03 277x300 - عوامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها-تمرکز استراتژیک

عوامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها-تمرکز استراتژیک

عوامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها

عوامل اصلی موفقیت در کسب‌وکارها را می‌توان به 5 بخش تقسیم کرد

  • تمرکز استراتژیک (رهبری-مدیریت-برنامه ریزی)
  • افراد (پرسنل، کارکنان، یادگیری، توسعه)
  • عملیات (فرآیندها، کار)
  • بازاریابی (روابط مشتری، فروش، پاسخگویی)
  • امور مالی (دارایی، امکانات، تجهیزات)

این عوامل را میتوان برای پیشرفت هر چه سریعتر مجموعه ها در نظر گرفت ، ما در گروه نگاه در 5 مقاله سعی بر توضیح کامل این موارد کرده ایم.

اولین عامل عامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها

عوامل اصلی موفقیت در تمرکز استراتژیک را می‌توان به 10 عامل کلیدی تقسیم‌بندی کرد.

23231 300x200 - عوامل استراتژیک در موفقیت کسب و کارها-تمرکز استراتژیک

شرکت خود را مشتری محور اداره کنید.

این‌یک حقیقت است که مدیر اصلی هر کسب‌وکاری مشتری‌ها هستند. آن‌ها هستند که چرخ مجموعه شما را می‌چرخانند و باعث فعالیت و یا حتی عدم فعالیت شما می‎گردند و به همین دلیل مهم است که بدانید مشتری‌های شما چه چیزی می‌خواهند و بر اساس اصول کلی آن استراتژی خود را تدوین کنید.

ارزش‌های اصلی مجموعه خود را مشخص کنید.

ارزش‌های اصلی عبارت‌ها و مسائلی هستند که شما و مجموعه‌تان معتقدید در موفقیت فعالیت شما بسیار مهم هستند. ارزش‌های اصلی فرآیندهایی است که باعث می‌شود که ما را به آن عنوان بشناسند و تمامی استراتژی‌ها و فعالیت‌های ما برای رسیدن به آن ارزش شکل می‌گردد به‌طور مثال گروه نگاه ارزش اصلی خود را مشاوره و ارائه راه‌حل انتخاب کرده است.

در مسیر ایده‌ها و ارزش‌ها قدم بردارید.

مردم همیشه بر اساس نوع رفتار شما و مجموعه‌ای که در آن هستید د باره شما تصمیم‌گیری می‌کنند و این مساله ای هست که مدیران باید آغازکننده و آموزش‌دهنده آن به مجموعه و پرسنل خود باشند تا در وجود تمامی افرا نهادینه و مستمر باشید. به یاد داشته باشید که اگر شما برای مساله ای ارزش قائل شوید کارمندان و زیرمجموعه شما هم به همان میزان ارزش قائل می‌شوند.

تمام تمرکز خود را بر روی ارزش اصلی مجموعه خود قرار دهید.

مؤثرترین استراتژی در هر کسب‌وکاری همانند دوومیدانی و جنگ، تمرکز حداکثری بر روی بزرگ‌ترین فرصت‌هاست و بزرگ‌ترین فرصت شما نقاط قوت شماست که به‌راحتی می‌توانید بر آن مسلط شوید و در آن کار تبحر دارید به‌طور مثال فراری سالها با استفاده از توانایی خودروهای خود درزمینه چسبندگی در مسیرهای مارپیچ مقام کسب کرد.

هدف خود را تصویرسازی کنید.

هدف خود را ملموس و با جزییات بیشتری بیان کنید مثلاً بگویید در 5 و یا حتی 10 سال دیگر چه اتفاقی برای کسب‌وکار شما به وجود آمده و هر چه با جزییات بیشتری بگویید ذهن شما راحت‌تر به سمت آن قدم میزند، این شما هستید که انتخاب می‌کنید چه‌کاری را انجام دهید و هر چه با جزییات در مورد آن فکر کنید راه‌حل‌های بهتری برای رسیدن به آن مقصود به ذهن شما می‌رسد.

هدف خود را به هدف‌های کوچک‌تر قابل‌دستیابی تقسیم کنید.

همیشه این مثال را شنیده‌اید که اگر می‌خواهید سالی 1 میلیارد تومان درآمد داشته باشید آن را به هدف‌های کوچک‌تر ماهانه 60 الی 100 میلیونی تقسیم کنید. اهداف خود را به‌صورت هوشمندانه به هدف‌های کوچک‌تر باقابلیت اندازه‌گیری، دستیابی، واقع‌بینانه، و به‌موقع تقسیم‌بندی کنید تا تیم شما بتوانند خود را به بالاترین عملکرد خود برسانند.

هر هدف و برنامه‌ای احتیاج به یک پشتیبان و مسئول دارد.

یک هدف هرچه قدر هم خوب، واقع‌بینانه و قابل‌دستیابی در نظر گرفته‌شده باشد اما زمانی که کسی نباشد که مسئولیت نظارت و تحقق آن را به عهده بگیرد و بر برنامه‌هایی که فرد مسئول و یا حتی شما برای او مشخص کرده‌اید نظارت کامل داشته باشید.

پیشرفت‌های خود را روزانه بررسی کنید.

بسیاری از مجموعه‌ها هدف‌های خود را پس از کار فراوان بر روی آن داخل پوشه و یا زونکن زیبایی قرار می‌دهند و برای همیشه آن را بایگانی می‌کنند همانند کاری که باید انجام می‌دادیم و حالا دیگر کاری با آن نداریم. سعی کنید هدف‌های خود را به‌گونه‌ای داشته باشید که هر بار بتوانید ب کارمندان خود بدهید و در مورد فعالیت‌های امروز، این هفته، ماه، فصل و یا حتی سالی که در آن هستید صحبت کنید. چه مقدار به آن رسیده‌اید؟ چه هدف‌هایی را برای رسیدن به آن پشت سر گذاشته‌اید؟ روند بعدی شما چیست؟ هدف بعدی کدام است؟ چه قدر باهدف اصلی فاصله‌دارید؟ و هزاران سؤال دیگری که با پاسخ دادن به آن برای رسیدن به هدف اصلی تلاش می‌کنید.

حداقل سالی یک‌بار برنامه‌های خود را به‌روز کنید.

معمولاً ایده آل ترین زمان برای به‌روز رساندن برنامه‌ها زمانی است که موقعیت‌های ایده آل تغییر می‌کند و یا حتی شرایط ایده آل جدیدی برای رسیدن به آن هدف فراهم می‌گردد اما درهرصورت حداقل سالی یک‌مرتبه زمان لازم برای بررسی عمده ارزش‌ها، چشم‌اندازها، مأموریت، اهداف، استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خود قرار دهید سیستمی ایجاد کنید که همانند روغن برای ماشین شما عمل کند و با هر بار روغن‌کاری سرعت و کشش ماشین شما بالاتر رود تا شما همواره راحت‌تر و سریع‌تر به اهداف خود دست‌یابید.

اطمینان حاصل کنید همه عوامل باهم و به‌عنوان یک کل در حال کار هستند.

همه عوامل در یک سیستم واقع‌بینانه به‌صورت منسجم و هماهنگ عمل می‌کنند. اگرچه در ای قسمت فقط قسمت استراتژیک را بیان کردیم اما شما باید بدانید باید 4 قسمت دیگر موفقیت شرکت شما هم به‌صورت واحد با یکدیگر کار کنند تا بتوانید به موفقیت دست‌یابید. شما به‌عنوان یک رهبر و یا یک مدیر می‌بایست مطمئن باشید که همه‌چیز به هم متصل شده است. و به‌صورت کامل و حداکثری باهم دیگر تعامل دارند. در این حالت نتایج به‌دست‌آمده کاملاً برجسته و مشخص خواهد بود و بسیار فراتر از حد باور شما خواهد بود.

شرکت‌های کمی می‌توانند ادعا کنند که می‌توانند 10 عامل کلیدی استراتژیک را به‌صورت کامل و صددرصدی عمل می‌کنند اما همیشه جایی برای بهبود وجود دارد، اگر می‌خواهید در مورد بهبود تمرکز استراتژیک خود صحبت کنید لطفاً از فرم تماس با ما در پایین این صفحه استفاده نمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست