03 277x300 - آیا همه دندان‌پزشکان باید مطب داشته باشند؟

آیا همه دندان‌پزشکان باید مطب داشته باشند؟

آیا همه دندان‌پزشکان باید مطب داشته باشند؟

دندان‌پزشکان باهنر و تجربه خود به مردم کمک می‌کنید تا دهانشان سالم بماند و لبخند بر لب بزنند اما حقیقت ماجرا این است که شما به‌عنوان یک فروشنده، محصولات و خدمات خود را می‌فروشید، شما صاحب یک واحد تجاری کوچک هستید و برای نگه‌داشتن کسب‌وکار خود باید مشتریان جدیدی به دست آورید و مشتریان قبلی را نگه‌دارید.

شما زمانی می‌توانید به این خواسته خود برسید که علاوه بر تخصص دندانپزشکی ، اطلاعاتی در زمینه کسب‌وکار، برندینگ، مارکتینگ ،حسابداری و مواردی از این قبیل داشته باشید

مشاغل موفق معمولاً برندهای قدرتمند و به‌یادماندنی برای خود ایجاد می‌کنند. برندسازی مفهومی نیست که بگوییم فقط برای شرکت‌ها و یا کسب‌وکارهای بزرگ موردنیاز است. این نیاز برای مشاغل کوچک و بزرگ به یک اندازه موردنیاز است. برند دندانپزشکی شما به بیمارانتان می‌گوید قبل از مراجعه به کلینیک شما چه انتظاری باید داشته باشند، یا به‌عبارتی‌دیگر برند سازی احساسی است که قبل از ملاقات با شما برای بیماران به وجود می‌آید.

 

184682711 - آیا همه دندان‌پزشکان باید مطب داشته باشند؟

آیا همه دندان‌پزشکان باید مطب داشته باشند؟

ساختن برند دندانپزشکی

برندینگ چیست؟ برندینگ فقط آرم و یا تبلیغات چاپی و دیجیتالی شما نیست.برند سازی یک استراتژی فراگیر برای همه قسمت‌های کسب‌وکار شماست.

ابتدا به شما پیشنهاد می‌دهم چند سؤال از خود بپرسید؟

–        مهم‌ترین فعالیت شما که می‌خواهید برند خود را بر پایه آن بنا کنید چیست؟

–        کدام قسمت از کارتان را بیشتر دوست دارید؟

–        مهم‌ترین هدف برند شما چیست؟

–        کسب‌وکارتان چه کمکی به شما و مشتریانتان می‌کند؟

–        نقطه تمایز کار شما با دیگران چیست؟

–        چه‌کاری را بهتر از هرکس دیگر انجام می‌دهید؟

–        در چه سطحی می‌خواهید فعالیت کنید؟

اگر به این سؤالات پاسخ مناسبی دهید می‌توانید وارد مرحله برند سازی شوید برای کسب‌وکار خود یک شالوده محکم برای باقی ماندن و فعالیت مناسب در بازار داشت باشید .

برای اقدام در جهت دستیابی به برند خود می‌بایست یک ارزیابی مناسب از خود و سازمان خود داشته باشید

شما باید بدانید که:

     چرا  وارد حرفه دندانپزشکی شده‌اید؟

     بیمار ایده ال و موردنظر شما کیست؟

     چرا بیماران فعلی شمارا انتخاب می‌کنند؟

     چرا باید بیماران شما را انتخاب کنند؟

     نقاط ضعف و قوت شما در چیست؟

     خاصیت منحصربه‌فرد شما چیست؟

     مواد بازاریابی ویژه شما و محیط فعالیت شما چیست؟

     چگونه در بازار خود باشید و شما را به چه چیزی بشناسند؟

     مهم‌ترین پیغام شما برای بیمارانتان چیست؟

همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که یک نام تجاری مجموعه‌ای از انتظارات ، خاطرات، داستان‌ها و روابطی است که در کنار هم تصمیم مصرف‌کننده را برای انتخاب یک محصول یا خدمات بر روی محصول دیگر به‌حساب می‌آورد. و این شما هستید که با انتخاب یک برند مناسب به بیمار خود میگویید چه عکس‌العملی را در قبال شما داشته باشد.

برند سازی دندانپزشکی خود را به‌یادماندنی کنید

پس‌ازاینکه شما برند خود را پیدا کردید می‌بایست آن را با استراتژی‌های بازاریابی خود ادغام کنید. باید شعار خود را تنظیم کنید و به‌گونه‌ای مناسب این پیغام را به اطلاع دیگران برسانید، باید توجه کنید که این پیغام در هر رسانه متفاوت است مثلاً نحوه بیان فعالیت‌های شما و تبلیغات برای اینستاگرام، تلگرام، لینکدین ، تبلیغات چاپی و پیامک شما هرکدام به گونه ای متفاوت خواهد بود اما همه اینها در راستای هدف و استراتژی خواهد بود که شما برای بازاریابی برند خود ترسیم کرده‌اید و همه اینها درنهایت به وب‌سایت شما ختم می‌شود یا شاید بهتر باشد بگوییم همه اینها ، تمامی کارهای تبلیغاتی که انجام می‌دهید، تمامی داستان‌هایی که برای خود، کسب‌وکار خود، برند خود ترسیم می‌کنید درنهایت به جلوی پیشخوان شما ختم می‌شود و در این نقطه شما به سطحی رسیده‌اید که بیمار در مورد برند شما تصمیم می‌گیرد.

در اینجا یک مثال از استراتژی یکپارچه بازاریابی برای کلینیک دندانپزشکی پیشنهاد می‌دهیم.

1-     وب‌سایت خود را ایجاد کنید و آن را به‌روز نگه‌دارید.

2-     در محدوده خود بروشور‌هایی پخش کنید که نشان دهنده فعالیت شما در منطقه است

3-     در محدوده خود با دیگر همکارانی که فعالیت شما را انجام نمی دهند آشنا شوید.

4-     سیستم نوبت دهی آنلاین را به سایت خود اضافه کنید.

5-     مطالب خود را در شبکه های مجازی انتشار دهید تا در نهایت به سایت شما مراجعه کنند.

6-     تبلیغات خود را در Google و سایتهای دیگر انجام دهید.

7-     نتایج برنامه هایتان را تجزیه‌وتحلیل کنید تا مشخص شود کدام فعالیت باعث افزایش مراجعه بیماران شما شده است.

8-     اگر در تجزیه‌وتحلیل نتایج به کمک احتیاج دارید از تیم های خبره در این زمینه کمک بخواهید

سخن آخر: یک برنامه بازاریابی کارآمد نیاز به مجموعه‌ای از فعالیت‌های هماهنگ و منطقی دارد.با ترسیم فاکتورهای کلیدی که شما را از دیگران متمایز می‌کند شروع کنید، سپس وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی خود را فعال نمایید سرانجام کانال‌های اصلی بازاریابی خود را شناسایی کنید،  تجزیه‌وتحلیل کنید و با تدوین یک استراتژی یکپارچه خود را برای جذب بیماران آماده کنید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست