03 277x300 - افزایش بهره‌وری پرسنل مراکز درمانی و زیبایی

افزایش بهره‌وری پرسنل مراکز درمانی و زیبایی

[vc_single_image media=”74168″ media_width_percent=”100″]

افزایش بهره وری برای مجموعه ها مانند اهمیت نفس کشیدن است.

نیروی انسانی در موفقیت و عدم موفقیت مراکز درمانی و زیبایی بسار تاثیر گذار است، به این علت که هر چقدر کیفیت خدماتی که در مجموعه ها ارائه میشو بالا باشد، اما نتوانید با بیماران و مشتریان خود تعامل صحیح داشته باشید عملا دیگر آن مشتری یا بیمار از شما خدمات نخواهد گرفت و این بدین معنیست برای جذب مشتری و یا بیماران جدید هزینه های سرسام آور تبلیغات را به دوش بکشید.

چه چیزی باعث می‌شود یک فرد با عملکرد ضعیف به فردی با بهره وری بالا تبدیل شود؟

چگونه کارکنان خود را مولدتر کنید؟

استخدام صحیح:

شاید بتوان مهم ترین قدم برای پیشگیری از ضرر و زیان های احتمالی آتی رو استخدام صحیح پرسنل عنوان کرد.

یعنی هنگام جذب نیرو به صورت دقیق انتظاراتی که از پرسنل خود دارید را لیست کنید وبه جنبه های توانمندی و روحی داوطلبان استخدام، با توجه به همین لیست توجه و در نهایت گزینش را انجام دهید.

اموزش:

طبق مطالعه‌ای در مجله بین‌المللی علوم و تحقیقات: آموزش هم برای کارفرمایان و هم کارکنان مفید است. همچنین آموزش مناسب منجر به افزایش بهره وری و کارآیی می‌شود

در آموزش پرسنل را با فرآیند ها و ارزش های برند و چرخه انجام کار آشنا کنید. هرچقدر این آموزش ها به درستی انجام گیرد،میزان آزمون و خطا در مجموعه به حداقل رسیده و پرسنل هماهنگ تری خواهید داشت.

ارتباط دو سویه:

بدون ارتباط موثر دو جانبه،انگیزه های پرسنل خیلی سریع کاهش پیدا میکند، مدیرانی که انتظارات و مسئولیت‌های افراد را واضح و شفاف منتقل می‌کنند، کارکنانی مولدتر دارند

با کنار گذاشتن کنترل بیش از اندازه کارکنان، مشوق استقلال آن‌ها باشید.

موثرترین ابزار برای افزایش بهره وری عقب کشیدن مدیران است. بهترین راه برای افزایش بهره وری این است که افراد را تشویق کنیم، درباره این‌که چگونه زمان و منابع خود را مدیریت کنند، خودشان تصمیم بگیرند. ما به دنبال افرادی هستیم که قادر به مستقل کار کردن هستند. دادن آزادی به کارکنان باعث افزایش بهره وری می‌شود در حالی که تلاش برای کنترل آن‌ها مانع آن است.
برخلاف انتظار: مدیریت کمتر منجر به دریافت نتایج بهتر می‌شود.
اکثریت مردم با داشتن استقلال، بیشتر از پاداش‌های مالی انگیزه می‌گیرند.
این به نظر ساده است، اما آسان نیست.
Ron Ashkenas در هاروارد می‌‌نویسد: «برای انجام این کار، مدیران باید برای انجام کارهای روزانه به افراد خود اعتماد کنند و در صورت نیاز به آن‌ها آموزش دهند.»

افزایش بهره وری با تشویق مراقبت از خود:

بین سال‌های ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ تعداد کارکنانی که به دلیل استرس به بیمارستان نیاز پیدا کردند سه برابر شده است. و شایع‌ترین منبع استرس چیست؟

موسسه آمریکایی استرس می‌گوید که فشارها و ترس‌های شغلی منبع اصلی استرس برای بزرگسالان آمریکایی هستند.
این یک مسئله بزرگ است. کارکنانی که بیش از اندازه تحت استرس قرار دارند از لحاظ جسمی، ذهنی و احساسی ناسالم هستند. و بهره‌ وری کمتری دارند.
هنگامی که تیم شما تحت استرس قرار می‌گیرد، همه می‌بازند.

اما نوع مناسب استرس واقعا انگیزه‌دهنده‌ست و برای افزایش بهره وری خوب است. فقط باید قبل از وقوع فرسودگی شغلی مانع آن شویم.

چطور؟

با تشویق اعضای تیم در همه سطوح برای مراقبت از سلامت روانی، جسمی و احساسیشان.

این بدان معنی است که همه کارهای لازم را برای ایجاد یک فرهنگ سازمانی سالم انجام دهید:

گوش دادن به کارکنان
ارائه بازخورد سازنده
دادن کار چالشی و معنادار به کارکنان
ایجاد پارامترهای روشن برای موفقیت
حتی به روز نگه داشتن تجهیزات هم کمک می‌کند.

مدیران باید نشان دهند که ارزش مسائلی مانند خواب خوب، تعادل بین کار و زندگی، و زمانی برای ورزش و آرامش را می‌دانند.

افزایش رضایت کارکنان با پاداش و مزایای عالی:

تعریف سیستم پاداش متناسب برای پرسنل همیشه افزایش بهره وری و احساس تعلق به مجموعه را افزایش میدهد.

غول‌های فناوری مانند گوگل و فیس‌بوک اهمیت رضایت شغلی را می‌دانند و اگر گوگل و فیس بوک فکر می‌کنند این یک ایده خوب است، شما هم باید به آن توجه کنید.
این شرکت‌ها به داشتن اتاق‌هایی برای ارائه ماساژ، خواب و آرایشگاه معروف شده‌اند.
یک نظرسنجی نشان می‌دهد که از هر ۵ کارمند ۴ نفر، مزایای دیگر را به افزایش حقوق ترجیح می‌دهند.

در مورد مزایای دیگر فکر کنید:

Twillo به کارمندان ماهانه برای خرید کتاب کمک هزینه می‌دهد.
Burton کمک هزینه اسکی ارائه می‌دهد.
REI به کارکنان دو روز برای انجام کارهای مورد علاقه‌شان مرخصی می‌دهد.
کارمندان Tesla تا ۳۵٪ در بلیط‌های فیلم تخفیف می‌گیرند.
NutraClick برای عضویت در باشگاه کمک هزینه می‌دهد.

از طریق اندازه‌گیری بهره‌ وری بینش کاری به دست آورید.

در اقتصاد امروز، فرمول کلاسیک بهره‌ وری جواب نمی‌دهد.
نمی‌توانید برای اندازه‌گیری بهره‌ وری کارکنان، خروجی را به ورودی تقسیم کنید.
Lynn Wu، استاد دانشگاه وارتون می‌گوید: در کارهای علمی اندازه‌گیری بهره‌ وری واقعا سخت است.

اما آنچه که اندازه‌گیری می‌شود، قابل مدیریت است.

امروزه اندازه‌گیری مناسب بهره‌ وری از همیشه مهم‌تر است.
باید به کیفیت کار به اندازه کمیت کار اهمیت بدهیم. اگر به بهره‌ وری کارکنان اهمیت ندهیم، انگیزه کارکنانِ با بهره‌ وری بالا را از بین می‌بریم.
برای اندازه‌گیری دقیق و مناسب بهره‌ وری در محیط کسب و کار امروز، نیاز به ابزار اندازه‌گیری بهره‌ وری دارید. این ابزار به شما امکان نظارت، ساده‌سازی و مدیریت پروژه‌های کل تیم را می‌دهد.

با بالا بردن روحیه، کارها را با کیفیت عالی انجام دهید:

در نهایت، از همه این مسائل این نتیجه را می‌گیریم: کارمندان شاد، سخت‌تر، دقیق‌تر و بهتر کار می‌کنند.

افرادی که از مشاغل خود نفرت دارند و احساس بی‌عدالتی یا کم‌توجهی می‌کنند دچار فرسودگی شغلی می‌شوند. وقتی مواردی از جمله ارتباطات باز، تمرکز بر خود مراقبتی و استقلال، و نیازهای اساسی انسان مانند اعتماد و احترام تبدیل به فرهنگ یک سازمان می‌شود، نتیجه کارایی بهتر کارکنان است. البته شاید کار آسانی نباشد اما کافیست شروع کنید. ارتباطات واضح و شفاف را تشویق کنید، کنترل بیش از حد کارکنان را کنار بگذارید، نکات مثبت کارهایی که کارکنان انجام می‌دهند را ببینید (و به آن‌ها بگویید)، و نشان دهید که اهمیت می‌دهید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست