03 277x300 - برترین ایده های بازاریابی برای مراکز زیبایی در سال 1399

برترین ایده های بازاریابی برای مراکز زیبایی در سال 1399

بهترین ایده های بازاریابی برای مراکز زیبایی در سال 99

ما در مدت زمان فعالیتمان با  بسیاری از آرایشگران با استعداد، ناخن کاران موفق و متخصصان پوست و مو آشنا شده ایم که ممکن است جزو بهترین ها در زمینه کاری خود باشند ، اما هنوز در تلاشند تا با ایجاد مشتری مداری و مشتری وفادار به سود آوری مناسبی برسند.

این یک حقیقت است که فعالیت های زیبایی همواره یکی از پر سود ترین فعالیت ها بوده اما با توجه به افزایش متخصصان در این حوزه رقابت فعال و سرسختانه ای در این رابطه شکل گرفته است و باید گفت که تنها ارائه خدمات خوب و عالی برای این مراکز کافی نیست. مردم ابتدا باید بدانند که سالن شما وجوود دارد و باید درک کنند که شما چه نوع خدماتی را ارائه میدهید.

حقیقت ماجرا این است  ((موفقیت شما و موفقیت مرکز شما قبل از هرچیزی به بازاریابی مرکز شما بستگی دارد.))

بسیاری از این موارد بازاریابی را شما قبلا دیده اید و یا تجربه کرده اید و امروز میخواهیم یک بار دیگر تمامی این موارد بازاریابی خلاق را با یکدیگر مرور کنیم.

لیست بازاریابی که در ادامه به آن می پردازیم اگر چه یک لیست کامل است اما زمانبندی هرکدام از این اصول برای هر مرکز متفاوت است و می بایست پس از ارزیابی کامل از مرکز شما و با توجه به توانایی ها، امکانات و شرایط شما و منطقه ای که در آن هستید اجرا گردد.

ما این لیست را در زمان های مختلف و با توجه به تجربیات خود و همکارانمان به روز می‌کنیم.

  • مرکز خود را در مرورگر ها و نقشه های آنلاین ثبت کنید.

اولین سوالی که شما می بایست از خود بپرسید این است: چگونه افراد این منطقه میتوانند از فعالیت و مرکز من اگاهی یابند و با افرادی که در این منطقه زندگی ویا کار میکنند و نیاز به فعالیت من را دارند. چگونه  من را پیدا کنند؟؟

پس قبل از هر ایده و استراتژی بازاریابی باید شرایط دیده شدن را فراهم کنیم

در این قسمت گوگل پر کاربرد ترین موتور جستجوی می باشد که به راحتی شما را به دیگران معرفی میکند ، همچنین با توجه به شرایط کشورمان نرم افزارهای گوگل مپ، ویز، نشان و بلد هم جزو پر بازدید ترین نقشه های ایران می باشد که ثبت در این نرم افزارها باعث افزایش دیده شدن به صورت منطقه ای می گردد.

  • وب سایت خود را ایجاد و یا به روز رسانی کنید

وب سایت سالن شما اغلب اولین احساسی است که شما با مشتری های جدید دارید. و همانطور که میدانید در صنعت زیبایی برداشت اول بسیار مهم است.

افراد به سادگی به مراکز زیبایی اعتماد نمی کنند که وب سایت اینترنتی آن ها غیر حرفه ای یا دارای تاریخ به نظر برسد.به عنوان مالک و یا مدیر این مراکز ، باید مطمئن شوید که وب سایت شما به روز است.

در مرحله اول میتوانید از مراکز موفق دیگر الهام بگیرید و یا از شرکت هایی که تجربه کافی در تولید و پشتیبانی این گونه سایتها را دارند استفاده نمایید.

  • سیستم رزرو انلاین را بر روی سایت خود فعال نمایید.

آیا می دانید بیش از 35٪ از مردم ترجیح می دهند جلسات خود را بصورت آنلاین رزرو کنند؟ در واقع ، اگر از افراد زیر 35 سال سؤال کنید ، بیش از 43٪ می گویند که تمایل دارند قرارهای خود را بصورت آنلاین رزرو می کنند. در عین حال ، بسیاری از سالن ها هر هفته هزینه بالایی در رابطه با منشی که فقط بتواند زمانها را هماهنگ کنند پرداخت می کنند.

شما باید یک نرم افزار مناسب تهیه کنید که بتواند رزرو شما را بصورت آنلاین مدیریت کند و در حقیقت مراقب بسیاری از بخش های کسب و کار شما باشد. و اگر یکی از آنها را دارید حتما مطمئن شوید که ویيگی رزرو را در وب سایت و کانال اجتماعی خود قرار داده اید.

  • رسانه های اجتماعی را برای موفقیت بیشر فعال کنید.

مطمئنن شما کاملا با رویکردهای و نایج رسانه های اجتماعی برای مرکز خود آشنایی دارید با این حال شما میتوانید زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی صرف کنید بدون اینکه بازخورد مناسبی از مشری خود بگیرید برای حل این مشکل اولین پیشنهاد ما به شما تدوین و ثب استراتژی رسانه های اجتماعی است تا با اجرای مداوم آن به موفقیت های چشم گیری برسید.

معمولا به 95%  مراکز پیشنهاد میدهیم که تنها با فعالیت بر روی اینستاگرام فعالیت کنند اما با توجه به شرایط و استراتژی های هر مرکز رسانه هایی همچون تلگرام، آپارات، لینکدین، توییتتر و فیسبوک پیشنهاد میشه.

در هر صورت پیشنهاد ما به شما این است که حتما برای موفقیت مطابق با برنامه و به صورت مداوم حرکت کنید تا بهترین نتیجه را از فعالیت خود بگیرید.

  • اطمینان قلبی از برند خود در میان مردم ایجاد کنید.

همیشه به این موضوع توجه کنید که مردم شما را چگونه می بینند و شما تعریفی است از دکور مرکز، لوگو، وب سایت، پوشش کارمندان، رسانه های اجتماعی و موارد گوناگون دیگر که مشتری با همه اینها ارتباط برقرار می کند.

برای اینکه در بازاریابی خود موفق باشید با اطمینان پیدا کنید که همه این موارد ارتباط مستقیمی با یکدیگر برقرار می کند و در نهایت همه اینها شما را به شکل درستی معرفی می کنند.

به طور مثال شما یک مرکز لوکس و مدرن را اداره میکنید، کارمندان شما اعم از پوشش و نوع برخورد آنها حکایت از لوکس بودن مرکز شما دارد اما از یک وب سایت ضعیف و یا عدم استرتژی در رسانه های اجتماعی خود استفاده میکنید. در این شرایط مشتری آن تجربه سالنی که برای آنها ایجاد کرده اید را در ک نمی کنند و یا حتی در مواردی قابلی وفادار بودن را از دست می دهند

توجه کنید ارزان بودن به معنای اشتباه بودن و یا ضیف بودن نیست، درست استفاده کردن از وسایل و منابع موجب هدر رفت انرژی و صدمه های مالی برای مرکز و برند شما میشود. یک ایده خوب و یک مشاور آشنا به موارد  می تواند شما را راهنمایی کند تا با کمترین هزینه به بهترین نتایج دست پیدا کنید.

  • استفاده از تبلیغات پولی برای جذب افرادی که به دنبال تخصص شما هستند

اولین ایده ما به شما معرفی و شناساندن خود به دیگران بود تا وقتی در جستجوی تخصص خود در منطقه می گردد سریعتر شما را پیدا کند

حال با توجه به اینکه در میان انبوهی از همکاران خود محاصره شده ایم به احتمال زیاد در قسمت بالایی ظاهر نمی شود (در حقیقت اولین ردیف در نتیجه جستجوی گوگل به نمایش تبلیغات پرداخته شده ، اختصاص یافته است

بنابراین حتی اگر وب سایت خوبی دارید که از لحاظ سئو برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد و شما استراتژی مناسبی برای وب سایتخود چیده باشید به احتمال زیاد مدتی طول خواهد تا در صفحه اول  گوگل نمایش داده شوید به همین دلیل است که شما باید در وهله اول کمپین های پولی را اجرا کنید

کمپین پولی پیشنهادی استفاده از گوگل ادورز(GOOGLE Ads) می باشد شما از طریق کارگزاری‌های مختلف می توانید با تعیین کلید واژه های مناسب که معمولا مشتریان از آن طریق به دنبال شما میگردند اولین مطلب در صفحه اصلی قرار بگیرید البته باید به این نکته توجه کنید که به ازای هر کلیک بر روی نام و سایت شما مبلغی به صورت دلاری از شما کسر می گردد.. این نوع تبلیغات با وجود قیمت بالا (نرخ تبدیل دلار) جزء پر بازده بودن تبلیغات دیجیتالی می باشد

  • از اینفلوئنسرها برای تبلیغات بهتر استفاده کنید

مطمئنن شما هم به این نتیجه رسیده اید برای تاثیر گذاری بیشتر برروی مشتریان احتمالی خود و پیشی گرفتن از رقیبان خود باید از روش های سنتی به روش های نوین که بر روی مردم تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد

استفاده از اینفلوئنسرها برای تبلیغات و تاثیر گذاری بر روی مشتریان بالفطره شما روش نوینی در بازاریابی شماست ، با این روش علاوه بر آشنایی دنبال کنندگان اینفلوئنسر (Follower) با خدمات شما و تاثیر مستقیم بر روی آنها، میتوانید با پیشنهاد های جذابی همچون ارائه کد تخفیف به صورت هوشمندانه خود و کسبو کار خود را تبلیغ کنید

  • فروش لوازم و تجهیزات به مشتریان خود را افزایش دهید

بیشتر مراکز با فروش محصولات به مشتریان خود مخالف هستند چون با این کار را برای احساس راحتی نمی کنند . اما آیا میدانید فروش این محصولات دارای سود 50 % و گاهی بیشتر است و گاها تهیه برخی مواد موجب میشود تا مشتری شما احساس آرامش بیشترری داشته باشد. به طور مثال فروش کرم های التیام بخش در مراکز پوست، کرم های پودری و لوازم آرایشی در سالن ها ، کتابهای مراقبتی و … .البته این مطلب باید بررسی شود که فروش این محصولات به برند شما لطمه ای وارد نکند

  • با تهیه یک نرم افزار CRM مشتریان وفادار خود را حفظ نمایید.

بر اساس قانون 80-20 بیش از 80%  درآمد هر مرکز از مشتریان وفادار ناشی میشود و  مبلغ بالایی از هر مرکز جهت جذب  مشتری جدید مبلغ قابل هزینه میشود ، به همین دلیل باید برای ایجاد انگیزه در مشتریان وفادار اقدامات مناسبی را انجام داد..

  • استفاده از تبلیغات دهان به دهان (face2face) توسط مشتریان خود را به وجود آورید

بهترین نوع مشتری جدیدی که میتوانید جذب کنید مشتریانی است که توسط شخص دیگری معرفی شده باشد. وقتی افراد تخصص شما را به واسطه معرفی آشنایان خود تجربه می کنند، احتمالا بعد از اولین مراجعه به مشتری وفادار تبدیل خواهند شد.برای این کار باید برنامه و استراتژی مشخصی برای ترغیب مشتریان خود برای معرفی به دیگران داشته باشید به طور مثال می توانید از تخفیف های دوگانه استفاده کنید به صورتی که در صورت معرفی a% تخفیف به معرف و b%  به معرفی شونده تعلق بگیرد.

  • زمان رزرو بعدی مشتری را به او اطلاع دهید

با یک سوال ساده شروع کنید “زمان مناسب برای قرار بعدی شما کی است؟”

این یک سوال ساده و کلیدی برای مشتریان شماست، اگر عادت کنید در پایان ملاقات ، مشتری خود را برای رزرو بعدی ترغیب کنید میزان دفعات بازدید مشتری خود را بهبود میبخشید و احتمال حذف مشتری خود را کاهش می دهید.

  • یک فیلم از مرکز خود برای رسانه های اجتماعی و مرکز خود تهیه کنید.

معمولا مشتریان جدید که از طریق وب سایت و یا رسانه های اجتماعی با شما آشنا شده اند و هنوز شما را ملاقات نکرده اند میخواهند بدانند به چه مکانی قدم می گذارند، محصولاتی که استفاده می کنند در چه شرایطی هستند، از چه موادی استفاده می کنند ، شرایط هویت بصری مرکز شما چگونه است و زمانی که این موارد را ببینند راحت تر و سریعتر به شما اعتماد می کنند و امکان رزرو وقت ملاقات بالاتر می رود.

  • کمپین های پیامکی را تجربه کنید.

اگر چه بازدهی بازدید پیامکهای تبلیغاتی به کمتر از 50 درصد رسیده است اما با وجود ایتن راهکار مناسبی در رابطه با آشنایی مخاطبان منطقه ای شماست که بتوانند مخاطبان شما از اطلاعیه های شما آگاهی یابند

البته باید به این نکته توجه کرد که سلایق هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است و باید ارسال های پیامکی شما بررسی شود و بهترین شیوه اجرای این نوع تبلیغات برای مشتریان فعلی شما در مواردی همچون یادآوری قرار ملاقات، اطلاع از صورت مالی ، اطلاعیه آفرها و موارد اینچنینی می باشد.

اچرای این کمپین ها بسیار ساده است و تنها کافی است شما با یک شرکت پیامکی قراداد ببندید و از طریق پنل خود متن پیامک خود را ارسال نمایید.

  • از امکانات رسانه ای اجتماعی خود استفاده کنید.

یکی از امکاناتی که در اینجا به ان اشاره می کنیم بخش story instagram هست.

story این حس را به مخاطبان شما میدهد که همراه شما هستند و از اتفاقات روزمره شما آگاهی می یابند و شما ار به عنوان یک شخص حقیقی در کنار خود می بینند و بدین صورت عاملی می شود تا مشتریان وفادار شما و بازاریابی face2face  شما بازخورد بهتری یابد.

  • همیشه مخاطبان رسانه های  اجتماعی خود را به وب سایت خود راهنمایی کنید.

درست است که استفاده از رسانه های اجتماعی ارزان تر از وب سایت است و درست است که رسانه های اجتماعی سهل الوصول تر از وب سایت است اما به خاطر بسپارید که یکی از اصول استفاده از رسانه های اجتماعی این نکته بود که موجب معرفی بیشتر شما شود و شما می توانید در وب سایت خود به صورت تکمیل تر و با برنامه مناسب تری خدمات خود را معرفی کنید.

با همه موارد فوق این نکته بسیار حائز اهمیت است که هر لحظه امکان دارد رسانه هایی همچون اینستاگرام فیلتر شود و یا دسترسی به انها با محدودیت ایجاد شود پس برای ذخیره های خود مجبوریم به گونه ای رفتار کنیم که در صورت هرگونه محدودیت مشتریان ما به راحتی ما را پیدا کنند و در محیط امن تری بتوانند به ما دسترسی پیدا کنند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست