03 277x300 - بازاریابی مراکز درمانی

بازاریابی مراکز درمانی

بازاریابی مراکز درمانی

بازاریابی سلامت و یا health marketing  رویکردی نوآورانه از بازاریابی از تئوری ها و اصول بازاریابی سنتی است که استراتژی های مبتنی بر علم را برای بازاریابی ، ارتباطات و ارتقاء سلامت عمومی  را به کار می گیرد.

استراتژی پیشرفته بازاریابی سلامت ، تاکتیک های مختلف ، متنوع و هدفمند آنلاین و آفلاین را برای هدایت تعامل و حمایت از دستیابی به اهداف سازمانی ادغام می کند.  مراکز سلامت موفقیت تلاش های بازاریابی خود را از طریق معیارهای مشخصی که با شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) و / یا بازاریابی بازده سرمایه گذاری (ROI) تراز شده اند ، اندازه می گیرند.

چرا بازاریابی سلامت اهمیت دارد؟؟

بازاریابی بهداشت و درمان جزء لاینفک رشد پایدار است. بدون آن ، هجوم بیماران جدید وجود نخواهد داشت ، و حتی ممکن است بیماران وفادار شما به آرامی از بین بروند.  آنچه در گذشته یک صنعت با محوریت پزشک بود ، به یک صنعت مبتنی بر کیفیت با محوریت بیمار تبدیل شده است. به احتمال زیاد چندین روش درمانی در هر منطقه خاص وجود دارد که خدمات مشابه یا نسبتاً مشابهی را ارائه می دهند. بازاریابی به بیماران بالقوه نشان می دهد که نه تنها عملکرد شما با رقبایتان متفاوت است ، بلکه در کل گزینه بسیار بهتری نیز خواهد بود.

بازاریابی سلامت چگونه کار می کند؟

گزینه های بسیاری در زمینه مراقبت های بهداشتی وجود دارد تا بیماران با پزشک، کلینیک احساس بهتری را تجربه نمایند. بازاریابی سلامت این امکان را به شما می دهد تا ارتباطات با بیمار خود را افزایش دهید و رووابط پروش یافته ای بین شما و بیمار خود ایجاد نمایید تا بیماران وفادار در طولانی مدت  همراه شما باشند.بازاریابی موفق در بازاریابی سلامت موجب وفادار شدن بیمار میشود و وفادار شدن موجب رونق بیشتر مطب، کلینیک می گردد

با استفادده از شیوه های نوین بازاریابی سلامت بیماران فعلی و بالقوه شما از روش های مختلف همانند وب سایت، صفحات رسانه های اجتماعی، معرفی توسط بیماران دیگر، پیشنهاد و معرفی توسط پزشکان دیگر با شما آشنا میشوند، در کل یکی از بزرگترین شعارهای مجموعه نگاه این است که برای تصور نحوه عملکرد بازاریابی هر مرکز باید از دیدگاه یک بیمار به این مساله نگاه کرد در نتیجه همانطور که مشتریان(بیماران) گزینه های متفاوت و بی پایانی را برای انتخاب مطب، کلینیک خود دارند، شما نیز باید استراتژی های متفاوتی داشته باشید و همیشه به یک سوال اساسی باید پاسخ داد چرا بیمار باید از بین تعداد زیاد مطب ها، کلینیک ها شما را انتخاب کند؟

همواره باید درنظر داشت اگر بازاریابی ضعیفی داشته باشید یا اصلاً بازاریابی نداشته باشید ، برند شما ضعیف شده و رو به نابودی می رود، مراکز سلامت هم مانند هر برند دیگری در صنعت است، بیماران امروزه صنعت مراکز سلامت را هدایت می کنند به عبارت دیگر این بیماران هستند که صاحب اصلی کسب و کار شما هستند بنابراین برای تحت تاثیر قراردادن بیمار (مشتری) یک عنصر اساسی وجود دارد که فعالیت شما را بالاتر از دیگران قرار می دهد و آن چیزی به جز بازاریابی نیست.

آمارهای بازاریابی سلامت به دست آمده از گوگل

  • 88٪ از افرادی که در جستجوی اطلاعات سلامت هستند ابتدا با موتورهای جستجو شروع می کنند.
  • 48% از بیماران بیش از 2 هفته قبل از رزرو مطب، کلینیک به تحقیق در مورد درمان ها و بیماری ها می پردازند.
  • 57% از مادران به جستجوی اطلاعات مربوط به مراقبت های بهداشتی و سلامتی خود پرداخته اند
  • و معمولا بیماران آینده نگر هنگام یافتن پزشک و یا پزشکان به موارد زیر توجه می کنند
  • 94% بیماران به شهرت پزشک توجه می کنند
  • 90% بیماران به تسهیلات بیمه ای که مورد تایید قرار می گیرد توجه می کنند
  • 86% بیماران به توصیه پزشک دیگر اعتماد می کنند
  • 85% بیماران به استفاده از جدید ترین فناوری ها و لوازم در مطب، کلینیک توجه می کنند
  • 51% بیماران به توصیه توسط دوستان و یا خانواده خود اعتماد می کنند

همچنین بر اساس آمار گوگل هنگامی که کاربران آگهی های شما را می بینند یکی از موارد زیر را انجام میدهند

  • 26% اطلاعات بیشتر را در رابطه با آن موضوع را شروع می کنند.
  • 38% روند تحقیق و پرس و جو را شروع می کنند.
  • 39% از وب سایت مرکز درمانی تبلیغ شده بازدید می کنند
  • 36% مرکز درمانی که تبلیغ شده را تبلیغ می کنند

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست