه در عوض کسب سود باشد.

 

درباره نویسنده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

لطفا عبارت زیر را پاسخ دهید *

خروج از نسخه موبایل