03 277x300 - راهکار های جذب بیمار در زمان کرونا

راهکار های جذب بیمار در زمان کرونا

راهکار های جذب بیمار در زمان کرونا

در این مقاله به صورت اختصاصی در مورد شیوه بازاریابی و افزایش لود بیمار در زمان کرونا خواهم پرداخت.

تبلیغ رکن اساسی هر مجموعه می باشد، در شرایط کنونی که بحران شیوع کرونا بر کشور و کسب و کار ها سایه انداخته ، بسیاری مراکز گمان می کنند که پرداختن به این تبلیغات چندان اهمیتی ندارد و از طرفی در بهترین ماه های در آمدی خود با مشکل تامین بیمار برای مراکز در مانی و زیبایی مواجه شده اند، در صورتی که  در شرایط بیماری کرونا، تبلیغ صحیح و هدفمند می تواند به کلینیک و مراکز درمانی برای جذب و یا نگهداری بیماران کمک  شایانی نماید.

باید و نباید های تبلیغ در زمان بحران کرونا

کرونا علاوه بر تاثیر در کسب کار ها ، بر فرهنگ رفتاری ما نیز تاثیرات زیادی گذاشته است.بر خلاف گذشته که رسانه های چاپی مانند بروشور و تراکت مورد توجه مراکز قرار میگرفت و سرمایه گذاری در این حوزه جزو گزینه های معقول و پر طرفدار بود، اما در حال حاضر رسانه های دیجیتال بسار تایثر گذار تر است و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.و در شرایط کنونی حضور در بستر دیجیتال دیگر یک میزت نیست بلکه جزو واجبات هر کسب و کار است.

contemporary empty dental office with three dental chairs equipment 10069 1659 - راهکار های جذب بیمار در زمان کرونا

راهکار های جذب بیمار در زمان کرونا
در این مقاله به صورت اختصاصی در مورد شیوه بازاریابی و افزایش لود بیمار در زمان کرونا خواهم پرداخت.

 

این نکته بسار مهم است:

افراد جامعه از رسانه های مختلفی استفاده می کنند و شما باید بتوانید قابلیت هماهنگ سازی تبلیغات خدمت خود را در رسانه های مختلف داشته باشید،و برای تولید محتوا به فرهنگ حاکم بر آن رسانه اهمیت دهید.

اهمیت تبلیغات دیجیتال در زمان کرونا

تقریبا همه مردم یک گوشی هوشمند دارند که حجم زیادی از فعالیت های روزانه شان را با همین وسیله انجام میدهند.این یعنی نزدیک ترین و مورد اعتماد ترین رسانه برای بیشتر مردم همین تلفن های هوشمند است.

باتوجه به اینکه  بحران کرونا ممکن است در چند ماه آینده تمام نشود، بنابر این شما باید برای موثر بودن فعالیت های خود آینده نگری کافی داشته باشید و بتوانید در ذهن مخاطبین خود همچنان باقی بمانید و فراموش نشوید.
بهتر است محتوای تبلیغات شما به شکلی باشد که در ذهن مشتری حس اعتماد را ایجاد کند، زیرا در شرایط بحران مشتریان کمتر به محصول و خدمات عرضه شده اعتماد می کنند. همچنین در شرایط شیوع کرونا بیشتر افراد در خانه باقی می مانند بنابر این محتوای تبلیغ شما باید علاوه بر محتوایی جذب کننده و قابل اعتماد بر ارزش های خانوادگی و رفع نگرانی های احتمالی  تاکید کند.

در زمان کرونا بهترین روش ها برای جذب بیمار و مراجعه کننده کدام است؟

1.شبکه های مجازی:

ایسنتاگرام و تلگرام و واتس اپ بیشترین حجم از مخاطبان را به خود اختصاص داده که به شما کمک میکند بتوانید اعتماد مخاطبان خود را با تولید محتوای با کیفیت جلب و آنان را به مشتری خود تبدیل کنید.از دیگر مزیت استفاده از شبکه های اجتماعی زود بازده بودن آن است،یعنی اگر محتوای تولیدی شما ارزشمند باشد و قواعد تولید و نشر محتوا را به خوبی رعایت کرده باشید میتوانید از همان روز اول انتظار جذب بیمار و مشتری را داشته باشید.

2.وب سایت:

هنوز هم خیلی از افراد اولین گزینه ای که برای یافتن خدمات و یا نیاز خود در نظر میگیرند موتور های جست و جو میباشد.

پر واضح است که اگر شما برند و خدمات مرکز درمانی و زیبایی خود رو در قالب وب سایت و یا بلاگ معرفی کنید شانس اینکه بتوانید به مشتری و بیماران جدید دست یابید بسیار زیاد است،البته حضور و نتیجه گرفت در این زمینه پر رقابت امری تخصصی است و نیاز مند سپری شدن زمان بر حصول نتیجه است پس نمیتوانید از لحظه شروع انتظار نتیجه را داشته باشید،اما استفاده از متخصص های طراحی سایت و سئو میتواتند تا حد قابل قبولی بر صرفه جویی در هزینه و زمان شما تاثیر گذار باشد.

نمونه تبلیغی که با داشتن یک وب سایت میتوانید انجام دهید:

تبلیغات همسان Native Ads و تبلیغات بنری

تبلیغات گوگل ادز Google Ads

رپورتاژ و یا پست مهمان

3.بیماران و مشتری های سابق:

از مهمترین منبع هایی که در زمان کرونا میتوانید جذب بیمار و مشتری داشته باشید استفاده از افرادی هست که قبلا از شما خدمات دریافت کرده اند،با تعریف ارزش های جدید تحت عنوان طرح تخفیف برای مشتریان ویا تعریف خدمات جدید برای مشتری های قبلی میتوانید به این مهم دست یابید.

4.ارسال پیامک تبلیغات

بدون شک بازاریابی پیامکی یکی از قدیمی ترین  و موثر ترین روش‌ها برای ارتباط با مشتریان به کمک تلفن همراه  است. اما همچون هر روش تبلیغاتی دیگری، پیامک نیز بدون اشکال نیست و معایب خاص خود را دارد. و البته این موضوع اهمیت بسیاری دارد که قبل از اینکه تبلیغات پیامکی خود را شروع کنیم، مزایا و معایب استفاده از پیامک به عنوان یک روش بازاریابی را درک کنیم تا بتوانیم از آن به درستی استفاده نماییم.

جمع بندی:

با توجه به تجربیان شخصی خودم در زمینه مارکتینگ و برندینگ ، از عوامل خیلی مهم در هر زمان توجه به نیاز ها و نگرانی های مردم و پیدا کردن راه مناسب برای پاسخ دادن به آن است،در زمان کرونا ارائه خدمات VIP  و یا اهمیت مراکز دندانپزشکی و زیبایی به رعایت اصول بهداشتی بیش از پیش دارای اهمیت می باشد،در کنار آماده ساختن زیر ساختار و ارائه خدمات متناسب با شرایط حال حاضر نحوه اطلاع رسانی و توجه به وضعیت روانی مخاطبین بسیار تعیین کننده میباشد

نویسنده سهیل علیزاده

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست